Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf Daine » 17. okt 2020, 15:00

Jeg synes det er fint - og perfekt for dem der gerne vil have en rolig ferie. De fleste hoteller i Danmark er børnevenlige og der findes endda hoteller hvor de går den ekstra mil for at gøre dem ekstremt børnevenlige (feks Legoland hotellerne), så er det vel også fair nok der er hoteller for den modsatte målgruppe?

Jeg har været inde og kigge lidt på billeder fra Ærø Hotel. Det ligner mest af alt et kongreshotel, så jeg tænker faktisk at de fleste børnefamilier ville vælge hotellet fra alligevel. Og tror også det er de færreste 16-nogle-og-tyve-årige der vil synes det var fedt at tage på drukferie der :cool: Ærø har nok mere end det ene hotel, så der er muligheder for som børnefamilie at tage på hotelferie andre steder på øen. Win-win for alle.


Jeg forstår ikke hvorfor det skaber debat. Havde hotellet nu sagt at her er familier kun velkomne hvis børnene er velopdragne og ikke larmer, SÅ kunne jeg forstå det :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf avdotja » 17. okt 2020, 15:05

Kanga skrev:...
Jeg arbejdede på et Michelin-ish sted engang. Der var børn også velkomne, MEN skulle de med i restauranten, forudsatte det bordreservation kl. 17. Så var de som regel ude igen, inden det store ryk ind kl. 19. Ellers var vi gerne behjælpelige med at booke en barnepige, som kunne passe børnene på værelset, mens forældrene spiste i restauranten.
...
Kanga

Jeg bryder mig ikke om at det forlanges, men jeg synes faktisk det er et fint kompromis for “fine” restauranter at henstille til at familier med børn bestiller bord til kl 17 eller alternativt gør brug af en barnepige. Så bør der være klart for forældrene hvad der forventes og samtidig er der nok bedre plads til et enkelt barnefejltrin eller to i det tidsrum.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf fisken80 » 17. okt 2020, 15:40

avdotja skrev:Jeg synes det er en lidt ærgerlig tendens, det med at dele samfundet op i mindre og mindre undergrupper. I mine øjne, burde det kunne klares med at man primært markedsfører sig til voksne uden børn (feks via den mad eller de aktiviteter der tilbydes, ved ikke at have gængse børneting til rådighed og undlade at give børnerabatter). Så ved de forældre, hvis børn ikke er egnet til voksne rammer, godt at det ikke er der de skal slippe ungerne løs.

I mine øjner det kun positivt at børn lærer at der er steder hvor tingene foregår på deres præmisser (feks børnehoteller og familievenlige restauranter med legeland), men også steder hvor det hele foregår på de voksnes betingelser (feks almindelige hoteller og michelinrestauranter) - og det lærer de da aldrig, hvis de kun har adgang til de vilde børnesteder.

Har jeg lyst til at tage på en børnevenligt hotel, med legende og larmende børn over det hele? Nej, det har jeg ikke. Men det er altså heller ikke mit indtryk at det er sådan det foregår, på ganske almindelige ikke-børne hoteller, hvor enkelte familier tilfældigvis har børn med.


Det er sjovt, for jeg har aldrig været på voksenhoteller som barn, og jeg har alligevel fint lært at begå mig den slags steder. Hvorfor skal børn lære at begå sig den slags steder egentlig?
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf Delfin » 17. okt 2020, 17:04

fisken80 skrev:
avdotja skrev:Jeg synes det er en lidt ærgerlig tendens, det med at dele samfundet op i mindre og mindre undergrupper. I mine øjne, burde det kunne klares med at man primært markedsfører sig til voksne uden børn (feks via den mad eller de aktiviteter der tilbydes, ved ikke at have gængse børneting til rådighed og undlade at give børnerabatter). Så ved de forældre, hvis børn ikke er egnet til voksne rammer, godt at det ikke er der de skal slippe ungerne løs.

I mine øjner det kun positivt at børn lærer at der er steder hvor tingene foregår på deres præmisser (feks børnehoteller og familievenlige restauranter med legeland), men også steder hvor det hele foregår på de voksnes betingelser (feks almindelige hoteller og michelinrestauranter) - og det lærer de da aldrig, hvis de kun har adgang til de vilde børnesteder.

Har jeg lyst til at tage på en børnevenligt hotel, med legende og larmende børn over det hele? Nej, det har jeg ikke. Men det er altså heller ikke mit indtryk at det er sådan det foregår, på ganske almindelige ikke-børne hoteller, hvor enkelte familier tilfældigvis har børn med.


Det er sjovt, for jeg har aldrig været på voksenhoteller som barn, og jeg har alligevel fint lært at begå mig den slags steder. Hvorfor skal børn lære at begå sig den slags steder egentlig?


Det er ikke sådan, at alle hoteller pludselig begynder at fravælge børn, også uden at være i den anden grøft som totale børnemagneter, så der er masser af steder, hvor børnene kan lære det. Personligt har jeg ikke behov for rene voksenhoteller, men jeg har forståelse for, at nogle mennesker ønsker det.
0
14 11 14
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf avdotja » 17. okt 2020, 18:06

fisken80 skrev:
avdotja skrev:Jeg synes det er en lidt ærgerlig tendens, det med at dele samfundet op i mindre og mindre undergrupper. I mine øjne, burde det kunne klares med at man primært markedsfører sig til voksne uden børn (feks via den mad eller de aktiviteter der tilbydes, ved ikke at have gængse børneting til rådighed og undlade at give børnerabatter). Så ved de forældre, hvis børn ikke er egnet til voksne rammer, godt at det ikke er der de skal slippe ungerne løs.

I mine øjner det kun positivt at børn lærer at der er steder hvor tingene foregår på deres præmisser (feks børnehoteller og familievenlige restauranter med legeland), men også steder hvor det hele foregår på de voksnes betingelser (feks almindelige hoteller og michelinrestauranter) - og det lærer de da aldrig, hvis de kun har adgang til de vilde børnesteder.

Har jeg lyst til at tage på en børnevenligt hotel, med legende og larmende børn over det hele? Nej, det har jeg ikke. Men det er altså heller ikke mit indtryk at det er sådan det foregår, på ganske almindelige ikke-børne hoteller, hvor enkelte familier tilfældigvis har børn med.

Det er sjovt, for jeg har aldrig været på voksenhoteller som barn, og jeg har alligevel fint lært at begå mig den slags steder. Hvorfor skal børn lære at begå sig den slags steder egentlig?

De skal lære at begå sig den slags steder, hvis de (eller deres forældre) gerne vil ind den slags steder.

På samme måde som du sikkert holder af at gå ud og spise med kæresten, er der nogen der synes det er hyggeligt at gå ud og spise (god mad) med deres familie - også selvom den inkluderer børn. At man en dag får børn, er ikke ensbetydende at man på magisk vis begynder at drages af McDonald’s mad.
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf fisken80 » 17. okt 2020, 20:39

avdotja skrev:
fisken80 skrev:
avdotja skrev:Jeg synes det er en lidt ærgerlig tendens, det med at dele samfundet op i mindre og mindre undergrupper. I mine øjne, burde det kunne klares med at man primært markedsfører sig til voksne uden børn (feks via den mad eller de aktiviteter der tilbydes, ved ikke at have gængse børneting til rådighed og undlade at give børnerabatter). Så ved de forældre, hvis børn ikke er egnet til voksne rammer, godt at det ikke er der de skal slippe ungerne løs.

I mine øjner det kun positivt at børn lærer at der er steder hvor tingene foregår på deres præmisser (feks børnehoteller og familievenlige restauranter med legeland), men også steder hvor det hele foregår på de voksnes betingelser (feks almindelige hoteller og michelinrestauranter) - og det lærer de da aldrig, hvis de kun har adgang til de vilde børnesteder.

Har jeg lyst til at tage på en børnevenligt hotel, med legende og larmende børn over det hele? Nej, det har jeg ikke. Men det er altså heller ikke mit indtryk at det er sådan det foregår, på ganske almindelige ikke-børne hoteller, hvor enkelte familier tilfældigvis har børn med.

Det er sjovt, for jeg har aldrig været på voksenhoteller som barn, og jeg har alligevel fint lært at begå mig den slags steder. Hvorfor skal børn lære at begå sig den slags steder egentlig?

De skal lære at begå sig den slags steder, hvis de (eller deres forældre) gerne vil ind den slags steder.

På samme måde som du sikkert holder af at gå ud og spise med kæresten, er der nogen der synes det er hyggeligt at gå ud og spise (god mad) med deres familie - også selvom den inkluderer børn. At man en dag får børn, er ikke ensbetydende at man på magisk vis begynder at drages af McDonald’s mad.


Men børnene kan vel fint lære det de steder, hvor de er velkomne? Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor de mennesker, der ikke ønsker at være en del af denne opdragelse skal blandes ind i det.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf ajnaM » 17. okt 2020, 20:53

LaMariposa skrev:Der er tusindvis af andre hoteller, der er målrettet børnefamilier, så jeg synes det er okay, at der også er hoteller med aldersgrænser.

Børn fylder og sætter ofte dagsordenen, og det skal de selvfølgelig have lov til. Det generer mig heller ikke, når jeg er i en sammenhæng (f.eks. familieweekend eller på besøg hos venner), hvor det er præmissen. Der er det fint, fordi man har en relation til barnet. Men når jeg er på ferie, synes jeg altså, at det er meget rart at være fri for den uro, det giver, når der er mange børn samme sted.


Det er en ting at målrette, en anden at forbyde.

Det er fint med mig at målrette, eksempelvis ved at have aktiviteter for pensionister/swingere/homoseksuelle/børnefamilier eller hvad det nu er for en gruppe, man gerne vil tiltrække. Men når man forbyder andre adgang, er det noget andet. Mig bekendt er der ingen hoteller, der forbyder barnløse adgang.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf Bergen » 17. okt 2020, 21:04

Det er helt ok.

Vi har været der på det hotel (der ikke er ikke typisk familiehotel) med vores datter, der ingen ballade lavede - men jeg oplever desværre ofte børn, der sætter dagsordenen og ødelægger andres ophold på et spisested eller hotel. Uden forældrene gær det mindste for at få rettet lidt ind.

Vi er begyndt at bruge airbnb en del, da vi sjældent møder larmende børn i det koncept, da der er færre gæster.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf avdotja » 17. okt 2020, 21:21

fisken80 skrev:...
Men børnene kan vel fint lære det de steder, hvor de er velkomne? Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor de mennesker, der ikke ønsker at være en del af denne opdragelse skal blandes ind i det.

Det mener jeg da heller ikke at folk skal. Uanset om der hænger et skilt med “børn velkommen” eller ej, skal de da opføre sig i overensstemmelse med det man nu forventer af folk der frekventerer et givent sted. Dvs at de i teateret skal kunne både sidde og være stille i x antal timer, på voksenrestauranten være i stand til at blive siddende ved borde og udvise almindelig bordskik og på det almindelige hotel ikke farer rundt og betragter gangene som deres personlige legeplads. Det er forældrenes ansvar, kun at tage børnene med til de ting de kan håndtere.

Men hvis børnene opfører sig pænt og ikke gør det store væsen af dem selv (og det er der immervæk en del af de lidt ældre børn der godt kan klare), så har jeg svært ved at se at det skulle være så forfærdelig for en anden gæst, at få øje på et barn.
1
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf hthy » 17. okt 2020, 23:47

Jeg kommer til at tænke på en oplevelse mine forældre havde for mange år siden, De var på en busrejse til et sted i Tyskland (husker ikke lige hvor) hvor hele rejsegruppen hver aften spiste i hotellets restaurant. Der var også tyske gæster, bl.a. en familie med 2 børn, der var meget støjende og generende at høre på og forældrene sagde ikke noget. Der var også børn i den danske gruppe, men de kunne godt findeud af at opføre sig ordentligt. Den sidste aften de var der skete det så at en af de danske børn råbte lidt højt og straks råbte den tyske mor Ruhe Bitte. Den danske mor sagde så: Skrig unger, og det gjorde de og fik stor opbakning fra hele det danske selskab.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf Aima » 18. okt 2020, 01:44

I den ideelle verden, er jeg enig med dem der ærgrer sig over at man deler samfundet op i grupper på den måde, men mine fire år som tjener i en mellemklasse-restaurant, har, må jeg indrømme, givet mig en ærgerlig øjenåbner ift. hvor passive mange forældre er, når de har deres børn med ude. Og når jeg skriver mange, så mener jeg faktisk mange. Flertallet. Med tiden er det faktisk bare blevet en forventning, når vi får familier med børn i restauranten, at det på samtlige parametre kræver ekstra ressourcer af personalet, men den erfaring kom bag på mig.

Jeg er på ingen måde “børnehader“, og de fleste børn er også ret vilde med mig, men havde jeg muligheden, ville jeg fravælge forstyrrelser fra dem på en ferie.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf Bergen » 18. okt 2020, 01:52

avdotja skrev:
Ado skrev:Jeg ville elske et hotel uden små børn. Sidst jeg var på hotel, boede der børnefamilier på begge sider af mit værelse. For helvede en larm. Råben, skrigen og hvin og løben frem og tilbage på gangen. Det var dybt belastende.
Jeg kan godt lide børn. Jeg gider bare ikke fremmede børns larm, når jeg betaler for at slappe af.

Men sådan noget synes jeg da at man skal påpege overfor hotelbestyreren, på samme måde som ville påpege det hvis der var nogen der holdte vild fest (medmindre man selvfølgelig har booket sig ind på et decideret familie- hhv partyhotel).

Det er jo ikke børnene i sig selv der er problemet (på samme måde som at fire 18-årige ikke per definition er problematiske festgæster), men at de her specifikke børn (eller forældre...) ikke formår at opføre sig ordentlig overfor resten af hotellets gæster.

Jeg synes det er en super ærgelig tendens det med at nogen forældre mener at børn har ret til at “være børn for fuld skrue, uanset tid og sted”, og jeg frygter at en højere grad af opdeling bare vil forstærke det yderligere. For hvornår skal børn lærer at tage hensyn og “opføre sig som små voksne”, hvis det aldrig er nødvendigt?


Det er ærgerligt for os med børn, der kan færdes alle steder, men verden er jo heldigvis stor med masser af muligheder.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2020, 04:23

ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:Der er tusindvis af andre hoteller, der er målrettet børnefamilier, så jeg synes det er okay, at der også er hoteller med aldersgrænser.

Børn fylder og sætter ofte dagsordenen, og det skal de selvfølgelig have lov til. Det generer mig heller ikke, når jeg er i en sammenhæng (f.eks. familieweekend eller på besøg hos venner), hvor det er præmissen. Der er det fint, fordi man har en relation til barnet. Men når jeg er på ferie, synes jeg altså, at det er meget rart at være fri for den uro, det giver, når der er mange børn samme sted.


Det er en ting at målrette, en anden at forbyde.

Det er fint med mig at målrette, eksempelvis ved at have aktiviteter for pensionister/swingere/homoseksuelle/børnefamilier eller hvad det nu er for en gruppe, man gerne vil tiltrække. Men når man forbyder andre adgang, er det noget andet. Mig bekendt er der ingen hoteller, der forbyder barnløse adgang.


Selvfølgelig er der forskel på målrette og forbyde. Og det er altid en hårfin balance i forhold til ikke at dele samfundet alt for meget op. Men det er jo langt fra flertallet af hoteller, der er børnefri.

Jeg ville i øvrigt synes, det var okay, hvis der var hoteller, der var forbudt for besøgende uden børn.
2
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 9929
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1051
Likede indlæg: 27065

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf ajnaM » 18. okt 2020, 05:37

LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:Der er tusindvis af andre hoteller, der er målrettet børnefamilier, så jeg synes det er okay, at der også er hoteller med aldersgrænser.

Børn fylder og sætter ofte dagsordenen, og det skal de selvfølgelig have lov til. Det generer mig heller ikke, når jeg er i en sammenhæng (f.eks. familieweekend eller på besøg hos venner), hvor det er præmissen. Der er det fint, fordi man har en relation til barnet. Men når jeg er på ferie, synes jeg altså, at det er meget rart at være fri for den uro, det giver, når der er mange børn samme sted.


Det er en ting at målrette, en anden at forbyde.

Det er fint med mig at målrette, eksempelvis ved at have aktiviteter for pensionister/swingere/homoseksuelle/børnefamilier eller hvad det nu er for en gruppe, man gerne vil tiltrække. Men når man forbyder andre adgang, er det noget andet. Mig bekendt er der ingen hoteller, der forbyder barnløse adgang.


Selvfølgelig er der forskel på målrette og forbyde. Og det er altid en hårfin balance i forhold til ikke at dele samfundet alt for meget op. Men det er jo langt fra flertallet af hoteller, der er børnefri.

Jeg ville i øvrigt synes, det var okay, hvis der var hoteller, der var forbudt for besøgende uden børn.


Diskrimination handler i mine øjne ikke om antallet af udbud. Det ville heller ikke være okay, hvis ét diskotek officielt forbød mennesker med anden hudfarve end hvid adgang, selvom det kun var det ene.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41312

Re: Ærø Hotel bliver Danmarks første uden børn

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2020, 06:06

ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:
ajnaM skrev:
LaMariposa skrev:Der er tusindvis af andre hoteller, der er målrettet børnefamilier, så jeg synes det er okay, at der også er hoteller med aldersgrænser.

Børn fylder og sætter ofte dagsordenen, og det skal de selvfølgelig have lov til. Det generer mig heller ikke, når jeg er i en sammenhæng (f.eks. familieweekend eller på besøg hos venner), hvor det er præmissen. Der er det fint, fordi man har en relation til barnet. Men når jeg er på ferie, synes jeg altså, at det er meget rart at være fri for den uro, det giver, når der er mange børn samme sted.


Det er en ting at målrette, en anden at forbyde.

Det er fint med mig at målrette, eksempelvis ved at have aktiviteter for pensionister/swingere/homoseksuelle/børnefamilier eller hvad det nu er for en gruppe, man gerne vil tiltrække. Men når man forbyder andre adgang, er det noget andet. Mig bekendt er der ingen hoteller, der forbyder barnløse adgang.


Selvfølgelig er der forskel på målrette og forbyde. Og det er altid en hårfin balance i forhold til ikke at dele samfundet alt for meget op. Men det er jo langt fra flertallet af hoteller, der er børnefri.

Jeg ville i øvrigt synes, det var okay, hvis der var hoteller, der var forbudt for besøgende uden børn.


Diskrimination handler i mine øjne ikke om antallet af udbud. Det ville heller ikke være okay, hvis ét diskotek officielt forbød mennesker med anden hudfarve end hvid adgang, selvom det kun var det ene.


Enig, diskrimination handler ikke om antallet af udbud. Men jeg synes ikke, at det er fair at sammenligne det her med ikke at ville lukke nogen med en bestemt hudfarve ind på et diskotek.
3
:lun: Be brave

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"