Vores kat er pludselig død

Rosen
Indlæg: 347
Tilmeldt: 23. maj 2016, 11:41
Kort karma: 40
Likede indlæg: 523

Vores kat er pludselig død

Indlægaf Rosen » 26. maj 2017, 11:42

Vores hunkat på 8 år er pludselig død; jeg fandt hende i haven et par dage siden hvor hun lå i en behagelig stilling, men var blevet stiv og lidt kold.
Hun fejlede ikke noget og havde været frisk samme morgen; det var bare når hun ikke kom og hilste da vi kom hjem fra arbejde og heller ikke vidste sig i køkkenet når vi lavede mad at vi tog en runde i haven for at se om hun ikke var ok. Der var der som sagt som jeg fandt hende.

Stakkels mis. Vi tog hende til dyrehospitalet i Valby, hvor dyrlægen gættede på at det var noget med hjertet. Fortalte at nogle katte desværre falder døde om uden varsel pga. hjertefejl/sygdomme.

Har noget oplevet noget lignende?

Vi er ret kede af det men ligeledes velvidende at sådan ender det altid med ens kæledyr. De går bort. Troede bare ikke det ville blive så tidligt og så uforventet.

Vi har en kat til herhjemme...må indrømme det føles tomt kun med en kat. Vi tænker på at skaffe en ny killing til efteråret, selvom man får lidt dårlig samvittighed over at tænke sådan når vores gamle lige er gået bort.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Vores kat er pludselig død

Indlægaf Filipai » 26. maj 2017, 12:19

Puha. Stakkels jer :ae: . Tænker det alligevel må være en forholdsvis fredelig måde at sige farvel på. Hun har været ude i sine vante omgivelser, lagt sig, og så sagt farvel.
Jeg mistede selv min kat efter 2 måneders sygdom for 3 år siden. 7 år gammel, og jeg var slet ikke parat på at det skulle være der. Samme dag som jeg vidste han skulle aflives, tog vi ud og hentede en ny kat. Jeg havde så dårlig samvittighed, men samtidig var det også lige det der skulle til, for at få bare lidt glæde ind, og for at vores anden kat ikke var alene.
Hvis jeg skulle have ændret noget, så havde vi fået 2 killinger, så de kunne have tumlet sammen. Men det ved vi til næste gang, når en af vores katte på et tidspunkt siger farvel.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Vores kat er pludselig død

Indlægaf Zonta » 18. jun 2017, 17:16

:ae: Jeg kan levende sætte mig ind i din situation. Vores 8 år gamle hunkat døde i onsdags - hun blev påkørt af en bil og måtte aflives. Den havde vi virkelig ikke set komme. Vi har også en ungkat herhjemme, men det er bare ikke det samme. Vores hunkat var meget kælen, meget familieorienteret og lignede generelt lidt en hund i væremåde. Kom os altid i møde, når vi kom hjem, ville helst være i samme rum som os osv. Vores ungkat er en han, så han er mere eventyrlysten, mindre puttegøj og er allermest kælen, når der er mad i sigte.

Jeg er trist helt ind i hjertet. Det er virkelig utroligt, at et dyr kan have haft sådan en indflydelse på ens liv.

Min mand vil dog virkelig gerne have en hund, så jeg tror næste skridt bliver en hund. Ved ikke helt hvornår dog..
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Kæledyr"