Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 16:09

Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2017, 17:28

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.

Nå.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2017, 17:32

Bimmerdyret skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:
Santa skrev:
Fru Sunshine skrev:
Santa skrev:
paint skrev:Det er mit indtryk, at alt for mange ikke ved, hvor meget en overenskomst egentlig betyder. Alt for mange tror, at lønforhold, overtidsbetaling, pension og opsigelsesvarsler, er ting der er vedtaget ved lov. Dette er ikke tilfældet. På det danske arbejdsmarked, er det arbejdsmarkedets parter, der bliver enige om den slags ting - dvs. en fagforening og en arbejdsgiver. Ting som barsel, regulering af pensioner, efteruddannelse mv. er ene og alene reguleret af en overenskomst.
Når en arbejdsgiver ikke ønsker at være tilsluttet en overenskomst, vil de naturligvis forsøge at sælge ideen så positivt som muligt. Men sandheden er, at det er en fordel for arbejdsgiveren, men i den grad ikke for de ansatte.


Jeg er fuldstændig enig!!
Og udover de grunde du nævner, så kan jeg tilføje at min branche er arbejdsvilkår bestemt også en vigtig mærkesag.
Jeg er TR og kredsstyrelsesmedlem i DLF, så OK er meget vigtigt for mig.
Vi arbejder allerede på at forberede os til OK18, da vi kæmper for at få afskaffet lov 409, som forringer vores muligheder for at leve op til folkeskoleloven.
Men en stor hurdle er netop at mange medlemmer ikke selv sætter sig ind i sagerne eller gider at møde op til fagligklubmøder - og dermed forstår de ikke altid hvad en fagforening egentlig gør for dem - hvilket også er tydeligt i tråden "Er du medlem af en fagforening".

Eeeeej. Vi skal da ikke af med lov 409. Den skal bare ændres, så vi får færre undervisningstimer og dermed mere forberedelsestid.


Jeg er for overenskomster.


Hvorfor ikke?
Du gør mig nysgerrig....er det fordi du er glad for at slippe for weekend- og aftenarbejde?


Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Det har du helt ret i!
Men sådan var det også før reform og 409.
Jeg tror simpelthen aldrig man kan stoppe det, fordi det er en jobforårsaget "uvane". Med det mener jeg at lærerjobbet (grundskolen) er så afhængig af de gode relationer, at mange ikke siger fra (ej heller når forældrene ringer kl 19 lørdag aften), fordi det kan skade relationen.

Men efter lov 409 er det aldrig sket, at jeg er blevet ringet til efter kl. 15.00
Faktisk ringer de slet ikke. De skriver, og det er skønt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 17:39

Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.

Nå.


Min far var slagteriarbejder i mange år. Han var åbenbart hurtig til det, så han var nødt til at holde en del ekstra pauser for ikke at risikere at forringe akkorden for de andre. Det vil sige han måtte give afkald på indtjening i solidaritetens navn. Det er degenereret solidaritet når der ikke er plads til at nogen kan udnytte deres potentiale. Hvis en lærer virkelig brænder for at give eleverne en særlig læringsoplevelse af en eller anden art og derfor investerer fritid i det, er det sgu ærgerligt hvis der står nogle kollegaer og mener han burde lade være. Det må være muligt at have solidaritet uden absolut at skulle kue individuelt initiativ.
0
Brugeravatar
Lover-Moses
Indlæg: 446
Tilmeldt: 6. jul 2016, 12:06
Kort karma: 18
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 493

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Lover-Moses » 11. feb 2017, 18:11

Den betyder da rigtig meget for mig, især fordi jeg er i en branche der er hårdt presset. Men det er ikke kun liv og glade dage pga. OK. Alle i firmaet tjener det samme og har de samme tillæg og goder, uanset deres kvalifikationer. Og det pisser mig ret meget af, da jeg er en af dem der netop har en del kvalifikationer gennem tidligere uddannelse, og igennem div. kurser jeg har været på igennem firmaet.

Nu ved jeg så ikke om det er OK eller loven, men de 6 ugers ferie jeg har om året, dem SKAL jeg holde, også selvom jeg ikke vil. Og når jeg f.eks. har 3 ugers sommerferie, så må jeg ikke tage en ekstravagt, hvis jeg en dag går og keder mig. Det synes jeg er tåbeligt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 18:20

Lover-Moses skrev:Den betyder da rigtig meget for mig, især fordi jeg er i en branche der er hårdt presset. Men det er ikke kun liv og glade dage pga. OK. Alle i firmaet tjener det samme og har de samme tillæg og goder, uanset deres kvalifikationer. Og det pisser mig ret meget af, da jeg er en af dem der netop har en del kvalifikationer gennem tidligere uddannelse, og igennem div. kurser jeg har været på igennem firmaet.

Nu ved jeg så ikke om det er OK eller loven, men de 6 ugers ferie jeg har om året, dem SKAL jeg holde, også selvom jeg ikke vil. Og når jeg f.eks. har 3 ugers sommerferie, så må jeg ikke tage en ekstravagt, hvis jeg en dag går og keder mig. Det synes jeg er tåbeligt.


De 5 uger er loven, den sjette uge kan du godt få udbetalt medmindre overenskomsten siger noget andet. En af de 5 uger kan man overføre til året efter, men der skal den så også holdes. Det er ment som en sikring af at ingen bliver presset af deres arbejdsgiver til aldrig at holde ferie, men bagsiden er selvfølgelig at man ikke f.eks. kan aftale nul ferie i 3 år til gengæld for 4 måneders ferie i det 4. år.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2017, 18:26

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.

Nå.


Min far var slagteriarbejder i mange år. Han var åbenbart hurtig til det, så han var nødt til at holde en del ekstra pauser for ikke at risikere at forringe akkorden for de andre. Det vil sige han måtte give afkald på indtjening i solidaritetens navn. Det er degenereret solidaritet når der ikke er plads til at nogen kan udnytte deres potentiale. Hvis en lærer virkelig brænder for at give eleverne en særlig læringsoplevelse af en eller anden art og derfor investerer fritid i det, er det sgu ærgerligt hvis der står nogle kollegaer og mener han burde lade være. Det må være muligt at have solidaritet uden absolut at skulle kue individuelt initiativ.

Kan kun gentage: Nå.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Tux » 11. feb 2017, 18:45

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.

Nå.


Min far var slagteriarbejder i mange år. Han var åbenbart hurtig til det, så han var nødt til at holde en del ekstra pauser for ikke at risikere at forringe akkorden for de andre. Det vil sige han måtte give afkald på indtjening i solidaritetens navn. Det er degenereret solidaritet når der ikke er plads til at nogen kan udnytte deres potentiale. Hvis en lærer virkelig brænder for at give eleverne en særlig læringsoplevelse af en eller anden art og derfor investerer fritid i det, er det sgu ærgerligt hvis der står nogle kollegaer og mener han burde lade være. Det må være muligt at have solidaritet uden absolut at skulle kue individuelt initiativ.
Hvis man er mere effektiv til sit job, skal der selvfølgelig være plads til det og det er totalt misforstået at vær "solidarisk" ved at gøre der langsommere eller dårligere end man er i stand til - gode medarbejdere skal tvært imid belønnes.

Når det er sagt så mener jeg det er noget helt andet, hvis der lægges fritid i det. "interessetimer" risikerer at blive normen og noget der forventes af arbejdsgiverne, og så er vi ude på et skråplan..

Selvfølgelig skal man have løn for alle de timer man lægger i arbejdet, og belønnes med bonus hvis man er ekstra god, og det er der rig mulighed for at indarbejde i OK hvis man vil..
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 19:00

Fru Sunshine skrev:Kan kun gentage: Nå.


Ja, jeg kan godt fornemme at du ikke kan så meget andet, men det kan du vel ikke gøre for.
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf fisken80 » 11. feb 2017, 19:01

Bimmerdyret skrev:
fisken80 skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:
Santa skrev:
Fru Sunshine skrev:
Santa skrev:
paint skrev:Det er mit indtryk, at alt for mange ikke ved, hvor meget en overenskomst egentlig betyder. Alt for mange tror, at lønforhold, overtidsbetaling, pension og opsigelsesvarsler, er ting der er vedtaget ved lov. Dette er ikke tilfældet. På det danske arbejdsmarked, er det arbejdsmarkedets parter, der bliver enige om den slags ting - dvs. en fagforening og en arbejdsgiver. Ting som barsel, regulering af pensioner, efteruddannelse mv. er ene og alene reguleret af en overenskomst.
Når en arbejdsgiver ikke ønsker at være tilsluttet en overenskomst, vil de naturligvis forsøge at sælge ideen så positivt som muligt. Men sandheden er, at det er en fordel for arbejdsgiveren, men i den grad ikke for de ansatte.


Jeg er fuldstændig enig!!
Og udover de grunde du nævner, så kan jeg tilføje at min branche er arbejdsvilkår bestemt også en vigtig mærkesag.
Jeg er TR og kredsstyrelsesmedlem i DLF, så OK er meget vigtigt for mig.
Vi arbejder allerede på at forberede os til OK18, da vi kæmper for at få afskaffet lov 409, som forringer vores muligheder for at leve op til folkeskoleloven.
Men en stor hurdle er netop at mange medlemmer ikke selv sætter sig ind i sagerne eller gider at møde op til fagligklubmøder - og dermed forstår de ikke altid hvad en fagforening egentlig gør for dem - hvilket også er tydeligt i tråden "Er du medlem af en fagforening".

Eeeeej. Vi skal da ikke af med lov 409. Den skal bare ændres, så vi får færre undervisningstimer og dermed mere forberedelsestid.


Jeg er for overenskomster.


Hvorfor ikke?
Du gør mig nysgerrig....er det fordi du er glad for at slippe for weekend- og aftenarbejde?


Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Enig, men lærerbranchen, og det gælder også i gymnasiesektoren, hvor jeg er, lider stadig under, at en del lærere opfatter ders job som et kald og synes det er synd for eleverne, hvis de ikke er fuldkommen gennemforberedte, og så arbejder de langt over de timer de får løn for.

Jeg kan dog se, at mine yngre kolleger er mindre tilbøjelige til det end mine ældre, så måske forsvinder det med tiden. Men det ER et problem med det usynlige og gratis arbejde.
Personligt elsker jeg at tidsregistrere og jeg elsker, at jeg har fri i weekenden og i mine ferier.


Og gymlærere har endda slet ikke forældrebagagen at slås med.


I hvert fald ikke i samme omfang. Jeg véd dog, at det også forekommer i gymnasiet, at forældre kontakter lærerne også uden for arbejdstid. Jeg er på VUC, der er mange af vores kursister selv forældre... så der slipper vi trods alt :lol:

Men der er ingen tvivl om, at folkeskolelærere af mange lærere forventes at være til rådighed på alle tidspunkter.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. feb 2017, 19:02

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:Kan kun gentage: Nå.


Ja, jeg kan godt fornemme at du ikke kan så meget andet, men det kan du vel ikke gøre for.

;)
Sorry, men jeg gider ikke diskutere med dig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 19:03

Tux skrev:Hvis man er mere effektiv til sit job, skal der selvfølgelig være plads til det og det er totalt misforstået at vær "solidarisk" ved at gøre der langsommere eller dårligere end man er i stand til - gode medarbejdere skal tvært imid belønnes.

Når det er sagt så mener jeg det er noget helt andet, hvis der lægges fritid i det. "interessetimer" risikerer at blive normen og noget der forventes af arbejdsgiverne, og så er vi ude på et skråplan..

Selvfølgelig skal man have løn for alle de timer man lægger i arbejdet, og belønnes med bonus hvis man er ekstra god, og det er der rig mulighed for at indarbejde i OK hvis man vil..


Det er jeg ikke enig i. Alle skal have lov at lægge interessetimer hvis de synes det er det de har lyst til fordi de brænder for deres arbejde. Hvis en ildsjæl holder sin entusiasme inde for at tækkes fællesskabet, har fællesskabet tabt.
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf fisken80 » 11. feb 2017, 19:05

abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
abcd skrev:
Fru Sunshine skrev:
Bimmerdyret skrev:Det er der mange der er - det er dem, der arbejder i de kommuner med gode lokalaftaler der gør det muligt for lærerne selv at bestemme hvor deres forberedelse kan ligge, dem der ikke er tvunget til det på skolen.
Mange af dem, der har tvungen forberedelse arbejder alligevel weekend og aften alligevel.

Det kan de jo så bare lade være med. De burde faktisk lade være.


Den holdning forstår jeg ikke. Jeg kan ikke forestille mig at have et job jeg er glad for hvor jeg ikke ville have lyst til at bruge ekstra tid på at gøre det bedre end hvad der blev krævet af mig. Jeg kunne ikke leve med at skulle holdes tilbage af krav om solidaritet.

Nå.


Min far var slagteriarbejder i mange år. Han var åbenbart hurtig til det, så han var nødt til at holde en del ekstra pauser for ikke at risikere at forringe akkorden for de andre. Det vil sige han måtte give afkald på indtjening i solidaritetens navn. Det er degenereret solidaritet når der ikke er plads til at nogen kan udnytte deres potentiale. Hvis en lærer virkelig brænder for at give eleverne en særlig læringsoplevelse af en eller anden art og derfor investerer fritid i det, er det sgu ærgerligt hvis der står nogle kollegaer og mener han burde lade være. Det må være muligt at have solidaritet uden absolut at skulle kue individuelt initiativ.


Der er bare lige en ting du glemmer. Hvis en lærer ser ud til at kunne klare 50 timers arbejde inden for 37 timer, fordi vedkommende ikke tidsregistrer de sidste 13 timer, så begynder ledelsen at undre sig over at jeg og sunshine ikke kan klare det samme. Og så bliver vi pludselig set på som langsomme, og får måske pålagt flere opgaver, fordi når x kan så kan I da også... og så er der to muligheder enten forringes vores arbejdes kvalitet eller også går vi ned med stress, ingen af delene er ønskværdigt, men det er konsekvensen af kollegers gratis arbejde.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf Slettet bruger » 11. feb 2017, 19:09

fisken80 skrev:Der er bare lige en ting du glemmer. Hvis en lærer ser ud til at kunne klare 50 timers arbejde inden for 37 timer, fordi vedkommende ikke tidsregistrer de sidste 13 timer, så begynder ledelsen at undre sig over at jeg og sunshine ikke kan klare det samme. Og så bliver vi pludselig set på som langsomme, og får måske pålagt flere opgaver, fordi når x kan så kan I da også... og så er der to muligheder enten forringes vores arbejdes kvalitet eller også går vi ned med stress, ingen af delene er ønskværdigt, men det er konsekvensen af kollegers gratis arbejde.


Jeg er enig i at der skal være synlighed omkring hvad der foregår, det er i alles interesse. Jeg ved ikke hvad reglerne er for tidsregistrering for lærere, om man overhovedet må tidsregistrere interessetimer, men hvis ikke må man jo sige til sin overordnede at man reelt bruger mere tid på sit arbejde end man har lov at registrere fordi man ikke kan lade være.
0
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvor meget betyder overenskomst for dig?

Indlægaf fisken80 » 11. feb 2017, 19:15

abcd skrev:
fisken80 skrev:Der er bare lige en ting du glemmer. Hvis en lærer ser ud til at kunne klare 50 timers arbejde inden for 37 timer, fordi vedkommende ikke tidsregistrer de sidste 13 timer, så begynder ledelsen at undre sig over at jeg og sunshine ikke kan klare det samme. Og så bliver vi pludselig set på som langsomme, og får måske pålagt flere opgaver, fordi når x kan så kan I da også... og så er der to muligheder enten forringes vores arbejdes kvalitet eller også går vi ned med stress, ingen af delene er ønskværdigt, men det er konsekvensen af kollegers gratis arbejde.


Jeg er enig i at der skal være synlighed omkring hvad der foregår, det er i alles interesse. Jeg ved ikke hvad reglerne er for tidsregistrering for lærere, om man overhovedet må tidsregistrere interessetimer, men hvis ikke må man jo sige til sin overordnede at man reelt bruger mere tid på sit arbejde end man har lov at registrere fordi man ikke kan lade være.


Men der er ingen åbenhed og ingen siger til ledelsen at de bruger interessetimer. De lider i stilhed eller brokker sig til kolleger over den store arbejdsbyrde.
Og nej, man må ikke tidsregistrere interessetimer.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"