Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf annella » 3. jun 2017, 05:08

http://www.avisen.dk/advertorials/ritzauinfo/danmark-boer-beskytte-homoseksuelle-fra-tjetjenien_447390.aspx

Danmark bør give beskyttelse til nogle af de mindst 100 mænd i Tjetjenien, der har været udsat for tortur og mishandling i en systematisk klapjagt på homoseksuelle.

Situationen for homoseksuelle mænd i den russiske republik Tjetjenien er nu så alvorlig, at den danske regering omgående bør tilbyde beskyttelse til en eller flere af de forfulgte. Det foreslår Amnesty International, der den 2. juni aktionerer over hele verden for at få Rusland til at gribe ind i Tjetjenien og sikre international beskyttelse til de mænd, der er i akut livsfare. Amnesty har derfor rettet henvendelse til udenrigsminister Anders Samuelsen (LA) for at få Danmark til at spille en rolle og følge Frankrig og Litauen, der begge har tilbudt beskyttelse til nogle af dem.

Opfordringen kommer efter afsløringerne af, at mindst 100 homoseksuelle mænd i Tjetjenien i den seneste tid er blevet afhentet af sikkerhedsstyrker og udsat for grov mishandling og tortur på en nedlagt politistation. Torturen har fundet sted for at få mændene til at angive andre mænd i en systematisk kampagne for at skræmme og intimidere homoseksuelle i Tjetjenien.


Mener du Danmark burde følge Amnesty International's opfordring?

Jeg mener kort og god et STORT JA, Danmark burde give beskyttelse til de forfulgte homoseksuelle i Tjetjenien, vi har sikkert plads til de ca. 100 mænd, i det mindste en del af dem, det drejer sig om.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 3. jun 2017, 06:42

Der er ca. 40 lande der er nærmere på Tjetjenien end Danmark. Efter de har prøvet (resten af) Rusland, Armenien, Georgien, Azerbaijan, Indien, Kina, etc. kan vi tage det op igen.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Forhedehulehelvede » 3. jun 2017, 12:40

Nej. Jeg syntes allerede at vi hjælper mere end rigeligt i forvejen og det bør vi være stolte af. Lad nu muslimerne passe sig selv uden vores indblanding. Ellers skal vi høre på pladerhumanisterne, at det er vores skyld hvis der sker noget og så bliver vi nødt til at hente dem alle herop bagefter.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf dgd2007 » 3. jun 2017, 12:57

Lige et praktisk spørgsmål, hvis jeg må være så skummel: Hvordan vil du kontrollere, at de rent faktisk er homoseksuelle, hvis alle mulige fra de lande, hvor det er forbudt, kommer og beder om asyl med henvisning til dette? :gruble:
1
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf FruitFly » 3. jun 2017, 13:00

Ja, hvis de er personligt forfulgt pga deres homoseksualitet. Ikke "bare" fordi de tropper op og påstår at de er homoseksuelle. Det kan enhver idiot jo gøre.
0
#Klimatosse
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Slettet bruger » 3. jun 2017, 13:26

dgd2007 skrev:Lige et praktisk spørgsmål, hvis jeg må være så skummel: Hvordan vil du kontrollere, at de rent faktisk er homoseksuelle, hvis alle mulige fra de lande, hvor det er forbudt, kommer og beder om asyl med henvisning til dette? :gruble:


Det er jo nemt at bede dem om en overbevisende demonstration, der jo fint kan udføres i et diskret lokale hos udlændingestyrelsen, under overvågning af, eller eventuelt også med deltagelse af, de ansatte.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jun 2017, 13:30

Hvis Amnesty mener, at de pågældende personer aktivt skal have tilbud om at komme til Danmark, må det sortere under kvoteflygtninge-ordningen.
Det er sympatisk at ville lave en særlig indsats (jeg kan ikke rigtig læse, om det er det, der opfordres til), men det er skruen uden ende, eftersom der findes uendeligt mange særligt udsatte grupper rundt omkring i verden.
Til gengæld giver det fint mening for mig, hvis især ngo'er fra lande med særligt fokus på LGBT-rettigheder yder støtte til mændenes rehabilitering og evt. opstart af et nyt liv et andet sted i Rusland, såfremt det er en mulighed.

Drejer det sig om, at nogle af mændene selv søger til vesten, håber og formoder jeg, at de vil få beskyttelse med henvisning til, at de er personligt forfulgte.
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Forhedehulehelvede » 3. jun 2017, 13:58

eks-Maupassant skrev:
dgd2007 skrev:Lige et praktisk spørgsmål, hvis jeg må være så skummel: Hvordan vil du kontrollere, at de rent faktisk er homoseksuelle, hvis alle mulige fra de lande, hvor det er forbudt, kommer og beder om asyl med henvisning til dette? :gruble:


Det er jo nemt at bede dem om en overbevisende demonstration, der jo fint kan udføres i et diskret lokale hos udlændingestyrelsen, under overvågning af, eller eventuelt også med deltagelse af, de ansatte.


Jeg kan forstå at der er nogen der ryger hash herinde, så korttidshukommelsen er helt væk.

Det er ellers ikke så lang tid siden at der blev advaret om at flygtninge der kom til landet havde enslydende historier, hvilket tyder på forfalsket udenadslært forklaring/historie.

Detg er lidt ligesom med den mindekoncert der bliver holdt efter terrorangrebet. Der kan dem der var med til første koncert komme gratis med og indtil videre er der en pæn del flere der har sagt at de var med til forrige koncert, end der rent faktisk var med.

Udlændingestyrelsen kan jo ikke undersøge om det passer, men kun om historien virker sandsynlig. Det er ikke CSI det her.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf annella » 3. jun 2017, 14:59

FHHH

Citat: Jeg kan forstå at der er nogen der ryger hash herinde, så korttidshukommelsen er helt væk.

Det er ellers ikke så lang tid siden at der blev advaret om at flygtninge der kom til landet havde enslydende historier, hvilket tyder på forfalsket udenadslært forklaring/historie.

-----

Nu er der jo ikke tale om Tjetjeniske flygtninge, der allerede er kommet til Danmark og fortæller usandheder, der er tale om en opfordring/forslag fra Amnesty International til Danmark.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Slettet bruger » 3. jun 2017, 16:19

Mere realitstisk - jeg er enormt træt af at Amnesty kommer med de her opfordringer. For mig at se handler det bare om at de vil polere deres image i befolkningen, altså at det er marketing for deres brand. Og jeg synes det er enormt ærgeligt, at de er ved at smadre deres troværdighed på den her måde.

1: Det er forkert det bare er 100, pga. familiesammenføringer er 100 nok mere 3-400. Hvorfor skal vi hver eneste gang igennem samme mølle? Hvorfor kan folk ikke bare en gang for altid lære at pga familiesammenføring ender det altid med at 1000 er 3000 og 10.000 kan være 27.000. Det er den eksakt samme diskussion hver gang. Hvorfor kan folk ikke huske den forrige diskussion og så af sig selv tænke familiesammenføringerne ind i det?

Det kan ikke passe debatten skal køre i ring med de samme ting igen og igen og igen. Nå må folk som dem fra Amnesty fandme komme ind i kampen og aktivere deres hukommelse og huske hvad der blev sagt forrige gang (og forrrige og forrige)

2: Begynder vi at give til dem her, så er der åbnet for alle forfulgte homosexuelle i hele verden, det kan være 5 millioner, det kan være 100 millioner, ingen ved det. At Amnesty bare lader som ingenting mht. det, ja det er direkte sagt uærligt, manipulerende og usympatisk.

3: Jeg vil gerne have DK gør noget for at hjælpe, men det dur simpelthen ikke at alle organisationer kommer med det samme universalløsen til alle, der har problemer "flyt dem til Danmark". Er det det eneste de kan komme op med? Ved de virkeligt ikke, at stemningen er imod lige den løsning? Bor de i en hule uden internet, hvis de ikke er klar over det? Af de 10.000 ting de kan foreslå, så vælger de lige den, de allerede ved er ekstremt upopulær i en stor del af befolkningen *klapper*.

Det er sq da bare dumt et eller andet sted.

4: Vi var igennem samme diskussion for lidt over en måned siden hvor det dengang var alle kvinder i verden der var truet af omskæring, formentlig også flere 100 millioner personer. Deja vu!
1
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Forhedehulehelvede » 3. jun 2017, 17:17

annella skrev:FHHH

Citat: Jeg kan forstå at der er nogen der ryger hash herinde, så korttidshukommelsen er helt væk.

Det er ellers ikke så lang tid siden at der blev advaret om at flygtninge der kom til landet havde enslydende historier, hvilket tyder på forfalsket udenadslært forklaring/historie.

-----

Nu er der jo ikke tale om Tjetjeniske flygtninge, der allerede er kommet til Danmark og fortæller usandheder, der er tale om en opfordring/forslag fra Amnesty International til Danmark.


Debatten kom jo hen på at der hurtigt kunne komme en ny flygtningestrøm og det er da helt muligt at det ville ske. Hvis du boede i et hul i jorden, uden mad og du kunne komme ind i landet hvor fortorvene var brolagt med guld og honningen flød i vejkanten, ville du så ikke også hurtigt kalde dig selv for homoseksuel for at komme ind? Mon ikke alle ville det.
0
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf annella » 3. jun 2017, 17:51

Forhedehulehelvede skrev:
annella skrev:FHHH

Citat: Jeg kan forstå at der er nogen der ryger hash herinde, så korttidshukommelsen er helt væk.

Det er ellers ikke så lang tid siden at der blev advaret om at flygtninge der kom til landet havde enslydende historier, hvilket tyder på forfalsket udenadslært forklaring/historie.

-----

Nu er der jo ikke tale om Tjetjeniske flygtninge, der allerede er kommet til Danmark og fortæller usandheder, der er tale om en opfordring/forslag fra Amnesty International til Danmark.


Debatten kom jo hen på at der hurtigt kunne komme en ny flygtningestrøm og det er da helt muligt at det ville ske. Hvis du boede i et hul i jorden, uden mad og du kunne komme ind i landet hvor fortorvene var brolagt med guld og honningen flød i vejkanten, ville du så ikke også hurtigt kalde dig selv for homoseksuel for at komme ind? Mon ikke alle ville det.


S'følig - giv mig et tip om, hvilket land der har brolagte fortove med guld og tillige honning flyder i vejkanten :)
0
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Forhedehulehelvede » 3. jun 2017, 18:48

annella skrev:S'følig - giv mig et tip om, hvilket land der har brolagte fortove med guld og tillige honning flyder i vejkanten :)


Hvis man er vandt til at bo i et hul i jorden, kan fint asfalt og brosten sagtens være som guld og honning
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Nicolait » 3. jun 2017, 23:07

Det er lidt tragikomisk at AI opfordrer Rusland til at gribe ind i Tjetjenien for at beskytte homoseksuelle, for vi ved jo alle, hvor godt Rusland beskytter homoseksuelle og andre minoritetsgruppers rettigheder. Derudover fremstår Rusland ikke altid lige gelente i deres indgreb. Samtidig kunne jeg godt have svært ved at forestille mig at tjetjenerne ville acceptere russisk indblanding. Så det kunne hurtigt eskalere det hele.

Hvis vi skal gøre noget proaktivt eller for den sags skyld forsøge at redde hele verden, kunne vi ikke blot starte med at gøre det på embedsmandsniveau over en kop kaffe og lidt kage med de tjetjenske myndigheder.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Danmark bør beskytte homoseksuelle fra Tjetjenien

Indlægaf Forhedehulehelvede » 4. jun 2017, 06:35

Nicolait skrev:Det er lidt tragikomisk at AI opfordrer Rusland til at gribe ind i Tjetjenien for at beskytte homoseksuelle, for vi ved jo alle, hvor godt Rusland beskytter homoseksuelle og andre minoritetsgruppers rettigheder. Derudover fremstår Rusland ikke altid lige gelente i deres indgreb. Samtidig kunne jeg godt have svært ved at forestille mig at tjetjenerne ville acceptere russisk indblanding. Så det kunne hurtigt eskalere det hele.

Hvis vi skal gøre noget proaktivt eller for den sags skyld forsøge at redde hele verden, kunne vi ikke blot starte med at gøre det på embedsmandsniveau over en kop kaffe og lidt kage med de tjetjenske myndigheder.


Nej vi bliver nødt til at få dem allesammen herop. Det er jo ikke dem der efterfølgende har problemerne med dem. Og i dag er det så Englænderne der bliver betalt for deres gæstfrihed. Hvem er det i morgen?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"