Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 10:05

Altså, det sagde han jo. Men det virker ret meget som om, han faktisk gerne vil være statsminister for enhver pris, i en grad så det nærmer sig det pinlige.

https://www.b.dk/politiko/udskudt-aflys ... eder-og-et

Der er stribevis af dårlige sager, og hvor nogen af dem kan opstå for alle regeringer, og hvor en mindretalsregering jo aldrig kan regne med at få al politik igennem og slet ikke med de samme partier, så er det interessante, at der i øjeblikket er så stor enighed i oppositionen.

Det er let nok at sige, når det ikke er mig, der er statsminister, men altså hvor ville jeg være fristet til at sige "fint, så er det jer, der tager den herfra" til Tulle og Mette, hvis jeg var Løkke. Hvis de er så enige hele tiden, så skulle de selvfølgelig selv tage ansvaret for det og vælte regeringen, men hvis de ikke vil det, så burde regeringen efterhånden selv gøre det, for det er ynkeligt at se på.
2
Brugeravatar
Forhedehulehelvede
Permanent bortvist
Indlæg: 565
Tilmeldt: 7. jan 2017, 05:36
Kort karma: 11
Likede indlæg: 297

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Forhedehulehelvede » 23. maj 2017, 10:15

Du har ret, men hvis Lars Lykke skulle gøre det, skulle han jo først og fremmest være interesseret i vores ve og vel, men det er han ikke. Han er statsminister helt og holdent for sin egen skyld.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf paint » 23. maj 2017, 10:25

Akehurst2 skrev:Altså, det sagde han jo. Men det virker ret meget som om, han faktisk gerne vil være statsminister for enhver pris, i en grad så det nærmer sig det pinlige.

https://www.b.dk/politiko/udskudt-aflys ... eder-og-et

Der er stribevis af dårlige sager, og hvor nogen af dem kan opstå for alle regeringer, og hvor en mindretalsregering jo aldrig kan regne med at få al politik igennem og slet ikke med de samme partier, så er det interessante, at der i øjeblikket er så stor enighed i oppositionen.

Det er let nok at sige, når det ikke er mig, der er statsminister, men altså hvor ville jeg være fristet til at sige "fint, så er det jer, der tager den herfra" til Tulle og Mette, hvis jeg var Løkke. Hvis de er så enige hele tiden, så skulle de selvfølgelig selv tage ansvaret for det og vælte regeringen, men hvis de ikke vil det, så burde regeringen efterhånden selv gøre det, for det er ynkeligt at se på.


For mig at se, er Løkke mere bestyrer end Statsminister. Han bestyrer den politik, som oppositionen tillader ham at føre. Dén kan han så få lov til at føre ud i livet. I realiteten, kan han intet få igennem, som oppositionen ikke ønsker.

Måske skyldes hans 'klæben' til Statsministerkontoret, at han forventes at lade Kristian Jensen (eller en anden) komme til, og at han ikke har nogen passende aftrædelsespost i sigte. Hans forslag, om at lade erfarne politikere blive ambassadører, gik ikke igennem. Hér havde han måske tiltænkt sig selv en behagelig ambassadørpost i f.eks Washington. Det kunne jeg egentlig godt forestille mig - måske især fordi der vist har været lidt tumult om netop dén post.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 10:33

paint skrev:Måske skyldes hans 'klæben' til Statsministerkontoret, at han forventes at lade Kristian Jensen (eller en anden) komme til, og at han ikke har nogen passende aftrædelsespost i sigte. Hans forslag, om at lade erfarne politikere blive ambassadører, gik ikke igennem. Hér havde han måske tiltænkt sig selv en behagelig ambassadørpost i f.eks Washington. Det kunne jeg egentlig godt forestille mig - måske især fordi der vist har været lidt tumult om netop dén post.


Løkke er jo virkelig på den, hvis han væltes som statsminister - så væltes han jo også sandsynligvis som formand, og som du siger: Hvad skal han så? Han er jo kun først i halvtredserne, så det er for tidligt at gå på pension, og han er jo ikke lige en oplagt kandidat til et "rigtigt" arbejde på et vist niveau.

Tror du har en pointe med ambassadør-ønsket. Det ville lige være sagen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Akehurst2 » 23. maj 2017, 10:42

Forhedehulehelvede skrev:Du har ret, men hvis Lars Lykke skulle gøre det, skulle han jo først og fremmest være interesseret i vores ve og vel, men det er han ikke. Han er statsminister helt og holdent for sin egen skyld.


Altså, politikken afhænger jo netop af flertallet og ikke hvem der er statsminister, så det ville sikkert ikke ændre sig synderligt, hvis Løkke gik af.
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Akehurst2 » 24. maj 2017, 12:38

Hæ - Weekendavisen er enig med mig: https://www.b.dk/politiko/martin-krasni ... kke-gaa-af
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Slettet bruger » 24. maj 2017, 13:10

Der er også noget med at Lars Løkke har en elendig privatøkonomi pga nogen hushandler, han skulle være insolvent og egentligt burde gå på tvang, men Dansk Bank holder live i hans økonomi fordi han er statsminister.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Moxy-lady » 25. maj 2017, 14:30

eks-Maupassant skrev:Der er også noget med at Lars Løkke har en elendig privatøkonomi pga nogen hushandler, han skulle være insolvent og egentligt burde gå på tvang, men Dansk Bank holder live i hans økonomi fordi han er statsminister.


Det lyder lige konspirations-teoretisk nok for mig. Har du nogle kilder? :gruble:
Senest rettet af Moxy-lady 25. maj 2017, 14:46, rettet i alt 1 gang.
1
My world 12-10-18 :lun:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Slettet bruger » 25. maj 2017, 14:46

Moxy-lady skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er også noget med at Lars Løkke har en elendig privatøkonomi pga nogen hushandler, han skulle være insolvent og egentligt burde gå på tvang, men Dansk Bank holder live i hans økonomi fordi han er statsminister.


Det lyder lige konspirations-teoritisk nok for mig. Har du nogle kilder? :gruble:


Det hele er jo ret offentligt, man kan slå hans hus op i boliga f.eks. og se hvor meget han har betalt.

Jeg vil tro du kan google dig frem til det hvis du gider. Hvis du googler "lars løkke privatøkonomi", så er det tydeligt ud fra de første ti hits, at det er ikke godt med den :)
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Moxy-lady » 25. maj 2017, 14:53

eks-Maupassant skrev:
Moxy-lady skrev:
eks-Maupassant skrev:Der er også noget med at Lars Løkke har en elendig privatøkonomi pga nogen hushandler, han skulle være insolvent og egentligt burde gå på tvang, men Dansk Bank holder live i hans økonomi fordi han er statsminister.


Det lyder lige konspirations-teoritisk nok for mig. Har du nogle kilder? :gruble:


Det hele er jo ret offentligt, man kan slå hans hus op i boliga f.eks. og se hvor meget han har betalt.

Jeg vil tro du kan google dig frem til det hvis du gider. Hvis du googler "lars løkke privatøkonomi", så er det tydeligt ud fra de første ti hits, at det er ikke godt med den :)


Jeg finder nogle gamle artikelr fra EB og lign. og så noget om at han ønsker mere åbenhed om ministrenes privatøkonomi der er fra sidste år. Jeg finder ikke noget aktuelt og heller ikke noget om danske bank.

Altså jeg tiltror næsten den mand alt, synes dog alligevel at det virker lige ... amerikansk nok.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Løkke vil jo ikke være statsminister for enhver pris...

Indlægaf Nicolait » 25. maj 2017, 22:30

Nu kan der være mange grunde til hans økonomi er, som den er, men jeg undrer mig over, at han nok er insolvent. Han har dog trods alt hevet en hvis hyre hjem i en længere periode må det tænkes, som amtsborgmester, minister, statsminister og folketingsmedlem.

Det er selvfølgelig ikke til at vide, hvad pengene er gået til, men han har da haft tid til at afvikle en gæld på de 20 år han har boet i huset.

Jeg kunne godt frygte for ham, at danske bank ikke ville være så sjove at forhandle med, når tiden kommer, hvor han ikke er statsminister eller formand for venstre, hvis han ikke har en toppost i sigte.

Men det er selvfølgelig bare spekulationer.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"