Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Lad os spise farmor. Diskutér vigtigheden af korrekt kommatering og andre sproglige finurligheder her.
abcd
Indlæg: 6121
Tilmeldt: 3. nov 2021, 09:56
Kort karma: 288
Likede indlæg: 10064

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf abcd » 23. jul 2022, 12:37

kartoffelpizza skrev:
Artem skrev:
Urtekussen skrev:Jeg synes "tøs" er ubeskriveligt grimt.
Jeg tænker på det i ordets oprindelige form, sådan en, som trækker på gaden.

What? det har jeg godt nok aldrig hørt om før?

Tøs er ikke selv et ord jeg bruger, men tænker selv på tøs som sådan en ung pige, der måske er lidt vild og provokerende.

For mig er det noget der bruges om submissive kvinder i s/m-miljøet


Nu er jeg nysgerrig hvad der foregår når de midaldrende mødre i villakvarteret aftaler "tøseaften" i Facebookgruppen.
10
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf paint » 23. jul 2022, 12:48

Af ren nysgerrighed, læste jeg lige et par artikler om bandeord/kraftudtryk. Og det lader til, at der er ret stor forskel på, hvor meget man bander i forskellige lande. Danmark f.eks. har ikke det store udvalg af bandeord, derfor er vi så glade for de engelske/amerikanske, som bruges som erstatning. Tyskerne, har heller ikke meget at vælge imellem, men bruger ikke så meget de engelske/amerikanske.
I Østeuropa, Italien og Grækenland, har man derimod et rigt udvalg af særdeles grimme udtryk/nedsættende talemåder. Men det er mere (grimme) handlinger end en grim betegnelse for en person, man bruger. "Jeg knepper din mor" (eller evt. hele din familie) eller "jeg skider på din grav", "Jeg skider på din mor" etc. 'Handlingerne' er oftest rettet mod mænd, som kan være "søn af en luder", eller have et noget blakket ophav: "Søn af et æsel, der kneppede din mor"

Men fælles for alle lande er udtryk, som handler om latrinære ting eller kønsdele. Der lader til, at der er international enighed om, at det er det værste man kan kalde andre for.

Men som en amerikansk videnskabsmand engang udtalte, så er det ikke nogen tilfældighed, at alle radioteleskoper, der søger efter intelligent liv, peger væk fra jorden ;)
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf Artem » 23. jul 2022, 14:42

kartoffelpizza skrev:
Artem skrev:
Urtekussen skrev:Jeg synes "tøs" er ubeskriveligt grimt.
Jeg tænker på det i ordets oprindelige form, sådan en, som trækker på gaden.

What? det har jeg godt nok aldrig hørt om før?

Tøs er ikke selv et ord jeg bruger, men tænker selv på tøs som sådan en ung pige, der måske er lidt vild og provokerende.

For mig er det noget der bruges om submissive kvinder i s/m-miljøet

Du har ret, har også hørt det brugt af mænd der vil bruges som en tøs af andre mænd.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Fruity
Indlæg: 4015
Tilmeldt: 15. apr 2021, 14:52
Kort karma: 275
Likede indlæg: 7265

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf Fruity » 23. jul 2022, 15:07

Purple Haze skrev:
Fruity skrev:Jeg forstår slet ikke, det kan undre, at det tricker folk, når man bruger kraftudtryk om dem. Så tilkendegiver man jo - forudsat man er et almindeligt dannet menneske, der ikke går og bander ad andre mennesker - at deres handlinger/person er så slem, at man ikke kan nøjes med de almindelige ord.



Pointen er at hvad der er et stærkt kraftudtryk for dig, er måske noget der bare er lidt stærkere end et “normalt” ord for mig.


Hvis du ser røvhul som sådan, så tænker jeg, vi har meget forskellig opdragelse - og jeg får svært ved at forklare dig, hvorfor nogle mennesker vil reagere på sit ordforråd.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf Delfin » 23. jul 2022, 18:31

kartoffelpizza skrev:
abcd skrev:
kartoffelpizza skrev:
Artem skrev:
Urtekussen skrev:Jeg synes "tøs" er ubeskriveligt grimt.
Jeg tænker på det i ordets oprindelige form, sådan en, som trækker på gaden.

What? det har jeg godt nok aldrig hørt om før?

Tøs er ikke selv et ord jeg bruger, men tænker selv på tøs som sådan en ung pige, der måske er lidt vild og provokerende.

For mig er det noget der bruges om submissive kvinder i s/m-miljøet


Nu er jeg nysgerrig hvad der foregår når de midaldrende mødre i villakvarteret aftaler "tøseaften" i Facebookgruppen.

Det tænker jeg også altid når jeg ser det.


Ehm da de der midaldrende mødre var børn/unge var tøser ofte brugt kærligt.
Den betydning er også i ordbogen https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=t%C3%B8s
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf paint » 24. jul 2022, 09:36

Delfin skrev:
kartoffelpizza skrev:
abcd skrev:
kartoffelpizza skrev:
Artem skrev:
Urtekussen skrev:Jeg synes "tøs" er ubeskriveligt grimt.
Jeg tænker på det i ordets oprindelige form, sådan en, som trækker på gaden.

What? det har jeg godt nok aldrig hørt om før?

Tøs er ikke selv et ord jeg bruger, men tænker selv på tøs som sådan en ung pige, der måske er lidt vild og provokerende.

For mig er det noget der bruges om submissive kvinder i s/m-miljøet


Nu er jeg nysgerrig hvad der foregår når de midaldrende mødre i villakvarteret aftaler "tøseaften" i Facebookgruppen.

Det tænker jeg også altid når jeg ser det.


Ehm da de der midaldrende mødre var børn/unge var tøser ofte brugt kærligt.
Den betydning er også i ordbogen https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=t%C3%B8s


Det er et ikke ualmindeligt navn, som folk giver deres både (har jeg set, rundt omkring i danske havne) Og de tænker nok ikke på en promiskuøs skøge, med navnet. ;)
Jeg ville ikke selv bruge det navn. Men det er mere fordi, det er så udbredt, og almindeligt.
Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
K.toldam
Indlæg: 4079
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf K.toldam » 24. jul 2022, 18:19

jeg ser negre som et neutralt ord
men kan ikke tage folk der bruger ord som bøsserøv seriøse

hvis man bruger en sexualitet som skældsord må man jo se meget ned på den sexualitet
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Grimme ord der trigger - fx. Røvhul

Indlægaf dgd2007 » 5. aug 2022, 14:12

Apropos det kønsbestemte, så er/var de lidt ældre som "det pigebarn" og "det kvindemenneske" næsten udelukkende forbeholdt kvinder om kvinder.

Sidstnævnte kunne dog også bruges af mænd, men så skulle det være meget alvorligt. :)
0

Tilbage til "Sprog"