Udredning af barn - hvad med job mm.?

Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 14. sep 2017, 07:44

Vi skal til at i gang med et forløb, hvor vores dreng på 4 skal udredes med psykologiske undersøgelser og sprog/ kommunikationsvurdering.

Det er intet mindre end 5 gange her i løbet af oktober, vi skal være der! Derfor vil jeg høre, om der er nogen af jer, der har erfaring med regler/rettigheder ifm. ens arbejde, når ens barn skal udredes? Det er jo ikke sygdom, men kræver at jeg er hjemme og med ham de pågældende dage (og da han går i udflytterbørnehave, kan jeg ikke aflevere ham og så selv tage på arbejde efter møderne).
Jeg kan dog arbejde hjemme, men har dårlig samvittighed overfor mine kolleger og chefer... :(

Hvis nogen har konkrete erfaringer med udredning (hovedsageligt baseret på manglende sprog og deraf kommunikative/sociale problemstillinger), hører jeg meget gerne jeres historier :)
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 14. sep 2017, 11:51

Dikus skrev:Kan du ikke tage ferie-/fridage?

Det har dem, jeg kender, gjort. Så hvos det nu viser sig, der er andre muligheder, får jeg helt ondt af dem :lol:

Meb det vil jo være godt for dig :kys:

Jo det kan jeg godt - men egentlig tror jeg min chef vil være rimelig cool med, at jeg bare arbejder hjemmefra resten af den pågældende dag og så får de missede timer ind fx om aftenen. Der er de heldigvis rimelig fleksible.

Det er mest den dårlige samvittighed overfor kollegerne, der nager, også fordi jeg er gravid, og også har noget fravær i den forbindelse med JM besøg osv. Selvom vi har mulighed for at arbejde hjemme, har jeg altid en følelse af at jeg pjækker, og om de stoler på at jeg faktisk arbejder :genert:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Studsgaard » 14. sep 2017, 12:13

Der findes tabt arbejds fortjeneste. Men jeg kender ingen der har fået det imens deres børn var under udredning. Det er ret svært at få tildelt, også efter dit barn har en diagnose og evt kræver at man ikke kan arbejde fuld tid.
Jeg tror desværre bare du må tage det som fridage og omsorgsdage. Det gjorde jeg selv.
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Lykke » 14. sep 2017, 12:43

Hvad med noget forsikring? Kunne det måske være det var en del af barnets forsikring.
Jeg mener vi har sådan en udvidet forsikring på barnet, så hvis hun skulle få en diagnose vil vi have mulighed for at få nogle penge i et eller andet omfang/periode. Det er ikke noget jeg har undersøgt meget nærmere.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 14. sep 2017, 12:52

Lykke skrev:Hvad med noget forsikring? Kunne det måske være det var en del af barnets forsikring.
Jeg mener vi har sådan en udvidet forsikring på barnet, så hvis hun skulle få en diagnose vil vi have mulighed for at få nogle penge i et eller andet omfang/periode. Det er ikke noget jeg har undersøgt meget nærmere.

Jeg tror det evt. vil være aktuelt skulle han blive diagnosticeret med noget "alvoligt" - dog er vi slet ikke der endnu, men det er mere udredning ift. mere intensive talepædagog-ressourcer, osv.

Men ja, undersøger min private sundhedsforsikring, om der kan være noget - også hvis vi fx vil vælge at gå til en pivatpraktiserende talepædagog (indtil videre har vi desværre ikke haft særlig gode erfaringer med det offentlige tilbud)...
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Aesel82 » 14. sep 2017, 13:06

Jeg tror, at jeg ville vende med chefen, hvad han synes er mest hensigtsmæssigt: om du kan arbejde hjemme eller om han hellere ser, at du bruger ferie/omsorgsdage.
Og hvis han så siger, at du gerne må arbejde hjemme, så drop den dårlige samvittighed :kys:
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Juki » 14. sep 2017, 13:15

Hvis det fx er en psykiatrisk diagnose han skal til udredning for, så prøv evt. at kontakte pårørendeforeninger(eks. Bedre Psykiatri) for råd og vejledning i jeres situation :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Mila_H » 14. sep 2017, 15:26

Jeg synes, du skal forsøge at lægge den dårlige samvittighed over for dine kolleger langt væk.
Hvis en af mine kolleger stod i samme situation, er jeg sikker på, at folk på mit job ville forstå det fuldt ud.
Du har muligheden for at arbejde hjemme. Så brug den og brug dine ferie-/fridage og omsorgsdage på ferie/fri og omsorg :-)
5
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 14. sep 2017, 18:31

Mila_H skrev:Jeg synes, du skal forsøge at lægge den dårlige samvittighed over for dine kolleger langt væk.
Hvis en af mine kolleger stod i samme situation, er jeg sikker på, at folk på mit job ville forstå det fuldt ud.
Du har muligheden for at arbejde hjemme. Så brug den og brug dine ferie-/fridage og omsorgsdage på ferie/fri og omsorg :-)

Tak for opbakningen :kys: Og ja, arbejder et lilele sted hvor alle kender til hinandens privatliv, og de ved jo godt at det ikke er det sjoveste at skulle igennem med ens guldklump - så det er nok mest mig selv der overtænker det :)
1
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Filliongonggong » 17. sep 2017, 17:16

Jeg vil også anbefale at tale med din fagforening. Hvis du er offentlig ansat, har du muligvis ret til tjenestefrihed med løn, hvis hospitalet indlægger dit barn under udredningen :-) det giver ret til 10 dages fri med løn spredt over hele året.
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Indlæg: 124
Tilmeldt: 18. aug 2015, 21:10
Kort karma: 24
Likede indlæg: 237

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Filliongonggong » 17. sep 2017, 17:19

Ps de kan kalde det " fravær på grund af familiemæssige årsager"
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 17. sep 2017, 17:21

Filliongonggong skrev:Jeg vil også anbefale at tale med din fagforening. Hvis du er offentlig ansat, har du muligvis ret til tjenestefrihed med løn, hvis hospitalet indlægger dit barn under udredningen :-) det giver ret til 10 dages fri med løn spredt over hele året.

Er privatansat med de fordele og ulemper der er i den henseende. Men tror nu også jeg har forståelsen fra kollegerne. Vi har ikke strikse regler om arbejdstid osv, så passer jeg mit arbejde ellers, bør der ikke være nogen problemer.

Og det er ikke udredning via hospital men bare 5 møder med IKH, hvor han skal sprogtestes og lave nogle ting med en psykolog..
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf Mani » 17. sep 2017, 17:22

Hvad med far? Kan I ikke skiftes til at tage med?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Udredning af barn - hvad med job mm.?

Indlægaf HappyPaww » 17. sep 2017, 19:48

Mani skrev:Hvad med far? Kan I ikke skiftes til at tage med?

Han er i første job efter studiet - tidsbegrænsede enndda, så han betaler alle fridage selv :(0
0

Tilbage til "Børn"