Romantisk roman

Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Romantisk roman

Indlægaf Sangius » 11. jun 2017, 13:18

Jeg har længe haft lyst til at læse et eller andet tøset. Som regel læser jeg fantasy, og har lige møvet mig gennem Kingkiller Chronicles igen igen.

Men nu fik jeg lyst til at udfordre min tøset side, og sidde og sukke lidt over noget romantik :love2: . Men efter at have brændt nallerne på en elendig, 4 ud af 5 stjerner på Goodreads bog, så søger jeg nu lidt hjælp.

Kan du anbefale en bog? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Romantisk roman

Indlægaf Purple Haze » 11. jun 2017, 13:38

True Blod :P

Ej, er også mest til fantasy - så prøver at finde de bøger der også indeholder noget romantik, når jeg er i det hjørne.

Men af chick-Lit kan jeg godt lide Mave Binchy.
Hun er ikke ligeså fordummende som mange af de andre.

Uh, eller bogen 'PS! I love you' (selvom den mister lidt hvis du har set filmen). Men så måske noget af samme forfatter.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Romantisk roman

Indlægaf Wizzze » 11. jun 2017, 13:38

Mere eller mindre alle Jane Austens bøger? og i samme dur Den franske løjtnants kvinde eller Jane Eyre?
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Romantisk roman

Indlægaf LaScrooge » 11. jun 2017, 13:40

Jeg kan anbefale Marian Keyes, fx Sushi for Begyndere og 3 sider af samme sag. Det' sjovt og romantisk.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Romantisk roman

Indlægaf Daine » 11. jun 2017, 13:46

Prøv også Lucy Dillons bøger (specielt hvis du er hundeglad) og så er der jo BOGEN: Stolthed og fordom. Min ultimative go-to bog, når jeg savner romantik og kærlighedsforviklinger :lun:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Romantisk roman

Indlægaf Purple Haze » 11. jun 2017, 14:12

LaScrooge skrev:Jeg kan anbefale Marian Keyes, fx Sushi for Begyndere og 3 sider af samme sag. Det' sjovt og romantisk.



Sjovt så forskellige man er, næsten hader de bøger.
Eller i hvert fald de par stykker jeg har læst (opgivet på halvvejen).

Hovedrolle indehaverne er altid nogle tomhjernede piger der som regel har en eller anden fed stilling, de aldrig kunne varetage i virkeligheden med den hjernekapacitet de udviser. Og alle de "sjove begivenheder er altid noget med at de opfører sig overdreven åndssvagt. "Vidste ikke hvordan man skifter støvsuge poser, så jeg købte bare en ny støvsuger, nu har jeg 4 og ved ikke hvor jeg skal gøre af dem.... ti hi!" :rulle:


Men altså kender flere der også synes virkelig godt om dem og synes de er sjove. Så det er bestemt et godt bud

Ved ikke helt hvorfor jeg måtte ud med min antipati, men det måtte jeg åbenbart :blush2:
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Romantisk roman

Indlægaf FrøkenM » 11. jun 2017, 14:26

Jojo Moyes er en af favoritterne her :love:

Især Hende du forlod, Sidste brev fra din elsker og Mig før dig er gode IMO :lun:
4
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Romantisk roman

Indlægaf Moxy-lady » 11. jun 2017, 14:30

Jeg er også primært til fantasy, men der sniger sig en del historisk romantik ind en gang i mellem. Hvordan har du det med det?
0
My world 12-10-18 :lun:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Romantisk roman

Indlægaf avdotja » 11. jun 2017, 14:32

Purple Haze skrev:
LaScrooge skrev:Jeg kan anbefale Marian Keyes, fx Sushi for Begyndere og 3 sider af samme sag. Det' sjovt og romantisk.



Sjovt så forskellige man er, næsten hader de bøger.
Eller i hvert fald de par stykker jeg har læst (opgivet på halvvejen).

Hovedrolle indehaverne er altid nogle tomhjernede piger der som regel har en eller anden fed stilling, de aldrig kunne varetage i virkeligheden med den hjernekapacitet de udviser. Og alle de "sjove begivenheder er altid noget med at de opfører sig overdreven åndssvagt. "Vidste ikke hvordan man skifter støvsuge poser, så jeg købte bare en ny støvsuger, nu har jeg 4 og ved ikke hvor jeg skal gøre af dem.... ti hi!" :rulle:


Men altså kender flere der også synes virkelig godt om dem og synes de er sjove. Så det er bestemt et godt bud

Ved ikke helt hvorfor jeg måtte ud med min antipati, men det måtte jeg åbenbart :blush2:

Du er ikke alene!
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Romantisk roman

Indlægaf Moxy-lady » 11. jun 2017, 14:49

Psy-changeling serien er i øvrigt en ret god blanding af de to, men findes kun på engelsk.

Den forgår i en alternativ nutid. Mennesker og changelings (shapeshifters af forskellig art, primært ulve og forskellige store kattedyr) lever i en verden sammen med en afart af mennesket der hedder "psys". De er mennesker med forskellige mentale evner, telepati, telekinese mv. Nogle af disse Psy's har ret farlige evner, og for 100 år siden integrerede de "Silence", en protokol der træner alle følelser ud af alle Psy's, da følelser gør dem utilregnelige. Børnene bliver taget fra deres forældre når de er små, og trænes herefter på grusom manér indtil alle følelser er helt væk.

Første bog omhandler Sasha Duncan, arving til Nikita Duncan - totalt Silent, magtfuld og ambitiøs rådsmedlem (det øverste råd der med hård hånd kontrollerer alle psy's). Sasha er ikke helt som de andre, og hun har meget svært ved at forblive Silent og forsøger desperat at skjule det for andre af hendes race da hun frygter at blive helt hjernevasket hvis det bliver opdaget. Hun bliver sat til at arbejde sammen med leopard-skifteren Lucas på et stort byggeprojekt. Han bliver med det samme tiltrukket af hende og forsøger at lokke hende ud af hendes skal.

Der er 14 bøger i serien og hver bog handler om et nyt par, hvilket er fantastisk da hvert par får deres lykkelige slutning, men ikke forsvinder ud af historien. Samtidig med hver kærlighedshistorie foregår der en mere overordnet plot, da det viser sig at alle psy's ikke er helt stille, og at alle de farlige evner bare er gemt bedre væk, med psykopater der handler i det skjulte. Der foregår en masse politisk både i gruppe/race og grupperne imellem. Især er det skønt at følge de forskellige changeling-grupper.

Det er virkelig nogle dejlige historier og jeg synes at der er virkelig meget kød på plottet, det er spændende og der er nogle spændende personer med, og mange af dem udvikler sig virkelig fantastisk igennem historien. Kan varmt anbefales.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Nuttegris
Indlæg: 779
Tilmeldt: 21. dec 2015, 05:46
Kort karma: 53
Likede indlæg: 818

Re: Romantisk roman

Indlægaf Nuttegris » 11. jun 2017, 15:36

Jojo Moyes er fantastisk. Mig før dig og Efter dig er vildt gode og møg tøsede romantiske.

Og så har jeg lige læst 3 bøger af Colleen Hover.......de er vildt gode også.....Forbandede kærlighed, Måske en dag og Det ender med os.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Romantisk roman

Indlægaf Sangius » 11. jun 2017, 15:38

Tak for svar!

Moxy, hvilken bog ville du anbefale man begyndte med? Jeg ser der er en håndfuld prequels. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Romantisk roman

Indlægaf Moxy-lady » 11. jun 2017, 16:59

Sangius skrev:Tak for svar!

Moxy, hvilken bog ville du anbefale man begyndte med? Jeg ser der er en håndfuld prequels. :)

Slave to sensation er den originale første, jeg at ført læst prequels efterfølgende. Jeg vil gerne høre hvad du synes om den bagefter, hvis det er.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Romantisk roman

Indlægaf Pandesteg » 11. jun 2017, 18:13

Anne Fortiers "Julie" eller "Amazonernes Ring". De er såååå freaking gode, spændende, romantiske og meget meget mere! :love: :love:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Romantisk roman

Indlægaf sigge » 15. jun 2017, 07:15

Det er lang tid siden, jeg har læst den, men jeg husker "Mine hemmeligheder" af Sophie Kinsella som ret god. Og jeg er ellers ikke fan af hendes Shopaholic-bøger, men den her bog er altså en enkeltstående historie og er ikke relateret til den bogserie.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Bøger"