Gode steder at komme af med brugte bøger?

Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 09:51

Jeg er træt af at se på, at bøgerne står "i lag" i mine reoler i stuen, og da jeg ikke har plads til flere reoler, må jeg nok skille mig af med nogle af de bøger, jeg realistisk ikke kommer til at læse igen. Jeg har virkelig, virkelig ikke lyst til bare at smide dem ud - det fortjener bøger ikke efter min mening. De skal helst læses igen.

Det er nok primært paperbacks på engelsk (krimier og chicklit) og nogle få på dansk, jeg har lyst til at skille mig af med lige nu. Jeg kunne måske godt aflevere dem i min lokale genbrugsbiks, men jeg tvivler egentlig på, at de vil få solgt ret mange af dem, så jeg ville godt finde et bedre sted, hvis det er muligt. Er der nogen, der har gode ideer? Jeg bor i en lille bondeby i Østjylland, så det skal gerne være lokalt, jeg kan komme af med dem.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Flora » 9. aug 2017, 09:57

Har I en antikvar derovre? I så fald kunne du måske komme af med dem der :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf girl_beat » 9. aug 2017, 09:58

Jeg har gode erfaringer med lokale køb/salg/bytte-grupper på Facebook :) Hvis man bor i nærheden, er der større sandsynlighed for afhentning eller en handel, i stedet for at mange aflyser pga. besværlig logistik.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Wizzze » 9. aug 2017, 10:08

Daine´s stue ?

:-D
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Daine » 9. aug 2017, 10:20

Wizzze skrev:Daine´s stue ?

:-D

Jeg tænkte det samme, indtil jeg læste de fleste var på engelsk, jeg læser kun på dansk :D


Sigge, hvis du vil tjene lidt penge på dem, så er det lokale FB grupper du skal have gang i.
Hvis du gerne vil give dem væk, kan jeg anbefale at aflevere dem hos en Arnold Busck til deres byttereol. Det er en kunde-til-kunde reol, hvor man kan aflevere en bog og bytte den til en anden. Man er også velkommen til bare at aflevere :) På den måde er man med til at give en læseoplevelse videre til en anden.
Alle butikker har en byttereol og får vi feks. mere ind end der er plads til, sender vi overskud videre til en anden butik :)
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 10:53

Det der Arnold Busck lyder som en god idé. Jeg behøver ikke at få penge for dem, og jeg ved ikke lige, om jeg orker at forholde mig til at skulle lave aftaler med alle mulige fremmede mennesker på facebook, så det tiltaler mig meget, at jeg bare kan læsse dem allesammen af ét sted, og så er det overstået.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Ado » 9. aug 2017, 12:14

I min stue. :D
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 12:20

Ado skrev:I min stue. :D


Hvis du mener det, skal du være så hjerteligt velkommen. Om jeg skal køre til Århus og læsse dem af i Arnold Busck eller til Silkeborg og læsse dem af hos dig, gør ingen forskel for mig. Så det ville da glæde mig, hvis de fik et nyt kærligt hjem. :dåne:

Sig til, hvis jeg skal sende dig et billede af dem, når jeg lige har et overblik over, hvilke jeg vil af med.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Ado » 9. aug 2017, 12:42

sigge skrev:
Ado skrev:I min stue. :D


Hvis du mener det, skal du være så hjerteligt velkommen. Om jeg skal køre til Århus og læsse dem af i Arnold Busck eller til Silkeborg og læsse dem af hos dig, gør ingen forskel for mig. Så det ville da glæde mig, hvis de fik et nyt kærligt hjem. :dåne:

Sig til, hvis jeg skal sende dig et billede af dem, når jeg lige har et overblik over, hvilke jeg vil af med.

Uhhh, meget gerne! :lun: :lun: :lun: :lun:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf sigge » 9. aug 2017, 17:10

Daine skrev:
Wizzze skrev:Daine´s stue ?

:-D

Jeg tænkte det samme, indtil jeg læste de fleste var på engelsk, jeg læser kun på dansk :D



Jeg har en stak John Grisham på dansk, hvis det er noget? :)
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Daine » 9. aug 2017, 17:53

sigge skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:Daine´s stue ?

:-D

Jeg tænkte det samme, indtil jeg læste de fleste var på engelsk, jeg læser kun på dansk :D



Jeg har en stak John Grisham på dansk, hvis det er noget? :)

Han har jeg faktisk aldrig læst :gruble: Jeg tror jeg springer over - men det var sødt af dig at tilbyde dem :kys:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Gode steder at komme af med brugte bøger?

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. aug 2017, 19:18

Nu har de vist fået et nyt hjem dine bøger.
Men ellers ville jeg foreslå at lave en eller flere advents eller kalender bogpakker og give dem væk via julehjælpen, til en mor der sidder stramt i det, og hvis tilværelse virkeligt ville blive forsødet af en stak gode bøger :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Bøger"