Debattens mødregruppe

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 14. sep 2020, 12:41

Jeg er en af dem der synes det er vigtigt at børnene kan se de voksne og har mulighed for at lukke af. Jeg ville heller aldrig vikle et barn fremadvendt foran. Vi har Baby jogger tour lux, den kan vende begge veje men har aldrig brugt den fremad. Den går dog kun til 15 kg. Jeg ville vælge Baby jogger select hvis jeg skulle vælge om. Den kan også laves til søskendevogn senere hvis det bliver aktuelt :)
1
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Bergen » 14. sep 2020, 12:56

twinkle skrev:Det er spøjst, for vi har aldrig manglet at vores klapvogn kan vende mod os.

Vi har en baby jogger City Elite, og uanset hvor vi har brugt den har Benjamin trivedes med at vende væk fra os, og kunne se hvad der sker. Er han faldet i søvn eller været træt, har vi lagt ryggen ned eller trukket kalechen helt ned, plus åbnet den der lille klap i kalechen, så vi har kunne kigge ned til ham.

Børn er selvfølgelig forskellige, men jeg ville ikke have retningen barnet vender som et afgørende krav, hvis jeg skulle ud og købe en ny klapvogn.



Det var hellere ikke et problem her.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Torn » 15. sep 2020, 17:51

Min dreng på 11 måneder har siden fredag nægtet at amme. Inden da havde vi to amninger; sen eftermiddag og til natputning. Det er nok bare en ammestrejke, men jeg kunne egentligt godt tænke mig at stoppe amningen helt, så jeg griber muligheden. Jeg har pumpet ud to gange siden fredags, men forsøger at strække tiden i mellem, så min produktion falder.

Men kan min søn undvære mælkenæringen nu? Anbefalingen lyder jo på et år. Det er en måned for tidligt. Jeg har forsøgt at putte modermælk i havregrøden, men den er han heller ikke venner med for tiden. Han nægter fortsat flaske helt og aldeles. Det har han alle dage gjort. Komælk er først tilladt fra et år, ikke sandt? Måske modermælk i et glas? Er her nogen med erfaringer?
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 15. sep 2020, 17:54

Torn skrev:Min dreng på 11 måneder har siden fredag nægtet at amme. Inden da havde vi to amninger; sen eftermiddag og til natputning. Det er nok bare en ammestrejke, men jeg kunne egentligt godt tænke mig at stoppe amningen helt, så jeg griber muligheden. Jeg har pumpet ud to gange siden fredags, men forsøger at strække tiden i mellem, så min produktion falder.

Men kan min søn undvære mælkenæringen nu? Anbefalingen lyder jo på et år. Det er en måned for tidligt. Jeg har forsøgt at putte modermælk i havregrøden, men den er han heller ikke venner med for tiden. Han nægter fortsat flaske helt og aldeles. Det har han alle dage gjort. Komælk er først tilladt fra et år, ikke sandt? Måske modermælk i et glas? Er her nogen med erfaringer?


Jo, komælk er først fra 1 år, bortset fra fx lidt yoghurt. Og de skal have modermælk eller erstatning indtil da.

Jeg ville enten give udmalket modermælk eller erstatning i glas. Ville i givet fald bare købe de der brikker med færdigblandet erstatning.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 15. sep 2020, 18:45

Min pige nægtede at drikke MME fra omkring 11 måneder. Hun var flaskebarn, og efter at hun flere aftener nægtede sin aftenflaske, droppede vi den. Inden da havde vi prøvet med andre mærker og suttehoveder. Intet hjalp. Efter samråd med SP, fik hun i stedet komælk i løbet af dagen (og ingenting til natten). Jeg var betænkelig ved det, men eftersom anbefalingerne var lavet om mellem min ældste og yngste, endte jeg med at slutte fred med det. Ved mit ældste barn måtte de få komælk fra 9 mdr., og selvom der selvfølgelig var en grund til, at det var ændret, så var/er der masser af børn, der har klaret sig fint med mælk før 1 år.

Måske bliver det ikke relevant for jer, hvis hun gerne vil drikke/spise MME.
1
Oak123
Indlæg: 2123
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 105
Likede indlæg: 3977

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Oak123 » 15. sep 2020, 18:56

Min datter nægtede at få sutteflaske/drikke mme fra 11 mdrs alderen. Her anbefalede sundhedsplejersken en kalktablet opløst i væske (som blev til en halv, da der ikke var til børn). Netop fordi komælk ikke anbefales. Jeg ville nok spørge sundhedsplejersken :)
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 15. sep 2020, 21:38

Lys skrev:
Kerrigan skrev:
Lys skrev:
Kerrigan skrev:Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:



Skal I bruge den til primærvogn? For så ville jeg gå efter en, hvor baby kan se jer.

Hvis det primært er en rejsevogn, ville jeg kigge på de meget kompakte som yoyo et-eller-andet eller Cybex’ rejsevogn. De kan gå som håndbagage.

Det ville være som primærvogn. Jeg ville også foretrække at baby vendte imod os, synes bare at de er svære at opdrive af en eller anden grund. :gruble: Synes det primært er kombivogne der har denne funktion.
Nu fik vi bare lige tilbuddet på en rigtig fin klapvogn.

Egentligt ville vi (jeg) foretrække en vogn hvor håndtaget kan vendes, så baby både kan vende mod os og fra os til når hun bliver lidt ældre.


Kan de fleste kombivogne ikke købes som klapvogn alene? Det tror jeg da i hvertfald gælder Emmaljunga og i hvert fald Cybex.

Jeg mener også at Babyjogger har en model, der kan.

Men hvor kompakte og rejsevenlige de så er, er jo en anden sag.

Jeg kender bare flere, der har fortrudt de fremadvendte klapvogne og som har måttet ud at investere påny.

Vi har ikke en kombivogn, vi har en gammel barnevogn fra Brio (faktisk to), som der ikke længere kan skaffes dele til.

Er blevet lidt lun på Baby Jogger City Tour Lux, den står til 2000 kroner. Det er okay. Må se om jeg kan prøve den af inden køb, det er vist noget med at styret ikke kan justeres. :gruble:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 15. sep 2020, 21:47

godtnavn skrev:Jeg er en af dem der synes det er vigtigt at børnene kan se de voksne og har mulighed for at lukke af. Jeg ville heller aldrig vikle et barn fremadvendt foran. Vi har Baby jogger tour lux, den kan vende begge veje men har aldrig brugt den fremad. Den går dog kun til 15 kg. Jeg ville vælge Baby jogger select hvis jeg skulle vælge om. Den kan også laves til søskendevogn senere hvis det bliver aktuelt :)

Vigtig pointe med kilo, det har jeg også haft i tankerne. G er oppe på otte kg nu og har en rigtig sund appetit.
Baby Jogger Select er godt nok dyr. :gisp: Selv på tilbud.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 16. sep 2020, 05:24

Kerrigan skrev:
Lys skrev:
Kerrigan skrev:
Lys skrev:
Kerrigan skrev:Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:



Skal I bruge den til primærvogn? For så ville jeg gå efter en, hvor baby kan se jer.

Hvis det primært er en rejsevogn, ville jeg kigge på de meget kompakte som yoyo et-eller-andet eller Cybex’ rejsevogn. De kan gå som håndbagage.

Det ville være som primærvogn. Jeg ville også foretrække at baby vendte imod os, synes bare at de er svære at opdrive af en eller anden grund. :gruble: Synes det primært er kombivogne der har denne funktion.
Nu fik vi bare lige tilbuddet på en rigtig fin klapvogn.

Egentligt ville vi (jeg) foretrække en vogn hvor håndtaget kan vendes, så baby både kan vende mod os og fra os til når hun bliver lidt ældre.


Kan de fleste kombivogne ikke købes som klapvogn alene? Det tror jeg da i hvertfald gælder Emmaljunga og i hvert fald Cybex.

Jeg mener også at Babyjogger har en model, der kan.

Men hvor kompakte og rejsevenlige de så er, er jo en anden sag.

Jeg kender bare flere, der har fortrudt de fremadvendte klapvogne og som har måttet ud at investere påny.

Vi har ikke en kombivogn, vi har en gammel barnevogn fra Brio (faktisk to), som der ikke længere kan skaffes dele til.

Er blevet lidt lun på Baby Jogger City Tour Lux, den står til 2000 kroner. Det er okay. Må se om jeg kan prøve den af inden køb, det er vist noget med at styret ikke kan justeres. :gruble:


Det er jeg med på. Jeg mente bare, at de kombivogne du havde set med vendbare sæder/styr i klapvognsdelen formentlig også ville kunne købes som klapvogne alene. Altså uden barnevognskassen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf godtnavn » 16. sep 2020, 07:33

Kerrigan skrev:
godtnavn skrev:Jeg er en af dem der synes det er vigtigt at børnene kan se de voksne og har mulighed for at lukke af. Jeg ville heller aldrig vikle et barn fremadvendt foran. Vi har Baby jogger tour lux, den kan vende begge veje men har aldrig brugt den fremad. Den går dog kun til 15 kg. Jeg ville vælge Baby jogger select hvis jeg skulle vælge om. Den kan også laves til søskendevogn senere hvis det bliver aktuelt :)

Vigtig pointe med kilo, det har jeg også haft i tankerne. G er oppe på otte kg nu og har en rigtig sund appetit.
Baby Jogger Select er godt nok dyr. :gisp: Selv på tilbud.


Min store på 3,5 år vejer kun 14 kg :) men omvendt vejer min 15 måneders baby 15,5 kg. Så den lille er på papiret allerede før stor, bruger den dog stadig.

Select er møgdyr, men også lækker, og hvis I overvejer et barn mere snart ville jeg klart vælge den.
0
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2824
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Torn » 16. sep 2020, 12:36

Vi har prøvet med modermælk i glas, i havregrøden og i flaske. Alle dele nægter han. Vi prøver med erstatning i dag. Og ellers må jeg kontakte SP.


HVORFOR nægter han lige pludseligt al mælk?!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 16. sep 2020, 12:40

Torn skrev:Vi har prøvet med modermælk i glas, i havregrøden og i flaske. Alle dele nægter han. Vi prøver med erstatning i dag. Og ellers må jeg kontakte SP.


HVORFOR nægter han lige pludseligt al mælk?!

De der "Hvorfor?!?"-situationer kommer bare igen og igen :lol: Det er vildt irriterende. Håber I har mere held med erstatningen :)
2
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zombie » 16. sep 2020, 13:10

Torn skrev:Vi har prøvet med modermælk i glas, i havregrøden og i flaske. Alle dele nægter han. Vi prøver med erstatning i dag. Og ellers må jeg kontakte SP.


HVORFOR nægter han lige pludseligt al mælk?!


Prøv at lune den med lidt vanilje, og bland så vaniljemælken i lidt havregrød.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 18. sep 2020, 09:08

Seriøst. Oliver har skidt ud af bleen TRE GANGE i dag. Og det er selv om jeg har flottet mig og købt libero, så der er elastik ved ryggen.

Jeg har åbenbart et barn, der konsekvent skider opad.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zombie » 19. sep 2020, 23:02

twinkle skrev:Seriøst. Oliver har skidt ud af bleen TRE GANGE i dag. Og det er selv om jeg har flottet mig og købt libero, så der er elastik ved ryggen.

Jeg har åbenbart et barn, der konsekvent skider opad.


Her er det maven, der skal tisses på. Også selvom tissemanden
vender nedad, når man åbner bleen. :rulle:
0
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forældre"