Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 21. jul 2016, 04:34

Ha ha, jeg skulle komme til at fortryde mine bekymringer om baby, der sover længe. Han vågnede 01.30 i nat - 3 timer efter sidste måltid - og jeg har ikke sovet siden.
Den lille stakkel har haft ondt i maven og har skiftesvis skreget og bedt om mad. Han er endelig gået omkuld nu, fuldstændig sammenkrøbet i fosterstilling på mit bryst. Åh, det var hård nat for ham - og hans mor. :trist:

Det er godt, min kæreste ikke går op i sin fødselsdag! Vi skal vist fejre den med at sove..
0
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 21. jul 2016, 05:31

Danseprinsesse skrev:
Lilleluftballon skrev:Jeg håber sundhedsplejersken kan hjælpe lidt. Du skrev også at du havde sår på brysterne og blødte (eller husker jeg galt)? Måske sutter han ikke helt effektivt?


Jeg blødte lidt i går, ellers har der ikke været noget.
Men ja, han har svært ved at få rigtig fat, mine bryster er rigtig svære at arbejde med, jeg skal holde det for ham hele tiden, for at han sidder rigtig på brystvorten. Bruger også drikkebrik på den ene side.


Amme brikken gør det også til hårdere arbejde for ham at få mælken ud end det ellers ville være. Kan du ikke spørge sundhedsplejersken om hun vil se en amning, så hun kan tjekke hans teknik?

Æv at i har haft sådan en hård nat.

Hvis han kun fik modermælk og ikke har gulsot ville jeg være enige med de andre at han bare skal sove. Men så længe han får erstatning ville jeg gøre en aktiv indsats for at skabe lidt flere måltider om dagen. Ikke om natten, der ville jeg aldrig vække et sovende barn.

Men altså, kun hvis du har et ønske om at ændre den nuværende situation med supplering.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. jul 2016, 06:48

DP, sikke en nat :ae:. Det er så hårdt, når de skriger og har ondt.

Her er der også natteroderi, men ikke med skrig - bare sulten baby, som gylper en del.

Mht forløbet på sygehuset så tror jeg, det er standard procedure, at det er personalet, som giver kop. Det oplevede vi også. Ved R var det endda en sygeplejerske, som gav den første flaske, fordi hun skulle se, om han suttede rigtig.

Denne gang var det heldigvis mig, som gav M den første flaske.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. jul 2016, 09:51

Æv med sådan en hård nat dp. Håber I får sovet lidt i dag :kys:
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 21. jul 2016, 09:55

Her er BabyM en uge gammel i dag. Men det sover vi gladeligt fra på mors mave.

Er der nogen der ved om det kun er den første uge man taber sig, eller kan det godt blive ved lidt endnu? Har tabt 11 kg indtil videre, men håber på at komme længere ned. Men nu er jeg da under 100kg igen, heldigvis.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. jul 2016, 13:07

Det kan sagtens fortsætte i ugerne efter.

Jeg ved ikke, hvad min slutvægt var, men jeg håber godt nok, at der ryger noget mere af sig selv :tie:.

Tillykke med den første uge :banan:. Nyd, at han sover. Her er M allerede mere vågen og har sværere ved at finde ro af sig selv. For ikke mange dage siden lagde hun sig bare til at sove, når hun var træt.

Hun spiser også oftere i de her dage, men det skyldes nok varmen.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 21. jul 2016, 19:25

DP, hvordan gik besøget af SP?

Vi har også haft besøg af SP i dag. Det er heldigvis den samme, som jeg havde med R, hvilket jeg er meget glad for.

Vores "lille" pige vejer nu 3900gr og er 52,5 cm lang :lun:, så hun tager rigtig fint på. Hun er stort set også kun i størrelse 56, men har haft lidt str 50 på (jeg havde dog kun købt lidt).

Jeg bliver også tilmeldt en mødregruppe, men der er nok opstart engang efter sommerferien.

Hun kommer allerede igen om 2 uger.
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 21. jul 2016, 19:51

Nuttede-Nuser skrev:Her er BabyM en uge gammel i dag. Men det sover vi gladeligt fra på mors mave.

Er der nogen der ved om det kun er den første uge man taber sig, eller kan det godt blive ved lidt endnu? Har tabt 11 kg indtil videre, men håber på at komme længere ned. Men nu er jeg da under 100kg igen, heldigvis.


Det lyder da rigtig flot med det vægttab. :gogo:

Tillykke med lilles ugedag. :lun:
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 21. jul 2016, 21:06

Tak for jeres søde opmuntringer. :kys:

Jeg var ret meget i følelsernes vold, da sundhedsplejersken var her. Var jo helt smadret af træthed.
Er glad for, at det her ikke er vores faste sundhedsplejerske, men kun ferieafløser. Altså hun var sød nok, men kunne slet ikke med hendes personlighed. Følte hun var meget unaturlig og nærmest læste de informationer op, som hun gav os. Ville have svært ved at få fortrolighed med hende.
Nå, men der kom det gode ud af mødet, at jeg fik lavet en plan for amningen, som føltes rigtig fin og overskuelig for mig.
Hun var slet ikke i tvivl om, at min mælk ikke var løbet til endnu - og at fokus skulle være på at stimulere produktionen og samtidig få Knud gjort mæt. Han har ikke tabt sig yderligere og har taget en smule på, så vi var jo på vej i rigtig retning.
Så vi aftalte, at jeg skal forsøge at fodre ham ca. hver 3. time - men også være okay med at give ham et par længere lure f.eks. om natten, hvis han bare sover godt. For at få gang i mælken skal begge bryster have en tur ved hver amning, men ikke mere end et kvarter på hvert for at undgå, at måltiderne trækker sådan ud og så give ham erstatning derefter. Eller lade min kæreste give erstatning, mens jeg så malker ud, for at stimulere yderligere.
Hun kommer igen mandag, hvor vi kan kigge på stillinger og veje ham igen.

Men så skete det fantastiske, da jeg ammede i eftermiddags, at der pludselig var mælk på det ene bryst i så rigelige mængder, at det var over det hele. Og her til aften fulgte det andet bryst trop. Jeg ligner Dolly Parton, og han åd sig så mæt ved mig, at det gav ham hikke. Så ingen erstatning var nødvendig. Jeg var lykkelig. :love:
Nu håber jeg, at det varer ved - giver det i hvert fald en dags tid. Hvis det ikke fungerer, går jeg tilbage til den anden plan.


Jeg troede seriøst ikke, jeg skulle overleve dagen i dag. Mine svigerforældre havde inviteret sig selv i eftermiddags, og min svigermor startede med at vade ind til mig i soveværelset, hvor jeg sad og ammede (sad der ligesom med vilje, for at have ro til det) og tage billeder af mig imens. :rulle:
Jeg havde stadig ikke sovet og det føltes som om, jeg var ved at blive syg i halsen samtidig med, at det jo var ulideligt varmt.
Mirakuløst nok endte det faktisk med at blive et ok hyggeligt besøg, hvor jeg endda kunne grine lidt.
Og da jeg så havde den gode amning her til aften, så fik jeg lige en bid overskud igen. :)

Nu skal han vækkes til nyt måltid om lidt. Håber det går ligeså godt - og så skal jeg SOVE!
2
Lilleluftballon
Indlæg: 824
Tilmeldt: 4. jan 2016, 17:02
Kort karma: 30
Likede indlæg: 665

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lilleluftballon » 22. jul 2016, 06:51

Dejlig opdatering danseprinsesse. Håber det fortsat går godt og i kan slippe erstatningen snart;)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 22. jul 2016, 07:43

:love:

Han har spist sig mæt udelukkende hos mig siden i går aftes. Yay!
3
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 09:26

Hvor er det fedt DP :banan:. Dejligt, der kom godt gang i mælken.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 22. jul 2016, 09:28

Godt, at besøget af svigerforældrene gik ok, selvom din svigermor ikke forstår en hentydning.
0
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Nuttede-Nuser » 22. jul 2016, 12:34

Hold nu så kæft hvor jeg ikke gider det her sygdoms noget. Nu er det begyndt at sætte sig i mine bihuler alt det her snot. Det er ikke nemt at have en lille baby og så gør det bare hjerne død ondt at vende hovedet ned af, og oven i det så tror jeg at jeg har noget dårlig mave på vej. Øv hvor er det træls når vi nu bare skulle nyde babyboblen her hjemme.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Danseprinsesse » 22. jul 2016, 12:53

Åh, hvor er det synd for dig Nuser. Håber snart du får det bedre. :ae:
0

Tilbage til "Forældre"