Rygestoptråd

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Rygestoptråd

Indlægaf ExCoastal » 24. apr 2017, 16:42

LadyFox skrev:Jeg er inviteret til London til sommer, og jeg er meget bagud med opsparingen dertil - og hvem gider at sidde i London med småpenge og lommeuld? I hvert fald ikke mig. Så jeg har i virkeligheden endnu mindre råd til at ryge end jeg plejer - og hey, sidst jeg stoppede var økonomien også den største motivation :)


Vi har en masse aktiviteter planlagt i år. En tur til Hawaii, jeg vil besøge min søn i San Diego et par gange hen over sommeren, vi vil en tur til Las Vegas osv, så med de nye afgifter på cigaretter, så er der simpelthen ikke penge til at ryge. Så det er en stor motivation!

EDIT: En pakke cigaretter om dagen løber op i over 1600 kr. om måneden, det svarer til afdraget på mit billån!
0
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Kaffe » 24. apr 2017, 18:53

mitze skrev:
Kaffe skrev:Jeg atår foran et rygestop, og det bliver ingen nem sag. Jeg har røget i omkring 29 år, og ja.....jeg er massivt afhængig.

Jeg har egentlig aftalt med min læge, at jeg starter på 'Champix'. Det er medicinsk rygestop. Jeg er dog skeptisk pga eventuelle bivirkninger.

Jeg har en bekendt, som laver akupunktur for rygestop, og man skal så også tage noget rosenrod. Jeg overvejer at prøve hendes metode først. Er der nogen med erfaringer med hhv piller eller akupunktur?



Jeg fik champix da jeg stoppede med at ryge for 6 års tid siden. De virkede perfekt og jeg har ikke haft rygetrang siden.
Den eneste bivirkning jeg havde dengang, var kvalme. Desværre får jeg stadig kvalme meget nemt i dag. Dog kun af meget kraftige lugte som cigaret røg, benzin og kraftig parfume o.l.

Jeg prøvede hypnose før champix og det hjalp ikke mig en dyt.


Jeg prøvede også hypnose for nogle år siden, og det hjalp absolut ingenting! Det gik super godt med at ryge efterfølgende :fløjt: :genert:
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46094

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LadyFox » 24. apr 2017, 19:22

ExCoastal skrev:
LadyFox skrev:Jeg er inviteret til London til sommer, og jeg er meget bagud med opsparingen dertil - og hvem gider at sidde i London med småpenge og lommeuld? I hvert fald ikke mig. Så jeg har i virkeligheden endnu mindre råd til at ryge end jeg plejer - og hey, sidst jeg stoppede var økonomien også den største motivation :)


Vi har en masse aktiviteter planlagt i år. En tur til Hawaii, jeg vil besøge min søn i San Diego et par gange hen over sommeren, vi vil en tur til Las Vegas osv, så med de nye afgifter på cigaretter, så er der simpelthen ikke penge til at ryge. Så det er en stor motivation!

EDIT: En pakke cigaretter om dagen løber op i over 1600 kr. om måneden, det svarer til afdraget på mit billån!

Det er jo det. Det er vanvittigt mange penge man bruger - på ikke særlig meget. Der er så mange ting man kan få/lave for de penge som er meget sjovere.

Hellere samle på gode minder, end dårlige lunger, siger jeg bare.
3
...
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Rygestoptråd

Indlægaf IrmaPigen » 27. apr 2017, 11:26

Ado skrev:
Pandesteg skrev:
Ado skrev:
Pandesteg skrev:
Ado skrev:Jeg lånte en venindes bil i går. Hende og manden ryger. Dét kunne lugtes. Jeg kan simpelthen spotte rygere fra lang afstand. :D Utroligt, at jeg selv troede, at jeg kunne ryge i smug en gang. :lol:


Ha, ja det troede jeg også. Det er simpelthen for dumt :stoned:

Totalt. :D Jeg holdt i min bil bag nogle buske og træer og storrøg. Og så tog jeg tyggegummi og kørte hjem og troede da, at jeg duftede af mint og ikke andet.

Hvordan går det med dig? :)

Stadig cigaretfri. :banan: Det er virkelig skønt. Også selv om jeg i perioder virkelig savner at ryge.


Du er megasej, Ado.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Jydepigen » 27. apr 2017, 11:37

Vores to katinedamer har kvittet smøgerne efter at være begyndt på ryge-stop-kursus og fået recept på nogle piller hos lægen. Kan desværre ikke huske hvad de hedder, men skal tages i 3 mdr. Man skal kvitte smøgerne mellem dag 8 og 14 på pillerne.
Det har været en kæmpe succes for dem - de var storrygere og røg 1-2 pakker om dagen.
0
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Rygestoptråd

Indlægaf weenuts » 27. apr 2017, 17:38

SÅ vil jeg også gerne melde mig ind i tråden. Jeg har længe haft et ønske om at holde op efter at have røget i 22(!!!) år.
Jeg lånte Endelig Ikke-ryger på biblioteket og her kl. 19.10 var jeg færdig med at læse den. Kl. 19.20 røg jeg min sidste cigaret.
Bogen påstår, at jeg nu kan kalde mig ikke-ryger. Det fatter jeg ikke helt.
Jeg er spændt og en smule nervøs. Min mand ryger, alle vores venner ryger. Jeg vil bare så gerne kunne lade være og synes også at bogen har givet mig nogle gode vendinger og fået mig til at indse, at alle mine argumenter for at ryge, bare er tom luft!
5
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Rygestoptråd

Indlægaf ExCoastal » 3. maj 2017, 21:26

Nu er der så gået en halvanden uges tid, og det har ikke været specielt nemt, men jeg står ved min beslutning! Det værste er nok vanen, når man er vant til at smutte udenfor på arbejde for at ryge en smøg, men jeg holder min pause alligevel, bare uden røg. Derhjemme er det noget nemmere, jeg sidder tit udenfor om aftenen i den friske luft, og jeg nyder faktisk, at jeg ikke lugter af røg, når jeg går ind igen.

Hver gang jeg er i en 7-11 eller en kiosk kigger jeg lige på priserne igen, det hjælper gevaldigt på motivationen :)

EDIT: Tænkte over at bruge Champix (eller Chantix som de hedder her), men de er ikke dækket af min sygeforsikring. Min læge tilbød Wellbutrin i stedet, men jeg vil ikke tage antidepressiv medicin for at holde op med at ryge. Så jeg bruger nogle sugetabletter med nikotin og supplerer med mintpastiller, det fungerer ganske udmærket.
5
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Rygestoptråd

Indlægaf weenuts » 4. maj 2017, 07:59

20 timer lykkedes det mig at være røgfri.. fredag aften skulle vi til koncert og jeg kunne godt mærke, at det ikke ville gå, så jeg købte en pakke smøger.. Lørdag morgen stod jeg op til 5 smøger - jeg røg de to og kvaste de sidste tre. Og har ikke røget siden.

Mandag aften fik jeg så helt vildt ondt i halsen, så to nætter i træk sov jeg ikke ordentligt. Onsdag sygemeldte jeg mig og tog til lægen.
Jeg havde ikke halsbetændelse, men mit infektionstal, der skal være på 4, var på 35. Det er vist ikke cigaretternes skyld.
Jeg holder fast i rygestoppet og bliver mere og mere glad for det. Jeg kan godt tage mig selv i at tænke at bare én jo ikke gør nogen skade og den tanke kan godt køre et stykke tid.. men har indtil videre ikke reageret på den.

Manden forsøger nu også at stoppe, han holder sig til sin e-cigaret indtil videre
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Rygestoptråd

Indlægaf LaScrooge » 8. maj 2017, 08:00

Efter en oplevelse med at kommunikere med mine lunger efter at have taget psykedeliske svampe, har jeg ikke røget. Det er 2,5 uge siden nu. Jeg bruger lidt tyggegummi, for jeg kan stadig finde på at suge røg ind i munden uden at inhalere for at nyde smagen og stille nikotintrangen, og det er unødvendigt og dyrt. Tyggegummi hjælper med at fjerne lysten til det.

Jeg er ikke fast besluttet på aldrig at ryge igen. Det var oprindeligt bare en aftale om at holde en pause på 7 dage, men nu føles det som vold at suge røg derned. Jeg tager det som det kommer og det tror jeg er den rigtige tilgang.
1
And we both know: I will be delicious
weenuts
Indlæg: 157
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:34
Kort karma: 58
Likede indlæg: 996

Re: Rygestoptråd

Indlægaf weenuts » 18. maj 2017, 17:25

Jeg er SÅ tæt på at starte igen - bare give op og tænde den meget savnede smøg!!
Oveni forhøjet infektionstal fik jeg bihulebetændelse, så har enten skrantet eller været decideret syg i de 20 dage jeg ikke har røget..
Nu har jeg fået øjenbetændelse... Jeg GIDER ikke mere! Jeg har aldrig før haft bihulebetændelse eller øjenbetændelse.
Det er sikkert ikke pga. rygestop, men jeg kobler det alligevel sammen og når jeg så oveni bare savner, savner, savner smøgerne, er jeg bange for, at der ikke er langt fra tanke til handling.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Ado » 10. jun 2017, 17:34

Jeg er stadig røgfri. Og stadig med dampcigaretten. Men den bruger jeg også mindre og mindre. Mest fordi jeg ikke synes den er så fiks at sidde med. :D
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Pandesteg » 10. jun 2017, 17:42

^ hvor er det bare sejt!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Rygestoptråd

Indlægaf ExCoastal » 17. aug 2017, 22:17

Lige en opdatering herfra. Jeg er stadig røgfri efter 3 måneder!

Før jeg holdt op med at ryge, havde jeg døjet en del med hurtigt at blive stakåndet, og min læge havde udskrevet en recept på en inhalator, som jeg kunne bruge, hvis det blev for slemt. Men selvom jeg var holdt op med at ryge, blev jeg stadig stakåndet, så jeg tog til lægen, og han sendte mig videre til undersøgelser på en lungeklinik. I mandags kom dommen så: KOL i moderat grad :ked: Nu har jeg fået udskrevet ny (og meget bedre) medicin, som jeg kun bruger morgen og aften, og nu mærker jeg intet til det.

KOL er slemt, det ved jeg godt. Men som min læge siger, hvis jeg ikke ryger, hvis jeg er fysisk aktiv, hvis jeg er velmedicineret og samtidig laver nogle øvelser derhjemme, så behøver det ikke være en dødsdom. Vi har snakket om det derhjemme, min kone har fundet nogle gode ressourcer til mig (bl.a. COPH Foundation), der var nemlig lige et par dage, hvor jeg ikke havde lyst til at læse om det. Men jeg kom også til at tænke på, at min mor fik samme diagnose i nogenlunde samme alder, og hun er lige fyldt 80 og bruger ikke ilt eller den slags. Så der er håb :)
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Rygestoptråd

Indlægaf Mi55y » 5. sep 2017, 10:40

Jeg røg sidst d. 13. august, så jeg er vist også ved at være der, hvor jeg er stoppet for alvor. Sidst jeg holdt så lang tid, holdt det i næsten to år. Denne gang forsøger vi samtidig at lave en baby, så det er jo en motivation, der vil noget :)
3
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Rygestoptråd

Indlægaf hthy » 17. sep 2017, 23:10

Så har jeg rundet1½ år











½
2

Tilbage til "Livets forhold"