Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 28. sep 2020, 09:30

Jammerdalen skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er ved at dø ved tanken om en vinter uden rejseaktivitet. Nøj, hvor jeg savner at komme ud og se noget, der ikke er Danmark. Hvis jeg havde vidst, at mine tre dage i Østrig i februar ville være årets (eneste) tur, så skulle jeg have nydt den lidt mere :genert:


Hvad med en tur til Kreta? :)


Hvis det er corona der tænkes på, ser Cypern ud til at være det bedste sted at tage til, lige nu.

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... ommodation ;)


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22


Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf LaMariposa » 28. sep 2020, 10:09

paint skrev:
Jammerdalen skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er ved at dø ved tanken om en vinter uden rejseaktivitet. Nøj, hvor jeg savner at komme ud og se noget, der ikke er Danmark. Hvis jeg havde vidst, at mine tre dage i Østrig i februar ville være årets (eneste) tur, så skulle jeg have nydt den lidt mere :genert:


Hvad med en tur til Kreta? :)


Hvis det er corona der tænkes på, ser Cypern ud til at være det bedste sted at tage til, lige nu.

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... ommodation ;)


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22


Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379


Det, der udfordrer mig mest er planlægningen. Rejsevejledningerne kan så hurtigt ændre sig, og flyaflysninger osv. er også lidt en stressfaktor. Man kan selvfølgelig sikre sig, at man kan få pengene tilbage, hvis landet bliver rødt. Og så er der alt det der med, at hvis landet bliver rødt, så skal jeg i karantæne, når jeg kommer hjem. Den skal tilpasses med arbejdsopgaver osv.
0
:lun: Be brave
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 28. sep 2020, 10:23

LaMariposa skrev:
paint skrev:
Jammerdalen skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er ved at dø ved tanken om en vinter uden rejseaktivitet. Nøj, hvor jeg savner at komme ud og se noget, der ikke er Danmark. Hvis jeg havde vidst, at mine tre dage i Østrig i februar ville være årets (eneste) tur, så skulle jeg have nydt den lidt mere :genert:


Hvad med en tur til Kreta? :)


Hvis det er corona der tænkes på, ser Cypern ud til at være det bedste sted at tage til, lige nu.

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... ommodation ;)


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22


Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379


Det, der udfordrer mig mest er planlægningen. Rejsevejledningerne kan så hurtigt ændre sig, og flyaflysninger osv. er også lidt en stressfaktor. Man kan selvfølgelig sikre sig, at man kan få pengene tilbage, hvis landet bliver rødt. Og så er der alt det der med, at hvis landet bliver rødt, så skal jeg i karantæne, når jeg kommer hjem. Den skal tilpasses med arbejdsopgaver osv.


Jeg tror ikke, der er nogle lande, der bliver røde pga. corona - de bliver højst orange.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 28. sep 2020, 10:25

LaMariposa skrev:
paint skrev:
Jammerdalen skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er ved at dø ved tanken om en vinter uden rejseaktivitet. Nøj, hvor jeg savner at komme ud og se noget, der ikke er Danmark. Hvis jeg havde vidst, at mine tre dage i Østrig i februar ville være årets (eneste) tur, så skulle jeg have nydt den lidt mere :genert:


Hvad med en tur til Kreta? :)


Hvis det er corona der tænkes på, ser Cypern ud til at være det bedste sted at tage til, lige nu.

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... ommodation ;)


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22


Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379


Det, der udfordrer mig mest er planlægningen. Rejsevejledningerne kan så hurtigt ændre sig, og flyaflysninger osv. er også lidt en stressfaktor. Man kan selvfølgelig sikre sig, at man kan få pengene tilbage, hvis landet bliver rødt. Og så er der alt det der med, at hvis landet bliver rødt, så skal jeg i karantæne, når jeg kommer hjem. Den skal tilpasses med arbejdsopgaver osv.


Helt enig. Jeg ville også meget gerne selv en tur sydpå, Indlægget var mest ment som et 'hvis man nu ikke kunne lade være, overhovedet' - så ville jeg personligt nok vælge Cypern fremfor Grækenland. Der er faktisk meget få smittede på Cypern, og det ser ud til at have ligget meget stabilt igennem lang tid.


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22
Recovered: 1.369
Active: 305



Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379
Recovered: 1.347
Active: 15.718
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2020, 10:35

LaMariposa skrev:Det, der udfordrer mig mest er planlægningen. Rejsevejledningerne kan så hurtigt ændre sig, og flyaflysninger osv. er også lidt en stressfaktor. Man kan selvfølgelig sikre sig, at man kan få pengene tilbage, hvis landet bliver rødt. Og så er der alt det der med, at hvis landet bliver rødt, så skal jeg i karantæne, når jeg kommer hjem. Den skal tilpasses med arbejdsopgaver osv.


Sådan har jeg det også.
Oveni det, du skriver (minus karantæne, for jeg holder orlov og kan isolere mig uden varsel), kommer så, at jeg er gået fra "bare" ikke at ville overføre smitte til andre til nu heller ikke selv at ville have sygdommen. Det kan jeg selvfølgelig ikke styre 100% selv, men pga. mit ændrede fokus gør tanken om at rejse ud mig utryg.

I august besluttede jeg, at jeg ikke rejser til udlandet, før jeg er vaccineret. Det er trist, men det har samtidig givet en ro ikke at skulle diskutere videre med mig selv.
1
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Nesnay » 28. sep 2020, 14:26

Jeg kan slet ikke overskue at planlægge nogen form for rejser p.t., alting er så usikkert.

Min arbejdsplads har desuden den politik, at hvis man rejser til et land, hvortil ikkenødvendige rejser frarådes, må man ikke møde op på arbejde i 14 dage derefter, men skal bruge ferie. Selv om vi p.t. arbejder hjemme 50 % af tiden, kan der ikke arbejdes hjemmefra i de 14 dage. Dette gælder ikke efter forretningsrejser, men i min afdeling er vi ikke begyndt at planlægge den slags igen endnu (vi har normalt en del rejseaktivitet).
1
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Akehurst2 » 28. sep 2020, 14:38

Nesnay skrev:Jeg kan slet ikke overskue at planlægge nogen form for rejser p.t., alting er så usikkert.

Min arbejdsplads har desuden den politik, at hvis man rejser til et land, hvortil ikkenødvendige rejser frarådes, må man ikke møde op på arbejde i 14 dage derefter, men skal bruge ferie. Selv om vi p.t. arbejder hjemme 50 % af tiden, kan der ikke arbejdes hjemmefra i de 14 dage. Dette gælder ikke efter forretningsrejser, men i min afdeling er vi ikke begyndt at planlægge den slags igen endnu (vi har normalt en del rejseaktivitet).


Min arbejdsplads har ikke direkte forbudt folk at rejse til orange lande, men oplyser at myndighederne jo opfordrer kraftigt til selvisolation og at arbejdspladsen kan 'nægte at modtage din arbejdskraft i perioden med selvisolation. Perioden vil i så fald som udgangspunkt være uden løn.'

Hvis man sikrer sig, at der ikke er eksterne møder i den periode, så kan jeg dog ikke se rimeligheden i, at de skulle nægte at modtage min arbejdskraft. Nu har vi arbejdet hjemme i mange måneder og de har jo ikke lavet andet end at understrege hvor glimrende det går, så om man arbejder hjemme grundet selvisolation som følge af rejse eller andet (fx hjemsendte børn grundet smitte i skole/institution, partner udsat for smitte eller andet, som man selvfølgelig er mindre herre over) kan jeg ikke rigtig se forskellen på. Det, der stopper mig mest er, at jeg ikke gider skabe en unødig konflikt.

Men det er nu stadig svært at planlægge bare lidt ud i fremtiden. Vi ville gerne som planlagt på ski i julen og synes egentlig, det er en i vidt omfang ret coronasikker rejseform, nu vi bor i egen lejlighed. Der er selvfølgelig noget med liftkøer, men der tænker jeg at skisportsstedet selv tager hånd om noget med afstand/tidsbestilling, ligesom i forlystelsesparker. Det burde være muligt, men der kan jo ske så meget de næste par måneder.
2
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Jammerdalen » 28. sep 2020, 20:15

paint skrev:
Jammerdalen skrev:
LaMariposa skrev:Jeg er ved at dø ved tanken om en vinter uden rejseaktivitet. Nøj, hvor jeg savner at komme ud og se noget, der ikke er Danmark. Hvis jeg havde vidst, at mine tre dage i Østrig i februar ville være årets (eneste) tur, så skulle jeg have nydt den lidt mere :genert:


Hvad med en tur til Kreta? :)


Hvis det er corona der tænkes på, ser Cypern ud til at være det bedste sted at tage til, lige nu.

https://www.spies.dk/bestil-charterrejs ... ommodation ;)


Cyprus
Cases: 1.696
Deaths: 22


Greece
Cases: 17.444
Deaths: 379


Ja, det ser endnu bedre ud. Jeg er ikke særlig opdateret ift. rejser, for det er ikke relevant for min familie. Men nogle af mine nære familiemedlemmer (som arbejder på sygehus) er lige nu på Kreta og det var derfor jeg nævnte det sted :) De udrejste har dog hele tiden været meget ansvarlige ift. tests, afspritning, ingen krammere osv., så de må jo have følt sig trygge nok ved det.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 29. sep 2020, 06:17

Nesnay skrev:Jeg kan slet ikke overskue at planlægge nogen form for rejser p.t., alting er så usikkert.

Min arbejdsplads har desuden den politik, at hvis man rejser til et land, hvortil ikkenødvendige rejser frarådes, må man ikke møde op på arbejde i 14 dage derefter, men skal bruge ferie. Selv om vi p.t. arbejder hjemme 50 % af tiden, kan der ikke arbejdes hjemmefra i de 14 dage. Dette gælder ikke efter forretningsrejser, men i min afdeling er vi ikke begyndt at planlægge den slags igen endnu (vi har normalt en del rejseaktivitet).


Vi skal også i karantæne uden løn, hvis vi rejser til et orange eller rødt land privat. Dog slipper man med to negative tests med 5 dage imellem, hvis landet bliver orange undervejs.
Vi rejser på nødvendige forretningsrejser (tilsyn på værfter eller underskrivelse af kontrakter) i hele verden, men man skal derefter arbejde hjemmefra, til man har produceret 2 negative tests med 5 dage imellem - uanset landets farve.

Privat har vi besluttet, at vi simpelthen ikke gider bekymringerne og har så booket sommerhus i juni næste år. Vi fik det billigt, og vi havde frit valg på alle hylder.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 17. nov 2020, 08:38

Er der nogen, der har været på Færøerne?
Min chef har lige været deroppe og iht. ham, så er det fint et sted, man kan få 4-5 dage til at gå.
Og i og med, der ingen restriktioner er, ved hjemkomst derfra, så kunne det jo være en mulighed.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 17. nov 2020, 09:08

TinaW skrev:Er der nogen, der har været på Færøerne?
Min chef har lige været deroppe og iht. ham, så er det fint et sted, man kan få 4-5 dage til at gå.
Og i og med, der ingen restriktioner er, ved hjemkomst derfra, så kunne det jo være en mulighed.


Jeg har et par venner, der var der i sommers og var ret begejstrede.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2020, 09:14

TinaW skrev:Er der nogen, der har været på Færøerne?
Min chef har lige været deroppe og iht. ham, så er det fint et sted, man kan få 4-5 dage til at gå.
Og i og med, der ingen restriktioner er, ved hjemkomst derfra, så kunne det jo være en mulighed.


Naturen er flot og betagende, så hvis man er til gåture, natur, flot udsigt, men også vind, fugt og regn ind i mellem, så er det spændende. Er man til storby, strand og sol, not so much ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf TinaW » 17. nov 2020, 09:24

Wizzze skrev:
TinaW skrev:Er der nogen, der har været på Færøerne?
Min chef har lige været deroppe og iht. ham, så er det fint et sted, man kan få 4-5 dage til at gå.
Og i og med, der ingen restriktioner er, ved hjemkomst derfra, så kunne det jo være en mulighed.


Naturen er flot og betagende, så hvis man er til gåture, natur, flot udsigt, men også vind, fugt og regn ind i mellem, så er det spændende. Er man til storby, strand og sol, not so much ;)


Jeg er ikke så meget til storby.
Strand og sol ja, men det har vist lange udsigter.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Joe » 21. nov 2020, 22:08

Jeg pønser på hotelovernatning i... København! :gisp:

Vi flyttede fra København til Midtsjælland i juli i år, så det er ikke verdens mest eksotiske rejsemål for os. Men det ville give os en nat og morgen i ro fra det to-årige monster, der så ville hygge sig herhjemme med sin mormor.

Hvilke københavnske hoteller (helst K eller V, vi skal på madkursus i Valby, om Mette vil, samme dag) er hyggelige og med lækker morgenmad?
Og findes der nogle stjernegode tilbud derude pt, der ikke er at finde på de store bookingsider?

Jeg ved sjovt nok meget lidt om hoteller i København.
0
Selma156
Indlæg: 2343
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Selma156 » 21. nov 2020, 22:14

TinaW skrev:Er der nogen, der har været på Færøerne?
Min chef har lige været deroppe og iht. ham, så er det fint et sted, man kan få 4-5 dage til at gå.
Og i og med, der ingen restriktioner er, ved hjemkomst derfra, så kunne det jo være en mulighed.


Jeg har været i over 50 lande, og Færøerne er nr. 1 på min liste. Der er så smukt, at jeg slet ikke fatter det. Vejret kan dog være.. spændende ;)
1

Tilbage til "Rejser"