Hvordan bor du?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Lilleluftballon » 12. aug 2017, 17:08

ajnaM skrev:
Zinde skrev:Det lyder lækkert at have alting så tæt på. Den del kan jeg bestemt godt se fordelen ved! Vi skal køre til alt - jeg savner at kunne gå en tur til købmanden eller legepladsen ell. lign.


Hehe, jeg føler mig faktisk lidt klaustrofobisk, når jeg besøger venner, der er flyttet langt væk fra byen. :genert:

Jeg ville føle, at alt skulle planlægges. Vi er jo vant til lige at kunne tage en tur på Experimentariet/på legepladsen/ud at spise/i Tivoli/hvad vi nu har lyst til. Det er meget sjældent, at vi skal noget, vi ikke kan gå til og fra.

Jeg ved faktisk ikke engang, om jeg ville få brugt haven i hverdagene. :gruble: Det er noget af det, jeg har tænkt meget over i forhold til flytte i hus vs. ikke flytte i hus-diskussionen. Får man brugt den, når man kommer hjem kl. 17 og skal have lavet mad og alt det der? Eller er det mest noget, man gør i weekenden og på de enkelte gode sommerdage? >


Vi bruger vores have hver eneste dag, året rundt. Om morgenen leger den store lidt alene i haven, mens jeg gør mig selv og den lille klar til at komme ud af døren. Og om eftermiddagen er vi altid ude og lege. Men vi kommer heller ikke så sent hjem, og laver sjældent mad, så vi har en del timer hver eftermiddag til leg og hygge.

Vi bor 4 mand på ca 90 kvm. Vi har ok med plads, havde vi mere plads ville vi sikkert bruge det, men vi har ikke behov for det. Vores børn har hvert sit værelse og vi har et kontor og et soveværelse. Og så en stue/køkken/alrum hvor vi jo altid er alligevel. Vi bor i en forstad til Kbh og elsker det!

Jeg holder meget af at bo så billigt at vi relativt uproblematisk kunne klare os med en indtægt. At arbejde af lyst og ikke af nød er et sjældent privilegie.
1
Brugeravatar
JackieO
Indlæg: 158
Tilmeldt: 8. nov 2015, 22:08
Kort karma: 25
Likede indlæg: 574

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf JackieO » 12. aug 2017, 17:35

ajnaM skrev:
Hehe, jeg tog gerne en Frederiksberg-villa i morgen, hvis det var. :D Ej, det optimale for os ville klart være at finde et hus i byen. Det er økonomien bare ikke rigtig til med huspriserne for tiden. Vi bor til leje, så vi har ikke penge med fra hussalg, og så er det ret umuligt at komme ind på markedet i øjeblikket.


Den er jeg med på. Lejer en 3 værelses lejlighed på Frederiksberg, hvor vi bor 1 voksen og 2 børn. I mit nærområde er der lige nu et hus til salg på knapt 100 kvm. Det koster omkring 9 millioner!
En af de mange fordele ved at bo her er, at jeg aldrig behøver at spilde tid på at overveje, om jeg skulle købe et hus i området :wink3:
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14691

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 20:05

Jeg bor dejlig billigt med min kæreste i hans fars hus (England - husmarkedet herovre er simpelthen til grin ...) . Om vinteren bor vi 5 voksne, om sommeren 3. Min kæreste og jeg deler et soveværelse og har pladsmangel der siger spar til. Til gengæld betaler vi kun omkring 3000 kr. sammenlagt om måneden og så er eneste regninger vi skal tænke på indkøb af mad. Det er egentlig ikke så slemt, men der er nu sat alt ind på at spare nok sammen til at kunne lægge depositum på et hus til næste sommer!

Er dog lidt utilfreds med at dele ét badeværelse med så mange og så kan den ene rumbo ikke finde ud af at rydde op efter sig selv og gøre rent. Hvor ser jeg dog frem til at flytte ud igen - med min kæreste! :D
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf missme » 12. aug 2017, 20:42

Bor to voksne og tre unger på 198 kvm 70'er parcelhus på 860 kvm grund. Ved godt det er lidt forkælet, men kan simpelthen ikke forestille mig at vi skulle bo i noget mindre. Vi har ikke en eneste kvm for meget. Tværtimod så kunne jeg sagtens placere yderligere 30-40 kvm fornuftigt i huset ;) Egentlig ikke fordi der er meget spildplads, men et par af værelserne, og det ene badeværelse er lidt småt.
Men har så også motionsrum og stort kontor.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 22:51

4 pers( 2 voksne, 2 teens) + 1 hund (dum)
160 m2, 30 m2 kælder, 800 m2 grund, 22 km nord for Kbh.

Købt i 99, tilbygning i 2011, lige ved trafikeret vej men tæt på skov.
Love it...dør her.
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf avdotja » 13. aug 2017, 11:26

Bimmerdyret skrev:4 pers( 2 voksne, 2 teens) + 1 hund (dum)
160 m2, 30 m2 kælder, 800 m2 grund, 22 km nord for Kbh.

Købt i 99, tilbygning i 2011, lige ved trafikeret vej men tæt på skov.
Love it...dør her.

Nå nå, var det nødvendigt :lol:
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Bimmerdyret » 14. aug 2017, 12:37

avdotja skrev:
Bimmerdyret skrev:4 pers( 2 voksne, 2 teens) + 1 hund (dum)
160 m2, 30 m2 kælder, 800 m2 grund, 22 km nord for Kbh.

Købt i 99, tilbygning i 2011, lige ved trafikeret vej men tæt på skov.
Love it...dør her.

Nå nå, var det nødvendigt :lol:



:lol: :lol: nå ja, så ved jeg da, hvad jeg skal lave på torsdag :genert:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 14. aug 2017, 17:02

NejJegErIkkeAsiat skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Det her var faktisk vores drøm for nogle år tilbage. Vi boede centralt i Aalborg og drømmen var at finde et nedlagt landbrug lidt udenfor Aalborg, hvor vi kunne udnytte pladsen og mulighederne. Jeg ville gerne have firma på adressen og vi tænkte at der skulle være stor køkkenhave og masser af dyr. Desværre gik tingene ikke helt efter planen. Jeg valgte lidt pludseligt at starte firma og det blev aldrig helt den succes jeg havde håbet.
Efter nogle år hvor drømmen om hus på landet stadig ikke var realistisk, valgte vi at starte på en frisk i Kbh.

Det blev en 2-værelses ejerlejlighed centralt på Amager, som vi fik til en rigtig god pris. En stor kontrast til det vi oprindeligt drømte om.
Men med mere stabilitet i privatlivet og en stor mulig fortjeneste her efter 3 år i lejligheden (den er steget med ca. 1 mill.), så var det den rigtige beslutning. Jeg elsker at bo i storbyen hvor man har alt indenfor kort afstand.
Vi bor 2 mennesker og 3 katte på 75 kvm på 5. sal. Dejlig hyggelig lejlighed. Men vi har da talt om at sælge en dag og kigge efter noget med en lille have. Evt. leje så vi bare kan betragte salget som ren fortjeneste.


Vi bor som sagt centralt på Amager i en 2-værelses.
Men efter vi i lørdags var på besøg hos min svigerinde og hendes kæreste for at se deres nye sommerhus på Falster, blev jeg lidt inspireret/misundelig over hvad man kan få udenfor København. Og det kan man jo også tydeligt se i den her tråd.
Selvom vores lejlighed blev købt til en kvadratmeterpris på 20.000 kr. for 3 år siden, hvilket var virkelig billigt i København, så kan man jo få de vildeste huse i provinsen til langt mindre end hvad vores lejlighed koster i dag.
F.eks. har jeg lige kigget på et hus på næsten 200 kvm ved Tureby, syd for Køge. Virkelig fedt moderniseret hus med bindingsværk og stråtag og en grund på over 2000 kvm. Til under 2 mil. kr. :8:

Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, at man har en vis sikkerhed i København. Både jobmæssigt, men også økonomisk ved at ens lejlighed er virkelig attraktiv og en god investering. At flytte væk fra Kbh. vil betyde langt til job eller find et nyt i nærområdet. Kan man så det?
Kan man sælge huset igen, hvis man pludselig vil det? Kommer man til at savne alle goderne ved storbyen?

Selvom det virkelig er fristende, så synes jeg det virker lidt skræmmende at flytte væk. Men hvor kan man dog få meget for pengene...


Vi har sgu bestilt en fremvisning på det fedeste hus på Midtsjælland nu. 250 kvm stråtækt bondehus :love2:
4
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Zonta » 16. aug 2017, 06:51

Bor to voksne og en kat på 210 kvm ejet hus fra 1970'erne på en 800 kvm grund. Vi gik slet ikke efter noget så stort, men det var bare lige os. Vi regner med at få et par børn også.

Da vi flyttede ind, var køkken og badeværelser fuldstændig nyrenoverede, alle vinduer og døre udskiftet. Vi vil gerne lave lidt om ovenpå, da der ikke er blevet lavet meget om dér. Bl.a. er der stadig det originale savsmuldstapet, der er malet en skrækkelig hvid (mosekonehvid, hvis nogen undrer sig) og det er generelt sådan lidt meh...

Ydermere har vi et lille værelse ved siden af bryggerset og jeg drømmer om at slå de to sammen og lave et lækkert bryggers.

Desuden vil vi gerne lave lidt om på terrassen. Den er i træ og virkelig dårligt vedligeholdt. Vil gerne have den i fliser i stedet for. I forlængelse af det ville jeg gerne lave et nyt skur, ny belægning i indkørsel samt en carport.

Oooog på længere sigt vil vi også gerne have en sydvendt terrasse, så vi har masser af planer, men regner også med at skulle bo her de næste 40 års tid.
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Annione » 16. aug 2017, 07:12

Vi bor 2 i en 2værelses på ca. 58m2 på 1. sal i hjertet af Østerbro, København. Vi har omkring 30 m2 terrasse, hvilket er grunden til at vi stadig bor her, nu på 12. år.

Vi elsker begge Østerbro - er er busser og tog en spytklat fra lejligheden - og endnu kortere til alle de supermarkeder og handlemuligheder vi har brug for.

Vi drømmer om et værelse eller 2 mere. Men hvor finder man det, når vi gerne vil have have/terrasse i København? Og selvfølgelig betale mindre end 10 millioner for hytten?
Desuden vil vi også gerne bo nogle år i Australien - og så kan en 2'er bare bedre tjene sig selv ind på airbnb end en 3'er eller 4'er.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Aquadorable » 17. aug 2017, 20:02

Vi købte en fireværelses lejlighed på 90 m2 lidt nord for København sidste sommer, som vi totalistandsatte. Ideen var, at vi skulle bo i den de næste 5-7 år. Men drømmen om hus og have trækker i os, og jeg tror, at vi sælger inden for et par år, hvis ellers lejligheden fortsætter med at stige. På et år er den steget 400.000 kroner.
0
K - 12.06.18 :love:
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Katten » 18. aug 2017, 06:20

Vi bor lige nu to voksne og én baby i en andel på Vesterbro (ca 76m2), men rykker snart til en ejer på 120m2 på Frb. Bliver skønt med mere plads!
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf girl_beat » 18. aug 2017, 07:02

Katten skrev:Vi bor lige nu to voksne og én baby i en andel på Vesterbro (ca 76m2), men rykker snart til en ejer på 120m2 på Frb. Bliver skønt med mere plads!

Det lyder også som en lækker opgradering :gogo:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Katten » 18. aug 2017, 12:28

girl_beat skrev:
Katten skrev:Vi bor lige nu to voksne og én baby i en andel på Vesterbro (ca 76m2), men rykker snart til en ejer på 120m2 på Frb. Bliver skønt med mere plads!

Det lyder også som en lækker opgradering :gogo:


Tak!! Og ja, vi glæder os mega meget, har helt sug i maven over det. :lun:
0
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Hvordan bor du?

Indlægaf Flix » 18. aug 2017, 13:10

2 voksne og 1 barn (om få dage 2) i villalejlighed i Valby. 90 m2 + 60m2 kælder, dejlig have i hyggeligt kvarter.
Vi kunne godt bruge et værelse mere, men der er mulighed for at indrette et i kælderen til master bedroom, når engang børnene ikke gider dele værelse mere.
0

Tilbage til "Bolig"