Terminstråd - alle er velkomne :)

Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 28. dec 2020, 18:41

Næh, men mine er aldrig gået i sig selv uden stikpiller.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 28. dec 2020, 19:27

Urtekussen skrev:Næh, men mine er aldrig gået i sig selv uden stikpiller.


Google fortæller mig, at man sjældent kan gøre noget, så længe man er rimelig gravid. Men søgte på det i min terminsgruppe, og der var bred enighed om, at man skulle gå til lægen :gruble:

Men den generer mig ikke og bløder ikke...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Urtekussen » 28. dec 2020, 19:28

Jeg har bare ringet og sagt at jeg havde hæmorider igen, så har de udskrevet stikpiller.
I disse tider tænker jeg ikke de har lyst til at få for mange ind på klinikkerne.

Jeg ville være træt af at skulle føde med en "aktiv" hæmorider. Det gør ondt i begge ender så.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 28. dec 2020, 19:31

Urtekussen skrev:Jeg har bare ringet og sagt at jeg havde hæmorider igen, så har de udskrevet stikpiller.
I disse tider tænker jeg ikke de har lyst til at få for mange ind på klinikkerne.

Jeg ville være træt af at skulle føde med en "aktiv" hæmorider. Det gør ondt i begge ender så.


Jeg skal til graviditetsundersøgelse d. 11, så kan jeg lige nævne det. Har aldrig haft det før.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Esme
Indlæg: 452
Tilmeldt: 29. sep 2020, 12:37
Kort karma: 30
Likede indlæg: 426

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Esme » 3. jan 2021, 10:19

Jeg er nok OK tilfreds med at vi ikke ser så mange i graviditeten grundet corona. Altså, udover at ALLE vil snakke baby (SÅ spændende er det heller ikke, skift plade, tak!), så bliver der spurgt til: Hvor mange søskende skal han have? Dagpleje? Hvilke bleer skal han bruge? Skal han gå på privatskole? Hvad håber I han skal arbejde med når han bliver voksen? Haha - så skal I begynde at pynte op til jul nu! (nej egentlig ikke) ...

Åh suk, skal vi ikke lige have en levende baby ud, før vi tager stilling til alt det andet ... Gab.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

32+1

Indlægaf Mi55y » 4. jan 2021, 10:15

Så begynder min krop vist at forberede mig på for lidt søvn. :tie: Har simpelthen bare sovet så dårligt i nat! Ondt i hofterne, men jeg kan jo ligesom kun ligge på siden. :rulle: Og i går morges holdte lillebror mig vågen med cancandans eller lignende i maven fra 5-6, hvorefter den 2-årige jo vågner.

Her i juleferien har jeg sovet min. 1 times lur hver dag - gerne 2 og nogle gange 3 timer :genert:
Det bliver hårdt at starte arbejde igen. Kommer nok til at trække noget mere end 4-5 timer ugentligt på min sygemelding de sidste 4 uger. Har nærmest konstant ondt nu i højre hofte og lænd. Ville virkelig ønske, at jeg kunne komme i varmtvandsbassin :whine:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 4. jan 2021, 11:49

Vi skal til kønsscanning i morgen på min mors fødselsdag, og har derfor inviteret hende med. Hun glæder sig meget, hun var med ved datterens kønsscanning, og så er det på hendes fødselsdag hun selv fandt ud af at hun ventede mig, så hun er glad.

Selv er jeg også skide spændt. Jeg glæder mig virkelig meget. Jeg forstår godt dem der siger det er mere spændende ikke at kende kønnet, ærligt kunne jeg ikke glæde mig mere når jeg faktisk kender kønnet. Jaja det er skide ligegyldigt, det ved jeg. Vores 2 årige datter er ikke til prinsesser eller ting, hun er til, med eget udsagn "Lækre biler, hurtigere racerbiler, blå bamser, og blaaazer-faaaart" og så elsker hun dinosauere. Får vi en dreng får han selvfølgelig præcis samme opdragelse, det er slet ikke det. Men bare det at begynde tænke på at det er en lille Hans Jørgen eller Gurli Margrethe der kommer, og glæde sig til at møde en man føler man kender :lol:
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Luffegås » 6. jan 2021, 12:53

Kønsscanningen afslørede vi godt kan beholde alle kjolerne, det bliver endnu en pige :rock:
Vi grinte da jordmoderen sagde "det bliver den billige løsning" fordi vi før scanningen havde snakket om køn. Min mor var med, og hun sad og plaprede løs om at hun var sikker på det var en dreng, og det havde hendes synske veninder også sagt (det sagde de også om Andrea...) . Men der var INGEN tegn på en tap mellem benene, none, masser af plads.
SÅ vi er helt ærligt ligeså glade som hvis det var en dreng. Vi er ligeglade, det havde været MEGET skønt med en dreng, det må jeg indrømme, jeg var lige ved at tænke hvornår skal vi så have nr. 3? Jeg er slet ikke skuffet, jeg tror det er fedt for Andrea hun får en søster, bortset fra hun er i den alder hun ønsker sig en storesøster :blush: :blush:

I dag var vi så til Jordmoderbesøg,det første, og det var en rigtig god snak. Jeg fik ros for at jeg kunne fortælle så åbent om hvorfor jeg synes det var hårdt at blive igangsat tidligere, og de siger også de godt kan forstå jeg vil undgå det, for det lyder ikke til at de helt advarede mig på det andet sygehus om f.eks. hvornår man skal have smertestillende og meget andet.
Fordi jeg har en BMI på 31 :rulle: :rulle: Skulle vi også snakke kost, men jeg frygtede der var mere i det end det.. De sagde bare jeg skulle sørge for ikke at tabe mig selvfølgelig, men heller ikke tage på, og dyrke motion. Thats it. De kunne høre på mig jeg jo er obs når jeg ikke er gravid på at spise sundt.
Til sidst snakkede vi lige fødsel igen, og der skete noget ret fedt syne sjeg. Jordmoderen var meget nysgerrig på at høre min mands følelser omkring en ny fødsel fordi han ærligt brugte ordet "Traumatisk" og sagde han har den følelse at jeg var udsat for tortur. Jordemoderen mindede ham om at de her jordmodertider også var et sted HAN kunne sætte sig selv på dagsorden, og at han nok efter fødslen af Andrea skulle have haft bedt om en efterfødselssamtale for at kunne snakke det igennem. Manden bliver lidt glemt. Jeg blackede ud i sidste fødsel i ca. 4 timer, men det gjorde min mand jo ikke, og jeg tror han har haft det MEGET svært ved at se mig sådan, han er en meget empatisk følsom person, og virkelig får det dårligt når jeg har det dårligt.
Det var en dejlig opfordring, så jeg tænkte jeg hermed ville give den videre :) Husk jordmoderen også er til for fødselshjælperen (hvadend det er mor, partner, eller far) både før og efter, og de kan måske også have brug for at tale det igennem. Min mand blev gudskelov lidt beroliget over at høre det FORHÅBENTLIGT går lidt hurtigere og bedre 2. gang og de jo gerne vil gøre fra ham så det også bliver godt for ham.
4
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

32+5

Indlægaf Mi55y » 8. jan 2021, 16:33

Uge 32 scanning i dag - får ekstra scanninger, da jeg deltager i et forsøg om blodgennemstrømning i moderkagen.

Alt vel, lillebror vurderet til 2011 g. med hår på hovedet og en hovedstørrelse til den gode side - ligesom sin storesøster :-D

Og ligesom jeg fornemmede for nyligt, har han flyttet sig fra tværleje til at ligge med hovedet nedad. Så det er en meget insisterende numse, jeg hele tiden mærker under ribbenene :lol:

Det var en supergod scanning med den sødeste sygeplejerske og fik 3 gode billeder. Desværre var vi nødt til at holde Sofie hjemme fra vuggestue i dag, så M kunne ikke komme med - det var den eneste streg i regningen.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: 32+5

Indlægaf Zonta » 8. jan 2021, 22:02

Mi55y skrev:Uge 32 scanning i dag - får ekstra scanninger, da jeg deltager i et forsøg om blodgennemstrømning i moderkagen.

Alt vel, lillebror vurderet til 2011 g. med hår på hovedet og en hovedstørrelse til den gode side - ligesom sin storesøster :-D

Og ligesom jeg fornemmede for nyligt, har han flyttet sig fra tværleje til at ligge med hovedet nedad. Så det er en meget insisterende numse, jeg hele tiden mærker under ribbenene :lol:

Det var en supergod scanning med den sødeste sygeplejerske og fik 3 gode billeder. Desværre var vi nødt til at holde Sofie hjemme fra vuggestue i dag, så M kunne ikke komme med - det var den eneste streg i regningen.

Er I kommet tættere på et navn? :-D
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: 32+5

Indlægaf Mi55y » 9. jan 2021, 05:14

Zonta skrev:Er I kommet tættere på et navn? :-D


Jeg tror, at det ender med Konrad. M er ret glad for det, men jeg venter lige og ser, når han kommer ud. Men jeg kan også godt lide det.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 9. jan 2021, 06:28

Jeg er i øvrigt blevet tilbudt at blive vaccineret mod RS-virus, så baby evt. vil få et mildere forløb, hvis han skulle blive smittet. Jeg afventer materiale om det, men det lyder da umiddelbart godt.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Mi55y » 13. jan 2021, 14:22

Mi55y skrev:Jeg er i øvrigt blevet tilbudt at blive vaccineret mod RS-virus, så baby evt. vil få et mildere forløb, hvis han skulle blive smittet. Jeg afventer materiale om det, men det lyder da umiddelbart godt.


Nå, dette studie er sat på pause, da alle sygeplejersker er blevet flyttet til covid-pleje.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf POCKETKITTEN » 13. jan 2021, 21:44

Hej forum, jeg aldrig har skrevet i før! Nå. Mine to streger er kun en dag gamle, så jeg er næsten bange for at forbande noget ved allerede at kalde mig selv gravid og forvente, at der faktisk kommer en helstøbt baby ud i den anden ende. :genert:

Er spændt på, hvordan det bliver med corona som bagtæppe. Ringede til min læge i dag for at få en tid. Har fået en tid til et kvarters telefonkonsultation om en uge.
15
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Silver
Indlæg: 116
Tilmeldt: 31. maj 2019, 20:13
Kort karma: 20
Likede indlæg: 155

Re: Terminstråd - alle er velkomne :)

Indlægaf Silver » 14. jan 2021, 01:37

Mi55y skrev:Jeg er i øvrigt blevet tilbudt at blive vaccineret mod RS-virus, så baby evt. vil få et mildere forløb, hvis han skulle blive smittet. Jeg afventer materiale om det, men det lyder da umiddelbart godt.

Anede ikke man kunne vaccineres mod RS-virus. Men jeg ville også takke ja! :)
Var indlagt med min datter, da hun fik RS-virus som 3 uger gammel. Det var aldeles forfærdeligt!
0

Tilbage til "Graviditet"