Blaffere

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Blaffere

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2017, 14:17

De sidste par uger har jeg set en del blaffere. Det har jeg aldrig rigtig oplevet før.

Samler I andre blaffere op? I hvilke situationer? Har du selv blaffet?

Jeg har lagt mærke til en del forskelle på de her blaffere, hvor jeg vurderer, at dem ville jeg i hvert fald ikke samle op. Andre har jeg overvejet.

Jeg er bare lidt nysgerrig :)
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Blaffere

Indlægaf Orchidea » 6. aug 2017, 14:24

Det er ikke noget man ser så ofte.

I vinters samlede jeg en blaffer op. Jeg var på vej hjem fra en nattevagt og kørte først forbi en ung kvinde med en lille hund, der blaffede. Det var råkoldt og jeg endte med at køre tilbage og samle hende op.

Hun havde gået næsten 10 km for der var ingen busser, jeg fik ikke resten af historien men spurgte heller ikke. Hun frøs, hunden frøs og hun var så glad for at blive samlet op. Jeg kørte dem helt hjem, selvom det var en lille omvej, men jeg havde ikke andre planer end at skulle hjem i seng.

Det var en indskydelse at samle hende op. Jeg kunne også have fundet på at køre forbi, men jeg er glad for at jeg gjorde det.
18
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Blaffere

Indlægaf Wizzze » 6. aug 2017, 14:34

Det er lang tid siden sidst. Der har bare været for mange historier om rumænere og fup langs vejene. Og så synes jeg også tit at blaffere står forkert i forhold til at se dem på afstand, og kunne trække ind. Og så er "uvasket festival type" ikke dem som man helst vil have i bilen :genert:
3
Do as I say! :whip:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Blaffere

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2017, 14:41

Wizzze skrev:Det er lang tid siden sidst. Der har bare været for mange historier om rumænere og fup langs vejene. Og så synes jeg også tit at blaffere står forkert i forhold til at se dem på afstand, og kunne trække ind. Og så er "uvasket festival type" ikke dem som man helst vil have i bilen :genert:

Jeg så to blaffere stå et sted, hvor der var standsning forbudt. Det var lidt fjollet :lol:

I min bil må der ellers godt komme uvaskede festivaltyper. Jeg vil bare gerne vide hvor de skal hen, før jeg eventuelt samler dem op :genert:
1
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Blaffere

Indlægaf Santa » 6. aug 2017, 14:51

Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Blaffere

Indlægaf Animi » 6. aug 2017, 14:59

Jeg har ikke kørekort, så har ikke prøvet at samle en blaffer op. Men jeg har selv engang blaffet i Kina :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Blaffere

Indlægaf Allmost_Famous » 6. aug 2017, 15:05

Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.

Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.

Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Blaffere

Indlægaf Code71 » 6. aug 2017, 15:09

Da jeg læste var det stort set den eneste måde jeg kom frem og tilbage på mellem min bopæl og mine forældres bopæl

Senere da jeg var elev i Hamborg, var det også ofte på tomlen jeg kom frem og tilbage til Danmark

Nu har jeg ingen bil, men havde jeg ville jeg klart tage blaffere med
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Blaffere

Indlægaf lillebjoern » 6. aug 2017, 15:10

Jeg vil rigtig gerne samle blaffere op, men de står nærmest altid sådan nogen steder, hvor man ikke bare kan køre ind og holde. Det kan ikke rigtigt hidse mig op at de ikke betaler for slid, benzin og slitage. Man skal jo alligevel selv den vej (altså hvis man antager at det er nogen, der skal til samme by som en selv), og så længe man ikke samler blaffere op hver dag, er der jo ingen forskel ift. om der sidder én eller to. Jo, de skal ikke være helt beskidte og mudrede, så jeg skal bruge tid og penge på at gøre den ren, men jeg synes det er så fin en gestus, som man ret nemt kan gøre for andre. Jeg har aldrig haft muligheden for at samle én op, men når jeg har, vil jeg gøre det.
4
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Blaffere

Indlægaf Wizzze » 6. aug 2017, 15:12

Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.


Jeg begyndte at køre regelmæssigt i bil sidst i 90´erne, og dengang synes jeg der var mange blaffere, især om sommeren selvfølgelig, og dengang var de gode til at have store papskilte med destination. Det er som om at nu vi har fået alle de her billige busser, deletjenester osv. så er antallet af blaffere faldet markant, men deres "blaffer evner" er også faldet. Manglende eller små skilte, dårlig placering, uvasket/usoigneret fremtræden mm. :gruble:

Hvis jeg skulle samle en blaffer op, så ville jeg vælge en der f.eks. stod i pænt tøj, ved et busstop lidt før motorvejen, med et stort skilt, og begrænset mængde bagage. End jeg ville vælge beskidt festivaltype der stod lige før motorvejen, hvor der ikke kan standses, med kæmpe rygsæk, sovepose osv.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26586

Re: Blaffere

Indlægaf Santa » 6. aug 2017, 15:17

Allmost_Famous skrev:
Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.

Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.

Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.

Jo, selvfølgelig kan de hypotetiske blaffere i min bil kun køre med, så langt vi skal i sammen retning.
Men det er ikke gratis for mig at køre fra Kbh til fx Odense, så det er den udgift jeg ville forvente, vi delte.
Og ja, ved ikke at samle nogen op, har jeg udgiften alene, men hvis jeg havde min veninde eller lignende med, ville de jo osse betale en del af turen. Så det ville ikke være anderledes for fremmede.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Blaffere

Indlægaf Daine » 6. aug 2017, 15:18

Jeg har ikke kørekort, men selvom jeg havde ville jeg ikke samle en blaffer op. Jeg har læst alt for mange krimier/set for mange krimiserier, til at jeg ville turde det. Også selvom det er lille fredelige Danmark :genert:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Blaffere

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2017, 16:24

Jeg blaffede nogle gange som helt ung. Primært når jeg skulle vente længe på en bus.

Jeg kører ikke bil, og min kæreste siger, at de blaffere han ser tit står steder, hvor det ikke er til at stoppe og samle dem op.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Blaffere

Indlægaf fisken80 » 6. aug 2017, 16:25

Santa skrev:
Allmost_Famous skrev:
Santa skrev:Jeg må indrømme at jeg er for nærig til at samle blaffere op.
Jeg mener, hvorfor skal de køre gratis med, når jeg betaler for bilen, slidtage, benzin og fx broafgift?
Jeg ser dem ofte stå langs Folehaven med skilte hvor der står Jylland osv, og jeg kører selv jævnligt til Fyn.
Så jeg kunne jo godt tage dem med, men så ville det blive mod betaling. Når jeg kørte med folk, før jeg købte bil, så betalte jeg da altid - selvom det fx varmen bedste veninde eller min kusine.

Men jeg tror ikke helt, at det er hvad blafferne forestiller sig.....
Så jeg samler dem ikke op.

Men er pointen ikke, at de kun kører med på en strækning, man alligevel kører? Ellers har jeg da misforstået noget. Jeg forestiller mig noget med, at de f.eks gerne vil "i retning mod Jylland" eller sådan noget, og hvis jeg så kun skal til Middelfart, bliver de bare sat af i Middelfart. Så er der jo ikke flere udgifter end man alligevel har selv på den tur.

Det er klart, at hvis det er sådan noget med, at de godt lige vil til døren på en bestemt adresse, bliver det temmelig forkælet.

Jo, selvfølgelig kan de hypotetiske blaffere i min bil kun køre med, så langt vi skal i sammen retning.
Men det er ikke gratis for mig at køre fra Kbh til fx Odense, så det er den udgift jeg ville forvente, vi delte.
Og ja, ved ikke at samle nogen op, har jeg udgiften alene, men hvis jeg havde min veninde eller lignende med, ville de jo osse betale en del af turen. Så det ville ikke være anderledes for fremmede.


Nogen gange er det vel også fint bare at være et venligt menneske uden at tage betaling for det.
29
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Blaffere

Indlægaf Tobywan » 6. aug 2017, 16:30

Nej, synes ofte det ligner nogle uvaskede typer, jeg ikke har lyst til at have ind i min bil.

De må klippe deres hår og få et arbejde i stedet ;)
0

Tilbage til "Generelt"