Hvem er dine naboer?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hvem er dine naboer?

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 16:56

Spar Nord og TV2 har en "tjek din nabo" test online

http://nyheder.tv2.dk/penge/2016-02-19- ... rne-tjener
(ignorer videoen i toppen, den er noget urelevant ??)

Hvem er dine naboer ??

Vi er åbenbart omgivet af "Kulturforbrugere" (og her ville jeg have troet det ville være Speltmødre :-D )
"De spreder sig over alle aldre, men er primært i 20’erne eller 30’erne. Størstedelen er singler, men der er også en stor andel familier. Hver tredje har taget en lang videregående uddannelse, og mange er ledere eller selvstændige." (lidt mærkeligt at gennemsnitsalderen så er 41 :gruble: )

67% har ingen børn, det undrer mig, synes vi er omgivet af unger :gruble:

Naboernes gennemsnitsalder
41 år
Naboernes gennemsnitlige formue
279,768 kr. i husstanden

39 % af naboerne er par
61 % af naboerne er single
38 % af naboerne har mindst 1 bil
62 % har ingen bil

ca. 1/4del tjener over 817.000
ca. 1/4del tjener mellem 538.000 til 817.000
ca. 1/4del tjener mellem 353.000 og 538.000
ca. 1/4del tjener under 353.000
0
Do as I say! :whip:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf D.itsen » 19. feb 2016, 17:03

"Aktive børnefamilier
Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Aktive børnefamilier.

Familierne består af forældre i alderen 40 til 60 år med tid og energi til deres typisk tre børn. Uddannelses- og lønniveauet ligger over landsgennemsnittet, og flere bestrider lederstillinger."

hvorefter der så står at 62 % ikke har børn. Jeg synes ikke helt det hænger sammen. Og synes heller ikke resten hænger sammen med virkeligheden, men kan godt være at det ene store firma herude, gør at alting bliver trukket så meget op.
Den gennemsnitslige formue er dog voldsomt lav, og det passer fint nok med huspriserne
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2016, 17:05

Naboernes gennemsnitsalder:
47 år
Naboernes gennemsnitlige formue:
55,009 kr. i husstanden
8 % af naboerne er par
92 % af naboerne er single
16 % af naboerne har mindst 1 bil
84 % har ingen bil..

Der er voldsomt mange singler her åbenbart. Det matcher slet ikke min oplevelse af de her kvarter!
Jeg bor i en kedelig del af Nordvest, jeg nægter at tro der er flere der har bil, end der har en kæreste. I hvert fald hvis vi tæller lovlige biler :fløjt:
0
...
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6585

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 17:08

Storbyforbrugere siger den hos mig :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19608
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf LadyFox » 19. feb 2016, 17:10

"Familiekære
Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Familiekære.

Befolkningstypen består overvejende af enlige uden børn, og en stor del har enten klaret sig med grundskolen alene eller med en erhvervsfaglig uddannelse. Beskæftigelsen for ligger i den lavere ende, da relativt mange er ledige, pensionerede eller studerende."
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 17:12

Sophaya skrev:Storbyforbrugere siger den hos mig :lol:


Du kan da ikke nøjes med det, hvad er de for nogle typer? går de meget i netto eller hvad? :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6585

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 17:16

Wizzze skrev:
Sophaya skrev:Storbyforbrugere siger den hos mig :lol:


Du kan da ikke nøjes med det, hvad er de for nogle typer? går de meget i netto eller hvad? :D


Det gør jeg i hvert fald :banan: desværre fortæller den mig ikke om de deler den vane:

"Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Storbyforbrugere.

Størstedelen af befolkningstypen er singler uden børn. En del af dem er 23 til 35 år, mens den anden del primært er 40 til 60 år. Dermed er der tale om to forskellige aldersklasser i samme område. Flest har en videregående uddannelse, mens en del er studerende.
De bor i mindre ejerlejligheder, men der er dog en del af dem, som lejer sig ind. For mange unges vedkommende er der tale om forældrekøb, eller også er det deres første lejlighed, som eventuelt deles med en medstuderende. Størstedelen klarer sig uden bil.

Adfærd og livsstil

Denne befolkningstype går jævnligt til koncerter og i biografen og gør i det hele taget flittigt brug af storbyernes forskellige tilbud - både når det handler om kollektiv trafik og kulturelle aktiviteter.

De holder sig orienteret om verden omkring dem via morgenaviser, dagblade, tidsskrifter og internettet. Sidstnævnte er generelt en integreret del af dagligdagen i forhold til såvel studier som shopping og underholdning.

Naboernes gennemsnitlige formue er 334,906 kr. i husstanden
33 % af naboerne er par
67 % af naboerne er single
60 % af naboerne har mindst 1 bil
40 % har ingen bil"

Jeg synes det passer ret fint til min boligblok :D
Senest rettet af Sophaya 19. feb 2016, 17:19, rettet i alt 2 gange.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 17:17

hrrmmm.... det lyder bekendt :gruble:

"Kulturforbrugere
Befolkningstypen Kulturforbrugere findes i alle aldre – dog er de fleste i 20’erne og 30’erne. Størstedelen er singler uden børn, men der er også en del storbyfamilier.
Befolkningstypen har investeret i deres dannelse og uddannelse. Hver tredje har taget en lang videregående uddannelse, mens en stor andel har taget en mellemlang videregående uddannelse. Beskæftigelsesniveauet er højt, og typen bestrider typisk lederstillinger, er selvstændige eller forskere.
Langt de fleste bor i lejligheder under 115 kvadratmeter i ældre etageejendomme, og størstedelen ejer deres bolig, mens en del er andelshavere. De fleste er bosiddende i hovedstaden, men du finder dem også i større byer i resten af landet.
Halvdelen af typen har bil, og den suppleres for manges vedkommende af cyklen, som er deres primære transportmiddel i det daglige. Sekundært er den kollektive transport – og det gælder også for dem, som har bil.

Adfærd og livsstil
Kulturforbrugerne er flittige til at invitere på middagsselskaber, hvor de serverer lækre gourmetretter.

De navigerer med stor sikkerhed rundt i byens mange kulturtilbud og hører til de allerstørste kulturforbrugere i storbyerne. Det gælder især museer, biografer, koncerter og kunstudstillinger. Desuden er de ofte at finde i nattelivet.

Deres karriere fylder meget i hverdagen, og de er passionerede omkring deres arbejde. Af hensyn til tiden, vælger de derfor også fleksible former for motion, idet flertallet foretrækker løb eller fitness.

De holder sig velorienteret gennem morgenaviser, dagblade, tidsskrifter, fag- og skønlitteratur, håndbøger og internettet. "
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf icelady » 19. feb 2016, 17:17

Hjemme bedst
Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Hjemme bedst.

Alderen i befolkningstypen ligger typisk mellem 30 og 60 år, mens tre fjerdedele er enlige og som oftest uden hjemmeboende børn. Uddannelsesniveauet er lavere end gennemsnittet, idet tæt på halvdelen er gået direkte fra grundskolen til arbejdsmarkedet.

Børn: 94% har 0 hjemmeboende børn.

Naboernes gennemsnitsalder
48 år
Naboernes gennemsnitlige formue
15,752 kr.
i husstanden

8 %
af naboerne er par
92 %
af naboerne er single


27 %
af naboerne har mindst 1 bil
73 %
har ingen bil


57% har under 225.999 i årsindkomst.



Det passer sgu nok meget godt.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6585

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Sophaya » 19. feb 2016, 17:17

Jeg undrer mig lidt over at den automatisk skriver "nye nabolag", når den godt kan se at vi har købt lejligheden i 2013 :lol:
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Karkluden » 19. feb 2016, 17:31

"Familiekære
Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Familiekære.

Befolkningstypen består overvejende af enlige uden børn, og en stor del har enten klaret sig med grundskolen alene eller med en erhvervsfaglig uddannelse. Beskæftigelsen for ligger i den lavere ende, da relativt mange er ledige, pensionerede eller studerende."

Det passer fint med hvad jeg ser her i lokalmiljøjet, at her er mange, der sandsynligvis er studerende og pensionister. Det er kvarteret også meget kendt for. Her er ikke specielt mange børn, så det passer også.
Til gengæld kender jeg en del (overfladisk), der bor i området, og det er nu mit indtryk, at de fleste enten læser en videregående uddannelse eller arbejder efter endt videregående uddannelse, men det er jo nok noget med at krage søger mage.. Jeg kender generelt stort set ingen, der ikke er i beskæftigelse - eller jo, jeg kender pensionister og studerende og en enkelt langtidssyg, men ellers ikke.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Pixie88 » 19. feb 2016, 18:04

Sociale midaldrende

Den overrepræsenterede befolkningstype i dit nye nabolag er Sociale midaldrende.

De fleste af denne befolkningstype er enlige voksne i alle aldre, hvoraf en stor del er 40 år og opefter. Tre ud af fire har ingen børn eller planer om at få det. Hovedparten er lønmodtagere, mens hver fjerde er pensionist.

Så mange hjemmeboende børn har naboerne
70%
0 børn

14%
1 barn

11%
2 børn

3%
3+ børn

Naboernes gennemsnitsalder
50 år
Naboernes gennemsnitlige formue
126,797 kr.

33 % af naboerne er par
67 % af naboerne er single
50 % af naboerne har mindst 1 bil
50 % har ingen bil
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf JoyNips » 19. feb 2016, 18:17

Kulturforbrugere.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 18:22

JoyNips skrev:Kulturforbrugere.


Jeg kondolerer :ae:
:-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvem er dine naboer?

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. feb 2016, 18:37

"Uddannede unge

Halvdelen af befolkningstypen Uddannede unge er under 35 år. Langt de fleste er singler, og meget få af dem har børn. Deres uddannelsesniveau er over gennemsnittet, idet rigtig mange har en mellemlang videregående uddannelse eller mere. De, der er færdiguddannede, sidder i attraktive jobs, og enkelte er selvstændige.

Mange af de Uddannede unge er først lige kommet i gang med karrieren efter mange år på SU. De bor i en andelslejlighed på typisk under eller omkring 70 kvadratmeter, som er beliggende i en ældre etageejendom. Du finder dem primært i metropolen København, men de bor også i Aarhus og i enkelte andre provinsbyer.
Adfærd og livsstil

Denne befolkningstype bruger især penge på at realisere egne behov og ønsker. Heriblandt wellness, elektronik og kulturtilbud.

Selvom deres forbrug er højt, er det fortsat cyklen eller den kollektive transport, der bringer dem rundt. Kun hver fjerde har egen bil.

De benytter meget ofte digitale medier. Internettet er en del af deres hverdag som et naturligt redskab, og deres forskellige tablets bruger de til både job og underholdning. Desuden ser de on-demand tv og film, og de fleste er flittige brugere af sociale medier.

De fleste af de Uddannede unge prioriterer at lave motion ugentligt i form af fodbold, løb, fitness, yoga eller skiløb."

Så mange hjemmeboende børn har naboerne
79%
0 børn

11%
1 barn

7%
2 børn

1%
3+ børn

Naboernes gennemsnitsalder
42 år
Naboernes gennemsnitlige formue
106,026 kr.

27 % af naboerne er par
73 % af naboerne er single
37 % af naboerne har mindst 1 bil
63 % har ingen bil

Det passer faktisk ret godt. Også på mig selv.
NB: Procenterne for børn går da ikke op :gruble:
0

Tilbage til "Generelt"