Bryllup ved fjorden 30.07.16

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 10:59

For snart 6 år siden gjorde jeg det, man aldrig må gøre, og mødtes med en mand jeg havde mødt på nettet (debatten, for at det ikke engang skal være løgn..). Halvanden måned senere flyttede jeg til den anden ende af landet, og ind hos ham, og han har ikke kunne slippe af med mig siden. Sidste år, på 5 års dagen for vores første møde spurgte han, om jeg vil være hans hustru, og d. 30. juli i år giver vi hinanden vores "ja", på ét af vores absolutte yndlingssteder, parken over for vores fælles hjem, med udsigt til fjorden. Et sted der har været omdrejningspunkt for mange gode stunder.

Med under 5 måneder til brylluppet begynder det at spidse til planlægningswise, og selvom jeg har forholdt mig overraskende roligt ind til nu, begynder min indre kontrolfreak alligevel at synes at der godt må komme lidt styr på det hele :genert: Derudover kunne jeg så absolut godt bruge en tråd til overblik og input fra andre bryllupsinteresserede, hvis jeg skal undgå at drive mine veninder til vanvid!

Det ville være skønt hvis der er nogen der har lyst til at følge med og komme med kreative input :kys:

Oversigt over planlægningen:

- Detaljer om vielse: 30.07.16 klokken 14 i parken over for vores hjem. Borgerlig vielse. Vi overvejer at bede én af gæsterne sige et par ord, for at gøre det hele lidt mere personligt.

- Reception/fest: Vi har været omkring MANGE forskellige løsningsmodeller, men er umiddelbart endt på at hele arrangementet foregår i lokaler som vi har til rådighed i familien. Vi snakker om at servere (bryllups)kage og bobler (og evt. noget frugt) om eftermiddagen, og om aftenen står den på grill, med diverse salater, brød og andet tilbehør. Idet et sådant arrangement burde kunne holdes i et nogenlunde medgørligt prisleje påtænker vi at invitere alle gæster til at deltage i hele programmet.

- Antal gæster: Ca. 60 bliver inviteret

- Invitationer: jeg har tidligere gået på grafisk uddannelse, så jeg laver dem selv i photoshop og illustrator.

- Mad: står vi selv for i samarbejde med vores familie og venner, som har tilbudt at hjælpe. Jeg tænker at en del kan forberedes dagen i forvejen - så kræver det blot at salaterne "samles", brød varmes osv., og at nogen vil passe grillen.

- Bryllupskage: vi har en bekendt, som muligvis kan/vil stå for dette. Alternativt overvejer vi kagebord.

- Drikkevarer: hentes i Tyskland. Jeg tænker sodavand (cola, sprite, appelsinvand), danskvand, øl, vand og vin (rød og hvid, evt. rosé og mousserende til kagen). Har vi glemt noget?

- Dekorationer: Jeg påtænker at købe nogle whiskeyglas i krystal-look og bruge som fyrfadsstager, og så pynte med disse og nogle eucalyptusgrene på bordet. Jeg ved ikke om jeg skal have en brudebuket, men i så fald overvejer jeg at binde den selv.

- Tøj til bruden:
- Brudekjole: Jeg købte min brudekjole ret kort tid efter vi blev forlovet - det var kjolEN og prisen var god. Den er dog købt med henblik på en liiidt anden type fest end vi ender med, så jeg har købt en kort skiftekjole.
- Skiftekjole
- Sko: Jeg mangler stadig at finde sko, men har et par hjemme på prøve og et andet par på vej med posten.
- Undertøj: Derudover mangler jeg undertøj og en underkjole til den korte kjole.
- Diverse: Smykker låner jeg eller bruger noget jeg har. Slør er jeg 99% sikker på at jeg ikke skal have.
- Hår og makeup har min veninde heldigvis sagt ja til at stå for. Jeg vil virkelig gerne ligne mig selv - den bedste udgave af mig selv, men mig selv, så jeg er ikke rigtigt tryg ved at andre gør det (udover mig selv, og så god er jeg bare slet ikke til den slags). Jeg tænker diskret makeup og løst hår med bløde krøller.

- Tøj til gommen: Endnu ikke købt, men han har en aftale med sin bror (som arbejder i herretøjsforretning) om at de skal ud og kigge snarest.
- Sko: Han har et par pæne sorte sko, som han nok ender med at bruge.

- Ringe: Jeg vil gerne have en vielsesring, min kommende mand er ikke sikker, men vil i så fald gerne have en halskæde i stedet. Vi har aftalt at vi skal ud og kigge når vi har fået invitationer og detaljer omkring festen på plads.

- Fotograf: Er fundet. Han dækker vielsen og de officielle billeder efterfølgende (samme location som vielsen).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af StripesAddict 10. mar 2016, 17:40, rettet i alt 5 gange.
6
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 11:02

Reserveret
Senest rettet af StripesAddict 8. mar 2016, 10:24, rettet i alt 1 gang.
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 11:04

Reserveret
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 11:05

Reserveret
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 11:06

Pt. arbejder jeg på invitationerne. Jeg har lavet opsætningen, sådan mere eller mindre, men mangler at færdiggøre et monogram/illustration til forsiden, og så skal vi lige endeligt have besluttet os for detaljer om festen, førend de kan færdiggøres helt. Jeg vil gerne have dem ud omkring påske (vi har varslet datoen). Derudover skal jeg have fundet ud af, hvor vi kan få dem printet på papir i en god, tyk kvalitet, men til en ok pris.

Jeg har købt guldkuverter i Søstrene Grene til at pakke dem i. Selveste invitationerne bliver formentlig sort/hvide. Derudover har jeg lige bestilt 68 (!) meter gammelrosa grosgrain bånd på e-bay (en sætning jeg aldrig nogensinde troede jeg skulle sige..). Det føles fuldstændig vanvittigt, men det er til at binde sløjfer rundt om kuverten, hvor der skal sidde en lille eucalyptusgren under, og umiddelbart kunne jeg se der skal bruges ca. 90 cm. pr. kuvert, og der skal laves 40 invitationer. Derudover vil jeg gerne have noget til overs til borddekorationer og evt. brudebuket, så det løb op. Slap med omkring 100 kr.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf Akehurst2 » 7. mar 2016, 15:16

Hvor lyder det bare skønt med grill og hygge ved fjorden :)

Jeg ville dog overveje at få noget køkkenhjælp. Det er sødt af jeres forældre, men jeg synes, de skal have lov at være gæster i stedet for at passe grill. Det er et større stykke arbejde, hvis der skal grilles til 60 personer.
5
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 16:29

^tak for dit input. Du har helt ret, og det er også med i overvejelserne, men det er ikke noget vi er kommet videre med endnu, da det som sagt ikke er endeligt besluttet om alle skal med til aften arrangementet.
1
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf flicka » 7. mar 2016, 21:12

Yay! Så oprettede du en tråd :banan:

Jeg glæder mig til at følge med og få nogle gode ideer.

Tillykke :kys:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 21:32

flicka skrev:Yay! Så oprettede du en tråd :banan:

Jeg glæder mig til at følge med og få nogle gode ideer.

Tillykke :kys:


Hvor er du sød, og tak :kys:

- og tak til Pocket for grønt!
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf milisa » 7. mar 2016, 22:01

StripesAddict skrev:^tak for dit input. Du har helt ret, og det er også med i overvejelserne, men det er ikke noget vi er kommet videre med endnu, da det som sagt ikke er endeligt besluttet om alle skal med til aften arrangementet.


Det er altså, hvad man gør det til. Min daværende svigerfar var grillmester til min eksmands og mit bryllup, og jeg stod for alt andet mad. Det fungerede upåklageligt! Det var en helt stille og rolig nede på jorden fest med 90 gæster i et telt på en mark med legeplads til ungerne og fadøl til de voksne. Svigerfar var aldrig nogensinde alene ved grillen, og vi havde allieret os med et par hjælpere, da grisen (fik helstegt pattegris) skulle skæres ud og kødet serveres. De sørgede selv for at afløse hinanden, sådan at alle fik noget at spise og ikke bare blev efterladt. Husk i øvrigt forklæder! Det havde jeg overhovedet ikke tænkt på, men svigerfar var heldigvis på forkant med tingene og havde taget en masse engangsforklæder med - heldigvis!
1
Tally-ho
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 7. mar 2016, 22:06

milisa skrev:
StripesAddict skrev:^tak for dit input. Du har helt ret, og det er også med i overvejelserne, men det er ikke noget vi er kommet videre med endnu, da det som sagt ikke er endeligt besluttet om alle skal med til aften arrangementet.


Det er altså, hvad man gør det til. Min daværende svigerfar var grillmester til min eksmands og mit bryllup, og jeg stod for alt andet mad. Det fungerede upåklageligt! Det var en helt stille og rolig nede på jorden fest med 90 gæster i et telt på en mark med legeplads til ungerne og fadøl til de voksne. Svigerfar var aldrig nogensinde alene ved grillen, og vi havde allieret os med et par hjælpere, da grisen (fik helstegt pattegris) skulle skæres ud og kødet serveres. De sørgede selv for at afløse hinanden, sådan at alle fik noget at spise og ikke bare blev efterladt. Husk i øvrigt forklæder! Det havde jeg overhovedet ikke tænkt på, men svigerfar var heldigvis på forkant med tingene og havde taget en masse engangsforklæder med - heldigvis!


Også tak for input til dig! Flere af de, der har tilbudt at hjælpe, er vant til at holde større arrangementer, så jeg tænker også, at de ikke ville tilbyde det, hvis det virkede urealistisk eller uoverkommeligt. Der er mange, der har tilbudt at hjælpe, og der er flere af mændene i familien der sikkert vil synes det er hyggeligt at stå ved grillen med en øl i hånden :D Men altså, det skal selvfølgelig være en god dag for alle, og der skal være tid til at deltage i festen for alle, og kan man ikke det på den måde, så kender jeg heldigvis nogen, der kan hjælpe mod betaling.
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: bryllup ved fjorden

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 10:23

Billede

Kjolen er som sagt købt kort efter forlovelsen, og havde jeg vidst at vi ville ende med så causal en fest, ville jeg nok have valgt noget lidt andet. På samme tid er jeg dog glad for at jeg ikke vidste det, for jeg er pjattet med den. Gommen ville desuden også gerne se mig i lang, hvid kjole, og det vil jeg egentlig også gerne selv. Jeg håber at kunne have den på så længe som muligt, men skulle den blive for besværlig med slæbet i løbet af dagen har jeg som sagt købt mig en skiftekjole.
11
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 10:39

For et par måneder siden så jeg den smukkeste, perlebroderede kjole i vintage-stil på instagram. Den var SÅ fin, men på det tidspunkt var det ikke aktuelt med en skiftekjole, fordi planen på daværende tidspunkt var reception og middag på restaurant om aftenen, med kun de allernærmeste. Jeg har dog haft svært ved at slå den ud af hovedet, og da vi så endte på den type fest vi nu gjorde, var det oplagt. Så da den kom i butikkerne sidste uge blev den klikket hjem - den sidste/eneste i min størrelse.

Den hænger i min stue pt., og den er bare så gennemført med alle de små perler, som reflekterer lyset. SÅ flot. Nu håber jeg bare den er god på! Den er i øvrigt mere beige i bunden, end den syner på min skærm.

Det er selvfølgelig ikke en kjole man får på til hverdag, men jeg tænker den kan bruges til fester mange år fremover, med mindet om en fantastisk dag.

Billede via rockpaperdresses' instagram
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf girl_beat » 8. mar 2016, 12:33

^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Bryllup ved fjorden 30.07.16

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 17:29

girl_beat skrev:^ Den ligner ret meget den kjole, jeg blev gift i på en strand for en uge siden :love: Min var en anelse mere simpel og helt hvid, men snittet og ærmerne minder meget om.

Og begge kjoler er SUPER flotte, forresten! :D


Tusind tak, hvor er du altså sød!

Jeg vil vildt gerne høre mere om jeres bryllup - og se din kjole! Husker jeg helt forkert, eller planlagde I ikke en mere "klassisk" fest? Og tillykke med vielsen!

( og tak for alle de søde grønne kort til jer andre :blush: )
0

Tilbage til "Fest og bryllup"