Den store bryllupssniksnak-tråd

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 17. jun 2017, 14:11

Så er dato sat og lokaler booket, og vi gifter os første weekend i maj næste år.
Hvilket giver tid til at tabe de sidste ni kg, så jeg er smuk og slank.
6
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 18. jun 2017, 13:49

Luffegås skrev:Vi har jo bare besluttet en dato, så måtte frieri komme senere.
Iiih jeg håber det er i dag, jeg glæder mig virkelig til snart at få min ring vi har købt på, og til at kunne være mere officielle omkring det! :)
Vi har 1½ års dag i dag, og vi har længe villet ind og spise sushi, så da der var et godt tilbud lige i dag slog vi til. Jeg har ikke gået højt op i månedsdage, men har altid sagt ½årsdage vil jeg gerne markere. Sidste år fik jeg min marguritring.
Han sagde for et stykke tid siden at frieriet nok blev dyrt men han kunne ikke finde råd til det. Så sagde jeg at jeg var ligeglad, bare det var personligt og godt, og ikke på jensens bøfhus.
Nu spurgte han mig lige hvad vi skulle lave i aften udover Sushi. Det vidste jeg ikke helt. SÅ sagde han "Vi kunne tage ind på vores bænk?". Vores bænk er en bænk i Odense hvor vi første gang kyssede 9 måneder før vi begyndte at komme sammen, og selvom kysset ikke var perfekt, så er det bare vores bænk :D
Sååehh, jeg har lidt kildren i maven over det :D Men skal også passe på forventningerne, men der er 14 måneder til brylluppet, jeg vil gerne nå og nyde den ring :P

Det blev i onsdags :) På bænken :blomst: :love:

selvom vi har haft booket kirken sindsygt længe, så føles det underligt nok mere "real" nu. Det havde jeg ikke forventet at det skulle ændre nogen følelser, men det har det altså gjort, føler mig virkelig "nyforlovet" eller noget, og vi var også helt følelsespjattet dagen efter :)

Tilgengæld har jegigen fået bekræftet at alle detaljer skal være hemmelige fremover, for der var pludselig bedre bud på alt i går ved en familiesammenkomst. En sad og sagde hun synes det var dyrt at købe en kjole fremfor at leje, men 5 minutter efter sagde hun hun stadig havde sin brudekjole hun blev gift i for 40 år siden (med stolthed i stemmen).
En anden synes det var ærgerligt vi ikke ville holde "abefest" men kun vil have vores forældre og søskende med ud og spise om aftenen. Tænkte bare, for hvis skyld er det så vi skal holde fest... SÅ nu er alt en hemmelighed :)
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 18. jun 2017, 15:24

Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7366

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 18. jun 2017, 15:28

Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


De virker ret fine, synes jeg. Hvis du vil overtage vores, så siger du bare til. Vi har 5 x 20 meter og en masse små på 4 meter.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 18. jun 2017, 15:47

Neenah skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


De virker ret fine, synes jeg. Hvis du vil overtage vores, så siger du bare til. Vi har 5 x 20 meter og en masse små på 4 meter.


Ej, det ville da være helt perfekt, hvis vi kunne det - i hvert fald nogle af dem. Vores telt er jo ikke så stort som jeres lokale, tænker jeg.
Og så kommer I jo også af med dem igen :)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7366

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 18. jun 2017, 16:10

Kalimsofie skrev:
Neenah skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


De virker ret fine, synes jeg. Hvis du vil overtage vores, så siger du bare til. Vi har 5 x 20 meter og en masse små på 4 meter.


Ej, det ville da være helt perfekt, hvis vi kunne det - i hvert fald nogle af dem. Vores telt er jo ikke så stort som jeres lokale, tænker jeg.
Og så kommer I jo også af med dem igen :)


Altså, de lange har kostet 77 kr stykket og er med stik, der kan kædes sammen. De små er 4 meter og har kostet omkring 15 kr stykket. Jeg tror vi har omkring 30. Der er batterier i de små, og de kan nok sagtens holde til to bryllupper.

Du kan få dem alle for 500, hvis du har lyst :) Så sender jeg dem. Du siger bare til.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Joe » 18. jun 2017, 16:49

Hvornår kommer 2018-kollektionerne af brudekjoler egentlig? Og hvornår er der så typisk udsalg forinden? (hvis der er.)
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7366

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 18. jun 2017, 16:59

Joe skrev:Hvornår kommer 2018-kollektionerne af brudekjoler egentlig? Og hvornår er der så typisk udsalg forinden? (hvis der er.)


Der er som regel udsalg i julen og igennem januar.
0
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5555

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Luffegås » 18. jun 2017, 20:15

Joe skrev:Hvornår kommer 2018-kollektionerne af brudekjoler egentlig? Og hvornår er der så typisk udsalg forinden? (hvis der er.)

Sidste år så jeg pænt mange udsalg hen over efteråret, allerede fra september :) hvor de fleste butikker også havde fået enkelte af næste års sæson ind, og derfor jo netop rydder ud i det gamle, og så man kan købe sin kjole til næste år allerede.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. jun 2017, 20:45

Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


Dem vi har er på 10 meter med 100 lys og de kan samles i en lang lyskæde, da der er stik til det. De er ganske udmærkede til prisen (ca. 62 kr for 2 stk.).
Vi har vist 20 af dem, men de sidste 6 er stadig undervejs. De er kommet frem efter ca. 1 måned.

Du kan godt købe nogle af dem efter vores bryllup, hvis det har interesse :)
Filipai har dog lagt billet ind på nogle af dem, men ikke dem alle, som jeg husker det. Så der burde være rigeligt at sælge af, hvis det er.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Filipai » 18. jun 2017, 21:21

flicka skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


Dem vi har er på 10 meter med 100 lys og de kan samles i en lang lyskæde, da der er stik til det. De er ganske udmærkede til prisen (ca. 62 kr for 2 stk.).
Vi har vist 20 af dem, men de sidste 6 er stadig undervejs. De er kommet frem efter ca. 1 måned.

Du kan godt købe nogle af dem efter vores bryllup, hvis det har interesse :)
Filipai har dog lagt billet ind på nogle af dem, men ikke dem alle, som jeg husker det. Så der burde være rigeligt at sælge af, hvis det er.


Kalim kan bare overtage løs, vi har nemlig købt et par stykker ekstra, så vi mangler reelt ikke (måske 2 stk) men ellers kan jeg overtage videre, vi bor tæt på hinanden :D
Jeg synes de er helt fantastiske. God kvalitet, og elsker man kan sætte dem sammen.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 18. jun 2017, 21:28

Filipai skrev:
flicka skrev:
Kalimsofie skrev:Jer som har købt lyskæder fra Kina. Hvordan er pris ift. kvalitet? Og hvor hurtigt kom de frem? Vi er nok kommet frem til, at vi vil have nogen alligevel, men nu er jeg i tvivl, om de kan nå at komme frem fra Kina inden brylluppet.


Dem vi har er på 10 meter med 100 lys og de kan samles i en lang lyskæde, da der er stik til det. De er ganske udmærkede til prisen (ca. 62 kr for 2 stk.).
Vi har vist 20 af dem, men de sidste 6 er stadig undervejs. De er kommet frem efter ca. 1 måned.

Du kan godt købe nogle af dem efter vores bryllup, hvis det har interesse :)
Filipai har dog lagt billet ind på nogle af dem, men ikke dem alle, som jeg husker det. Så der burde være rigeligt at sælge af, hvis det er.


Kalim kan bare overtage løs, vi har nemlig købt et par stykker ekstra, så vi mangler reelt ikke (måske 2 stk) men ellers kan jeg overtage videre, vi bor tæt på hinanden :D
Jeg synes de er helt fantastiske. God kvalitet, og elsker man kan sætte dem sammen.


Perfekt :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Kalimsofie » 19. jun 2017, 05:39

Årh, hvor er I søde, begge to, Neenah og Flicka :kys:

Kæresten afslørede i går aftes, at han hellere er til rispapirslamper end lyskæder inde i teltet, men at det kunne være sjovt med lyskæder ude i haven. Men er de til at bruge udendørs, dem I har?
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3226

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf flicka » 19. jun 2017, 06:34

Kalimsofie skrev:Årh, hvor er I søde, begge to, Neenah og Flicka :kys:

Kæresten afslørede i går aftes, at han hellere er til rispapirslamper end lyskæder inde i teltet, men at det kunne være sjovt med lyskæder ude i haven. Men er de til at bruge udendørs, dem I har?


Ja, det burde de være :)
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7366

Re: Den store bryllupssniksnak-tråd

Indlægaf Neenah » 19. jun 2017, 07:48

Det tror jeg også vores er.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"