Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 16. sep 2020, 23:54

Jeg er lige blevet færdig med mammut jægerne, indtil videre synes jeg det er den bedste af dem, men fuck hvor er de unødigt lange de bøger, det er imponerende hun har opfundet næsten en hel civilisation i alle detaljer, men der er bare grænser for hvor meget plads jeg orker der er brugt på lange detaljerede beskrivelser af hvem der byggede lågen, hver eneste kurv med mudder hun slæber op og på at beskrive hvert eneste familiemedlems første ridetur.

Faktisk synes jeg hendes styrke er de her meget menneskelige tanker og misforståelser, det er helt sikkert noget jeg ikke har set beskrevet så godt før.
0
natsvaermer
Indlæg: 566
Tilmeldt: 21. okt 2016, 08:05
Kort karma: 84
Likede indlæg: 713

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf natsvaermer » 22. sep 2020, 19:45

Indtil vanvid, indtil døden af Kirsten Thorup.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal mene. Bogen er skrevet i et langt kapitel uden luft imellem afsnittene og det giver en oplevelse af en stor talestrøm. Samtidigt synes jeg at fortællingen er svær at følge. Jeg forestiller mig dog at det er for at skabe en effekt - at understøtte fortællerens oplevelser.
Selvom bogen er ‘svær’, læser jeg den færdig. Jeg har lyst til at finde ud af, hvordan det ender, men det er ikke en af de bøger, hvor siderne vender sig selv. Jeg tror dog, at det er en bog, jeg vil bruge lang tid på at fordøje og tænke over efterfølgende.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 23. sep 2020, 02:55

Jeg er igang med hulernes sang, den sidste i serien om jordens børn aka hulebjørnens klan.

Jeg er for nysgerrig til ikke at læse serien færdig og min dreng har vist sig at være meget betaget, jeg har fortalt ham historien løbende, og uden alle de mange og lange svinkeærinder er det jo helt basalt en meget spændende og original historie, der er mange temaer der kan udlægges som hverdags trivialiteter hvis man gerne vil fokusere på det, men det er mere det her med at være innovativ, livet for de mennesker dengang og hvad der er efterladt rent fysisk, blandt andet har vi kigget meget på hulerne i Frankrig og de hulemalerier der er der, ingen tvivl om jeg er blevet klogere af de bøger, og det er min dreng også.

Men det er også blevet et helt lille kursus i at skimme og sortere fra, mere og mere efterhånden som serien er skredet frem, og jeg tror godt man kunne sortere med hårdere hånd end jeg uden at misse noget, fks var der 8 sider om deres afgang og vej til sommerstævne, det eneste der skete var at jondalars mor der er en ældre dame med tre børnefødsler bag sig blev lidt træt på turen så de måtte tage hensyn til hende.
Så var der fire sider med handling, så blev der brugt plads på minutiøst at beskrive hvordan man rent praktisk arrangerer børnepasning i nogle få timer.

Hvis ikke jeg syntes historien og temaet var så godt så er der ingen tvivl om jeg slet ikke var begyndt på den og jeg tror det bliver lidt en prøve på udholdenhed at læse den færdig, men den kan også vise sig at være så hurtigt læst at det ikke bliver så slemt som jeg frygter, det er mange og lange afsnit jeg kun lige løber igennem og det er ikke utænkeligt at jeg i sidste ende kun læser en tredje eller fjerdedel af den rigtigt.. Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har gjort den slags før.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Pandesteg » 23. sep 2020, 05:13

Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 25. sep 2020, 07:10

Goddammit, hvis der en gang til står beskrevet hvordan man laver fjeldryper i jord ovn så hiver jeg siden ud.

Jeg er ved at være på det sidste i hulernes sang, og det går da helt galt for jean m auel til sidst, inden for ti sider bliver det først beskrevet at ayla har lavet en medicin taske som izas og efterladt sin lille amulet pose i niende grotte før hun tog til sommerstævne og så har hun alligevel pludselig sine amulet sten der mens hun ærgrer sig over hun ikke har fået lavet en taske ligesom izas.

Når man bruger så meget plads på at beskrive alt i de mest latterlige detaljer, så er det ikke okay med den slags fejl, så kunne man bare have ladet være hvis man, forståeligt nok, ikke kunne holde styr på det hele.

Men det bliver nu også lidt sjovt til tider fordi det bliver kørt så langt ud, det er fint nok at skrive at marthona bliver båret på en båre, men mon ikke det lige går uden vi behøver at vide den er bygget af unge elletræer der er lagt parallelt og så er der bundet tov i et rudemønster imellem.. I betragtning af vi har fået mange og lange beskrivelse af hvordan de bygger alt fra slæder til at trække efter heste til luksus camping hytter, så kan de fleste nok svinge sig op til selv at forestille sig at det er til at finde to lige stokke og montere noget imellem.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 25. sep 2020, 07:12

Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.


Den første skal lige igang, men så er de tre første også rigtig gode synes jeg.. De næste kan man godt nøjes med at læse resumeer af hvis det er fordi man vil vide hvad der sker.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Pandesteg » 25. sep 2020, 07:25

hotlips skrev:
Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.


Den første skal lige igang, men så er de tre første også rigtig gode synes jeg.. De næste kan man godt nøjes med at læse resumeer af hvis det er fordi man vil vide hvad der sker.


Jeg har vist læst de første 3 for år tilbage og synes de var udemærkede dér... Så må vi se hvad jeg synes nu. De dage hvor jeg kører 3 timer i bil dagligt, så er det bare rart med en god lang bogserie at køre til.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Halldora » 25. sep 2020, 14:08

Fruen (af Malene Lei Raben)
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 25. sep 2020, 16:50

Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.

Har du læst/hørt bind 3 ‘Den evige ild’? Den er - synes jeg - virkelig god og også tilgængelig på Mofibo :)

Og ellers er jeg enig med hotlips, de første 3 er de bedste i Hulebjørnenes Klan. Og det er en virkelig god oplæser.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
RATM
Permanent bortvist
Indlæg: 257
Tilmeldt: 6. jul 2020, 17:48
Kort karma: 9
Likede indlæg: 72

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf RATM » 25. sep 2020, 16:51

Er gået igang med Freakonomics igen igen
0
There are twenty years to go
And many friends I hope
Though some may hold the rose, some hold the rope

There are twenty years to go
A golden age I know
But all will pass, will end too fast
You know
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. sep 2020, 17:04

Undtagelsen af Christian Jungersen

Keder mig lidt indtil videre.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Pandesteg » 25. sep 2020, 17:24

Daine skrev:
Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.

Har du læst/hørt bind 3 ‘Den evige ild’? Den er - synes jeg - virkelig god og også tilgængelig på Mofibo :)

Og ellers er jeg enig med hotlips, de første 3 er de bedste i Hulebjørnenes Klan. Og det er en virkelig god oplæser.


Ja jeg ved godt der er en 3’er også :gogo: og den skal jeg selvfølgelig også høre når jeg er færdig med 2’eren. Har dog lige 33 timer tilbage inden det bliver aktuelt :-D
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 25. sep 2020, 17:39

Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.

Har du læst/hørt bind 3 ‘Den evige ild’? Den er - synes jeg - virkelig god og også tilgængelig på Mofibo :)

Og ellers er jeg enig med hotlips, de første 3 er de bedste i Hulebjørnenes Klan. Og det er en virkelig god oplæser.


Ja jeg ved godt der er en 3’er også :gogo: og den skal jeg selvfølgelig også høre når jeg er færdig med 2’eren. Har dog lige 33 timer tilbage inden det bliver aktuelt :-D

:) 33 timer? Så er du klar til Den Evige Ild mandag morgen kan jeg høre :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 218
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 92

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Campanule » 30. sep 2020, 16:11

Amber altid Amber af Kathleen Winsor. En gammel bog som jeg skal tage mig sammen for at åben men historien er godt fortalt om en kvinde i 1600-tallet, som måske var lidt fremmelig for hendes tid. Ja hvad ved jeg
0
:banan:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf sigge » 1. okt 2020, 10:01

hotlips skrev:
Pandesteg skrev:Uendelige verden af Ken Follett. Tror næsten jeg synes den er bedre end end 1'eren.

Og jeg tror jeg vil gå igang med Hulebjørnens klan bagefter, hvis den ligger på Mofibo. Har vist læst de første bøger, men gik død i dem eventually... Tænker det sikkert vil fungere bedre at høre dem som lydbøg i bilen, mens jeg pendler.


Den første skal lige igang, men så er de tre første også rigtig gode synes jeg.. De næste kan man godt nøjes med at læse resumeer af hvis det er fordi man vil vide hvad der sker.


4'eren "Rejsen over stepperne" kunne sagtens være kogt ned til en tiendedel af det, den fylder, som jeg husker det. Der er godt nok mange sider med beskrivelser af græs og planter, mens de vader hen over de der stepper, afbrudt af sex en gang imellem. Så sker der alligevel lidt mere i de sidste.

Og jeg tilslutter mig, at "Den evige ild" faktisk er den bedste af bøgerne i den Ken Follett-serie.
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Bøger"