Stein Bagger har det godt ......

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 14. mar 2017, 20:20

og kører en svinedyr Porsche, hvis I var bekymrede for hans ve og vel..... :D

https://www.avisen.dk/fundet-her-er-ste ... urce=eniro
//
Avisen har fundet ham i Sverige, hvor han nu hedder Sten Hansen og kører rundt i en Porsche Cayenne, der i Danmark har en nypris, der begynder ved 1,3 millioner kroner.

Ifølge Ekstra Bladet opholder Sten Hansen aka Stein Bagger sig i en lille by uden for Stockholm. Avisen skriver, at han ikke har en fast adresse og at hans navn heller ikke kan findes på nogen postkasser.

Den tidligere direktør for IT Factory blev i 2008 idømt syv års ubetinget fængsel for bedrageri, dokumentfalsk og for svindel for 831 millioner kroner.
//

Det var forventet at han ville bruge de penge han gemte væk.... Han er ikke spor anderledes end andre kriminelle, som har gjort et stort og godt indbringende kup.

Men jeg har lagt mærke til at pressen, (som i øvrigt i 3 år "ikke kunne finde ham" .... i Sverige, tænk på Sverige, af alle lande ) og de hellige meningsdannere går lidt stille med dørene..
Næsten ingen hidser sig op over Baggers velstand

Fattig Karina og dovne Robert kunne sagtens få bloggere, skribenter, politikere op af stolen, de stod i kø for at vise deres forargelse, der blev skrevet stolpe op og stolpe ned ...... men Stein Baggers luksusliv efter en dom for bedrageri og svindel med hundrede millioner kroner (heraf 200 millioner aldrig er fundet) er mødt med en larmende tavshed.... halloooo, anybody home ??..... :stoned:
1
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 14. mar 2017, 20:29

Angelina skrev:Jo jo, men Stein var jo ikke samfundsnasser vel, han stjal jo ikke DINE OG MINE penge, men bare penge fra rige banker og rige mennesker, og de kan jo godt undvære pengene.

Men vi kan jo godt blive enige om: Forbrydelser betaler sig.


Eller: Hvis du stjæler, så skal du gøre det i stor stil. Heller flere hundrede millioner end nogle tusinder kr.......Så får folk respekt for dig ! :gruble:
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Slettet bruger » 14. mar 2017, 21:59

Mon ikke der stadig er nogen er holder øje med ham, for at se om de 200 millioner dukker op?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf kidkomb » 14. mar 2017, 22:26

eks-Maupassant skrev:Mon ikke der stadig er nogen er holder øje med ham, for at se om de 200 millioner dukker op?

Han kører rundt i en Porsche?!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4061
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 107
Likede indlæg: 3672

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 15. mar 2017, 02:14

Jeg forstod aldrig hvorfor han tog til Danmark. Hvorfor blev han ikke bare i USA eller tog til Brasilien eller sådan noget.
0
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 15. mar 2017, 06:06

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg forstod aldrig hvorfor han tog til Danmark. Hvorfor blev han ikke bare i USA eller tog til Brasilien eller sådan noget.


Eller i Mexico som Mogens Amdi Petersen.....

Han tog ikke til Danmark. Han rejste til Sverige efter at han blev prøveløsladt.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 15. mar 2017, 06:11

eks-Maupassant skrev:Mon ikke der stadig er nogen er holder øje med ham, for at se om de 200 millioner dukker op?


Jeg gætter på, at kurator for konkursboet efter IT Factory nu er meget interesseret i at høre mere om Baggers Porsche og hans dyre armbåndsur ;)
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf fisken80 » 15. mar 2017, 06:17

Seladon skrev:
eks-Maupassant skrev:Mon ikke der stadig er nogen er holder øje med ham, for at se om de 200 millioner dukker op?


Jeg gætter på, at kurator for konkursboet efter IT Factory nu er meget interesseret i at høre mere om Baggers Porsche og hans dyre armbåndsur ;)


Men manden er trods alt ikke dum, så bilen står helt sikkert ikke i hans navn. Armbåndsuret ved jeg ikke lige, det kan vel i princippet godt konfiskeres.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Oveditlevsen » 15. mar 2017, 06:22

Nu er Sverige ikke et uland, så mon ikke der bliver holdt et skarpt øje med Baggers økonomi.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Annione » 15. mar 2017, 07:25

Den stodder skulle sættes på hjul og stejle.
Men i Dk er det helt a-okay at nakke andre folks penge. Det er også helt okay at ministre og SKAT sløser med deres arbejde, omend man får en "næse" for det, hvilket åbenbart er den ultimative straf.
1
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 15. mar 2017, 07:35

Oveditlevsen skrev:Nu er Sverige ikke et uland, så mon ikke der bliver holdt et skarpt øje med Baggers økonomi.


nej, meget kan siges om manden, men han er ikke dum. Pengene er muligvis godt gemt i et eller andet skuffeselskab eller bank som ligger langt væk fra Danmark.

"Det er faktuelt fastslået, at de penge, der mangler at blive redegjort for, er ført ud af Danmark via nogle svenske og amerikanske selskaber, som Mikael Ljungman har ejet eller kontrolleret."

https://www.avisen.dk/it-factorys-kurat ... urce=eniro
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf paint » 15. mar 2017, 07:38

Han er givetvis ikke dummere end at bilen er leaset, eller ejet af et firma, som tilfældigvis er registreret i Panama (eller andet tilsvarende sted). Samme 'firma' kan have ansat ham, og bilen er en firmabil som hører med til jobbet. Uret har han sikkert allerede skiftet ud med et vellignende kopiur.

Sværere, er det desværre ikke.

I øvrigt, kan jeg godt forstå det brede smil han altid stiller op med ved fotografering. 831 mio svindlede han for, og for det sad han 5 år i fængsel. En pæn årsløn på 166 mio kr.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf FruitFly » 15. mar 2017, 07:58

Seladon skrev:Fattig Karina og dovne Robert kunne sagtens få bloggere, skribenter, politikere op af stolen, de stod i kø for at vise deres forargelse, der blev skrevet stolpe op og stolpe ned ...... men Stein Baggers luksusliv efter en dom for bedrageri og svindel med hundrede millioner kroner (heraf 200 millioner aldrig er fundet) er mødt med en larmende tavshed.... halloooo, anybody home ??..... :stoned:

Jeg morede mig kongeligt dengang med IT factory skandalen og var bestemt harm og alt det der.

Men hvad er det lige vi skal fare i blækhuset over nu? Jeg er ikke helt med. At han formentlig har en eller anden adgang til de penge, som han stjal dengang (og diamanter og hvad ved jeg?) - det er jo ikke en nyhed. Derudover er manden er jo dømt kriminel, så jeg kan ikke rigtigt blive mere forarget end jeg allerede er (og var).
0
#Klimatosse
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 15. mar 2017, 11:50

paint skrev:Han er givetvis ikke dummere end at bilen er leaset, eller ejet af et firma, som tilfældigvis er registreret i Panama (eller andet tilsvarende sted). Samme 'firma' kan have ansat ham, og bilen er en firmabil som hører med til jobbet. Uret har han sikkert allerede skiftet ud med et vellignende kopiur.

Sværere, er det desværre ikke.

I øvrigt, kan jeg godt forstå det brede smil han altid stiller op med ved fotografering. 831 mio svindlede han for, og for det sad han 5 år i fængsel. En pæn årsløn på 166 mio kr.


er så enig med dig, dog er årslønnen lidt mindre, dog er der kun er 200 millioner, som med hjælp fra svenskeren er helt forsvundet uden spor.
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P
Brugeravatar
Seladon
Indlæg: 1816
Tilmeldt: 7. jan 2017, 16:20
Kort karma: 60
Geografisk sted: ude i det blå
Likede indlæg: 1079

Re: Stein Bagger har det godt ......

Indlægaf Seladon » 15. mar 2017, 11:52

FruitFly skrev:
Seladon skrev:Fattig Karina og dovne Robert kunne sagtens få bloggere, skribenter, politikere op af stolen, de stod i kø for at vise deres forargelse, der blev skrevet stolpe op og stolpe ned ...... men Stein Baggers luksusliv efter en dom for bedrageri og svindel med hundrede millioner kroner (heraf 200 millioner aldrig er fundet) er mødt med en larmende tavshed.... halloooo, anybody home ??..... :stoned:

Jeg morede mig kongeligt dengang med IT factory skandalen og var bestemt harm og alt det der.

Men hvad er det lige vi skal fare i blækhuset over nu? Jeg er ikke helt med. At han formentlig har en eller anden adgang til de penge, som han stjal dengang (og diamanter og hvad ved jeg?) - det er jo ikke en nyhed. Derudover er manden er jo dømt kriminel, så jeg kan ikke rigtigt blive mere forarget end jeg allerede er (og var).


Når han flasher sin svinedyre Porsche er han levende bevis at det kan godt betale sig at svindle. :D
0
Husk nu "Jeg er OK, du er OK". :devil2: for her har vi Danmarks hyggeligste debat, ikke også. :P

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"