August 2017 - Fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 10. aug 2017, 18:45

Pandesteg skrev:
avdotja skrev:Er der i øvrigt nogle af jer der har et fitness/aktivitetsur? Jeg regner med at købe et, men er lidt i tvivl om det skal være et med eller uden pulsmåler indbygget :gruble: Hælder til med pulsur, men ulempen er at de kun holder strøm 4-6 dage, hvorimod de andre kan holde op til et år.


Jeg har et Garmin Forerunner 235 med indbygger pulsmåler. Bedste køb jeg længe har gjort :) det irriterer mig slet ikke, at det skal oplades en gang om ugen... har det alligevel ikke på om natten og så oplader jeg det dér :)

Jeg er stolt af mig selv i dag. Satte en ny PR(... personal record ;)) da vi var til crossfit i dag. Vi skulle lave backsquat og fordi jeg tog fejl da vi satte vægtskiver på stangen nåede jeg op på at squatte med 50 :8: har højst squattet med 35 kg tidligere, så det er pissefedt at jeg kunne :banan:
Det er pisse at være crossfitter, det kan altså virkelig noget :love: :love:

Det er da også en voldsomt forbedring :klap:

Mht uret, så har jeg allerede et løbeur jeg er glad for. Så havde egentlig forestillet mig en af de lidt mindre modeller (bl.a. fordi jeg ville forsøge at sove med det) :gruble:
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 10. aug 2017, 22:18

Fedt med al jeres træning. Jeg trænede hasemuskler/ bagkæden i dag og satte også personlig rekord. Dødløft på 80kg, brugte dog straps fordi mit greb er svagt

Der er sket det at min yngste muligvis har mælkeallergi (får svar mandag), og det håber jeg virkelig ikke, nu jeg efterhånden har fundet ud af, der er mælk i alt! Krydser mine fingre...
0
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf ManicNinja » 11. aug 2017, 09:48

Saaaavner min træning. Men både på sejltur og efter har jeg været så afsindigt snottet, hostet konstant, haft hovedpine og været helt flad, at det simpelthen ikke har været en option. Ih. Så nu har jeg ikke trænet i snart to uger. Frustrerende.

Jeg skal på arbejde igen på mandag. Bare jeg er nogenlunde frisk til det. Og træning.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Hewlett » 11. aug 2017, 15:06

Jeg tænkte at jeg var smart at træne efter arbejde og inden en aftale i dag. Havde kun 40min. så jeg måtte virkelig køre på.
Endte med at køre 4x8 med 45kg backsquat, 4x8 med 35kg frontsquat og 2 sekunders pause i bunden og dødløft à 5 gentagelser med 70kg i mellem squatsættene. Mine ben kommer helt sikkert til at brokke sig i morgen på arbejdet, men lige nu er jeg virkelig glad for at jeg kom afsted :)
9
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1763
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Mulan » 11. aug 2017, 17:27

Haft en udfordring denne uge, der lød på at kæreste skulle ro/cykle 100km, veninde cykle 100km og jeg skulle cykle 200km. Jeg har haft styrketrænet 3-4 gange om ugen, men ikke denne. Jeg mangler 8km for at nå de 200KM cyklet. tror at jeg tager den på kondien i stedet for på vejen i dag.
4
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12372

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. aug 2017, 18:53

Jeg når ikke mit mål med to gange træning i denne uge. Jeg kunne ikke presse det ind i tirsdags, og selvom tasken røg med ud i bilen i morges, var jeg simpelthen for træt til andet end sofaen, da jeg endelig kom hjem fra arbejde kl. 16.45.

Så jeg håber, jeg når det mellem arbejde, rengøring, bagning til madpakker og vasketøj i morgen - manden insisterer på Djurs Sommerland søndag.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 11. aug 2017, 18:59

Jeg holder træningsfri i aften, mine knæ er noget ømme efter den sidste uges træning. I morgen er det første tur på den nye cykel og det bliver en ren tilvænningstur. Jeg er bla vant til pedalbremser og det er der ikke på min MTB, så det skal jeg lige lære :D Og at finde det rigtige gear! Jeg har to gear på min gamle cykel (1. gear virker ikke), nu får jeg 21.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 11. aug 2017, 19:50

avdotja skrev:Er der i øvrigt nogle af jer der har et fitness/aktivitetsur? Jeg regner med at købe et, men er lidt i tvivl om det skal være et med eller uden pulsmåler indbygget :gruble: Hælder til med pulsur, men ulempen er at de kun holder strøm 4-6 dage, hvorimod de andre kan holde op til et år.

Nå, der var ikke langt fra tanke til handling. Jeg er nu den lykkelige ejer af en fitbit charge 2 :D
7
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. aug 2017, 13:57

Min fitbit foreslog kalorietælling (tak fitbit, dejligt at du er enig i at jeg vejer for meget :tie:) så det har jeg selvfølgelig kastet mig ud i. Men det bliver da noget upræcist, når man er sådan en der laver mad selv. Har absolut intet overblik over hvor mange kalorier der er i en portion hjemmelavet lasagne...

Indtil videre har jeg valgt en af de tilsvarende (ikke-light) færdigretter som findes i deres database, men det er jo et rent gæt om det er et match rent kaloriemæssigt.

Hvad gør I andre som kalorietæller?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 12. aug 2017, 14:03

avdotja skrev:Min fitbit foreslog kalorietælling (tak fitbit, dejligt at du er enig i at jeg vejer for meget :tie:) så det har jeg selvfølgelig kastet mig ud i. Men det bliver da noget upræcist, når man er sådan en der laver mad selv. Har absolut intet overblik over hvor mange kalorier der er i en portion hjemmelavet lasagne...

Indtil videre har jeg valgt en af de tilsvarende (ikke-light) færdigretter som findes i deres database, men det er jo et rent gæt om det er et match rent kaloriemæssigt.

Hvad gør I andre som kalorietæller?


Når jeg ind i mellem tæller kalorier, så vejer jeg alt fuldstændig præcist, også når jeg feks laver hjemmelavet lasagne. Og så beregner jeg portionen ud fra dét. Det er mega besværligt og også derfor jeg ofte kun gider gøre det er par uger ad gangen. Men synes ikke det giver mening at tælle kalorier, med mindre man gør det ret præcist. Ellers kan man jo ikke rigtig bruge resultatet til noget.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 12. aug 2017, 14:16

Pandesteg skrev:
avdotja skrev:Min fitbit foreslog kalorietælling (tak fitbit, dejligt at du er enig i at jeg vejer for meget :tie:) så det har jeg selvfølgelig kastet mig ud i. Men det bliver da noget upræcist, når man er sådan en der laver mad selv. Har absolut intet overblik over hvor mange kalorier der er i en portion hjemmelavet lasagne...

Indtil videre har jeg valgt en af de tilsvarende (ikke-light) færdigretter som findes i deres database, men det er jo et rent gæt om det er et match rent kaloriemæssigt.

Hvad gør I andre som kalorietæller?


Når jeg ind i mellem tæller kalorier, så vejer jeg alt fuldstændig præcist, også når jeg feks laver hjemmelavet lasagne. Og så beregner jeg portionen ud fra dét. Det er mega besværligt og også derfor jeg ofte kun gider gøre det er par uger ad gangen. Men synes ikke det giver mening at tælle kalorier, med mindre man gør det ret præcist. Ellers kan man jo ikke rigtig bruge resultatet til noget.

Er som sådan enig - men forudser alligevel at mageligheden kommer til at vinde over præcisionen her :genert:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Daine » 12. aug 2017, 15:40

Daine skrev:Mål for næste uge:
En cykeltur hver dag, mindst 8 km.
Ingen usunde snacks i hverdagene (lav afledningsmanøvre)
Kun en smule snacks i weekenden, undgå gerne hvis muligt (lav afledningsmanøvre)
Undgå brød, en skive rugbrød er dog okay til frokost. Men intet hvidt brød.

Udfordringer næste uge:
Drik mere vand (det er min akilleshæl)
Spis sund frokost (næsten lige så stor en akilleshæl)

Status på ugen:
Har cyklet 12 km de fleste dage, en enkelt dag blev det kun til 6 km. Og holdt træningsfri i går pga ømme knæ. Jeg godkender ugen, jeg er tilfreds med jeg flere dage cyklede mere end de 8 km der var fastsat.
Det er gået fint mht til snacksspisning, jeg har holdt godt igen og har egentlig ikke savnet det. Det samme med hvidt brød.

Vand kæmper jeg med, drikker det kun på arbejde. Frokosten kunne sikkert også være bedre, men den er i det mindste ikke direkte usund mere.

Jeg har i købt af ugen tabt 600 g, det er ok. Det er den tid på måneden hvor jeg vejer mest og vægten er mest ustabil, så jeg er bare glad for at der er røget lidt :)
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf superboa » 12. aug 2017, 17:29

Ugens 3. træning i hus :gogo: 1½ times cardio/styrketræning. Jeg har ellers holdt mig fra træningscenteret i weekenden fordi jeg har troet, der ville vælte rundt med mennesker - det var så slet ikke det sande billede! Var der stort set alene :D Jeg plejer at få trænet 2 gange om ugen, og ellers røre mig en masse på arbejdet, men holder sommerferie, så har besluttet, at der skal trænes 3 gange om ugen i disse uger :banan:
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf Animi » 13. aug 2017, 16:40

Det blev også til fire træninger i denne her uge. Målet var fem, men er for træt til at tage afsted i dag, så stiller mig tilfreds med fire som jeg også synes er ret godt når man tænker på jeg lige er startet op.
Kosten har været bedre end sidste uge, men stadig ikke helt optimal.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: August 2017 - Fællestråd

Indlægaf avdotja » 13. aug 2017, 19:35

Sidste mandag:
avdotja skrev:...
Så for næste uge er målet at komme ud og træne hver dag (om det så er 15 min), spise nogenlunde fornuftigt, forsøge ikke at grovæde slik (ja, det sidste er meget vagt formuleret) samt smide 600g.

Status er at jeg har fået trænet 5 timer fordelt på 4 dage, har spist fornuftigt de fleste dage og - med lidt god vilje :-D - ikke har udvist decideret grovæderaffærd.

I morges sagde vægten 66,7 kg, hvilket er et kilo mindre end i mandags, men da jeg gik småsulten i seng lørdag (på trods af et energiindtag på 2740 kcal) og startede søndag morgen på toilettet, mistænker jeg at vægten er lige vel optimistisk.

Alt i alt vil jeg dog mene at ugen er godkendt :)
2

Tilbage til "Sund og/eller slank"