Skruk tråden

Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Skruk tråden

Indlægaf dgd2007 » 11. apr 2017, 13:19

Jeg kan godt blive lidt bedstefar-skruk en gang imellem, når jeg ser en vuggestue/børnehave komme marcherende i alt for store flyverdragter :lol:

Disclaimer: Men jeg synes selvfølgelig, det er fedt, at "ungerne" gør deres uddannelse færdig først.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Skruk tråden

Indlægaf Filipai » 11. apr 2017, 13:45

dgd2007 skrev:Jeg kan godt blive lidt bedstefar-skruk en gang imellem, når jeg ser en vuggestue/børnehave komme marcherende i alt for store flyverdragter :lol:

Disclaimer: Men jeg synes selvfølgelig, det er fedt, at "ungerne" gør deres uddannelse færdig først.


Min far snakker om at han allerede har købt årskort til bonbonland og har bestilt 3 stks børnebørn. Han er vidst næsten mere bedstefar skruk end jeg er skruk :lol:
1
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2839
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5529

Re: Skruk tråden

Indlægaf Luffegås » 11. apr 2017, 17:58

Hehe jeg har også en far der for 2 år siden sagde, at nu havde han altså valgt han aldrig ville barberes mere, for han ville anlægge et stort og flot bedstefar skæg til når han får børnebørn. Han kan sige børnebørn på så sjov en måde, og han trækker altid på "baaaaaabyyy" når han skal sige ordet. Han glæder sig til at blive sådan han husker sin egen bedstefar, så han er klart skruk. Min mor har plantet træer i haven for flere år siden "så de kan vokse så store til jeg kan hænge en gynge i mine børnebørn skal gynge på".. De har været klar før jeg var :P
1
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Skruk tråden

Indlægaf Zombie » 11. maj 2017, 19:38

Jeg synes, alt er lort, men det har jeg jo syntes længe. Jeg er ikke som sådan skruk, men BANGE for ikke at kunne blibe gravid. Fylder 31.
Er skrevet op til tjek for fertilitet, men da jeg ikke aktivt prøver, er jeg ikke forrest i køen. Klart nok.

Min kæreste er typen, der skal bruge lang tid på at blive mentalt klar til det meste, så jeg forudser en nederen samtale når vi er mellem 32 og 33 år, og hvis han stadig ikke er klar når vi nærmer os de 34, må jeg tage en hård beslutning.

Jeg synes, det stinker at være kvinde på den måde.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 11. jun 2017, 15:29

Jeg står i sådan et dilemma:

Jeg har længe været skruk efter endnu en baby, og derved få pseudotvillinger. MEN. Jeg ammer min datter, og har ikke i sinde og stoppe sådan lige foreløbig.

Og min cyklus er ikke eksisterende, lige nu. Pseudotvilling eller langtidsamning? Svær beslutning :gruble:

Jeg håber bare min cyklus snart kommer tilbage, på trods af amningen, så jeg ikke behøver tænke for meget over det. :genert:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Popoff
Indlæg: 127
Tilmeldt: 3. dec 2016, 20:02
Kort karma: 10
Likede indlæg: 112

Re: Skruk tråden

Indlægaf Popoff » 11. jun 2017, 16:19

Sangius skrev:Jeg står i sådan et dilemma:

Jeg har længe været skruk efter endnu en baby, og derved få pseudotvillinger. MEN. Jeg ammer min datter, og har ikke i sinde og stoppe sådan lige foreløbig.

Og min cyklus er ikke eksisterende, lige nu. Pseudotvilling eller langtidsamning? Svær beslutning :gruble:

Jeg håber bare min cyklus snart kommer tilbage, på trods af amningen, så jeg ikke behøver tænke for meget over det. :genert:


Hvor gammel er din baby nu? Min første tanke er om det mon løser sig selv i takt med overgangen til alm mad, hvis i er igang med det nu.

Min søn fuldammede jeg til 6 mdr og vi bruger blw, men min mens kom da amningen blev færre og altså inden han fravalgte amning helt. Tror vi på det tidspunkt havde 1-2 daglige amninger.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 11. jun 2017, 16:43

Popoff skrev:
Sangius skrev:Jeg står i sådan et dilemma:

Jeg har længe været skruk efter endnu en baby, og derved få pseudotvillinger. MEN. Jeg ammer min datter, og har ikke i sinde og stoppe sådan lige foreløbig.

Og min cyklus er ikke eksisterende, lige nu. Pseudotvilling eller langtidsamning? Svær beslutning :gruble:

Jeg håber bare min cyklus snart kommer tilbage, på trods af amningen, så jeg ikke behøver tænke for meget over det. :genert:


Hvor gammel er din baby nu? Min første tanke er om det mon løser sig selv i takt med overgangen til alm mad, hvis i er igang med det nu.

Min søn fuldammede jeg til 6 mdr og vi bruger blw, men min mens kom da amningen blev færre og altså inden han fravalgte amning helt. Tror vi på det tidspunkt havde 1-2 daglige amninger.


Hun er 9 måneder. Så ja, det er også det jeg håber på :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Skruk tråden

Indlægaf Lilleluftballon » 12. jun 2017, 07:27

Sangius skrev:Jeg står i sådan et dilemma:

Jeg har længe været skruk efter endnu en baby, og derved få pseudotvillinger. MEN. Jeg ammer min datter, og har ikke i sinde og stoppe sådan lige foreløbig.

Og min cyklus er ikke eksisterende, lige nu. Pseudotvilling eller langtidsamning? Svær beslutning :gruble:

Jeg håber bare min cyklus snart kommer tilbage, på trods af amningen, så jeg ikke behøver tænke for meget over det. :genert:


Hvad er det du gerne vil: vil du gerne have et barn mere, fordi du er skruk. Eller vil du gerne have pseudotvillinger fordi det er vigtigt for dig at de er tætte i alder? Hvis du "bare" er skruk ville jeg nok vente og lade lidt tid gå. Hvis det er vigtigt for dig og din mand at jeres børn er så tætte som muligt - så må du jo prøve aktivt at skære lidt ned på amningerne.

Ikke for at være pessimist - så har jeg begge gange fået min første menstruation præcis 28 dage efter den aller-sidste udmalkning. Så det kan altså godt være din cyklus først starter når du slet ikke ammer mere. Det er dog nok mest sandsynligt at du godt kan amme en/to gange i døgnet og have ægløsning.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Skruk tråden

Indlægaf Sangius » 12. jun 2017, 14:59

Lilleluftballon - vi vil gerne have pseudotvillinger. Men jeg har svært ved at vurdere hvad der er vigtigst for mig. Så vi har aftalt at lade det være hvad det er, til vores datter er 1 år gammel om 3 måneder.

Jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at nægte hende brystet hvis hun gerne vil have det, det synes jeg er synd. Så hvis det må resultere i en lillebror/søster i stedet for en pseudotvilling, så må det jo være som det er... :/

Men om 3 måneder ser vi på det igen. Jeg er lige begyndt på arbejde, så hun får ikke mæk hele dagen. Man kunne jo håbe, at det satte gang i noget :D
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Skruk tråden

Indlægaf Lilleluftballon » 12. jun 2017, 17:58

Sangius skrev:Lilleluftballon - vi vil gerne have pseudotvillinger. Men jeg har svært ved at vurdere hvad der er vigtigst for mig. Så vi har aftalt at lade det være hvad det er, til vores datter er 1 år gammel om 3 måneder.

Jeg tror ikke jeg kan få mig selv til at nægte hende brystet hvis hun gerne vil have det, det synes jeg er synd. Så hvis det må resultere i en lillebror/søster i stedet for en pseudotvilling, så må det jo være som det er... :/

Men om 3 måneder ser vi på det igen. Jeg er lige begyndt på arbejde, så hun får ikke mæk hele dagen. Man kunne jo håbe, at det satte gang i noget :D


Det lyder som en god beslutning ;)
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18168

Re: Skruk tråden

Indlægaf Mi55y » 26. jul 2017, 12:41

Vi har kun lige taget beslutningen om, at spiralen skal ud i næste måned, og så sidder jeg allerede og snøfter, når der fødes babyer i Føde godt - Hjemme bedst :rulle: Forhåbentlig skal vi ikke vente alt for længe på en baby, der er helt vores egen :love:
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14699

Re: Skruk tråden

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. aug 2017, 19:52

Efter at have to babyer storsmile til mig på arbejdet den anden dag, må jeg nok melde mig i koret af skrukke kvinder herinde! :love:
(undskyld for at hive en gammel/ældre tråd op!)

Børn er ikke lige i kortene pt., har stadig et år tilbage af min bachelor og ville egentlig gerne have en Masters også (men her er alt det praktiske skåret ud, så mon ikke .... :fløjt: ) + vi bor sammen i kærestens soveværelse i farens hus. Så ingen baby de næste par år. Hvis alt går efter planen vel at mærke :D

Men hold nu op hvor er de skønne og dejlige og jeg bliver så mega skruk, når alle på facebook viser nyfødte og scanningsbilleder frem :blush2: . Håber næsten nogen af mine veninder/venner/min kærestes søster skal have baby, så jeg kan få lov til at lege tante og få sluppet lidt af det her skrukhed af :lol2:
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Skruk tråden

Indlægaf Animi » 12. aug 2017, 20:17

Jeg kan godt mærke at jeg er ved at blive skruk. Ikke fordi jeg vil have børn lige nu, men jeg kan godt mærke at jeg gerne vil have dem om ikke alt for mange år. Meeeen, det er lidt svært når man er single :rulle:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Skruk tråden

Indlægaf Filipai » 12. aug 2017, 20:41

Her er skrukheden drevet lidt over. Det har jo ellers hele tiden været planen vi ville igang efter vi blev gift, som der nu er under en måned til :shock:
Jeg bliver færdiguddannet ca en uge efter brylluppet, og nu er vi i hvertfald enige om at jeg skal have landet et job før vi går igang. Og så er der også lige det i mente at jeg muligvis skal have lavet endnu et keglesnit i januar, da jeg efter første keglesnit stadig har svære celleforandringer.
Heldigvis har mit stedsøster jo en lille skøn pige på 11 måneder, og hende ser jeg næsten hver onsdag, så det hjælper lidt.
Og så også faktum at vi virkeligt ikke orker at få børn i vores nuværende lejlighed, og da drømmen er nybyggeri, skal de helst være igang når jeg bliver gravid, for at det kan nås :P
Så her er det der babymaking sat på standby, det havde jeg ikke troet for 6 måneder siden at vi ville ende med.
0
Kakro05
Indlæg: 536
Tilmeldt: 7. sep 2015, 19:24
Kort karma: 71
Likede indlæg: 449

Re: Skruk tråden

Indlægaf Kakro05 » 16. aug 2017, 11:23

Jeg er SÅ skruk :panik: :love: . Jeg/vi vil dog gerne vente til starten af næste år (måske kun til december), men jeg synes godt nok der er læææænge til :lol: :( .
Men altså min mand starter nyt job i oktober og han vil gerne lige lidt ind i det og drømmen er at købe et hus inden baby nr 2 ankommer (nu må vi se) og så skal vores dreng gerne være lidt størrer end han er nu (knap 2 år). Jeg vil bare gerne have en baby nuuuuuu :lol:
0

Tilbage til "Graviditet"