Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 15. aug 2017, 06:16

girl_beat skrev:Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?


Qatar!! Og Cathay. Singapore Airlines har også nogle klasse sæder. British airways skal man heller ikke kimse ad. Men kan til gengæld kimse virkelig meget af alle amerikanske selskaber.

MEN! Det kommer meget an på, hvor du skal hen - hvilke flyvninger og maskiner der rejser på de ruter. Det er typisk de bedste sæder på de længste ruter.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2017, 06:40

Annione skrev:
girl_beat skrev:Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?


Qatar!! Og Cathay. Singapore Airlines har også nogle klasse sæder. British airways skal man heller ikke kimse ad. Men kan til gengæld kimse virkelig meget af alle amerikanske selskaber.

MEN! Det kommer meget an på, hvor du skal hen - hvilke flyvninger og maskiner der rejser på de ruter. Det er typisk de bedste sæder på de længste ruter.

Tak for tip :gogo:

Vi overvejer nemlig, om vi næste gang skal tage en længere tur i ét stræk, eller 'knække' den med et par dages stop-over i Dubai. I efteråret fløj min mand business class med Qatar og var meget begejstret - og sidst gjorde vi det direkte til SF med den opgraderede SAS-maskine. 12 timer liggende i en lækker seng med jævnlige serveringer af mad og drikke ER bare nice! :slem:

Jeg vil også prøve at kigge på Singapore, Thai og Cathay :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43831

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 15. aug 2017, 11:09

Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Ethiad Airbus A380 Abu Dhabi - New York

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 15. aug 2017, 11:29

paint skrev:Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Ethiad Airbus A380 Abu Dhabi - New York

Billede


Det der ligner første klasse :love:
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 15. aug 2017, 12:01

paint skrev:Ethiad Airways, kan altså også got være med, blandt selskaber med gode sæder og særlig forkælelse :D

Billede

Ethiad Airbus A380 Abu Dhabi - New York

Billede

Guld-TV :love: :love: :love:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fræksak » 21. aug 2017, 18:12

Nogen der har must see-forslag i Dubai? Vi rejser slut oktober med børn på 7 og 11 og skal bo v. Jumeirah Beach. Har planlagt en enkelt overnatning på et resort i ørkenen og tænker ellers, at tiden går med badning. Ungerne vil gerne shoppe og "se noget stort", og jeg tænker også, at vi skal se guld souk'en. Ellers har vi ikke undersøgt så meget endnu.

Nogen der har insidertips?
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 23. aug 2017, 06:10

Prag var fantastisk - sikke en smuk by. Elsker at man kan gå rundt til det hele (omend 17 km om dagen altså er langt :-D )

Nå, men om en måned tager vi til Rom - og videre på cruise langs Italiens kyst og så runder vi Malta, Barcelona og Monte Carlo :lun: :banan:
3
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MilleMercy » 23. aug 2017, 21:01

Annione skrev:Prag var fantastisk - sikke en smuk by. Elsker at man kan gå rundt til det hele (omend 17 km om dagen altså er langt :-D )

Nå, men om en måned tager vi til Rom - og videre på cruise langs Italiens kyst og så runder vi Malta, Barcelona og Monte Carlo :lun: :banan:


Hvad er det for et Cruise? Det lyder som en helt perfekt rute :love:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 24. aug 2017, 04:39

MilleMercy skrev:
Annione skrev:Prag var fantastisk - sikke en smuk by. Elsker at man kan gå rundt til det hele (omend 17 km om dagen altså er langt :-D )

Nå, men om en måned tager vi til Rom - og videre på cruise langs Italiens kyst og så runder vi Malta, Barcelona og Monte Carlo :lun: :banan:


Hvad er det for et Cruise? Det lyder som en helt perfekt rute :love:


Det er noget a la dette Cruise https://www.seabourn.com/details?webIti ... &shipId=SE

Jeg kan ikke finde det nøjagtige Cruise, da det er udsolgt. Det bliver fab :love:
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Fru Himmelblå » 4. sep 2017, 11:45

Kan i anbefale nogle billige til middel hoteller i new York?
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5889
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. sep 2017, 13:11

Vi flyver til Albufeira i aften! Har allieret mig med en klassekammerat der er fra byen, så han har givet en masse tips. Super skønt! Jeg glæder mig SÅ meget, selvom jeg 100% ender op solskoldet efter den første time i den portugisiske sol!
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 4. sep 2017, 13:21

Jeg er så småt begyndt at researche til min efterårsferie i Wien med en endagstur til Bratislava.

I går fandt jeg ud af, at det næsten koster 500 kr. at sejle fra den ene by til den anden og tilbage igen, mens samme rute kan tilbagelægges i bus for 80 kr. t/rt. Jeg tvivler ikke på, at sejlturen på Donau er en oplevelse i sig selv, og måske ender jeg med at vælge den løsning fra Wien til Bratislava, men det ville være helt tosset at gøre det begge veje. Også fordi turen tager længere tid med båd, og det æder for meget af dagen.
Der er gode guides på nettet til en enkelt dag i Bratislava, så dem sidder jeg og kigger på nu. Jeg skal bl.a. se katedralen, hvor en del Habsburg-kejsere blev kronet. Det glæder jeg mig allerede til.

Nåja, jeg har også booket en juletur til Malmø :jule:
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DenBlødeJyde » 4. sep 2017, 14:25

Nå, men efter en uge hjemme kan jeg så fortælle at Edinburgh er skøn. Og sikke nogle skønne mennesker, de skotter. De taler alle som Gerard Butler :lun:

Jeg var også en tur i the Highlands, og selvom Lowlands er fin, så er der altså noget helt særligt over det skotske højland med bjerge, søer osv. Det er betagende smukt.

Og Edinburgh Royal Millitary Tattoo var virkelig en oplevelse.

Flyveturen, som var min første gik fint. Der var lidt turbulens, men det gik. Jeg blev desværre forkølet, så det tog lige toppen af energien og flyveturen hjem var ikke sjov, da vi skulle lande. Men det var en rigtig god tur.

Jeg skal helt sikkert af sted igen. Overvejer Irland næste gang.
7
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MOGA » 4. sep 2017, 16:37

Angelina skrev:T minus 11 dage til jeg ligger i Jacuzzien på et lækkert hotel i Krakow! :D


Og T minus 11 dage til jeg sætter mig i et fly til London med min yngste søn. Jeg trænger SÅ meget!
2
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Alphilia » 6. sep 2017, 10:34

Det er virkelig et i-landsproblem, men grundet nyt it-system på mit arbejde har jeg først ferie til januar og pt er der ingen rejseplaner.... Jeg er ved at dø lidt over det....

Pønser på, om jeg trods alt kan få placeret et par dage i fx Berlin et eller andet sted.

Er der nogle herinde der ved, hvordan Prag er i december? Altså om der er noget juleri etc
0

Tilbage til "Rejser"