Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 19. aug 2017, 13:24

Jeg har så købt kjole nu. Dvs min søster har, jeg kunne ikke betale det hele. Det er lidt lækkert. Og i mega god tid og det hele!
4
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 19. aug 2017, 14:19

Joe skrev:Jeg har så købt kjole nu. Dvs min søster har, jeg kunne ikke betale det hele. Det er lidt lækkert. Og i mega god tid og det hele!


Tillykke med kjolen :kys:

Fortæl mere! Eller må man se?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 19. aug 2017, 14:54

flicka skrev:
Joe skrev:Jeg har så købt kjole nu. Dvs min søster har, jeg kunne ikke betale det hele. Det er lidt lækkert. Og i mega god tid og det hele!


Tillykke med kjolen :kys:

Fortæl mere! Eller må man se?


Jeg ville vildt gerne vise, men debattens fuldstændig elendige billeduploadsfunktioner gør mig så hidsig, at brudekjolelykken er i fare for at blive brudt :cuss:
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 19. aug 2017, 15:02

Jamen, det var faktisk næsten den allerførste kjole, jeg bed ekstra mærke i, da vi begyndte at planlægge brylluppet og jeg kiggede på nettet. Men tænkte ikke mere over det, netop fordi jeg nogle gange har svært ved at gennemskue helt hvad der klæder mig. Men så skete der jo det, at den enes død er den andens brød, og Alfred Angelo gik konkurs - dvs at butikken jeg købte den i, satte priserne på hans kjole ned med 25 pct. Men der var ikke som udgangspunkt nogle ledige tider i butikken i denne weekend, og slet ikke før september - i hvert fald i weekenden, hvilket er nødvendigt, fordi det er i Østjylland, hvor jeg er fra, og ikke København hvor jeg bor.

Men min storesøster, hun er lidt intens, ikke, og hun ringede så ind til dem en gang om dagen for at spørge om der nu var en tid i denne weekend, lige indtil at de lige pludselig havde en ledig tid.
Denne her kjole var så den første jeg prøvede derinde, og derefter var de andre - meget, meget smukke - kjoler lidt ligegyldige. Jeg tror vigtigste er, at jeg er fuldstændig tilpas i denne her. Den er ikke for fin og formel, men samtidig smuk - og så kan jeg tage skørtet af sidst på natten.

Og så er den jo ok billig i sig selv, og det eneste der skal rettes er en forkortelse af skørtets længde og en udvidelse af brystpartiet. Så det bliver lige pludselig ikke så stor en udgift, som jeg havde frygtet.

Kæft, en smøre jeg kan præstere at skrive om en kjole. Men her er den for en stund - se bort fra træt ansigt og sådan.
Og så væk.
Senest rettet af Joe 19. aug 2017, 21:58, rettet i alt 1 gang.
12
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 19. aug 2017, 15:06

Ejjj, se alle de indlæg I skulle have! Håber mod sletter de to af dem.
EDIT: Yaaay, tak, unavngiven mod. Jeg synes min tilstedeværelse på side blev lidt for voldsom.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 19. aug 2017, 15:36

Joe skrev:
Joe skrev:
Joe skrev:
flicka skrev:
Joe skrev:Jeg har så købt kjole nu. Dvs min søster har, jeg kunne ikke betale det hele. Det er lidt lækkert. Og i mega god tid og det hele!


Tillykke med kjolen :kys:

Fortæl mere! Eller må man se?


Jamen, det var faktisk næsten den allerførste kjole, jeg bed ekstra mærke i, da vi begyndte at planlægge brylluppet og jeg kiggede på nettet. Men tænkte ikke mere over det, netop fordi jeg nogle gange har svært ved at gennemskue helt hvad der klæder mig. Men så skete der jo det, at den enes død er den andens brød, og Alfred Angelo gik konkurs - dvs at butikken jeg købte den i, satte priserne på hans kjole ned med 25 pct. Men der var ikke som udgangspunkt nogle ledige tider i butikken i denne weekend, og slet ikke før september - i hvert fald i weekenden, hvilket er nødvendigt, fordi det er i Østjylland, hvor jeg er fra, og ikke København hvor jeg bor.

Men min storesøster, hun er lidt intens, ikke, og hun ringede så ind til dem en gang om dagen for at spørge om der nu var en tid i denne weekend, lige indtil at de lige pludselig havde en ledig tid.
Denne her kjole var så den første jeg prøvede derinde, og derefter var de andre - meget, meget smukke - kjoler lidt ligegyldige. Jeg tror vigtigste er, at jeg er fuldstændig tilpas i denne her. Den er ikke for fin og formel, men samtidig smuk - og så kan jeg tage skørtet af sidst på natten.

Og så er den jo ok billig i sig selv, og det eneste der skal rettes er en forkortelse af skørtets længde og en udvidelse af brystpartiet. Så det bliver lige pludselig ikke så stor en udgift, som jeg havde frygtet.

Kæft, en smøre jeg kan præstere at skrive om en kjole. Men her er den for en stund - se bort fra træt ansigt og sådan.


Ih! Hvor er den bare smuk - og den er helt rigtig kan man se på dig :lun: :kys:

Tillykke med købet!
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 19. aug 2017, 15:45

flicka skrev:
Ih! Hvor er den bare smuk - og den er helt rigtig kan man se på dig :lun: :kys:

Tillykke med købet!


Mange tak! Jeg er også glad. Dejligt når noget pludselig er det helt rigtige.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 20. aug 2017, 20:42

Nogen der ved om sæbebobler kan lave skade på en brudekjole?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 21. aug 2017, 06:03

godtnavn skrev:Nogen der ved om sæbebobler kan lave skade på en brudekjole?


Jeg har hørt skrækhistorier om det, så vil være meget forsigtig med det.

Du kan evt. prøve at google :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Zonta » 26. aug 2017, 11:47

Når nu man er "ligeglad" med hvornår man skal holde bryllupsfesten, hvornår på året er så "bedst"? Hvad skal man tænke over, hvad skal man undgå, hvad er hidtil usete fantastiske tidspunkter at holde fest på? :lol2:
0
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Aquadorable » 26. aug 2017, 11:56

Zonta skrev:Når nu man er "ligeglad" med hvornår man skal holde bryllupsfesten, hvornår på året er så "bedst"? Hvad skal man tænke over, hvad skal man undgå, hvad er hidtil usete fantastiske tidspunkter at holde fest på? :lol2:


Vejret er vel nok den største forskel ;) Og så er det formentlig billigere at holde bryllupsfest om vinteren, da leverandørerne kan være mere sultne.

Jeg kender et par, der holdt bryllup i december. Det havde været en stor succes med vinterbryllupsbilleder osv. :)

Så længe brylluppet tilpasses årstiden, burde alle årstider være egnede. Udendørsvielser er nok mere oplagte om sommeren, det samme med have-/teltfester.
1
K - 12.06.18 :love:
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 26. aug 2017, 12:12

Zonta skrev:Når nu man er "ligeglad" med hvornår man skal holde bryllupsfesten, hvornår på året er så "bedst"? Hvad skal man tænke over, hvad skal man undgå, hvad er hidtil usete fantastiske tidspunkter at holde fest på? :lol2:


Er man uden for de mest populære sommermåneder, er alting lettere at finde, fordi det ikke er booket flere år i forvejen, både steder at holde det, kirken, frisøren, bandet, fotografen og så videre.

Vi holdt bryllup i starten af marts - det gik let med at finde alt selvom vi først startede med at planlægge i oktober/november.

Ellers ville jeg uanset årstid altid forsøge at holdetid fra de mest oplagte ferieperioder.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 2. sep 2017, 16:21

Vi sad og snakkede lidt om hvorfor det egentligt er, at gæsterne ikke må smide jakken, før gommen har gjort det.
Er der nogen af jer der ved hvorfor. Min søde kæreste siger han har googlet uden at finde svar, og at jeg derfor skulle spørge jer :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 5. sep 2017, 10:31

Seriøst hvor er vejrudsigter dog noget fanden har skabt!
De ændrer hele tiden på om det skal dryppe, pisse ned, være koldt eller lidt lunere. HELE TIDEN! Jeg burde fokusere på at skrive, men i stedet tager jeg mig selv i at tjekke vejrudsigten minimum 1 gang i timen, og helst på minimum 2 vejrsider.. Det er jo for dumt altså!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf HappyPaww » 5. sep 2017, 10:40

Filipai skrev:Vi sad og snakkede lidt om hvorfor det egentligt er, at gæsterne ikke må smide jakken, før gommen har gjort det.
Er der nogen af jer der ved hvorfor. Min søde kæreste siger han har googlet uden at finde svar, og at jeg derfor skulle spørge jer :D

Det er vel bare gammel takt og tone. Noget med at gæsterne ikke kan tillade sig, at være uformelle uden værterne er det.

Vi har været til bryllup på en ekstremt varm sommerdag, hvor gommen tog totalt pis på gæsterne og beholdt jakken på i virkelig lang tid :lol: De stakkels mænd kampsvedte :D
0

Tilbage til "Fest og bryllup"