Partråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. okt 2020, 21:17

Jeg har siddet og binget "holder vi et år" (tv2) her til aften, vildt spændene program, og jeg blev meget optaget af det med personligheder, typer med mere, og hvor meget både kommunikation og kropssprog betyder.
Jeg blev dels fanget i tanker om, og forståelse for, hvor skævt min eksmand og jeg kommunikerede, faktisk helt fra start, men stærkt udfordret det sidste års tid - hvor jeg nu kan se at jeg bare gav op, fordi hans kommunikation var så negativ, og omend han fik modstand på det, så er jeg stadig i mange henseender hans diametrale modsætning, som bare absorberede det på en eller anden vis, lod det fare, sagde pyt, fordi jeg ikke bryder mig om at være i konflikt.

Men jeg blev samtidig også virkelig bekræftet i hvorfor det er jeg oplever og føler at min kæreste og jeg vi er så super gode sammen.
Det handler helt klart om at vi er virkelig gode til at kommunikere, at vi har meget samme tilgang og forventninger til det at være kærester, at vi tydeligt prioriterer hinanden - men uden at vi tabte fokus på alt det andet i forelskelsen.
Jeg er ret bevidst om at min kæreste og jeg naturligvis har vores forskelligheder, men også at vi er ens, eller komplimenterer hinanden, på de vigtigste og mest væsentlige punkter. Vi har haft en enkelt eller 2 livlige men absolut ufarlige diskussioner, ellers har vi på ingen måde været på kant med hinanden, det føles faktisk ret fedt.

Og lige om lidt, så har vi holdt det første år :lun:

Det ville være lyv at sige at jeg ikke periodisk har dealet med noget usikkerhed, mine egne skeletter i skabet, selvværdet.
Ikke ifht om han er den rigtige for mig, men mere at det føltes for godt til at være sandt, bekymringen for om han ikke ville mig (og mit) alligevel. Ikke en usikkerhed jeg har lagt ham til last, for jeg har været meget bevidst om at den var min. Han har aldrig bidraget til at øge usikkerheden, kun reduceret den, og samtidig har han en eller anden fantastisk evne til at sige de helt rigtige ting, på de mest rigtige tidspunkter, så det hele forsvinder og bare erstattet af flaksende sommerfugle i maven.
Det sker stadig at jeg møder usikkerheden i korte glimt, men den har ændret sig, i form, i størrelse, og i grundtanker, og det er så meget nemmere at tage kontrol over.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Partråden

Indlægaf london » 18. okt 2020, 17:33

Ej hvor vi har vi haft en skøn weekend. Dejlig udflugt med mine forældre i går med sejltur og lækker frokost og i dag har stået på små sysler med indkøb, madplan, æblerov hos naboen og min nye hobby perler. Min kæreste har været god til at give mig plads og lade mig nusse rundt, det er guld værd pt.
4
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 19. okt 2020, 06:23

Min mand og jeg har ikke kysset hinanden siden fredag d. 9. oktober. :( Det er fandeme hårdt at jeg ikke bare kan putte mig ind til ham, være tæt, kysse...Æv.
Nu føler jeg, at jeg begynder at blive frisk igen. Og når jeg har været frisk i to dage, skal han testes x2. Jeg håber han tester negativt igen, så vi kan sove sammen og kysse igen.
Vi krammer ryg mod ryg pt. :lol:
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 19. okt 2020, 06:25

Ado skrev:Min mand og jeg har ikke kysset hinanden siden fredag d. 9. oktober. :( Det er fandeme hårdt at jeg ikke bare kan putte mig ind til ham, være tæt, kysse...Æv.
Nu føler jeg, at jeg begynder at blive frisk igen. Og når jeg har været frisk i to dage, skal han testes x2. Jeg håber han tester negativt igen, så vi kan sove sammen og kysse igen.
Vi krammer ryg mod ryg pt. :lol:


Det lyder godt nok heller ikke specielt morsomt.
Er han i isolation også?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8895
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Partråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. okt 2020, 06:27

Ado skrev:Min mand og jeg har ikke kysset hinanden siden fredag d. 9. oktober. :( Det er fandeme hårdt at jeg ikke bare kan putte mig ind til ham, være tæt, kysse...Æv.
Nu føler jeg, at jeg begynder at blive frisk igen. Og når jeg har været frisk i to dage, skal han testes x2. Jeg håber han tester negativt igen, så vi kan sove sammen og kysse igen.
Vi krammer ryg mod ryg pt. :lol:


Det må være virkelig svært :kram:
lortecorona! Men dejligt at du er begyndt at blive frisk igen.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 19. okt 2020, 06:31

Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 19. okt 2020, 06:42

TinaW skrev:
Ado skrev:Min mand og jeg har ikke kysset hinanden siden fredag d. 9. oktober. :( Det er fandeme hårdt at jeg ikke bare kan putte mig ind til ham, være tæt, kysse...Æv.
Nu føler jeg, at jeg begynder at blive frisk igen. Og når jeg har været frisk i to dage, skal han testes x2. Jeg håber han tester negativt igen, så vi kan sove sammen og kysse igen.
Vi krammer ryg mod ryg pt. :lol:


Det lyder godt nok heller ikke specielt morsomt.
Er han i isolation også?

Ja, det er han. Smitteopsporingen anbefalede det, hvis og såfremt han selvfølgelig kunne arbejde hjemmefra. Og det kan han heldigvis. Men vi må stadig ikke sove sammen eller kysse fordi de sagde, at det handlede om at undgå en for høj og konstant koncentration af smitte.
Men han testede negativ i sidste uge. Og nu skal han så testes onsdag og fredag.

Jeg er i øvrigt imponeret over myndighedernes opmærksomhed på det. Jeg nåede knap nok at læse testsvaret, før jeg blev ringet op. Og så ringede de igen nogle dage senere for at følge op på det hele. De har været ekstrem grundige med at få navne og telefonnumre på alle dem jeg har været i tæt kontakt med.

Nå, men jeg HÅBER jeg kan komme på arbejde torsdag. :D En sætning jeg ikke troede jeg skulle skrive.
3
Donna Martin Graduates!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Partråden

Indlægaf Slettet bruger » 19. okt 2020, 06:43

TinaW skrev:Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.


Set fra den modsatte side (jeg kunne reagere på sorg ligesom din mand) synes jeg omvendt det kan være irriterende at blive gjort forkert fordi man IKKE viser sine følelser. Håndterer man sin sorg forkert hvis man ikke viser sine følelser?
8
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Partråden

Indlægaf Undtagelsen » 19. okt 2020, 06:46

TinaW skrev:Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.


Men det er heller ikke forkert at sørge på forskellige måder.
Ingen skulle fortælle mig at min måde at sørge på er forkert og deres er den rigtige.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Partråden

Indlægaf Ado » 19. okt 2020, 06:51

TinaW skrev:Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.

Kan du ikke forklare jeres søn, at sorg er en tilstand, som folk reagerer forskelligt i. Nogen græder og vil gerne tale om det - andre vil ikke tale om det, fordi det gør for ondt. For sorg ER jo en udefinerbar størrelse med mange ansigter.
17
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 19. okt 2020, 08:00

abcd skrev:
TinaW skrev:Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.


Set fra den modsatte side (jeg kunne reagere på sorg ligesom din mand) synes jeg omvendt det kan være irriterende at blive gjort forkert fordi man IKKE viser sine følelser. Håndterer man sin sorg forkert hvis man ikke viser sine følelser?


Nej, det gør man ikke.
Jeg siger heller ikke til ham, at han skal vise sine følelser.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Partråden

Indlægaf TinaW » 19. okt 2020, 08:01

Undtagelsen skrev:
TinaW skrev:Her er min mand altså lidt belastende. Han er (naturligvis) trist pga moderens død tilbage i april. Hendes fødselsdag er lige på trapperne og det påvirker ham mere, end han nok lige havde regnet med og mere end han lige vil være ved.
Det er selvfølgelig ikke fordi han er trist, at han er belastende, men fordi han lukker sig ind i sig selv, i stedet for at tale om, hvordan han har det.
Han er ikke typen, der græder foran andre og det irriterer mig, at han ser det som et svaghedstegn.
Det påvirker også min søn, at han bliver så mentalt fraværende og jeg har sagt, at det er vigtigt at min søn ikke kommer til at føle, at det er forkert at vise sine følelser.


Men det er heller ikke forkert at sørge på forskellige måder.
Ingen skulle fortælle mig at min måde at sørge på er forkert og deres er den rigtige.


Det har du selvfølgelig en pointe i.
0
Apostrof
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:48
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1085

Re: Partråden

Indlægaf Apostrof » 19. okt 2020, 08:35

Øv, jeg er ved at blive ret vanvittig over Corona-hjemmearbejde med mand i huset :gisp:

Vi har kun et kontor og det har han besat, da han jo "har telefonen, der ringer". Fair nok, det er ret begrænset hvor mange møder, jeg har i mit arbejde. Til gengæld er det et arbejde, der kræver koncentration og at jeg sidder og fordyber mig i tingene (=fungerer ret dårligt med forstyrrelser). Han har ikke særligt meget at lave, så han bruger også en del tid på at se tv, spille computer osv.... Fair nok, det hører til hans bord. Men der hvor det bliver hamrende irriterende er, når man gentagne gange bliver ved med at komme ud i køkkenet og forstyrrer, fordi han liiiiiige skal fortælle om nyheder, han har set, en sjov video osv.

Bare her til morgen mellem kl. 9-10:
- Vil snakke om Frank Jensen sagen. Vi vender det kort, hvorefter jeg siger, at jeg har brug for ro, da jeg har nogle ting, jeg skal have lavet.
- Han kommer ud for at vise en wrestling video. Jeg ender med at se den, da han bare siger, at "jeg aaaltså bare skal se det her", så jeg tror, at det er vigtigt. Jeg siger igen, at jeg altså har ret travlt.
- Han kommer ud for at sige om jeg har set Mette Frederiksen siger, at Frank-sagen ikke er afgjort. Jeg siger halvsurt, at jeg altså har brug for ro!
- Han kommer igen ud og begynder igen at snakke.... Han når ikke engang at sige, hvad han vil, da jeg bliver virkelig irriteret og siger, at nu skal han altså stoppe for JEG HAR BRUG FOR RO TIL AT FÅ LAVET NOGET!!!
- Han bliver tøse-fornærmet og siger, at han altså bare var på vej i bad og baaare liiiiige ville fortælle det her på vejen og jeg er pisse urimelig at blive så sur. Jeg siger, at jeg synes, at han er ubehøvlet for ikke at respektere min grænse, når jeg udtrykkeligt flere gange har sagt, at jeg har brug for ro og ikke engang har kunnet få 15 min uden afbrydelser.
- Kommer tilbage fra bad, går surt forbi og smækker døren ind til kontoret.

Amen, for helvede da! Men så fik jeg da i det mindste ro :fløjt: Men kan så ikke koncentrere mig pga arrigskab over hans drama :genert: Så nu afreagerer jeg herinde! :gruble:

Og det har bare været sådan hele her 2. omgang nedlukning (1. gang var bedre, da han der havde et andet arbejde, hvor der var rigeligt at lave). Hvis det ikke er random shit, så er det en hel afrapportering af sine opgaver, frustration over svære opgaver/kolleger/chef... Aaaaargh! :panik:
17
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Partråden

Indlægaf Akehurst2 » 19. okt 2020, 08:59

Apostrof skrev:Øv, jeg er ved at blive ret vanvittig over Corona-hjemmearbejde med mand i huset :gisp:

Vi har kun et kontor og det har han besat, da han jo "har telefonen, der ringer". Fair nok, det er ret begrænset hvor mange møder, jeg har i mit arbejde. Til gengæld er det et arbejde, der kræver koncentration og at jeg sidder og fordyber mig i tingene (=fungerer ret dårligt med forstyrrelser). Han har ikke særligt meget at lave, så han bruger også en del tid på at se tv, spille computer osv.... Fair nok, det hører til hans bord. Men der hvor det bliver hamrende irriterende er, når man gentagne gange bliver ved med at komme ud i køkkenet og forstyrrer, fordi han liiiiiige skal fortælle om nyheder, han har set, en sjov video osv.

Bare her til morgen mellem kl. 9-10:
- Vil snakke om Frank Jensen sagen. Vi vender det kort, hvorefter jeg siger, at jeg har brug for ro, da jeg har nogle ting, jeg skal have lavet.
- Han kommer ud for at vise en wrestling video. Jeg ender med at se den, da han bare siger, at "jeg aaaltså bare skal se det her", så jeg tror, at det er vigtigt. Jeg siger igen, at jeg altså har ret travlt.
- Han kommer ud for at sige om jeg har set Mette Frederiksen siger, at Frank-sagen ikke er afgjort. Jeg siger halvsurt, at jeg altså har brug for ro!
- Han kommer igen ud og begynder igen at snakke.... Han når ikke engang at sige, hvad han vil, da jeg bliver virkelig irriteret og siger, at nu skal han altså stoppe for JEG HAR BRUG FOR RO TIL AT FÅ LAVET NOGET!!!
- Han bliver tøse-fornærmet og siger, at han altså bare var på vej i bad og baaare liiiiige ville fortælle det her på vejen og jeg er pisse urimelig at blive så sur. Jeg siger, at jeg synes, at han er ubehøvlet for ikke at respektere min grænse, når jeg udtrykkeligt flere gange har sagt, at jeg har brug for ro og ikke engang har kunnet få 15 min uden afbrydelser.
- Kommer tilbage fra bad, går surt forbi og smækker døren ind til kontoret.

Amen, for helvede da! Men så fik jeg da i det mindste ro :fløjt: Men kan så ikke koncentrere mig pga arrigskab over hans drama :genert: Så nu afreagerer jeg herinde! :gruble:

Og det har bare været sådan hele her 2. omgang nedlukning (1. gang var bedre, da han der havde et andet arbejde, hvor der var rigeligt at lave). Hvis det ikke er random shit, så er det en hel afrapportering af sine opgaver, frustration over svære opgaver/kolleger/chef... Aaaaargh! :panik:


Jeg var blevet så flintrende arrig :nerve: Jeg sidder og er helt rasende på dine vegne :genert:

Det er absurd, at han ikke forstår, at du er på arbejde. Ville han ringe til dig hvert kvarter, hvis du var på kontoret?
15
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Partråden

Indlægaf Oak123 » 19. okt 2020, 11:03

Apostrof skrev:Øv, jeg er ved at blive ret vanvittig over Corona-hjemmearbejde med mand i huset :gisp:

Vi har kun et kontor og det har han besat, da han jo "har telefonen, der ringer". Fair nok, det er ret begrænset hvor mange møder, jeg har i mit arbejde. Til gengæld er det et arbejde, der kræver koncentration og at jeg sidder og fordyber mig i tingene (=fungerer ret dårligt med forstyrrelser). Han har ikke særligt meget at lave, så han bruger også en del tid på at se tv, spille computer osv.... Fair nok, det hører til hans bord. Men der hvor det bliver hamrende irriterende er, når man gentagne gange bliver ved med at komme ud i køkkenet og forstyrrer, fordi han liiiiiige skal fortælle om nyheder, han har set, en sjov video osv.

Bare her til morgen mellem kl. 9-10:
- Vil snakke om Frank Jensen sagen. Vi vender det kort, hvorefter jeg siger, at jeg har brug for ro, da jeg har nogle ting, jeg skal have lavet.
- Han kommer ud for at vise en wrestling video. Jeg ender med at se den, da han bare siger, at "jeg aaaltså bare skal se det her", så jeg tror, at det er vigtigt. Jeg siger igen, at jeg altså har ret travlt.
- Han kommer ud for at sige om jeg har set Mette Frederiksen siger, at Frank-sagen ikke er afgjort. Jeg siger halvsurt, at jeg altså har brug for ro!
- Han kommer igen ud og begynder igen at snakke.... Han når ikke engang at sige, hvad han vil, da jeg bliver virkelig irriteret og siger, at nu skal han altså stoppe for JEG HAR BRUG FOR RO TIL AT FÅ LAVET NOGET!!!
- Han bliver tøse-fornærmet og siger, at han altså bare var på vej i bad og baaare liiiiige ville fortælle det her på vejen og jeg er pisse urimelig at blive så sur. Jeg siger, at jeg synes, at han er ubehøvlet for ikke at respektere min grænse, når jeg udtrykkeligt flere gange har sagt, at jeg har brug for ro og ikke engang har kunnet få 15 min uden afbrydelser.
- Kommer tilbage fra bad, går surt forbi og smækker døren ind til kontoret.

Amen, for helvede da! Men så fik jeg da i det mindste ro :fløjt: Men kan så ikke koncentrere mig pga arrigskab over hans drama :genert: Så nu afreagerer jeg herinde! :gruble:

Og det har bare været sådan hele her 2. omgang nedlukning (1. gang var bedre, da han der havde et andet arbejde, hvor der var rigeligt at lave). Hvis det ikke er random shit, så er det en hel afrapportering af sine opgaver, frustration over svære opgaver/kolleger/chef... Aaaaargh! :panik:


Jeg er helt med dig på den der, han må da acceptere at du flere gange siger at du har brug for ro og tid til at arbejde..
Kan du ikke lave sådan et folder A4 skilt med ledig/optage (åben/lukket dør), så han let kan se hvis der er et tidspunkt hvor han godt må snakke til dig. Når du nu ikke kan få kontoret med lukket dør, så må han respektere det skilt som det samme som en lukket dør. Altså når han nu ikke selv kan finde ud af det.
3

Tilbage til "Forhold og sex"