Huawei y5p - ingen google tjenester?

zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2020, 22:02

Jeg skal ud og ha' ny (brugt?) mobil, da min gamle er ved at være helt slidt ned, MEN jeg har virkelig lille budget til sådan en, så vi snakker max 500-700 kr. Har kigget på den nye Huawei y5p, men har læst man ikke kan bruge google's tjenester på den :forvirret: Kan det virkelig passe? Nogle der ved noget om det? det lyder meget mærkeligt synes jeg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. okt 2020, 22:06

Huaweis nye modeller understøttes ikke længere af google, men kun af deres egen app service.
De ældre modeller gør, men der er vist noget med at man dog ikke kan opdatere android/google længere :gruble: Jeg har selv et p20 lite, og har ikke bemærket en forskel dog.

Det skyldes et handlesboycut fra USA's side ifht Kina, som gør at de ikke længere kan have et samarbejde med google.
tak til Trump :sarkasme:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf Aragorn » 16. okt 2020, 22:09

zembra1986 skrev:Jeg skal ud og ha' ny (brugt?) mobil, da min gamle er ved at være helt slidt ned, MEN jeg har virkelig lille budget til sådan en, så vi snakker max 500-700 kr. Har kigget på den nye Huawei y5p, men har læst man ikke kan bruge google's tjenester på den :forvirret: Kan det virkelig passe? Nogle der ved noget om det? det lyder meget mærkeligt synes jeg.


De har ikke Gapps. Det er ikke lovligt for Google at give Huawei den adgang, fordi Huawei spionerer helt vildt.

Jeg ville absolut ikke købe en Android telefon uden Gapps.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2020, 22:38

Aragorn skrev:
zembra1986 skrev:Jeg skal ud og ha' ny (brugt?) mobil, da min gamle er ved at være helt slidt ned, MEN jeg har virkelig lille budget til sådan en, så vi snakker max 500-700 kr. Har kigget på den nye Huawei y5p, men har læst man ikke kan bruge google's tjenester på den :forvirret: Kan det virkelig passe? Nogle der ved noget om det? det lyder meget mærkeligt synes jeg.


De har ikke Gapps. Det er ikke lovligt for Google at give Huawei den adgang, fordi Huawei spionerer helt vildt.

Jeg ville absolut ikke købe en Android telefon uden Gapps.


Gapps?

EDIT: googlede lige. Gapps = google apps, right?

Det er mærkeligt, alle deres forrige modeller understøtter da så vidt jeg ved google apps. Min gamle er også en Huawei, men den har da google apps pre installeret. Men ja, jeg vil ikke have en mobil som ikke har Gapps.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf zembra1986 » 16. okt 2020, 22:48

Madam Pomfrey skrev:Huaweis nye modeller understøttes ikke længere af google, men kun af deres egen app service.
De ældre modeller gør, men der er vist noget med at man dog ikke kan opdatere android/google længere :gruble: Jeg har selv et p20 lite, og har ikke bemærket en forskel dog.

Det skyldes et handlesboycut fra USA's side ifht Kina, som gør at de ikke længere kan have et samarbejde med google.
tak til Trump :sarkasme:


Hvor nederen! :boo: Så gider jeg nok ikke Huawei længere. Min gamle er også en Huawei og den har også google apps, og har da heller ikke lige bemærket at de ikke har kunnet opdatere.
0
Petrix
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf Petrix » 16. okt 2020, 22:55

Don’t trust China, China is asshole.

https://youtu.be/hicC53AhZ6Y
0
27102021
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Huawei y5p - ingen google tjenester?

Indlægaf Aragorn » 17. okt 2020, 07:07

zembra1986 skrev:
Madam Pomfrey skrev:Huaweis nye modeller understøttes ikke længere af google, men kun af deres egen app service.
De ældre modeller gør, men der er vist noget med at man dog ikke kan opdatere android/google længere :gruble: Jeg har selv et p20 lite, og har ikke bemærket en forskel dog.

Det skyldes et handlesboycut fra USA's side ifht Kina, som gør at de ikke længere kan have et samarbejde med google.
tak til Trump :sarkasme:


Hvor nederen! :boo: Så gider jeg nok ikke Huawei længere. Min gamle er også en Huawei og den har også google apps, og har da heller ikke lige bemærket at de ikke har kunnet opdatere.


Det har ikke rigtigt noget med opdateringer at gøre, men det betyder at Huawei ikke får adgang til Google Play, og dermed heller ikke til de apps der ligger derinde. Hvor mange danskere vil have en telefon, hvor de ikke kan installere e-boks, Mobile Pay, Sundhedskortet og NemID?

Det er mest af alt dét, der er problemet. Ingen Gapps, ingen adgang til Google Play.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Computere, spil og internet"