Oasis eller ler til juledekorationerne?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.

Oasis eller ler?

Oasis
11
27%
Ler
27
66%
Andet
3
7%
 
Afgivne stemmer: 41
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf Guilded_Lily » 17. nov 2020, 14:46

zembra1986 skrev:
I see. Men man kan netop ikke vande på et fladt fad, og jeg gider kun dekorationer lavet på flade fade :D


Det kan man sagtens. Mit fad til kalenderlysdekorationen er fladt, oasisen suger jo vandet og holder på det.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf zembra1986 » 17. nov 2020, 15:06

Guilded_Lily skrev:
zembra1986 skrev:
I see. Men man kan netop ikke vande på et fladt fad, og jeg gider kun dekorationer lavet på flade fade :D


Det kan man sagtens. Mit fad til kalenderlysdekorationen er fladt, oasisen suger jo vandet og holder på det.


Se der blev jeg klogere på oasis. Det troede jeg slet ikke man kunne :) Jeg tror dog jeg holder mig til ler......fordi det er jeg vant tii, det fungere godt for mig, og jeg har ikke problemer med at huske at forstøve.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. nov 2020, 21:41

Wizzze skrev:
zembra1986 skrev:Jeg bruger altid ler. Og for at undgå granen tørre ud og bliver trist at se på, så sprayer jeg det med en forstøver et par gange om dagen. Det hjælper.

EDIT. nå, kan se jeg ikke er den eneste med forstøver finten :D


Its a girl thing :D
Forstøveren flyttede ind sammen med frk W :-D


Jeg vil sige jeg er ret imponeret hvis (tørre) juledekorationer var en ting før Frk W :D
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf Santa » 22. nov 2020, 08:04

Lys skal helst heller ikke stikkes direkte i oasis, den holder ikke så godt på dem. Men sæt lyset i en lysholder på spyd, og så stikker man spyddet i.
Men ellers så kan man sagtens sætte lyset i en klump ler, og så dække af med Oasis rundt om. På den måde står lyset fast og gran kan bedre holde sig frisk.
Tykke bloklys kan også sættes fast direkte på bunden af fadet/skålen med sådan nogen klisterdimser specielt til lys. Derefter bygger man dekorationen op omkring. Det kræver et lidt højere lys, men lyset står fast.

I øvrigt står lys ikke altid særlig godt fast i ler, når den får lov til at tørre ud. For lerklumpen flækker jo ofte når den tørrer og kan falde helt fra hinanden.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf zembra1986 » 22. nov 2020, 12:56

Santa skrev:Lys skal helst heller ikke stikkes direkte i oasis, den holder ikke så godt på dem. Men sæt lyset i en lysholder på spyd, og så stikker man spyddet i.
Men ellers så kan man sagtens sætte lyset i en klump ler, og så dække af med Oasis rundt om. På den måde står lyset fast og gran kan bedre holde sig frisk.
Tykke bloklys kan også sættes fast direkte på bunden af fadet/skålen med sådan nogen klisterdimser specielt til lys. Derefter bygger man dekorationen op omkring. Det kræver et lidt højere lys, men lyset står fast.

I øvrigt står lys ikke altid særlig godt fast i ler, når den får lov til at tørre ud. For lerklumpen flækker jo ofte når den tørrer og kan falde helt fra hinanden.


Jeg kommer altid spyd i bunden af lyset og stikker det så godt ned i leret. Har ikke oplevet det ikke står godt på den måde, heller ikke når leret tørre ud.
0
Brugeravatar
Musenmor
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 11. apr 2018, 18:07
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2468

Re: Oasis eller ler til juledekorationerne?

Indlægaf Musenmor » 24. nov 2020, 19:41

Jeg har svaret ler, for ville aldrig bruge Oasis. Det bare hyggeligere med ler og beskidte fingre :lol:

I år bliver vores adventsdekoration meget fancy, jeg har skåret et stort træstykke ud på langs, og dekorere træstykket/barken med lys, kogler osv...
0
"All you need is faith, trust and a little pixie dust." - :preggo1:

Tilbage til "Livets forhold"