Jeg er pisse nervøs

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 21:42

På fredag skal jeg opereres i øjet/tårekanalen og jeg er allerede pisse nervøs.

Jeg skal have sat et jonesrør ind - Det er et lille glasrør der går fra øjenkrogen ned igennem næseknoglen og derved leder mine tåre væk fra øjet.
Min tårekanal er sammemvokset så øjet løber altid i vand og det er efterhånden begyndt at give mig flere og flere gener, så derfor har jeg sagt ja til at prøve igen, jeg har været igennem sådan en operation her tilbage i 2007. Men den mislykkedes, røret gled ned af således det generede nede i næsen og måtte derfor fjernes.

Jeg har det ikke ret godt med at skal i narkose (trods jeg efterhånden har været det en del gange) og jeg har det træls med en tilsvarende operation allerede er mislykkedes en gang. Den kirurg der skal operere mig har fortalt at ca 50% har gener og bliver ofte om opereret i derfor de første fem år. Håber virkelig jeg er i den halvdel der ikke skal døje mere.

Åh hvor jeg syntes der er længe til fredag nu når jeg allerede nu har ondt i maven over det.

Jeg har ikke lyst til at brokke mig alt for meget hjemme ved manden, for han har det meget træls med han ikke kan få fri og tage med mig, nu når han godt ved hvordan jeg har det. Heldigvis vil søde tricolette gerne køre mig og holder gerne i hånd hvis nerverne er for slemme :lun:

Så nu bruger jeg tråden her til at lufte lidt ud.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Flora » 28. nov 2016, 22:11

Jeg håber og tror det nok skal gå godt :kram:

Dejligt at Tricolette er der til at hjælpe :)
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Fru Sunshine » 29. nov 2016, 05:13

Er med dig i tankerne.
Og godt Trico kunne stille op, når vi andre nu ikke kan.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Studsgaard » 29. nov 2016, 06:36

Ballademager skrev:Kan godt forstå dig :ae: Tanken om narkose er ikke særlig rar. Måske handler det om, at man er ude af stand til at kontrollere situationen selv.

Men det skal nok gå godt :kram:

Og med hensyn til din mand, så må du da gerne snakke med ham om at være nervøs, så længe han bare ikke føler, at du bebrejder ham, at han ikke kan være der.

Hvis det hjælper lidt på din følelse omkring det at være nervøs, så kan jeg fortælle, at jeg gav mig til at stortude foran hele holdet af læger, da jeg skulle i narkose :genert: Not my finest hour, men de tog det i stiv arm.


Jeg bearbejder slet ikke ham det. Men jeg kan mærke han tager det meget til sig, selvom han jo ikke er skyld i det.

Jeg har efterhånden også været i narkose flere gange og min erfaring er også de er super søde, og vant til mange er nervøse og tuder. Men det hjælper ikke så meget :( jeg er lidt af en pylderrøv lige på det område. Men tror du er helt inde på det rigtige, det med jeg overgiver kontrollen.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Studsgaard » 29. nov 2016, 06:37

Fru Sunshine skrev:Er med dig i tankerne.
Og godt Trico kunne stille op, når vi andre nu ikke kan.


Ja hun er sku skøn.
det gør mig også lidt mere rolig at jeg har hende jeg kan tude lidt ved hvis jeg har brug for det.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Studsgaard » 2. dec 2016, 05:36

Så er jeg på vej. Med virkelig mange sommerfugle i maven. Hader at skulle i narkose.

Min mand fik i onsdags pludselig fri (efter han tirsdag havde sagt han ikke ville have overarbejde idag) så det er ham der kører mig.
Heldigvis faktisk. For som jeg frygtede så kunne min meget følsomme datter slet ikke klare at sige farvel her til morgen. Selvom vi gør alt for at hjælpe hende med forandringer og ting der ikke er som normalt, så er hun bare enormt følsom på det område - Så nu er hun med.

Men for pokker jeg er nervøs.
2
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf FrøkenM » 2. dec 2016, 06:40

Held og lykke. Håber, det går godt :ae:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Aima » 2. dec 2016, 07:05

Det skal nok gå, og det bliver så dejligt for dig at få overstået :kys: Pøj-pøj!
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Jeg er pisse nervøs

Indlægaf Studsgaard » 2. dec 2016, 14:39

Jeg er nu hjemme igen.
Jeg havde det overraskende godt efter narkosen og vågnede ret hurtigt op, og jeg havde kun en lille smule ryste/fryse tur.

Det er gået efter planen så nu håber jeg røret bliver på sin plads.

Jeg har lidt trykken ved øjet og er noget lysfølsom. Men udover det og så træthed har jeg det fint.
10

Tilbage til "Helbred"