"Jeg klipper selv mit hår"-tråden

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 865
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8899

"Jeg klipper selv mit hår"-tråden

Indlægaf Rikke » 26. nov 2016, 08:04

Voila :D Udsprunget af "Det må man ikke sige..."

Mit hår er altså virkelig nemt at klippe selv, fordi jeg har krøller - det ses ikke, hvis der lige bliver klippet lidt skævt.
Jeg tror det er et år siden jeg sidst er blevet klippet hos frisøren? :gruble:
Senest rettet af Rikke 21. dec 2016, 19:47, rettet i alt 1 gang.
5
:whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 62
Likede indlæg: 2029

Re: "Jeg klipper selv mit hår"-tråden

Indlægaf Anne Droid » 26. nov 2016, 08:57

Jeg har i flere år selv klippet mit hår. I foråret var jeg ved frisøren for første gang i 4 år. Hun blev overrasket over at jeg selv klippede det.
Jeg gik fra hår der kunne sidde fast i bukserne til hagekort page.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 243
Likede indlæg: 4776

Indlægaf DenSyngendeLussing » 26. nov 2016, 10:05

Det gør jeg også. Primært pandehåret, men jeg har da givet mig selv et hestehale-cut mere end én gang.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 669
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 4278

Indlægaf Vira » 26. nov 2016, 10:15

Jeg fikser det også bare selv :-D

Altså jeg har sådan noget halvlangt hår uden etager eller andre dikkedarer. Det gider jeg simpelthen ikke betale +500 kroner for at få taget 2-3 centimeter af

Resultatet bliver også altid helt godt, hvilket jeg oftest forundres lidt over :lol2:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Buffy
Kort karma: 151
Likede indlæg: 2152

Indlægaf Buffy » 26. nov 2016, 10:49

Jeg klipper selv, har langt hår med etager. Skal prøve at tage et foto næste gang jeg har vasket det, lige nu er det ret krøllet fordi jeg har haft det flettet i nat, så man kan ikke rigtig se frisuren. :)
2
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 113
Likede indlæg: 1855

Indlægaf billiebean » 27. nov 2016, 12:09

Buffy skrev:Jeg klipper selv, har langt hår med etager. Skal prøve at tage et foto næste gang jeg har vasket det, lige nu er det ret krøllet fordi jeg har haft det flettet i nat, så man kan ikke rigtig se frisuren. :)

Jeg vil gerne høre hvordan du gør.. Har selv glat hår til skulderbladene med lidt etager i og gad godt kunne klippe det selv, men ved ikke hvordan man gør det smartest med etagerne.
0
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 370
Likede indlæg: 1676
Kontakt:

Indlægaf Dime » 27. nov 2016, 12:24

Jeg klipper også selv mit hår.
Jeg synes selv jeg er blevet god til det efterhånden... men har også øvet i mange år :D

2016-08-23 17.59.42.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 865
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 8899

Indlægaf Rikke » 27. nov 2016, 12:28

billiebean skrev:
Buffy skrev:Jeg klipper selv, har langt hår med etager. Skal prøve at tage et foto næste gang jeg har vasket det, lige nu er det ret krøllet fordi jeg har haft det flettet i nat, så man kan ikke rigtig se frisuren. :)

Jeg vil gerne høre hvordan du gør.. Har selv glat hår til skulderbladene med lidt etager i og gad godt kunne klippe det selv, men ved ikke hvordan man gør det smartest med etagerne.

Da jeg var langhåret, klippede jeg også selv mit i etager. Jeg samlede vådt hår i en elastik lige midt i panden og klippede af :)
1
:whip:
Buffy

Indlægaf Buffy » 27. nov 2016, 12:31

billiebean skrev:

Jeg planlægger at vaske og klippe det i morgen, skal nok tage fotos bagefter. Men kort fortalt, så glatter jeg håret, vender hovedet nedad og samler det i en hestehale der, hvor jeg vil have de korteste lag. Sætter et eller to elastikker om håret nedad så det er helt samlet. Klipper lige over. tager alle elastikker ud igen, udtaget det første (tættest på hovedet) og deler det i to, sætter elastikker igen. Denne gang klipper jeg op i håret, ikke meget, men lidt i det hele, så kanterne bliver blødere.

Første gang var det helt fremme ved panden, denne gang har jeg tænkt mig at flytte den lidt tilbage, så jeg også får lag i pandehåret. Jeg er dog ved at gro det ud, så det er ikke sikkert, det er langt nok endnu.

Man kan også sætte det i 4 hestehaler på toppen af hovedet, det har jeg prøvet. Det gjorde ikke den store forskel, men var noget mere besværligt.

Kan prøve om jeg kan tage fotos undervejs, men lover ikke noget.
4
Buffy

Indlægaf Buffy » 28. nov 2016, 16:09

Så har jeg klippet hår, før og efter fotos (og mig uden makeup :panik: ) Jeg har ikke taget en hel masse af dog.

Før klip
Før klip.jpg
Før klip2.jpg

Efter klip
Efter klip.jpg
Afklip.jpg

Og beviset :-D
Efter klip 2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4

Tilbage til "Skønhed"