Altankatten - sikring

Modesty Blame
Indlæg: 4365
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9497

Altankatten - sikring

Indlægaf Modesty Blame » 1. jul 2017, 06:25

Nå, men møgkat var ved at give mig et hjerteanfald i går. Jeg har en meget stor altan, og den er forbundet med naboens, med en plade i mellem. Møgkat hoppede op på gelænderet, og smuttede ind for at udforske naboens altan. Jeg fik ham tilbage ved at ryste med en pose vådfoder.

Men altså - ejendomsselskabet siger, at jeg ikke må montere et fast net, uden at spørge på afdelingsmødet først - og det er først i september (fik altanen i efteråret sidste år). Så hvad fanden gør jeg - ud over at holde ham væk fra altanen?

Er der nogen, der har forslag? Jeg overvejer pt, om det er nemmere at få tilgivelse end at få tilladelse - for jeg kan ikke have døren stående åben, og dermed kan jeg heller ikke så godt lufte ordentligt ud. Og han forsøger at kradse altandøren op hele tiden.

Altanen er 4 meter bred, så et net er også en noget besværlig løsning - for det er lidt svært at få det til at være "stramt".
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Altankatten - sikring

Indlægaf JoyNips » 1. jul 2017, 07:08

Kan du montere en netdør, så katten slet ikke kommer ud på altanen, men du stadig kan have døren åben og lufte ud?
Det er selvfølgelig ufedt ifht selv at være derude og måtte holde katten inde...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Modesty Blame
Indlæg: 4365
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9497

Re: Altankatten - sikring

Indlægaf Modesty Blame » 1. jul 2017, 07:16

JoyNips skrev:Kan du montere en netdør, så katten slet ikke kommer ud på altanen, men du stadig kan have døren åben og lufte ud?
Det er selvfølgelig ufedt ifht selv at være derude og måtte holde katten inde...

Nej, altandøren er lavet sådan, at det ikke kan lade sig gøre. Og hvis det kunne, så ville han (forsøge at) flå den i stykker.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4365
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9497

Re: Altankatten - sikring

Indlægaf Modesty Blame » 1. jul 2017, 20:49

Det er åbenbart naboaltanen, der trækker. Min sambo og jeg har lige været ude for at ryge, og møgkat lavede hurtigsnigeren mellem vores ben, og hoppede straks op på rækværket, og var på vej ind til naboen. Men jeg fangede ham.

Så tilbragte han hele vores rygetid med at sidde ved vinduet bag os og klynke.

Men jeg har købt en vandpistol. Det svære er at vente til han gør noget, han ikke må.
1
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Altankatten - sikring

Indlægaf Daphne » 2. jul 2017, 21:08

Brug sele - det gør vi. Vi har ikke altan pt. men havde i vores gamle lejlighed, og der fungerede det fint. Vi bruger det stadig når hun er med på familiebesøg/ferier. Både katten og dig vil hurtigt vænne jer til det.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4365
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9497

Re: Altankatten - sikring

Indlægaf Modesty Blame » 3. jul 2017, 04:30

Daphne skrev:Brug sele - det gør vi. Vi har ikke altan pt. men havde i vores gamle lejlighed, og der fungerede det fint. Vi bruger det stadig når hun er med på familiebesøg/ferier. Både katten og dig vil hurtigt vænne jer til det.

Jeg har en, men den kan han vride sig ud af, så jeg bestilte én ny i går, så må vi se.
0

Tilbage til "Kæledyr"