Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. okt 2020, 15:55

Lidt flere billeder af gårdspladsen.
Det er SÅ skønt at være færdig med den (i den her omgang).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf twinkle » 22. okt 2020, 05:54

Det er jo ren Morten Korch idyl :love:
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf RavenClaw » 22. okt 2020, 06:23

Jeg er vild med den gamle belægning! Vi har også en masse småsten til at dække vores gårdsplads, og det er så træls, at græs og ukrudt dækker dem på 0,5. Måske jeg skulle nærstudere de gamle billeder af gården og lure, om der ligger andet nedenunder :gruble:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 22. okt 2020, 06:36

RavenClaw skrev:Jeg er vild med den gamle belægning! Vi har også en masse småsten til at dække vores gårdsplads, og det er så træls, at græs og ukrudt dækker dem på 0,5. Måske jeg skulle nærstudere de gamle billeder af gården og lure, om der ligger andet nedenunder :gruble:


Den er også bare så flot! Ellers prøv at grave ned og se hvad du støder på, det var sådan vi gjorde :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. okt 2020, 08:10

RavenClaw skrev:Jeg er vild med den gamle belægning! Vi har også en masse småsten til at dække vores gårdsplads, og det er så træls, at græs og ukrudt dækker dem på 0,5. Måske jeg skulle nærstudere de gamle billeder af gården og lure, om der ligger andet nedenunder :gruble:


Jeg var inde på Krak for at kigge gamle billeder fra 1954. Det er nogle luftfotos de har lagt op, og man kan faktisk se nogle ret interessante ting. Bl.a. kunne vi se hvordan vores gård har været delt op, og derfor også hvorfor gårdspladsen falder over mod det ene hjørne.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Ado » 22. okt 2020, 08:57

:dåne:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2899

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Kilix » 22. okt 2020, 09:13

Pandesteg skrev:
Kilix skrev:Det er simpelthen saa fint et hus! Og hvor er det hyggeligt at foelge med i jeres goeren og laden <3
Har i overvejet at faa nogen maskiner ind der kan hjaelpe med arbejdet?


Tak :) ja altså vi har jo nogle maskiner, havetraktor og sådan. Nogle gange har vi lejet maskiner, feks. Benzindrevet pælebor da vi skulle sætte hegn om hele grunden. Andre gange bliver det for dyrt med at købe/leje maskiner, og så bruger vi rugbrødsmotoren :-D

Rugbroedsmotor! Det er laenge siden jeg har hoert den :D
Mht maskiner taenker jeg saadan en lille (have?) traktor hvor man selv nemt kan skifte fronten ud og saa har man en lille skovl, lille fejedims, lille sneskraber etc. Jeg taenker at det kunne vaere en stor hjaelp til jer. :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 22. okt 2020, 09:34

Kilix skrev:
Pandesteg skrev:
Kilix skrev:Det er simpelthen saa fint et hus! Og hvor er det hyggeligt at foelge med i jeres goeren og laden <3
Har i overvejet at faa nogen maskiner ind der kan hjaelpe med arbejdet?


Tak :) ja altså vi har jo nogle maskiner, havetraktor og sådan. Nogle gange har vi lejet maskiner, feks. Benzindrevet pælebor da vi skulle sætte hegn om hele grunden. Andre gange bliver det for dyrt med at købe/leje maskiner, og så bruger vi rugbrødsmotoren :-D

Rugbroedsmotor! Det er laenge siden jeg har hoert den :D
Mht maskiner taenker jeg saadan en lille (have?) traktor hvor man selv nemt kan skifte fronten ud og saa har man en lille skovl, lille fejedims, lille sneskraber etc. Jeg taenker at det kunne vaere en stor hjaelp til jer. :)


Jo, jeg ved godt hvilken maskine du mener :) Men jeg tror faktisk ikke vi ville komme til at bruge sådan en så tit. Vi snakkede om det ifb. gårdspladsen, men al gruset skulle hakkes løs med en spade, før man kunne komme til at skovle det væk, fordi det var blandet med jord og stampet fast i en lang årrække og fordi det jo er en slags toppede brosten, så skulle vi skrabe/grave ret tæt ned rundt om stenene og det ville blive svært/umuligt at gøre helt til bunds med en gravemaskine. Men vi bliver måske nødt til at prøve med en slags fejemaskine/aggregat, når vi skal have renset gårdspladsen helt i bund i foråret. Men der skal vi have noget håndholdt af en art, så vi kan komme ind i kringelkroge.
Men hvis der pludselig kommer en masse sne, så kunne vi nok godt bruge sådan én, men heldigvis har vi kun skovlet sne én gang mens vi har boet her, ellers har det ikke været nødvendigt. Men vores genbo har sådan en sneplov, så tror jeg ville give ham et kald og høre om han gad køre en tur ned af vores indkørsel og hente en flaske vin.
Men jeg tror vi begge tænker, at vi ikke skal købe os fattige i maskiner, som vi måske kun skal bruge 1-2 gange, så hellere knokle på med manuelt arbejde eller leje maskiner hvis vi ikke kan undgå det. Det bliver hurtigt virkelig mange penge. Jeg ved dog ikke om man kan montere et eller andet på vores havetraktor... Men ja, foreløbigt har vi klaret os fint uden :D
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. jan 2021, 19:43

Jeg har været i gang med at lave radiatorskjuler. Der mangler selvfølgelig en top.
Men egentlig er det bare en prototype. Vi har en 12-15 radiatorer vi gerne vil have skjult, så jeg ville se hvad det krævede at lave dem selv.
De skal dog laves i MDF og ikke spånplade som den her. Og så overvejer vi at skifte lamellerne ud med en metal hulplade.
I vores stue står radiatorerne så tæt at vi muligvis vil sammenbygge dem så vi får noget opbevaring i mellem dem
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 16. jan 2021, 20:00, rettet i alt 1 gang.
16
Brugeravatar
LystigPer
Indlæg: 67
Tilmeldt: 5. jan 2021, 09:40
Kort karma: 2
Likede indlæg: 25

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf LystigPer » 16. jan 2021, 19:51

Skønt hus i der har købt jer og i har da fået det moderniseret og indrettet det virkelig lækkert :gogo:
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Artem » 17. jan 2021, 13:39

NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har været i gang med at lave radiatorskjuler. Der mangler selvfølgelig en top.
Men egentlig er det bare en prototype. Vi har en 12-15 radiatorer vi gerne vil have skjult, så jeg ville se hvad det krævede at lave dem selv.
De skal dog laves i MDF og ikke spånplade som den her. Og så overvejer vi at skifte lamellerne ud med en metal hulplade.
I vores stue står radiatorerne så tæt at vi muligvis vil sammenbygge dem så vi får noget opbevaring i mellem dem

Kan godt se det pæne i en radiatorskjuler, specielt i et ældre hus som jeres hvor det passer til stilen.

Men er du ikke bange for at det fører til et for stort varmetab? Ja eller hvad er din erfaring med det?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. jan 2021, 14:11

Artem skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg har været i gang med at lave radiatorskjuler. Der mangler selvfølgelig en top.
Men egentlig er det bare en prototype. Vi har en 12-15 radiatorer vi gerne vil have skjult, så jeg ville se hvad det krævede at lave dem selv.
De skal dog laves i MDF og ikke spånplade som den her. Og så overvejer vi at skifte lamellerne ud med en metal hulplade.
I vores stue står radiatorerne så tæt at vi muligvis vil sammenbygge dem så vi får noget opbevaring i mellem dem

Kan godt se det pæne i en radiatorskjuler, specielt i et ældre hus som jeres hvor det passer til stilen.

Men er du ikke bange for at det fører til et for stort varmetab? Ja eller hvad er din erfaring med det?


Jeg kender ikke til varmetabet ved radiatorskjulere, så det må tiden vise. Men jeg tror ikke at løsningen med lameller giver det store varmetab, så længe man har luft nok imellem både lameller og toppladen.
I stuen hvor de skal sidde under vinduerne er det vigtigt at der er god afstand fra gulvet da varmen jo bliver presset ned. Men det bliver samme mål som prototypen.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2021, 14:32

Vi er gået i gang med at renovere vores entre. Kan godt mærke motivationen for at fjerne tapet, spartle, filte, male osv er til at overse :lol: men det er sidste rum der mangler, så det skal bare overstås. Vi skal også have sat gipslofter istedet for de eksisterende lofter, som jeg synes er møg grimme, men vi har bøvlet lidt (meget) med at få lofterne pæne tidligere så det er også lidt en dark horse.
Oprindeligt havde vi talt om at dele rummet op og lave et vindfang, men vi (nok især mig) er bange for at det bliver for småt og “tight” så lige nu laver vi det bare som det er. Så må vi se senere, om vi skal dele det op.
Gulvet bliver det samme mørke gulv som vi har lagt i de andre rum. Vægfarve har vi ikke besluttet os for endnu - kun at den ikke skal være hvid :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf DenBruneMunk » 17. jan 2021, 16:30

Er jeres spær i loft pakket ind i brædder? Jeg synes ikke der er sprækker i de spær? Eller har i fuget jeres ud af sprækker?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2021, 17:32

DenBruneMunk skrev:Er jeres spær i loft pakket ind i brædder? Jeg synes ikke der er sprækker i de spær? Eller har i fuget jeres ud af sprækker?


Bjælkerne i gangen og stuen er ikke pakket ind i kasser, det er de i nogle af de andre rum. Vi har ikke fuget nogle af bjælkerne, det ville være er Sisyfos-arbejde.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"