Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 14:40

Sophies-mor skrev:Meget OT - Men de russiske / ukrainske kvinder jeg kender - som kvinde og nok derfor ret uinteressant for dem som partner - de har alle sammen været hardcore ambitiøse kvinder på mandens vegne, der ikke kunne forstå, at hverdagen ikke består af røde roser, champagne, kaviar og luksuschokolade.
Det kan skræmme de fleste mænd væk.


Dem er der også en del af, men det er til en vis grad mændenes egen skyld. Når mænd fra vesten tager til Østeuropa for at finde en kone begår de ofte en stor fejl. De kommer og fører sig frem som nogle rige baroner som de i virkeligheden slet ikke er, og det tiltrækker en vis type kvinder. Og til kvindernes forsvar skal det siges at mange ikke ved hvad de kan forvente ligesom mange har nogle urealistiske fantasier om hvordan livet er i vesten. Det er meget normalt at kvinden er ambitiøs på sin mands vegne. Det er også en del af den kultur de har om den stærke familie, hvor en del stadigt har ret traditionelle kønsroller.

Jeg har selv prøvet at undersøge lidt om hvad der er op og ned i datingmarkedet derovre, og nogle enkelte af dem jeg kender har selv prøvet det, så jeg har hørt deres version af sagen også. Det interessante er at mange af datingbureauerne faktisk forsøger at råde mænd til at undgå situationer som f.eks. det at få kvinden til at tro han har en bundløs pengetank, og de fleste kvinder er reelt ligeglade med det for de kigger på andre vigtigere ting. Men mændene kører bare på og spiller Karl Smart, fordi de tror det er det der skal til.

Man skal huske på at de ikke kender janteloven derovre. Har man penge så viser man det, og mange er lidt småmisundelige og vil gerne have sådan et liv også. Og de rige derovre er jo vanvittige rige i forhold til os og du får meget for pengene. Så når danske Karl Smart kommer derover, så kan han føre sig frem, men når konen kommer med til Danmark så rammer den danske hverdag, og så er der pludselig ikke så stor forskel. Mange byboere kan sagtens risikere at gå ned i levestandard når de kommer til Danmark fordi det er så dyrt at bo her, og der skal også pludselig penge til rejser. Så kan jeg egentligt godt forstå at kvinderne bliver lidt frustreret og føler sig en lille smule ført bag lyset, og sparker lidt til manden, så han kan komme i gang. Derudover er der mange der har et ambitionsniveau og drive der kan få de fleste magelige danskere til at tabe pusten. De er jo vand til at der skal knokles for sagen hvis man vil have det gode liv. Måske man kan sammenligne det lidt med danske familier hvor den ene part springer ud som iværksætter og den anden ikke kan følge det tempo iværksætteren har.

De 2 kvinder jeg snakkede om er meget forskellige. Den første er en meget god ven, og hun er jurist og lidt en livsnyder. Hun er sød og rar og en stor støtte. Hun har hjulpet mig meget i forbindelse med sygdom i min familie. Hun vil ikke kalde sig selv rig, men der er igen tvivl om at hun kommer fra en meget velstillet familie, og at hun er rigere end mig. Hun har delvis bopæl på Cypern. Da jeg mødte hende troede jeg bare at hun var en ganske almindelig ukrainer, men jeg fandt i små skridt ud af at hun kom fra overklassen. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg bare er helt almindelig og på ingen måde har mulighed for at tilbyde hende en familie i den klasse hun kommer fra, og det har hun været ganske forstående overfor. Jeg har aldrig sendt hende penge eller gaver, og hun har aldrig bedt mig om noget. Da jeg for nogle år siden havde store problemer med min gamle bil, drillede hun mig med at jeg bare kunne gifte mig med hende, hvis jeg ville have en ny bil. :-D

Den anden var en helt anden personlighed. Hendes familie ejer en meget stor virksomhed. Hun har en høj stilling i virksomheden og knokler røven ud af bukserne, og hun har bestemt ikke tænkt sig at nogen mand skulle forsørge hende. I sine yngre dage blev hun træt af at være fars lille prinsesse, så hun efterlod alle penge og rigdom derhjemme og levede det hårde liv som almindelig ukrainer som bl.a. sygepasser på et hospital i nogle år, før hun vendte hjem og gik ind i firmaet derhjemme, så nu har hun prøvet begge yderligheder af indkomstskalaen og set livet fra begge sider.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Sophies-mor » 22. maj 2017, 15:32

Jemo skrev:
Sophies-mor skrev:Meget OT - Men de russiske / ukrainske kvinder jeg kender - som kvinde og nok derfor ret uinteressant for dem som partner - de har alle sammen været hardcore ambitiøse kvinder på mandens vegne, der ikke kunne forstå, at hverdagen ikke består af røde roser, champagne, kaviar og luksuschokolade.
Det kan skræmme de fleste mænd væk.


Dem er der også en del af, men det er til en vis grad mændenes egen skyld. Når mænd fra vesten tager til Østeuropa for at finde en kone begår de ofte en stor fejl. De kommer og fører sig frem som nogle rige baroner som de i virkeligheden slet ikke er, og det tiltrækker en vis type kvinder. Og til kvindernes forsvar skal det siges at mange ikke ved hvad de kan forvente ligesom mange har nogle urealistiske fantasier om hvordan livet er i vesten. Det er meget normalt at kvinden er ambitiøs på sin mands vegne. Det er også en del af den kultur de har om den stærke familie, hvor en del stadigt har ret traditionelle kønsroller.

Jeg har selv prøvet at undersøge lidt om hvad der er op og ned i datingmarkedet derovre, og nogle enkelte af dem jeg kender har selv prøvet det, så jeg har hørt deres version af sagen også. Det interessante er at mange af datingbureauerne faktisk forsøger at råde mænd til at undgå situationer som f.eks. det at få kvinden til at tro han har en bundløs pengetank, og de fleste kvinder er reelt ligeglade med det for de kigger på andre vigtigere ting. Men mændene kører bare på og spiller Karl Smart, fordi de tror det er det der skal til.

Man skal huske på at de ikke kender janteloven derovre. Har man penge så viser man det, og mange er lidt småmisundelige og vil gerne have sådan et liv også. Og de rige derovre er jo vanvittige rige i forhold til os og du får meget for pengene. Så når danske Karl Smart kommer derover, så kan han føre sig frem, men når konen kommer med til Danmark så rammer den danske hverdag, og så er der pludselig ikke så stor forskel. Mange byboere kan sagtens risikere at gå ned i levestandard når de kommer til Danmark fordi det er så dyrt at bo her, og der skal også pludselig penge til rejser. Så kan jeg egentligt godt forstå at kvinderne bliver lidt frustreret og føler sig en lille smule ført bag lyset, og sparker lidt til manden, så han kan komme i gang. Derudover er der mange der har et ambitionsniveau og drive der kan få de fleste magelige danskere til at tabe pusten. De er jo vand til at der skal knokles for sagen hvis man vil have det gode liv. Måske man kan sammenligne det lidt med danske familier hvor den ene part springer ud som iværksætter og den anden ikke kan følge det tempo iværksætteren har.

De 2 kvinder jeg snakkede om er meget forskellige. Den første er en meget god ven, og hun er jurist og lidt en livsnyder. Hun er sød og rar og en stor støtte. Hun har hjulpet mig meget i forbindelse med sygdom i min familie. Hun vil ikke kalde sig selv rig, men der er igen tvivl om at hun kommer fra en meget velstillet familie, og at hun er rigere end mig. Hun har delvis bopæl på Cypern. Da jeg mødte hende troede jeg bare at hun var en ganske almindelig ukrainer, men jeg fandt i små skridt ud af at hun kom fra overklassen. Jeg har aldrig lagt skjul på at jeg bare er helt almindelig og på ingen måde har mulighed for at tilbyde hende en familie i den klasse hun kommer fra, og det har hun været ganske forstående overfor. Jeg har aldrig sendt hende penge eller gaver, og hun har aldrig bedt mig om noget. Da jeg for nogle år siden havde store problemer med min gamle bil, drillede hun mig med at jeg bare kunne gifte mig med hende, hvis jeg ville have en ny bil. :-D

Den anden var en helt anden personlighed. Hendes familie ejer en meget stor virksomhed. Hun har en høj stilling i virksomheden og knokler røven ud af bukserne, og hun har bestemt ikke tænkt sig at nogen mand skulle forsørge hende. I sine yngre dage blev hun træt af at være fars lille prinsesse, så hun efterlod alle penge og rigdom derhjemme og levede det hårde liv som almindelig ukrainer som bl.a. sygepasser på et hospital i nogle år, før hun vendte hjem og gik ind i firmaet derhjemme, så nu har hun prøvet begge yderligheder af indkomstskalaen og set livet fra begge sider.

Jeg er ikke uenig.
Men der er nogle, der uanset hvor meget info de får, forventer, at leve på 1.kl.
Som at konen skriver mandens ansøgning om bedre job, da han ikke er ambitiøs nok selv, at låne penge så barnet får en PS4 i julegave, at holde stor fest, selv om pengene skulle være brugt til en ny bil til mandens arbejde osv.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 15:55

Purple Haze skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror en stor barriere i den her debat, er at folk ikke vil acceptere at det er et fakt at kvinder vælger (meget) ud fra socioøkonomisk status af manden.


Jeg tror så til gengæld at den store barriere er at folk ikke vil acceptere at kvinder faktisk ikke ser specielt meget på den socioøkonomiske status hos manden her i DK.
Ja den findes, men det betyder noget forskelligt for alle og er bare en del af det samlede hele.

Og selvfølgelig vil en mand i en McD uniform være mindre tiltrækkende en samme mand i jakkesæt - en McD uniform hør ikke noget godt for nogen - og de fleste mænd ser godt ud i et (ordentligt) jakkesæt.


Lige der tror jeg faktisk ikke at kvinder er så meget bedre end som de ofte selv synes. Jeg tror ærligt talt ikke at danske kvinder er hverken værre eller bedre end folk i andre lande. Der er i hvert fald ikke nødvendigvis den forskel som mange tror. I hvert fald ikke hvis vi ser bort fra de kulturer hvor kvinder er dybt afhængig af manden, men der bestemmer de vil ofte heller ikke selv hvem de vil giftes med alligevel.

Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?

Det kan godt være at kvinder siger og selv tror de ikke ser meget på mænds status, men mange mænd ser de slet ikke. Jeg har da også hørt at mange højtuddannede kvinder har som et højt krav til at manden selv er højtuddannet. Det ses da også tydeligt på steder som Elitedaters. Selvfølgelig er det ikke sådan at det altid er sådan, men det er det oftest. I fremtiden vil det blive lavet om fordi kvinderne overhaler mændene og så bliver der simpelt hen for få par hvis ikke det bliver anderledes.

Omvendt må jeg sige at de fordomme jeg selv har haft om eksempelvis østeuropæiske kvinder, har været langt overdrevne efter jeg har mødt mange, der er man som mand kommet langt hvis man ikke drikker eller er voldelig overfor kone og familie, og generelt prøver at opføre sig anstændigt, og det gælder også overfor højtuddannede karrierekvinder der sagtens kan overgå manden.
0
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 16:12

Sophies-mor skrev:Jeg er ikke uenig.
Men der er nogle, der uanset hvor meget info de får, forventer, at leve på 1.kl.
Som at konen skriver mandens ansøgning om bedre job, da han ikke er ambitiøs nok selv, at låne penge så barnet får en PS4 i julegave, at holde stor fest, selv om pengene skulle være brugt til en ny bil til mandens arbejde osv.


Selvfølgelig er der det, men det kan du også sagtens finde eksempler på blandt danske kvinder. Men som sagt der er også meget mandens egen skyld for mange har selv søgt efter denne uheldige type, hvis man må kalde dem det. Nu er jeg selv aktiv på VK der er den russiske konkurrent til Facebook og der tager jeg mig tit til hovedet når man ser mænd fra både vesten og Mellemøsten der kommer med alverdens udmeldinger om alt det guld og grønne skove de kan tilbyde. Mindst 9 ud af 10 kvinder giver dem fingeren, men nogle få siger okay og hopper på. Der er jo også mænd fra vesten der bliver meget fornærmede hvis en kvinde siger nej tak, fordi hun ikke gider flytte fra sit hjemland for at få det ”luksusliv” de bliver tilbudt.
Men der er da ingen tvivl om at andelen af østeuropæiske golddiggers er højere i vesten end i deres hjemlande da de jo er gået på jagt i vesten efter guld. Til gengæld er der så også mænd der bevidste går efter de rige russiske kvinder som der er en helt del singler af, men dem hører vi aldrig om her.
0
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 18:06

Sophies-mor skrev:Jeg er ikke uenig.
Men der er nogle, der uanset hvor meget info de får, forventer, at leve på 1.kl.
Som at konen skriver mandens ansøgning om bedre job, da han ikke er ambitiøs nok selv, at låne penge så barnet får en PS4 i julegave, at holde stor fest, selv om pengene skulle være brugt til en ny bil til mandens arbejde osv.


Jeg skal i øvrigt lige huske at sige at russere har en meget gæstfri kultur, så de lever gerne på vand og brød resten af måneden for at holde en stor fest for deres gæster. Det er nok sat lidt på spidsen, men de gør nok mere i det end vi danskere gør. Hvis det er et problem hos dem du kender så burde manden altså også kunne sige fra hvis det er for meget, men hvor mange danskere tager ikke også hurtige lån til julegaver o.lign.? Men selvfølgelig kan det helt klar gå over gevind, men man er 2 i et par og begge har et ansvar.

Det kan også være at hun synes manden skal have et spark bagi og hjælpes på vej hvor danske kvinder måske bare vil skride. ;)
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 22. maj 2017, 18:27

Jemo skrev:Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?

Men det gør mændene da heller ikke?

Jeg ved ikke, om jeg har som krav, at han skal være højtuddannet. Jeg har haft det, men nu har jeg snarere som krav, at han er velorganiseret i sit liv og velorienteret om samfundet.

Trådens emne er, om det er mændenes skyld, at kvinder ikke får børn. Det er i sig selv noget pladder. Der er ingen, der skylder andre børn. Og det, du fremhæver som høj socioøkonomisk status her, er direkte kontraproduktivt for mine æggestokke. Folk må selv om, hvordan de vil indrette sig, men jeg kan virkelig ikke se det attraktive ved jakkesætstypen som avlsmateriale. Jeg har mødt cirka 100.000 arrogante, åndsfraværende, nedladende jakkesæt, som var på engang højtuddannede, højtlønnede og komplet ligeglade omkring andre menneskers behov.

Hvorfor i alverden skulle jeg dog få børn med et røvhul? Det er da netop sådan nogle, som kunne få mig til at udskyde beslutningen om børn, ikke de fjantede legedrenge.

Men udgangspunktet er det amerikanske samfund, hvor kvinderne render rundt efter en mand, der kan forsørge dem i stedet for at lette røven og gøre det selv.
4
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 19:50

Novella skrev:
Jemo skrev:Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?

Men det gør mændene da heller ikke?

Jeg ved ikke, om jeg har som krav, at han skal være højtuddannet. Jeg har haft det, men nu har jeg snarere som krav, at han er velorganiseret i sit liv og velorienteret om samfundet.

Trådens emne er, om det er mændenes skyld, at kvinder ikke får børn. Det er i sig selv noget pladder. Der er ingen, der skylder andre børn. Og det, du fremhæver som høj socioøkonomisk status her, er direkte kontraproduktivt for mine æggestokke. Folk må selv om, hvordan de vil indrette sig, men jeg kan virkelig ikke se det attraktive ved jakkesætstypen som avlsmateriale. Jeg har mødt cirka 100.000 arrogante, åndsfraværende, nedladende jakkesæt, som var på engang højtuddannede, højtlønnede og komplet ligeglade omkring andre menneskers behov.

Hvorfor i alverden skulle jeg dog få børn med et røvhul? Det er da netop sådan nogle, som kunne få mig til at udskyde beslutningen om børn, ikke de fjantede legedrenge.

Men udgangspunktet er det amerikanske samfund, hvor kvinderne render rundt efter en mand, der kan forsørge dem i stedet for at lette røven og gøre det selv.


Det er måske nok lige sat på spidsen, men jeg tror nok at statistikken viser at mændene stadigt oftest er den højestlønnede i et par, og at der er relativt flere højtuddannede singlekvinder der har svært ved at finde en kæreste end hos mændene, hvor problemet er størst med mænd med kort/ingen uddannelse og/eller job.

Jeg tror i øvrigt at du har en pointe i at kravet om uddannelse og jobstatus ofte slækkes lidt med alderen, hvor folk nok bliver bedre til at se på helheden.

Det er forhåbentligt ikke alle jakkesæt der er røvhuller – ellers er jeg da glad for at det er sjældent jeg bruge det i dag. :D Men jo nogle mænd er da nogle arrogante røvhuller fordi de tror de er noget, men om det ligefrem har en årsagssammenhæng mellem uddannelses- og lønniveau ved jeg ikke. Jeg synes ofte at de grelleste eksempler kommer fra mænd, der har gjort en hurtig karriere på en ofte lidt lykkeridder agtig måde, uden de har haft den store uddannelsesmæssig ballast bag sig, men det er muligvis min fordom.

Jeg hørte faktisk en grumt eksempel fra en bekendt kvinde for et par uge siden på den problematik og der var jeg da pinligt berørt på mit køns vegne.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf JoyNips » 22. maj 2017, 19:55

Jemo skrev:Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?


Hvorimod højtuddannede mænd jo er helt tossede med mangeårigt arbejdsløse kontanthjælpsmodtagere uden uddannelse... :deer:
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jemo
Indlæg: 36
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:35
Kort karma: 1
Likede indlæg: 7

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jemo » 22. maj 2017, 21:24

Ekstrovert skrev:
JoyNips skrev:
Jemo skrev:Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?


Hvorimod højtuddannede mænd jo er helt tossede med mangeårigt arbejdsløse kontanthjælpsmodtagere uden uddannelse... :deer:

Ja alle mine akademikere venner kommer da slæbende med den ene kontanthjælpsmodtager uden uddannelse efter den anden :stoned:
Faktisk dater de ikke andet :fløjt:


Altså, kvinder I driller… :genert: jeg har jo sagt at det var sat lidt på spidsen. :( :wink3:

Selvfølgelig dater akademikermænd også akademikerkvinder (der er jo efterhånden et stort udvalg…), men går nok hellere nedad end kvinder. Nogle mænd går bevidst nedad (så de kan være fine i familie), men det er en helt anden sag…
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2389

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Thomas31 » 23. maj 2017, 00:20

Jemo skrev:
Purple Haze skrev:
eks-Maupassant skrev:Tror en stor barriere i den her debat, er at folk ikke vil acceptere at det er et fakt at kvinder vælger (meget) ud fra socioøkonomisk status af manden.


Jeg tror så til gengæld at den store barriere er at folk ikke vil acceptere at kvinder faktisk ikke ser specielt meget på den socioøkonomiske status hos manden her i DK.
Ja den findes, men det betyder noget forskelligt for alle og er bare en del af det samlede hele.

Og selvfølgelig vil en mand i en McD uniform være mindre tiltrækkende en samme mand i jakkesæt - en McD uniform hør ikke noget godt for nogen - og de fleste mænd ser godt ud i et (ordentligt) jakkesæt.


Lige der tror jeg faktisk ikke at kvinder er så meget bedre end som de ofte selv synes. Jeg tror ærligt talt ikke at danske kvinder er hverken værre eller bedre end folk i andre lande. Der er i hvert fald ikke nødvendigvis den forskel som mange tror. I hvert fald ikke hvis vi ser bort fra de kulturer hvor kvinder er dybt afhængig af manden, men der bestemmer de vil ofte heller ikke selv hvem de vil giftes med alligevel.

Hvor mange højtuddannede karrierekvinder er det lige der finder sammen med en mangeårig arbejdsløs kontanthjælpsmodtager uden uddannelse?

Det kan godt være at kvinder siger og selv tror de ikke ser meget på mænds status, men mange mænd ser de slet ikke. Jeg har da også hørt at mange højtuddannede kvinder har som et højt krav til at manden selv er højtuddannet. Det ses da også tydeligt på steder som Elitedaters. Selvfølgelig er det ikke sådan at det altid er sådan, men det er det oftest. I fremtiden vil det blive lavet om fordi kvinderne overhaler mændene og så bliver der simpelt hen for få par hvis ikke det bliver anderledes.

Omvendt må jeg sige at de fordomme jeg selv har haft om eksempelvis østeuropæiske kvinder, har været langt overdrevne efter jeg har mødt mange, der er man som mand kommet langt hvis man ikke drikker eller er voldelig overfor kone og familie, og generelt prøver at opføre sig anstændigt, og det gælder også overfor højtuddannede karrierekvinder der sagtens kan overgå manden.


Og hvor meget af dette skyldes reelt, hvad de mænd tænker om sig selv, og hvordan det påvirker deres adfærd og væremåde på en meget uheldig måde. Og som du her bekræfter og forstærker. Du er reelt helt på linie med den amerikanske skribent og mange andre feminister, der mener mænds rolle alene er at facilitere kvinders projekter. Det er som om de kan appelere til nogle mænds forældet-forkvaklede 1950-er trang til at påtage sig ansvar for andre. Nu bare i ny version. Helt uden fordele.

Why? Hvad skal man bruge alt det socioøkonomiske ævl til, udover at fjerne mere mod og selvtillid fra dem, der mangler det mest.
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 23. maj 2017, 01:56

eks-Maupassant skrev:Lol ja selvfølgelig kunne man bare danne par med den første den bedste, ude at man har nogen følelser for personen. I teorien, ja. Men i praksis vil folk ikke gøre det. Og det er det der er problemet.
Folk kan have de datingkrav de vil. Kvinder kan drømme om billardær Christian Grey-s og mændene kan drømme om plantinblondiner med silikonebryster. Men folk skal lade være med at prøve at pådutte andre en skyld når de finder sig selv enlige fordi omverdenen ikke lever op til deres egne prioriteter.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 23. maj 2017, 04:05

Jemo skrev:Altså, kvinder I driller… :genert: jeg har jo sagt at det var sat lidt på spidsen. :( :wink3:

Selvfølgelig dater akademikermænd også akademikerkvinder (der er jo efterhånden et stort udvalg…), men går nok hellere nedad end kvinder. Nogle mænd går bevidst nedad (så de kan være fine i familie), men det er en helt anden sag…

Haha :kys:
Og jeg satte det da også på spidsen med jakkesættet. Jeg ved godt, at det ikke er en magisk beklædningsgenstand, som gør mænd til røvhuller. Jeg har bare arbejdet med min andel af bla DJØF'erne med konsulentbrillen og den spidse italienske sko, og de var uden tvivl i en højere lønramme end jeg, hvilket skulle gøre dem til attraktive partnere iht teorien om socioøkonomisk status.

Jeg må der nok vende den om og sige, at jeg kan spekulere over, hvor meget shit, kvinder finder sig i, for at danne par med højtlønnede mænd (jeg kigger på dig, Melania). Der er eddermaneme mange spidse albuer og røvhulsattituder imellem og ikke mindst en forventning om, at konen ordner alt det der husholdning og børnenoget, og det giver mig bare ikke lyst til at avle.

Så kan det naturligvis være, at jeg er et sjældent dyr, men jeg finder altså ikke, at socioøkonomisk status = mere attraktivt avlsmateriale. Det er muligt, at kvinder går efter det i nogle statistikker, men jeg vil gerne se empirien holdt op mod kvalitative interviews. Der er forskel på "er denne 175 cm høje mand i McD-uniform mere/mindre attraktiv end denne 189 cm høje DJØF'er i jakkesæt og konsulentbrille?" og så at spørge kritisk ind til, hvilke egenskaber man går efter hos en potentiel far og ægtefælle.

"Er denne empatiske, humoristiske, liderlige, intelligente, kreative 175 cm høje koncertpianist, som har supplerende arbejde på McDonald's, fordi han sætter ære og stolthed i at forsørge sig selv ved siden af sin passion for musik, mere/mindre attraktiv end denne 189 cm høje humorforladte cand.polit, som arbejder 59 timer om ugen og derudover træner ironman, så han cykler de 72 km frem og tilbage til departementet på Slotsholmen, ikke orker sex, aldrig svinger en støvsuger, ikke interesserer sig for kultur og bestemt aldrig går med i biografen, deltager i hyttetur med ungerne eller går til skolehjemsamtaler?"

Det ville stadig være type nr 2, som afholdt mig fra at få børn, selv om han sikkert har den højeste socioøkonomiske status.
2
Brugeravatar
Jasmin
Indlæg: 509
Tilmeldt: 14. jun 2016, 09:14
Kort karma: 45
Likede indlæg: 814

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Jasmin » 23. maj 2017, 09:21

Ok drenge, nu har vi hørt jer.

Så påstanden er at kvindebevægelsen har ødelagt dynamikken kønnene imellem og fået kvinderne til at stille krav til mænd, som mændene dels ikke kan honorere, og som kvinderne, når det kommer til stykket, heller ikke har interesse i og derved trækker i nitten i sexlotteriet, bliver “friendzoned” og må se jer selv forbigået igen og igen. Jeg tror, det er rigtigt, at mange søde fyre virkelig kommer sidst over målstregen, men jeg tror, det har andre årsager, og tit skal man finde dem hos mændene selv.

Jeg vil nemlig mene, at påstanden om, at søde fyre ikke kan score er, at mange mænd rent faktisk selv tror på den. Det oplever jeg lidt ind imellem, syntes jeg. Holdningen synes at være, at kvinder er overfladiske og kan vælge og vrage mellem mænd, og derfor vil de kun have de hårdt pumpede alfahanner, mens de søde, almindelige fyre bliver forbigåede. Nej, vi kan faktisk godt lide søde fyre. Det er også den oplevelse, jeg har, når jeg ser på mine veninder, og de valg, de tager i forhold til mænd. Når det bare handler om sex, så er kravene mere løse, men når jagten sætter ind på en kæreste, så vægter de personlighed, fælles interesser og stabilitet meget højt. Det er med andre ord et rigtig godt udgangspunkt at være en sød fyr med gode værdier, så længe man ikke ryger i de faldgruber, der handler om at blive vattet eller bitter. Hvilket leder mig frem til…

Spørg dig selv hvor tiltrækkende du synes en bitter, mandehadende kvinde er, og så kan jeg forsikre dig om, at jeg har det på samme måde med mænd, der er negative og generaliserende over for mit køn.

Et andet fænomen, man støder ind i engang imellem, er de mænd, der klager over de kvinder, som de ikke kan få, men som samtidig nedgør de kvinder, der rent faktisk er til rådighed. Det burde være selvindlysende, men ingen mænd er blevet lovet sex med lækre kvinder ved fødslen — sex er ingen selvfølge men et privilegium, som man gør sig fortjent til. Det kan godt være, at kvinder har nemmere ved at finde sex end mænd, og at det kan opfattes som uretfærdigt, men tough luck — til gengæld bliver kvinder også stadig dømt meget hårdere for at være seksuelle væsner, og det virker ofte begrænsende på deres seksualitet. Hvis man anklager kvinder for at være for kræsne, så skal man ikke selv opføre sig på samme måde. Det kan godt være, at du ikke kan få sex med hende pornostjerne-look-aliken, fordi hun hellere vil have en bad boy, men måske kunne du finde en lidt overvægtig, skeløjet pige med et sødt ansigt og en fantastisk personlighed, som ville elske at blive kysset på maven af dig.

Score-coaches er efter min mening noget af det mest triste, der er sket er sket for forholdet mellem kvinder og mænd i lang tid, og dine scoreteknikker er altså ikke så svær at gennemskue. Ligesom mange mænd så tænder kvinder først og fremmest på selvtillid. Vi bliver smigrede, når nogen viser interesse for os. Desværre er selvtillid også et kendetegn for psykopater, idioter og douchebags. Men vi er altså stadigvæk mange, der foretrækker de søde fyre.

Med andre ord: Hvis du er en sød, nørdet, humoristisk, kærlig mand med værdierne i orden, og som stadig kan give mig et smæk i røven, så find mig på Tinder, Dating eller Scor. Jeg lover at afvise dig på en pæn måde. ;)
10
“Frihed består i at kunne alt det, som ikke skader andre”
Den franske erklæring om menneskerettigheder 1789
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 24. maj 2017, 11:37

Jasmin skrev:Ok drenge, nu har vi hørt jer.

Så påstanden er at kvindebevægelsen har ødelagt dynamikken kønnene imellem og fået kvinderne til at stille krav til mænd, som mændene dels ikke kan honorere, og som kvinderne, når det kommer til stykket, heller ikke har interesse i og derved trækker i nitten i sexlotteriet, bliver “friendzoned” og må se jer selv forbigået igen og igen. Jeg tror, det er rigtigt, at mange søde fyre virkelig kommer sidst over målstregen, men jeg tror, det har andre årsager, og tit skal man finde dem hos mændene selv.
Måske, men det er ikke det der er problemet (og I denne forbindelse er det nok så meget at det er krav som mændene ikke har nogen interesse i at honorere.)

Kvindebevægelsen (bland andet) har sat jer fri. I kan ikke længere te jer som børn og give alle andre skylden når det fucker up for jer. Kvinders egne valg skaber en række problemer for kvinder selv. Men det er jeres egne valg og egne præferencer. Foretag andre valg eller lev med konsekvenserne af jeres valg, jeg er ligeglad. Jeg gider bare ikke blive påduttet en skyld for i fucker op jeres liv. Jeg gider heller ikke høre på kvinders shaming-taktik for at få mig (mænd generelt) til at foretage andre valg for mit eget liv, så det evt. kan være optimalt i kvinders øjne.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Nu er det er mændenes skylde at kvinder får senere / færre børn end de kunne ønske

Indlægaf Novella » 24. maj 2017, 11:48

I kan ikke LÆNGERE te jer som børn? :D

Fordi det gjorde min tipoldemor, da hun i 1905 skred med sine fem børn fra en voldelig mand og ernærede sig selv og ungerne som vaskekone. Det gjorde min mormor, da hun gik på arbejdsmarkedet i 1960'erne som enlig mor til fire unger efter min morfar og købte sit eget hus. Det gjorde min mor, da hun tog en akademisk uddannelse i fattigfirserne og lå og cyklede København tynd med os til børnehaven, mens min far var udsendt i Grønland.

Men vi kan ikke LÆNGERE gøre det. Javel ja :D
4

Tilbage til "Forhold og sex"