Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Tilly » 2. aug 2017, 19:48

Nogen der ved om man kan parkere gratis nær centrum i Flensborg?
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Neenah » 4. aug 2017, 10:41

Jeg vil gerne invitere min mand på luksusweekend i 30-års fødselsdagsgave. Jeg er mest hooked på Warszawa men overvejer også Kolobrzeg-området, Stettin og Prag.

Krav:
- man skal kunne komme dertil fra Berlin hurtigt og billigt
- betalelig high end restaurant (gerne Michelin)
- spa/massage-muligheder

Nogen der har anbefalinger?
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MissBailey » 6. aug 2017, 08:56

Tilly skrev:Nogen der ved om man kan parkere gratis nær centrum i Flensborg?


Det kan man :) der er flere parkeringshuse midt centrum. Vi fandt et sidste forår, hvor vi bare skulle igennem en lille gyde, og så stod på hovedgaden. Mener de fleste er europark :gogo:
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2017, 08:14

Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 9. aug 2017, 09:39

Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


På de fleste (om ikke alle) steder, hvor der kommer turister, kan man købe sådan nogle lette/tynde badehåndklæder i diverse shops, hvor de sælger luftmadrasser, badedyr mv. Jeg har selv købt dem et par gange. Der er ganske vist nogle indvævede eller indfarvede motiver på, som regel af en delfin, nogle fisk eller noget tilsvarende. Men de fungerer fint nok. ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2017, 09:49

paint skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


På de fleste (om ikke alle) steder, hvor der kommer turister, kan man købe sådan nogle lette/tynde badehåndklæder i diverse shops, hvor de sælger luftmadrasser, badedyr mv. Jeg har selv købt dem et par gange. Der er ganske vist nogle indvævede eller indfarvede motiver på, som regel af en delfin, nogle fisk eller noget tilsvarende. Men de fungerer fint nok. ;)


Tak skal du have - jeg har dog lige bestilt nogle i en Outdoor-shop på nettet. Foretrækker at kunne vaske dem et par gange inden de tages i brug og så slipper vi også for at tage håndklæder med hjemme fra. Men hvis jeg finder et fint delfinhåndklæde dernede skal jeg ikke afvise, at jeg køber det :D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Chichu » 9. aug 2017, 09:52

Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


Mikrofiberbadehåndklæder fra friluftsbutikker er super smarte. de tørrer på ingen tid og fylder/vejer intet. Fx sådan et her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comf ... large.aspx
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2017, 09:55

Chichu skrev:
Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


Mikrofiberbadehåndklæder fra friluftsbutikker er super smarte. de tørrer på ingen tid og fylder/vejer intet. Fx sådan et her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comf ... large.aspx


Det er lige netop sådan ét (eller rettere to) i den stil jeg har købt. :gogo:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 11:15

Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


Der findes jo mikrofiberhåndklæder i mange forskellige kvaliteter og størrelser. Der er sådan nogle helt tynde nogen, som suger virkelig godt og tørrer hurtigt igen, dem bruger min kusine f.eks. til vandreture.

Jeg synes så ikke, der er meget "hygge" i sådan et glat stykke, så jeg har købt et stort et med frotte-overflade, som i forhold til sit areal, stadig kan komprimeres ret meget. Noget som det her: https://www.spejdersport.dk/asivik-comfort-towel-extra-large.aspx

Ha ha, okay jeg var aaaalt for langsom. :lol:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 10. aug 2017, 06:59

Nogen gode tips til Manchester?
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. aug 2017, 16:30

Spjaerten skrev:Nogen gode tips til Manchester?


Yes! Har boet i Manchester de sidste to år, så ved en smule om hvad der er godt at se. Hvad er du på udkig efter?
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Spjaerten » 10. aug 2017, 17:00

TakeAChanceOnMe skrev:
Spjaerten skrev:Nogen gode tips til Manchester?


Yes! Har boet i Manchester de sidste to år, så ved en smule om hvad der er godt at se. Hvad er du på udkig efter?


Vi har kun 2.5 dag, så hvad er must see?
Museum og kultur wise?
Regner med lidt shopping naturligvis også.
Den ene aften er optaget, så det er også begrænset hvad vi kan nå af aftenting.

Det er forresten fra man-ons vi er der.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. aug 2017, 20:41

Spjaerten skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Spjaerten skrev:Nogen gode tips til Manchester?


Yes! Har boet i Manchester de sidste to år, så ved en smule om hvad der er godt at se. Hvad er du på udkig efter?


Vi har kun 2.5 dag, så hvad er must see?
Museum og kultur wise?
Regner med lidt shopping naturligvis også.
Den ene aften er optaget, så det er også begrænset hvad vi kan nå af aftenting.

Det er forresten fra man-ons vi er der.


Hvis i er interesserede i sport, så er der National Football Museum lige ved siden af Victoria. Der er gratis entré og der er både historie og interaktive spil/udstillinger.
Old Trafford (Manchester Uniteds hjemmebane) er også et besøg værd. Der er rigtig mange der tager derud selvom de slet ikke er interesserede i fodbold, eller er fan af andre hold. Det er stort, der er masser af historie og atmosfære - specielt hvis man kommer omkring kampdag (Der er dog også utrolig tralvt omkring kampdage). Man kan også tage til Etihad, men det ligner lidt en spiddet hval og har aldrig rigtig hørt nogle være overdrevet positive omkring det.

Der er også Science and Industry museum. Jeg har ikke personligt været der, men alle jeg kender der har siger det er helt fantastisk. Det er ret nemt at komme dertil via offentlig transport - der er generelt et rigtig godt netværk at komme omkring med (trams), hvis i vil lidt forskellige steder.

Spinningfields og Northern Quarter er mine yndlingssteder at gå rundt, få middag eller få et par drinks. Northern Quarter er mit go to sted for det meste faktisk. Det er lidt dyrere end centrum, men der er så meget mere charme og karakter - og kvalitet for den sags skyld.

Arndale har masser butikker, men det er sådan lidt 50-50 om det er noget værd. Hvis i vil have noget for pengene vil jeg anbefale at tage til Trafford Centre, 100 bussen går dertil fra centrum og koster ikke særlig meget. Der er dog butikker omkring Arndale/Market Street/St Annes Square, men det er sådan lidt hit and miss.
Mht andre ting at se er der Town Hall på Albert Square og biblioteket på Peters Square. Jeg har ikke haft så meget tid til at være rundt at se divs kulturelle steder, men bygningerne her er i hvert fald rigtig flotte at se på.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf girl_beat » 12. aug 2017, 21:08

Hvis nu man skulle flotte sig... Hvilke flyselskaber tilbyder bedste Business class? :) Jeg er helt med på, at Emirates er i en liga for sig, men hvem kommer niveau-mæssigt lige efter?
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Bimmerdyret » 12. aug 2017, 23:24

Pandesteg skrev:Jeg har en idé om at jeg godt kunne tænke mig nogle nye badehåndklæder, om ikke fylder så meget. Sådan nogle letvægtsnogle. Findes det overhovedet? Vi rejser til Spanien om lidt og har planer om at cykle nogle ture ved kysten og så kunne det være rart at have nogle badehåndklæder med, som ikke fyldte alverden...


Spejdersport eller friluftsbutikker.
"et badelagen" fylder ikke engang en knyttet hånd og tørrer på rekordtid.
0

Tilbage til "Rejser"