Forsat feber trods antibiotika

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf FruKuk » 27. nov 2016, 16:35

Lillebror på knap 4 år fik i onsdags konstateret lungebetændelse og ordineret antibiotika. Han er dog ikke i synderlig bedring og har fortsat feber. Umiddelbart ville jeh jo mene, at medicinen burde have hjulpet på i hvert fald feberen, men måske er jeg for optimistisk? Er der nogle, der har erfaring med, hvornår vi kan forvente bedring/ophør af feber?
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Myresluger » 27. nov 2016, 17:12

Jeg vil mene at der skulle være en klar forbedring nu. Jeg synes i skal kontakte lægen i morgen, måske skal der en anden slags til for at slå den bakterie han har ned.

God bedring med ham!
2
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Bimmerdyret » 27. nov 2016, 19:07

Hvis det er virusbetinget, så hjælper antibiotika ikke
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Buller » 27. nov 2016, 23:19

vagtlæge og ny antibiotika, jeg forventer klar forbedring efter 1-2 døgn og det betyder at feberen skal falde.

jeg venter MAX 2 døgn før jeg reagerer efter jeg forrige forår havde en lungebetændelse der ikke reagerede på det første antibiotika og blev virkelig længe og hårdt syg af det.
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Sangius » 28. nov 2016, 03:12

Bimmerdyret skrev:Hvis det er virusbetinget, så hjælper antibiotika ikke


Mon dog at lægen ville udskrive antibiotika til en virus.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Buller » 28. nov 2016, 06:04

der er en ret hidsig omgang kold lungebetændelse i omløb for tiden, så han burde nok blive podet under alle omstændigheder.
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Bimmerdyret » 28. nov 2016, 10:05

Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:Hvis det er virusbetinget, så hjælper antibiotika ikke


Mon dog at lægen ville udskrive antibiotika til en virus.


Hvorfor ikke?
Hvis lægen bare har sagt lungebetændelse uden at der er foretager yderligere undersøgelser om der er tale om virus eller ej, så er det ikke unormalt at de bare giver antibiotika (been there). Det gælder også mellemørebetændelse og øjenbetændelse.

Mit svar var nu bare sådan tænkt, at årsagen til at det åbenbart ikke hjalp var at der var tale om virus.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Sangius » 28. nov 2016, 10:23

Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:Hvis det er virusbetinget, så hjælper antibiotika ikke


Mon dog at lægen ville udskrive antibiotika til en virus.


Hvorfor ikke?
Hvis lægen bare har sagt lungebetændelse uden at der er foretager yderligere undersøgelser om der er tale om virus eller ej, så er det ikke unormalt at de bare giver antibiotika (been there). Det gælder også mellemørebetændelse og øjenbetændelse.

Mit svar var nu bare sådan tænkt, at årsagen til at det åbenbart ikke hjalp var at der var tale om virus.

Øv, det er da en uansvarlig læge :/

Jeg ville nægte at tage antibiotika uden først at få en prøve dyrket. Gider ikke det få bredspektret med mindre det er nødvendigt, og det er det jo ikke altid.
Men under alle omstændigheder burde medicinen have virket by now, så TS må hellere et smut til lægen. Hvis det er en virus, så synes jeg sgu lægen bør tage sig sammen, og undersøge patienter ordentligt før der udskrives antibiotika.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Bimmerdyret » 28. nov 2016, 13:29

Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:
Bimmerdyret skrev:Hvis det er virusbetinget, så hjælper antibiotika ikke


Mon dog at lægen ville udskrive antibiotika til en virus.


Hvorfor ikke?
Hvis lægen bare har sagt lungebetændelse uden at der er foretager yderligere undersøgelser om der er tale om virus eller ej, så er det ikke unormalt at de bare giver antibiotika (been there). Det gælder også mellemørebetændelse og øjenbetændelse.

Mit svar var nu bare sådan tænkt, at årsagen til at det åbenbart ikke hjalp var at der var tale om virus.

Øv, det er da en uansvarlig læge :/

Jeg ville nægte at tage antibiotika uden først at få en prøve dyrket. Gider ikke det få bredspektret med mindre det er nødvendigt, og det er det jo ikke altid.
Men under alle omstændigheder burde medicinen have virket by now, så TS må hellere et smut til lægen. Hvis det er en virus, så synes jeg sgu lægen bør tage sig sammen, og undersøge patienter ordentligt før der udskrives antibiotika.


Mine børn har en del gange haft øjenbetændelse - virusinficeret og derfor har vi aldrig været til læge og fået noget for det, fordi vi ved fra tidligere at det var virus (der er forskel i hvordan det "ser ud").
Det er bare r... at mange institutioner er så dårligt informerede om øjenbetændelse og faktisk kræver at ungerne er kommet i behandling.
1
Oddinary
Indlæg: 573
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 57
Likede indlæg: 679

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf Oddinary » 28. nov 2016, 19:30

Lungebetændelser kan godt have et længere forløb, selvom man har fået ordineret den rigtige medicin. Men har lægen ikke taget nogle prøver? H*n skulle tage et hurtig strep-A-test (en vatpind i mundhulen) - hvis den var positiv, har lægen retmæssigt ordineret penicillin. Jeg mener ikke, at man normalvis sender prøver til dyrkning, hvis den er positiv - men nogle gange er det nødvendigt. Så hvis der ingen bedring er overhovedet, og særligt hvis der er forværring, er det måske en god idé at få taget nogle flere prøver.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Forsat feber trods antibiotika

Indlægaf FruKuk » 30. nov 2016, 14:08

Tak for indspark. Han har fået noget andet penicillin, så nu håber vi, at han snart er frisk igen.
0

Tilbage til "Helbred"