Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 20. jun 2017, 19:34

Ej, jeg bliver nødt til at have noget input her.

Det var meningen at min kusine skulle sætte mit hår på dagen. Hun lavede den fineste prøveopsætning, og jeg var helt tilfreds med det - jeg glæder mig over at hun kan gøre det. Men - for sådan et er der jo altid - hun blev opereret fornylig, og har vist sig at hele rigtig dårligt og kan ikke så nemt smertedækkes, så nu ser det ud til at hun skal blive på sygehuset ugen ud, og muligvis længere. Brylluppet er om 11 dage.

Jeg ved altså ikke om hun vil være i stand til at sætte det hår - eller om hun overhovedet vil være til stede. Hvad gør en klog? Det føles så småligt at gå op i, når hun ligger på sygehuset og har det ad pommern til, men jeg er altså voldsomt nervøs for hvad det ender med. Jeg har ikke umiddelbart nogen som er ligeså gode til at sætte hår, men dog nogle som nok godt kunne lave et eller andet i en snæver vending.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 20. jun 2017, 19:49

Neenah skrev:Ej, jeg bliver nødt til at have noget input her.

Det var meningen at min kusine skulle sætte mit hår på dagen. Hun lavede den fineste prøveopsætning, og jeg var helt tilfreds med det - jeg glæder mig over at hun kan gøre det. Men - for sådan et er der jo altid - hun blev opereret fornylig, og har vist sig at hele rigtig dårligt og kan ikke så nemt smertedækkes, så nu ser det ud til at hun skal blive på sygehuset ugen ud, og muligvis længere. Brylluppet er om 11 dage.

Jeg ved altså ikke om hun vil være i stand til at sætte det hår - eller om hun overhovedet vil være til stede. Hvad gør en klog? Det føles så småligt at gå op i, når hun ligger på sygehuset og har det ad pommern til, men jeg er altså voldsomt nervøs for hvad det ender med. Jeg har ikke umiddelbart nogen som er ligeså gode til at sætte hår, men dog nogle som nok godt kunne lave et eller andet i en snæver vending.


Er der mulighed for at betale sig fra det, hvis du kan finde en frisør der kan med så kort varsel?

Og det er ikke småligt. Du er jo stadig bekymret for hende, selvom det udgør en stressfaktor for dig :kys:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 20. jun 2017, 20:08

Kalimsofie skrev:
Er der mulighed for at betale sig fra det, hvis du kan finde en frisør der kan med så kort varsel?

Og det er ikke småligt. Du er jo stadig bekymret for hende, selvom det udgør en stressfaktor for dig :kys:


Ja, økonomisk er der rigeligt råd, men det er nok mere et problem at finde noget med så kort varsel.
Men det lader til at min brudepige kan klare et eller andet, hvis det er. Nu må vi se - jeg tror i hvert fald det nok skal gå.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 20. jun 2017, 20:13

Neenah skrev:
Kalimsofie skrev:
Er der mulighed for at betale sig fra det, hvis du kan finde en frisør der kan med så kort varsel?

Og det er ikke småligt. Du er jo stadig bekymret for hende, selvom det udgør en stressfaktor for dig :kys:


Ja, økonomisk er der rigeligt råd, men det er nok mere et problem at finde noget med så kort varsel.
Men det lader til at min brudepige kan klare et eller andet, hvis det er. Nu må vi se - jeg tror i hvert fald det nok skal gå.


Fedt, hvis brudepigen kan overtage! Jeg er sikker på, at du bliver skøn at se på uanset :lun:
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 21. jun 2017, 16:21

Jeg er færdig med min tale :banan:
3
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2017, 04:27

Nå men hej :wave: Nu hører jeg vidst til herinde :lun: Er allerede i småpanik over det sådan skal ske i virkeligheden :genert:
7
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2017, 10:34

Nogen der ved hvordan man gør hvis man vil vies (borgerligt) et selvvalgt sted, altså hvem skriver man til og hvordan? På kk.dk står der det koster fra 3800 kr at få en giftefoged ud, jeg synes bare andre har skrevet om at man kan få en politiker til det, koster det så det samme eller? Og hvordan gør man det hvis man vælger det?
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 24. jun 2017, 11:54

godtnavn skrev:Nå men hej :wave: Nu hører jeg vidst til herinde :lun: Er allerede i småpanik over det sådan skal ske i virkeligheden :genert:


Så han friede præcis 1 år før bryllupsdagen?
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2017, 12:17

Joe skrev:
godtnavn skrev:Nå men hej :wave: Nu hører jeg vidst til herinde :lun: Er allerede i småpanik over det sådan skal ske i virkeligheden :genert:


Så han friede præcis 1 år før bryllupsdagen?


Ja det gjorde han :lun: Og med den fineste ring med månesten så vores datter Luna også er med i ringen :lun:
2
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 24. jun 2017, 12:22

godtnavn skrev:
Joe skrev:
godtnavn skrev:Nå men hej :wave: Nu hører jeg vidst til herinde :lun: Er allerede i småpanik over det sådan skal ske i virkeligheden :genert:


Så han friede præcis 1 år før bryllupsdagen?


Ja det gjorde han :lun: Og med den fineste ring med månesten så vores datter Luna også er med i ringen :lun:


Så er det jo ventetiden værd. Tillykke! :kys:
0
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 24. jun 2017, 12:31

Joe skrev:
godtnavn skrev:
Joe skrev:
godtnavn skrev:Nå men hej :wave: Nu hører jeg vidst til herinde :lun: Er allerede i småpanik over det sådan skal ske i virkeligheden :genert:


Så han friede præcis 1 år før bryllupsdagen?


Ja det gjorde han :lun: Og med den fineste ring med månesten så vores datter Luna også er med i ringen :lun:


Så er det jo ventetiden værd. Tillykke! :kys:


Tak! Det er helt surrealistisk, sidder allerede og kigger på lokaler :genert: Har to vi skal have skrevet til, det ene skal ses og høre om det er ledigt på dagen, det andet skal prisen også høres, men det er nok for dyrt når de ikke skriver den online.
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3228

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 26. jun 2017, 11:34

godtnavn skrev:Nogen der ved hvordan man gør hvis man vil vies (borgerligt) et selvvalgt sted, altså hvem skriver man til og hvordan? På kk.dk står der det koster fra 3800 kr at få en giftefoged ud, jeg synes bare andre har skrevet om at man kan få en politiker til det, koster det så det samme eller? Og hvordan gør man det hvis man vælger det?


Vi skrev bare en mail direkte til borgmesteren for at høre om hun kunne have lyst og mulighed for at vie os. Det ville hun heldigvis meget gerne.

Hvis ikke, så havde vi nok taget listen med byrådsmedlemmer fra den ene ende af.

I vores kommune vier de normalt ikke udenfor rådhuset, men man kan få lov i særlige tilfælde. Hvis borgmesteren siger god for det. Det koster ikke os noget at få hende ud og vie os.
Prøv evt. at kontakte jeres kommunes borgerservice og hør dem ad om reglerne i jeres kommune.

Og tillykke med brylluppet!
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 26. jun 2017, 12:16

flicka skrev:
godtnavn skrev:Nogen der ved hvordan man gør hvis man vil vies (borgerligt) et selvvalgt sted, altså hvem skriver man til og hvordan? På kk.dk står der det koster fra 3800 kr at få en giftefoged ud, jeg synes bare andre har skrevet om at man kan få en politiker til det, koster det så det samme eller? Og hvordan gør man det hvis man vælger det?


Vi skrev bare en mail direkte til borgmesteren for at høre om hun kunne have lyst og mulighed for at vie os. Det ville hun heldigvis meget gerne.

Hvis ikke, så havde vi nok taget listen med byrådsmedlemmer fra den ene ende af.

I vores kommune vier de normalt ikke udenfor rådhuset, men man kan få lov i særlige tilfælde. Hvis borgmesteren siger god for det. Det koster ikke os noget at få hende ud og vie os.
Prøv evt. at kontakte jeres kommunes borgerservice og hør dem ad om reglerne i jeres kommune.

Og tillykke med brylluppet!


Tak :)

Det må undersøges. Kæresten nævnte dog han gerne ville have en præst (nok primært fordi talen så bliver mere personlig) og de vier jo også uden for kirkens rum hvis de kan "godkende" stedet, så det overvejer vi lige, han er kristen, dog mest traditionskristen, jeg er ateist, men kan godt gå med til en præst, en kirke tror jeg dog ikke jeg ville. Nu må vi lige se om vi kan få vores drømme location før vi kigger videre :)
1
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf godtnavn » 26. jun 2017, 19:39

flicka skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


Dem vi har er på 10 meter med 100 lys og de kan samles i en lang lyskæde, da der er stik til det. De er ganske udmærkede til prisen (ca. 62 kr for 2 stk.).
Vi har vist 20 af dem, men de sidste 6 er stadig undervejs. De er kommet frem efter ca. 1 måned.

Du kan godt købe nogle af dem efter vores bryllup, hvis det har interesse :)
Filipai har dog lagt billet ind på nogle af dem, men ikke dem alle, som jeg husker det. Så der burde være rigeligt at sælge af, hvis det er.


Har du et link til dem? Og hvor mange kan man sætte sammen? Hvis du ikke får solgt allesammen igen kunne vi måske være interesserede :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7382

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 26. jun 2017, 19:46

godtnavn skrev:
flicka skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


Dem vi har er på 10 meter med 100 lys og de kan samles i en lang lyskæde, da der er stik til det. De er ganske udmærkede til prisen (ca. 62 kr for 2 stk.).
Vi har vist 20 af dem, men de sidste 6 er stadig undervejs. De er kommet frem efter ca. 1 måned.

Du kan godt købe nogle af dem efter vores bryllup, hvis det har interesse :)
Filipai har dog lagt billet ind på nogle af dem, men ikke dem alle, som jeg husker det. Så der burde være rigeligt at sælge af, hvis det er.


Har du et link til dem? Og hvor mange kan man sætte sammen? Hvis du ikke får solgt allesammen igen kunne vi måske være interesserede :)


Vi har de samme. Jeg tror man kan sætte ligeså mange sammen som man vil.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"