abcd skrev:fisken80 skrev:Der er bare lige en ting du glemmer. Hvis en lærer ser ud til at kunne klare 50 timers arbejde inden for 37 timer, fordi vedkommende ikke tidsregistrer de sidste 13 timer, så begynder ledelsen at undre sig over at jeg og sunshine ikke kan klare det samme. Og så bliver vi pludselig set på som langsomme, og får måske pålagt flere opgaver, fordi når x kan så kan I da også... og så er der to muligheder enten forringes vores arbejdes kvalitet eller også går vi ned med stress, ingen af delene er ønskværdigt, men det er konsekvensen af kollegers gratis arbejde.
Jeg er enig i at der skal være synlighed omkring hvad der foregår, det er i alles interesse. Jeg ved ikke hvad reglerne er for tidsregistrering for lærere, om man overhovedet må tidsregistrere interessetimer, men hvis ikke må man jo sige til sin overordnede at man reelt bruger mere tid på sit arbejde end man har lov at registrere fordi man ikke kan lade være.
Problemet er jo ikke engagede lærere som brugerundersøgelse fritid på at gøre undervisningen ekstra ekstra god. Problemet er når fritiden bruges til arbejde, fordi man simpelthen ikke kan nå et acceptabelt niveau inden for normal arbejdstid..
I sidstnævnte tilfælde er den eneste måde ledelsen ændrer på normeringen, at de mærker konsekvensen af den - hvilket de ikke gør hvis lærerne kompenserer ved at inddrage deres fritid..