Skruk tråden

solstråle
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. aug 2017, 10:00
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Skruk tråden

Indlægaf solstråle » 19. aug 2017, 10:50

Jeg er også SINDSSYGT skruk! Og det har jeg efterhånden været de sidste 2-3 år - selvom jeg "kun" er 23 år :-)
Jeg er pt. i gang med min uddannelse, som jeg afslutter næste sommer. Min kæreste er lige nogle år ældre end mig og færdiguddannet med godt job.
Årsagen til at vi ikke går i gang med PB er pga. min uddannelse. Jeg er bange for, at jeg ikke kan finde mig et job, hvis jeg vælger at få en baby lige efter jeg er færdiguddannet - således kommer jeg et år bagud i forhold til de nyuddannede næste år, og dermed vil jeg nok ikke være særlig attraktiv for en arbejdsgiver og vil muligvis gå arbejdsløs.... :/

Er der andre, der har disse overvejelser mht. studie og job ?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Skruk tråden

Indlægaf Filipai » 19. aug 2017, 11:11

solstråle skrev:Jeg er også SINDSSYGT skruk! Og det har jeg efterhånden været de sidste 2-3 år - selvom jeg "kun" er 23 år :-)
Jeg er pt. i gang med min uddannelse, som jeg afslutter næste sommer. Min kæreste er lige nogle år ældre end mig og færdiguddannet med godt job.
Årsagen til at vi ikke går i gang med PB er pga. min uddannelse. Jeg er bange for, at jeg ikke kan finde mig et job, hvis jeg vælger at få en baby lige efter jeg er færdiguddannet - således kommer jeg et år bagud i forhold til de nyuddannede næste år, og dermed vil jeg nok ikke være særlig attraktiv for en arbejdsgiver og vil muligvis gå arbejdsløs.... :/

Er der andre, der har disse overvejelser mht. studie og job ?


Jep. Mig og mine studieveninder har snakket en del om det. Jeg bliver færdig nu her, og vi venter til jeg har fået et job, og været der et stykke tid. En af mine andre veninder er lige blevet gravid, og venter med de sidste 5 points valgfag, så hun kan tage dem i slutningen af barslen, så hun står som nyuddannet og med barn der er kommet i vuggestue. Det tror jeg er en fin nok plan hun har. Nemlig i frygt for at gå direkte fra udannet til barsel.
En anden veninde som ikke valgte at tage kandidaten i vores felt endte med ikke at nå at få job inden hun blev gravid, og kommer derfor til at have været væk fra feltet i 1,5 år. Så krydser alt for hun hurtigt kommer i job når hun er færdig på barsel.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2017, 11:16

solstråle skrev:Jeg er også SINDSSYGT skruk! Og det har jeg efterhånden været de sidste 2-3 år - selvom jeg "kun" er 23 år :-)
Jeg er pt. i gang med min uddannelse, som jeg afslutter næste sommer. Min kæreste er lige nogle år ældre end mig og færdiguddannet med godt job.
Årsagen til at vi ikke går i gang med PB er pga. min uddannelse. Jeg er bange for, at jeg ikke kan finde mig et job, hvis jeg vælger at få en baby lige efter jeg er færdiguddannet - således kommer jeg et år bagud i forhold til de nyuddannede næste år, og dermed vil jeg nok ikke være særlig attraktiv for en arbejdsgiver og vil muligvis gå arbejdsløs.... :/

Er der andre, der har disse overvejelser mht. studie og job ?


Jeg har tænkt lidt det samme. Jeg fylder 23 i slutningen af året og skrukheden er ret slem til tider. Min kæreste er dog ufaglært, men med et ganske fint job. Vi står dog overfor huskøb, og med min uddannelse in mente er baby bare ikke særlig smart lige pt.

Jeg vænner den dog lidt om - med kvinder er arbejdsgiverne tit lidt uh, for hvad nu hvis man mister dem til barsel lige efter de er ansat? Så jeg tænker altid at hvis nu man har baby når man kommer ud på arbejdsmarkedet, så er der vel egentlig lidt mindre betænkelighed ved det. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er sådan det fungerer, men det fortæller min mor mig, og hun har fået 4 børn gennem tiden, så tænker hun ikke er helt dum på det område.

Jeg er færdig med min Bachelor næste sommer, og får jeg plads på masters, jamen så kunne jeg godt finde på at lufte ideen med baby under studie. Specielt fordi at det praktiske på bacheloren er skåret ud ved masters og økonomisk set står jeg bedre med baby på su, end som færdiguddannet i job (bor i udlandet - anderledes barselsregler). Men føler næsten at jeg skal skamme mig over rent faktisk at have tænkt over disse ting som 22 årig :fløjt:
0
solstråle
Indlæg: 25
Tilmeldt: 19. aug 2017, 10:00
Kort karma: 0
Likede indlæg: 4

Re: Skruk tråden

Indlægaf solstråle » 19. aug 2017, 11:27

TakeAChanceOnMe - da jeg er ny herinde, ved jeg ikke lige, hvordan jeg besvarer specifikt din besked, så det bliver altså lige sådan her :-)

For det første; utrolig dejligt at høre, at jeg ikke er alene om disse tanker - og egentlig også rart at se, at jeg ikke er den eneste skrukke 23-årige (selvom du er 22, snart 23 ;-))
Jeg kan godt se din pointe i det, som din mor også fortæller, og har også selv tænkt denne tanke. I forhold til hvad jeg hører fra de fleste er det dog ikke sådan den generelle holdning er.

Hvilken land bor du i? :-)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 19. aug 2017, 12:02

solstråle skrev:TakeAChanceOnMe - da jeg er ny herinde, ved jeg ikke lige, hvordan jeg besvarer specifikt din besked, så det bliver altså lige sådan her :-)

For det første; utrolig dejligt at høre, at jeg ikke er alene om disse tanker - og egentlig også rart at se, at jeg ikke er den eneste skrukke 23-årige (selvom du er 22, snart 23 ;-))
Jeg kan godt se din pointe i det, som din mor også fortæller, og har også selv tænkt denne tanke. I forhold til hvad jeg hører fra de fleste er det dog ikke sådan den generelle holdning er.

Hvilken land bor du i? :-)


Oppe i hjørnet af indlæggene er der en knap med citationstegn ", click på den og så indsætter den et quote :D .

Jeg ved hvad du mener - de fleste af mine veninder løber modsatte retning når jeg snakker baby :lol: . Man er vidst ikke helt ment til at have gjort sig tanker om det på vores alder :fløjt:

Jeg skal ikke kunne sige det. Jeg har haft rigtig nemt ved at få arbejde og er også blevet tilbudt fuldtidsstilling hos mit deltidsjob selvom de vidste at jeg var mega skruk, men igen, reglerne er anderledes herovre, så det spiller måske også ind.

Jeg bor i England. Herovre er reglerne således at du får fuld løn i 3 måneder, og derefter et lille beløb fra regeringen baseret på hvad du tjener ellers. En af mine bekendte har lige fået barn, hun får fuld løn i 3 måneder og derefter hedder det omkring 200 pund om måneden, hvis hun er heldig.
Så virksomhederne herovre taber ikke så meget ved at have folk på barsel, well andet end en der kender rollen 100%.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 21. aug 2017, 05:44

Åhhh.....min mens er forsinket (jeg har testet negativ 2 gange :lol: :lol: ). Jeg testede positiv tidligt med min dreng, så jeg er 100% ikke gravid med en ups´er. Alligevel, så håber jeg en lille bitte smule, selvom timingen ville være ekstremt dårlig :deer: )
0
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Skruk tråden

Indlægaf ...xxx... » 21. aug 2017, 10:39

solstråle skrev:Jeg er også SINDSSYGT skruk! Og det har jeg efterhånden været de sidste 2-3 år - selvom jeg "kun" er 23 år :-)
Jeg er pt. i gang med min uddannelse, som jeg afslutter næste sommer. Min kæreste er lige nogle år ældre end mig og færdiguddannet med godt job.
Årsagen til at vi ikke går i gang med PB er pga. min uddannelse. Jeg er bange for, at jeg ikke kan finde mig et job, hvis jeg vælger at få en baby lige efter jeg er færdiguddannet - således kommer jeg et år bagud i forhold til de nyuddannede næste år, og dermed vil jeg nok ikke være særlig attraktiv for en arbejdsgiver og vil muligvis gå arbejdsløs.... :/

Er der andre, der har disse overvejelser mht. studie og job ?


Jeg har præcis de samme bekymringer. Jeg er så lige et par år ældre end dig, og jeg er færdig med uddannelse om et halvt år. Min bekymring går blandt andet på, at jeg gerne vil have børn, mens jeg er forholdsvist ung (under 30). Hvis jeg slet ikke skulle tænke på uddannelse og job, ville jeg ideelt gerne have barn om et år. Men det kan være ret svært at få job med min uddannelse, så jeg kan risikere at gå ledig i et års tid, og det bliver jo bestemt ikke nemmere at få job, hvis man er gravid :/ Så hvis man skal vente på at blive færdiguddannet og på at få et job, kan der jo gå lang tid.. og man ved jo heller ikke, om man skal bruge et år på at blive gravid eller bliver gravid i første forsøg :)
Øv, hvor jeg føler, at det fylder meget i mine tanker og stresser mig for tiden :(
Det eneste gode er, at min kæreste også er færdig med uddannelse snart, og med hans uddannelse er han næsten sikker på at få et godt betalt job med det samme. Så uanset hvad der sker, ville vores økonomi se okay ud :)
Senest rettet af ...xxx... 21. aug 2017, 10:56, rettet i alt 1 gang.
1
...xxx...
Indlæg: 183
Tilmeldt: 20. nov 2016, 09:17
Kort karma: 56
Likede indlæg: 224

Re: Skruk tråden

Indlægaf ...xxx... » 21. aug 2017, 10:39

Dobbeltpost :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Skruk tråden

Indlægaf Bøtte » 21. aug 2017, 18:05

Prøv at læse tråden om overvejelser inden man får børn. Den ligger både i sex og samliv og her i børn et sted. Der er gode pointer om at tingene nok skal gå, selv om man ikke har fast arbejde, egen bolig og stor familiebil, når man får det første barn :)
0
Nomnom
Indlæg: 840
Tilmeldt: 12. sep 2015, 23:03
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1379

Re: Skruk tråden

Indlægaf Nomnom » 27. aug 2017, 17:17

Nu kan jeg snart ikke holde mig væk fra denne tråd mere - jeg er så skruk. Min søn er snart to år og NU vil jeg bare gerne have en mere. Åh hvor det pludselig fylder. Min mand er med på den. De tre grunde til at vi nok lige må vente nogle måneder er: Jeg har lige startet 1. klasse op. Føler jeg har et ansvar overfor de små poder, og vil gerne time det således at de har mig i hvert fald hele 1. klasse. Derudover var jeg simpelthen så syg med opkast og kvalme med den første og frygter det sker igen. Måtte aflyse alt fra uge 7-20 sidst. Det er os der skal holde den kæmpe jul i år for hele familien - der skal jeg jo være frisk. Derudover vejer jeg 15 kilo for meget. Dem ville jeg gerne af med først.

Omvendt tænker jeg også at jeg jo ikke er garanteret at blive gravid hurtigt denne gang. Måske går der flere måneder og så kan vi jo lige så godt begynde nu.. Nå, men vi er i hvert fald enige om at vi nok begynder omkring november. Så der er jo ikke lang tid til. Og alligevel er der MEGET lang tid til.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. aug 2017, 19:15

Jeg har været rigtig skruk, hvilket bare har været forstærket af at jeg har arbejdet et sted hvor der har været rigtig mange super søde babyer, toddlers og lidt ældre børn. Nu har jeg så skiftet arbejde og hvad sker der på mine to første dage? To kollegaer er gravide og kunderne tager deres børn med ind, som synes det er helt fantastisk at snakke med os og smile og være charmerende. Min ene kollega bruger også rigtig meget tid på at sidde og kigge på små lyserøde beklædningsgenstande, og så kommer hendes søn på besøg. Blond, med brune øjne. Amen. Det er slet ikke fair!

Har så i forbindelse med at gå ind i den mere seriøse fase af huskøb lagt budget. Nu er jeg så mega afskrækket og kan slet ikke se hvordan vi nogensinde skal få råd til at have børn. Lønningerne herovre er lavere (det betyder selvfølgelig også at det er billigere at købe mad, tøj og lign.), men barselordninger på de fleste arbejdspladser er fuldkommen horrible.
Har altid gerne ville have børn tidligt, og vil det egentlig stadig gerne - men hold nu op hvor kan jeg bare slet ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre, både tidsmæssigt og finansielt.

Min nye plan er at alle omkring mig får babyer, og så kan jeg være den sjove, hyggelige tante, indtil vi på magisk vis vinder i Lotto :gogo: . Synes det var sjovere at være skruk uden realitetssans haha.
0
Mfp
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. sep 2017, 15:36
Kort karma: 0

Re: Skruk tråden

Indlægaf Mfp » 11. sep 2017, 15:46

Årh! Jeg hører lige til i denne her tråd! Jeg er så skruk at jeg ikke kan være i mig selv. Jeg drømmer om at være gravid om natten, tænker vildt meget på babyer, smugkigger på babytøj i diverse butikker, og går tit og holder mig selv på maven :genert:

Det skal ikke være lige nu. Jeg skal stoppe med at ryge et godt stykke tid inden (har jeg lovet min kæreste), og efter et langt speciale er min krop mildest talt virkelig slatten. Vil gerne i bedre form igen så jeg er bedst muligt klar til baby i kroppen. Meeeeeen, hvis jeg kan kvitte smøgerne snart, så begynder vi i foråret :love: Egentlig er alle rammerne på plads, vi bor godt og med god plads, er meget enige omkring alt det med baby og børn og opdragelse på længere sigt. Jeg er dog lige blevet færdiguddannet, så det kunne være fedt hvis jeg kunne få job i hus inden også.

Men aaargh hvor det hiver i mig og der er jo fandme babyer og gravide damer over det hele :love:
0
Mfp
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. sep 2017, 15:36
Kort karma: 0

Re: Skruk tråden

Indlægaf Mfp » 11. sep 2017, 15:47

Mi55y skrev:Vi har kun lige taget beslutningen om, at spiralen skal ud i næste måned, og så sidder jeg allerede og snøfter, når der fødes babyer i Føde godt - Hjemme bedst :rulle: Forhåbentlig skal vi ikke vente alt for længe på en baby, der er helt vores egen :love:


Det løb også ned af kinderne på mig da jeg så det :genert:
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. sep 2017, 17:39

Vi har lige været en uge sydpå, hvor der blev lukket op for snakken om hvornår børn var en god idé. Jeg kan slet ikke huske hvordan det kom op, men det var måske meget smart, for min kæreste var sådan "jeg ved ikke hvornår jeg er klar, men det er jo heller ikke sikkert at du er klar om 5 års tid når jeg er ved at være 35.." og jeg sådan lidt kujonagtigt krøb til korset og sagde at han ville blive meget skuffet, hvis han troede at der mindst ville gå fem år før jeg ville have børn. Jeg har egentlig altid ville have børn tidligt og efter vi fandt sammen er det bare blevet værre, for der er så mange momenter hvor min krop bare går helt "ham der, han er HAM! :lun: " ..

Min kæreste så lidt chokeret ud og sagde så "Jamen jeg ved jo heller ikke hvornår jeg er klar. Jeg kunne ligeså godt være klar om et års tid" og så sad jeg sådan lidt :nerve: . Det havde jeg ikke forventet, for han plejer altid at være sådan det er LANGT ude i fremtiden og pludselig virkede han åben for at det var før det ..

Resten af ferien fangede jeg ham i at kigge på søde små børn og direkte tage kontakten hvis de kiggede på ham :lun: . Normalt føler han sig akavet med børn, så det er meget nyt med at sige "Halloooo", vinke og smile til dem. Føler et eller andet har rykket sig i ham - ved ikke om det er fordi han ligesom fik en konkret idé om hvor jeg står i den forbindelse. I alt fald var det altså dejligt at høre hans tanker om det også ..

Har næsten helt stjålet den tråd her (jeg undskylder meget!! :fløjt: ), men ingen af mine veninder har rigtig gjort sig i de her tanker og det er så svært at tale seriøst om det, med folk der slet ikke er samme sted i deres liv. Så jeg (mis)bruger denne tråd :lol:
1
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Skruk tråden

Indlægaf Xnaiv » 17. sep 2017, 14:36

TakeAChanceOnMe skrev:Min kæreste så lidt chokeret ud og sagde så "Jamen jeg ved jo heller ikke hvornår jeg er klar. Jeg kunne ligeså godt være klar om et års tid" og så sad jeg sådan lidt :nerve: . Det havde jeg ikke forventet, for han plejer altid at være sådan det er LANGT ude i fremtiden og pludselig virkede han åben for at det var før det ..

Resten af ferien fangede jeg ham i at kigge på søde små børn og direkte tage kontakten hvis de kiggede på ham :lun: . Normalt føler han sig akavet med børn, så det er meget nyt med at sige "Halloooo", vinke og smile til dem. Føler et eller andet har rykket sig i ham - ved ikke om det er fordi han ligesom fik en konkret idé om hvor jeg står i den forbindelse. I alt fald var det altså dejligt at høre hans tanker om det også ..

Vi har lige stået i akkurat samme situation. Børn har aldrig rigtig sagt min kæreste noget, og det var da nok noget han blev klar til engang.
Her på ferien snakkede vi så lidt tidshorisont, hvor vi blev enige om at forsøge om et års tid.

Efter vi er kommet hjem, falder han også for babyer og børn ligepludseligt, og kan slet ikke få nok. Tidligere har det slet ikke sagt ham noget og hvis nogen lagde an til, at han skulle holde en baby, var han flygtet ;)
0

Tilbage til "Graviditet"