Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Pjeps » 5. aug 2017, 07:26

alle der hører lydbøger ved at der ikke er noget værre end en dårlig oplæser. Det kan i værste tilfælde få mig til opgive at høre bogen.

Nogen kommer efter det i løbet af bogen, mens andre bare er direkte rædselsfulde i mine ører.

Nogle af mine favoritter er :
Karsten Pharao
Thomas Guldstad
Bent Otto Hansen
Githa Lehrmann

Jeg var positivt overrasket over Jønke, hans stemme var yderst behágelig, selv om selve oplæsningen godt kunne have været bedre.

Og lige nu hører jeg ensomme hjerter og herreløse hunde - oplæst af Rebekka Owe, kæft jeg var irriteret i starten , men hun kommer efter det og er til at holde ud.

Hvem er dine yndlings oplæsere?

Og evt. Hvem kan du ikke holde ud?
1
:ninja:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Daine » 5. aug 2017, 07:46

Som jeg skrev i den anden tråd, så er jeg mega begejstret for Stephen Fry når han læser Harry Potter op (på engelsk), selvom Jesper Christensen også gør det godt på dansk :)

Men ellers kan jeg godt lide:
Maria Garde (hun læser de to sidste af Lucy Dillons bøger op, Pjeps. Jeg synes hun er behagelig at høre på)
Søren Elung Jensen (det er ham der læser Troldepusbøgerne op :ninja: )
Annette Grunnet
David Grue
Lars Lippert
Lars Thiesgaard

Men min ultimative favorit er Torben Sekov :love: Han er bla oplæser af Hobbitten og Ringenes Herre. Han har den mest behagelige stemme ever! Han får mig til at glemme, at jeg lytter til historien, den ruller bare op i billeder inde i hovedet. Hvis nogen af jer har Mofibo, så prøv at søge hans titler frem og lyt lyt lyt! :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Modesty Blame » 5. aug 2017, 07:47

Jeg æææælsker Thomas Gulstad og Bent Otto Hansen. Det er de to, som jeg har bidt mærke i.
1
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9417

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Modesty Blame » 5. aug 2017, 07:49

Som nævnt andetsteds, burde Katrine Engberg ALDRIG nogensinde læse noget op igen. Særligt ikke, hvis hun føler, at hun skal synge midt i oplæsningen. Ikke fordi hun har en decideret dårlig sangstemme - men fordi jeg ikke gider høre på sang, når jeg hører bog.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Pjeps » 5. aug 2017, 07:50

Daine skrev:Som jeg skrev i den anden tråd, så er jeg mega begejstret for Stephen Fry når han læser Harry Potter op (på engelsk), selvom Jesper Christensen også gør det godt på dansk :)

Men ellers kan jeg godt lide:
Maria Garde (hun læser de to sidste af Lucy Dillons bøger op, Pjeps. Jeg synes hun er behagelig at høre på)
Søren Elung Jensen (det er ham der læser Troldepusbøgerne op :ninja: )
Annette Grunnet
David Grue
Lars Lippert
Lars Thiesgaard

Men min ultimative favorit er Torben Sekov :love: Han er bla oplæser af Hobbitten og Ringenes Herre. Han har den mest behagelige stemme ever! Han får mig til at glemme, at jeg lytter til historien, den ruller bare op i billeder inde i hovedet. Hvis nogen af jer har Mofibo, så prøv at søge hans titler frem og lyt lyt lyt! :)


Ja for f..... , Torben Sekov , hvordan kunne jeg glemme ham , han er fantastisk!
1
:ninja:
Brugeravatar
Generalen
Indlæg: 49
Tilmeldt: 14. aug 2015, 18:10
Kort karma: 1
Likede indlæg: 21

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Generalen » 5. aug 2017, 08:09

Paul Becker (Analfabeten der kunne regne, Den hundredårige der kravlede ud ad vinduet og forsvandt, begge af Jonas Jonasson), her er han kanon som oplæser.
2
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Patience » 5. aug 2017, 14:47

Jeg har ikke hørt nok lydbøger endnu til at have så mange favoritter, men jeg er enig i Stephen Fry... Ej hvor er han alt for fantastisk. Jeg har hørt The Hitchhiker's guide to the Galaxy med ham som oplæser og han var faktisk den primære grund til at jeg kom igennem den, for jeg synes ikke den var lige mig. Og nu er jeg så igang med Harry Potter bøgerne med ham som oplæser og det er virkelig godt.
Neil Gaiman gør det også super godt i de kapitler af American Gods som han selv oplæser.
Jeg er endnu ikke stødt på en dansk oplæser som jeg har været vildt begejstret for - der er flere der har været okay men ikke på niveau med de engelske, synes jeg.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Patience » 5. aug 2017, 14:49

Nåh jo for pokker da - Anders Matthesens oplæsning af Ternet Ninja er simpelthen et mesterværk. Hvordan kunne jeg dog glemme ham.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2017, 13:08

Patience skrev:Nåh jo for pokker da - Anders Matthesens oplæsning af Ternet Ninja er simpelthen et mesterværk. Hvordan kunne jeg dog glemme ham.

Helt enig. Jeg er glad for at han valgte at læse den selv, for ingen andre ville kunne gøre det lige så godt når bogen bare er SÅ meget Anders Matthesen.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Badesandalen » 6. aug 2017, 13:25

Campbell Scott er virkelig dygtig, hans stemme er enormt behagelig og tempoet er helt rigtigt. Jeg har dog kun hørt Cell af Stephen King og Brokeback Mountain af Annie Proulx oplæst af ham fra ende til anden. Jeg startede med at høre Time and Again af Jack Finney, men jeg synes bare den var langtrukken og irriterende.

Jeg har også hørt Zombie Spaceship Wasteland af Patton Oswalt oplæst af ham selv og, på samme måde som Ternet Ninja, kunne det virkelig ikke være anderledes. Både fordi bogen er SÅ meget Patton Oswalt og fordi jeg synes han har noget over sig.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24403

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Moxy-lady » 6. aug 2017, 13:47

Stephen Fry :lun:

Og så er jeg stødt på en amerikansk oplæser der hedder Amanda Ronconi. Via hendes oplæsning af Molly Harpers "Nice Girls don't have fangs" og hendes andre bøger i Half-Moon Hollow serien er jeg stødt på andre paranormal romance/paranormal mystery bøger der er rigtig fine/gode. Så hvis I er til den genre så kan de varmt anbefales (både som lyd- og e-bøger.) https://www.goodreads.com/author/list/2 ... da_Ronconi
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Lydbøger, hvem er dine yndlingsoplæsere?

Indlægaf Pandesteg » 6. aug 2017, 18:50

Torben Sekov!!!!!!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bøger"