Hvordan fik du dit job?

Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Tricolette » 26. mar 2016, 15:17

En snak med (nu eks-)svigerfar over kaffen en søndag eftermiddag. Han manglede en med min erfaring, jeg var ked af mit daværende job. Så vi tog forsøget. Det er 23 år og en skilsmisse siden, og det fungerede fint i alle årerne. Nu er det snart 6 år siden jeg overtog firmaet.
3
Brugeravatar
Newsugar
Indlæg: 133
Tilmeldt: 16. nov 2015, 23:22
Kort karma: 5
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 62

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Newsugar » 26. mar 2016, 17:14

Denne gang fik jeg det ved at jeg sendte en mail til min tidligere chef om jeg kunne komme tilbage, jeg havde været i udlandet en sommer.
Men i første omgang kom jeg forbi med en uopfordret ansøgning, lige da en anden havde sagt op.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Anilara » 26. mar 2016, 23:32

Jeg søgte en opslået stilling. Den viste sig at være blevet besat, men blev så spurgt om ansøgningen måtte gemmes. Det måtte den, og så havde jeg jobbet 2 måneder senere.
. Alle andre steder (6 tidligere jobs) har jeg ansøgt uopfordret og fået en stilling.
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Jungletiger » 27. mar 2016, 14:33

Så en artikel på Computerworld om at det nordiske kontor skulle flytte til Danmark fra Sverige. Holdt øje med bl.a. linked in, og da jeg så stillingsopslaget connectede jeg med kontaktpersonen, hvor efter der røg en ansøgning afsted. 3 samtaler og 3 måneder senere var jobbet mit :)
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Indlæg: 124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:38
Kort karma: 41
Likede indlæg: 263

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf BlindfullyCool » 28. mar 2016, 11:31

Mit første job efter endt studie var på universitetet som forskningsassistent, hvilket betød, at jeg egentligt bare blev ringet op mens jeg skrev speciae og spurgt, om jeg var interesseret i nogle timer det efterfølgende semester.

Da det så ikke var muligt at blive sikret fuldtid, gik jeg aktivt i gang med at søge opslåede stillinger inden for mit felt og jeg var også ret aktiv på LinkedIn. Jeg bemærkede, at en bruger havde været inde og se på min profil, tjekkede ham ud, fandt hans virksomhed og så, at de havde en stilling opslået, som lige var mig. Jeg søgte stillingen og inden ugen var omme, sad jeg med en underskrevet kontrakt. De var allerede i gang med anden samtalerunde, da jeg var til første samtale, men der var bare så god kemi, at jeg blev tilbudt jobbet næsten med det samme.
Senest rettet af BlindfullyCool 28. mar 2016, 13:53, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Ado » 28. mar 2016, 12:46

Jeg var ved en veninde i efteråret 2014, hvor jeg spurgte hende, om de ikke manglede ekstra hjælp i det køkken hun var i. Det gjorde de ikke.
I december 2014 var jeg kørt så langt ned af stress, at jeg ikke kunne fungere i hverdagen. Så da min tidl. arbejdsplads igen igen sked på mig og de andre ansatte og ikke udbetalte løn og tilmed pønsede på en konkurs, gav jeg op. Elskede ellers jobbet, der var som en ekstra familie. Men når familien er et svin, må man videre. Så jeg bad dem fyre mig. Fandeme det mindste de kunne gøre. Og det gjorde det.
D. 1 januar var jeg derfor ledig, og blev få dage efter ringet op og tilbudt et 3-måneders vikariat med start et par dage senere.

Det tog jeg. Og da de tre måneder næsten var gået, blev jeg tilbudt fastansættelse som køkkenleder. Så her er jeg nu. Og jeg elsker det. Og jeg føler mig stadig ligefrem heldig, fordi jeg får løn til tiden. :D

Bonusinfo: Det køkken jeg har ansvaret for nu, var jeg oprindelig i arbejdsprøvning i for ca. 5 år siden. Så det er lidt sjovt at være "på den anden side af skrivebordet" nu og være den, der skal til at arbejdsprøve andre. Jeg elsker det!
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Delfin » 28. mar 2016, 13:31

Søgte opslået job tilbage i det fag, jeg havde været væk fra i 10 år, så jeg troede egentlig den var dødfødt på forhånd. Jeg havde 100% skrinlagt tanken om at arbejde indenfor mit fag igen, men så kom der lige det der ene job, som næsten opfyldte mine skånebehov, så det var første job, jeg søgte i den kategori. Ydermere havde jeg skrevet i ansøgningen, at jeg var på ferie i udlandet den dag, der var planlagt samtaler, så jeg regnede ikke med at have en chance. Men det skader jo ikke at prøve.
Chef 1 overser det om ferie og ringer og beder mig komme til samtale. Da det jo af gode grunde ikke kan lade sig gøre, udvikler telefonsamtalen sig til en uformel og uforberedt samtale. Jeg tager på ferie og regner stadig med, at jobbet er strøget, der er jo ansøgere nok at tage af, sikkert også nogle, som ikke har et cv fyldt med huller pga sygemelding mv, men da jeg kommer hjem ligger, der en ny indbydelse til samtale. Det viste sig, at det nærmest bare var en formssag for at præsentere mig for chef 2, for chef 1 havde allerede ved telefonsamtalen besluttet, at han ville have mig.
Jeg er da lidt cool :D
3
14 11 14
Sunburst
Indlæg: 4
Tilmeldt: 12. maj 2016, 17:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Sunburst » 26. maj 2016, 16:51

Jeg er udlært hos min nuværende arbejdsplads. Efter endt elevtid har jeg haft vikariater der i flere omgange, hvoraf nogle blev forlænget en eller flere gange. Mit seneste vikariat endte så med en fastansættelse pr. 1/1-16, efter jobopslag, ansøgning, samtale og hele møllen.

Jeg blev udlært sommeren '09 - så det var tiltrængt! :lol2:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 27. maj 2016, 20:55

Jeg havde været selvstændig i nogle år, da min kone og jeg besluttede os for at flytte fra Aalborg til Kbh. Jeg ville gerne skifte til en ny branche og søgte derfor nogle forskellige jobs.
Da jeg sendte ansøgningen til det job jeg fik, havde jeg sådan en tanke om at jeg egentlig ikke håbede jeg kom til samtale...men at jeg havde på fornemmelsen at det ville ske. Og det gjorde det.
Så jeg rejste til Kbh. til samtale, og fik et ret godt indtryk af stedet. Blev så inviteret til 2. samtale nogle uger senere og blev derefter tilbudt jobbet. Der havde været ca. 300 ansøgere så det var egentlig ret cool at blive udvalgt.
Det har så udviklet sig til st være et fantastisk job som jeg glæder mig til st stå op til hver dag.
0
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Giraffie » 27. maj 2016, 21:03

Jeg var i praktik der og blev tilbudt en stilling. Var der i 8 år og søgte derefter et vagtfrit job, som jeg fik.
"Skæbnen" ville at min gamle chef tilbød mig et meget spændende job, som jeg søgte og fik. Så efter 3 dage på den nye arbejdsplads sagde op og er nu tilbage i det gamle, dog med en helt anden funktion.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Code71 » 27. maj 2016, 21:21

Chefen på mit tidligere job, stoppede og startede hans eget. Han lokkede mig med over. Efter at han havde forsøgt et års tid, tog jeg springet.

Det er nu næsten 6.5 år siden og jeg har aldrig fortrudt så meget som et sekund. Det gamle firma gik konkurs et års tid efter jeg var smuttet og er siden blevet "reorganiseret" flere gange under nye navne. Godt jeg slap væk derfra
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Lulu » 28. maj 2016, 05:57

Jeg blev headhuntet. Det er mit første job efter endt studie.
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf Lys » 28. maj 2016, 08:30

Jeg fik mit nuværende job gennem netværk. Jeg sendte blot et CV og eksamensbevis og var til en enkelt samtale.

Jeg starter nyt job 1. juni og det har jeg fået via almindelig ansøgning og 2 samtaler. Havde dog en lidt fjern forbindelse til arbejdspladsen og vedkommende tippede mig om opslaget.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf girl_beat » 28. maj 2016, 09:32

Jeg har prøvet lidt af hvert... At sende en helt almindelig ansøgning med efterfølgende samtaler, at blive anbefalet gennem netværk og senest at blive headhuntet til et job, jeg skal starte i efter sommerferien :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvordan fik du dit job?

Indlægaf avdotja » 28. maj 2016, 09:40

Smiling_Goat skrev:Jeg har fire jobs på bedding lige nu.

Jeg har fået dem alle via jobopslag.

- Første sted er som skribent, hvor jeg fik til opgave at skrive en artikel på prøve. Min overordnede kunne lide den, og jeg blev ansat.
- Andet sted var jeg til samtale og fik afslag, så gik der et par uger, og de vendte tilbage og spurgte, om jeg stadig var interesseret.
- Tredje sted var jeg til samtale, hvor vi kom ind på, at jeg allerede stod med arbejde på hånden, og bare skulle underskrive kontrakten. Jeg tror, det fik sat et eller andet konkurrencegen i gang hos lederen, for alle sejl blev i hvert fald sat ind for at ansætte mig. Jeg kom til 2 samtaler i løbet af tre dage (mens 1. samtalerunde endnu ikke var slut,) blev opfordret til at snakke med den øvrige stab for at blive overbevist og inden ugens udgang, modtog jeg det officielle tilbud.
- Fjerde sted kom jeg også til samtale, og dagen efter blev jeg tilbudt jobbet.

Jeg har været ret heldig :)

Jamen hvorfor et er du så endt med :D?
0

Tilbage til "Job"