Den store juletråd 2020

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf MissB » 14. sep 2020, 11:00

Jeg glæder mig så meget til at få vores julepynt frem i år. Sidste år købte jeg noget som jeg ellers aldrig havde troet at jeg ville købe: et kunstigt juletræ. Vi har ikke plads til et rigtigt et på gilvet, så dette her lille et med lyskæder og kugler passer perfekt oven på vores glasskab og jeg er SÅ glad for det.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Sof » 14. sep 2020, 11:18

Er der nogen der ved om man kan få printet en låge-kalender et sted og hvor man kan “designe”/sætte billede ind bag lågen og ikke bare hvor den har et forsidebillede og ellers tomme låger?
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Undtagelsen » 14. sep 2020, 11:27

Sof skrev:Er der nogen der ved om man kan få printet en låge-kalender et sted og hvor man kan “designe”/sætte billede ind bag lågen og ikke bare hvor den har et forsidebillede og ellers tomme låger?


Det er jeg ret sikker på at de normalt har ved Pixum, men ved ikke om deres julekalendere allerede er lagt op.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Sof » 14. sep 2020, 11:49

Undtagelsen skrev:
Sof skrev:Er der nogen der ved om man kan få printet en låge-kalender et sted og hvor man kan “designe”/sætte billede ind bag lågen og ikke bare hvor den har et forsidebillede og ellers tomme låger?


Det er jeg ret sikker på at de normalt har ved Pixum, men ved ikke om deres julekalendere allerede er lagt op.

Tak! Søgte lidt anderledes og kom ind hvor der stod at det åbnede ultimo september og de har en de kalder “24 små billeder”, går ud fra at det bliver en man selv fylder ud
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Animi » 14. sep 2020, 12:35

Jeg er jo flyttet sammen med min kæreste, så det bliver spændende, når jeg skal pynte op i år. Mit julepynt har været meget tilpasset min gamle lejlighed, så jeg skal i tænkeboksen med min nye lejlighed. Og måske bliver jeg jo nødt til at købe lidt ekstra julepynt :-D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Kerrigan » 14. sep 2020, 20:14

Fra mig til mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf oOxXxOo » 15. sep 2020, 09:51

Magic In The Sky skrev:
oOxXxOo skrev:Ej risengrød er også bare lækkert :love2:

https://www.beatdown.dk/p/esm042-star-w ... le-sweater

Den min kæreste har i forvejen er denne https://www.fruugo.dk/officielle-darth- ... rsQAvD_BwE

Jeg har en mission, og den er at finde så mange som muligt :klap:

Hvordan er de i størrelserne?
Købte en sidste år, men den var godt nok lille ift størrelsen.


Den nyeste ved jeg ikke endnu, men den forrige var okay, måske til den lille side, men intet af betydning hos min kæreste.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Madam Pomfrey » 15. sep 2020, 10:30

Primerose skrev:Vi var i Plantorama i går for at købe forskelligt lyng til altanen. Plantorama havde spærret nogle dele af butikken af med presseninger, men man kunne kigge ind mellem sprækkerne, og jeg fik sådan et lille julelys nede i maven. Der var proppet med alverdens julepynt/kunstige juletræer med og uden sne osv. Så fint.


Anchers havecenter ved Greve er startet med at gøre klar, - og det er ikke sådan super godt dækket af.
Så jeg kom lige til at liste forbi og kigge ind, og århhh.... :love2: :deer:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Primerose » 15. sep 2020, 11:37

Hvornår sætter I jeres udendørs lyskæder op?
Herhjemme er vi lidt uenige om sagen. Ikke at vi har mange, da vi bor i en lejlighed i Hovedstaden, men vi har fået altan og den skal selvfølgelig have en lyskæde langs gelænderet. Vi har købt en fin lyskæder med en masse varme/hvide dioder og jeg glæææder mig!
Min kæreste synes først den skal op i de sidste dage af november, hvor jeg mere er til at sætte den op, når dagene bliver mørke tidligt. For jeg elsker selv at der er lyskæder rundt omkring, når man bevæger sig igennem den mørke by.
2
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf MissB » 15. sep 2020, 11:43

Primerose skrev:Hvornår sætter I jeres udendørs lyskæder op?
Herhjemme er vi lidt uenige om sagen. Ikke at vi har mange, da vi bor i en lejlighed i Hovedstaden, men vi har fået altan og den skal selvfølgelig have en lyskæde langs gelænderet. Vi har købt en fin lyskæder med en masse varme/hvide dioder og jeg glæææder mig!
Min kæreste synes først den skal op i de sidste dage af november, hvor jeg mere er til at sætte den op, når dagene bliver mørke tidligt. For jeg elsker selv at der er lyskæder rundt omkring, når man bevæger sig igennem den mørke by.


Lyskæder ser jeg ikke som en juleting, så dem sætter vi op når vi går over til vintertid. Og de bliver oppe indtil vi går over til sommertid.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Daine » 15. sep 2020, 11:44

Primerose skrev:Hvornår sætter I jeres udendørs lyskæder op?
Herhjemme er vi lidt uenige om sagen. Ikke at vi har mange, da vi bor i en lejlighed i Hovedstaden, men vi har fået altan og den skal selvfølgelig have en lyskæde langs gelænderet. Vi har købt en fin lyskæder med en masse varme/hvide dioder og jeg glæææder mig!
Min kæreste synes først den skal op i de sidste dage af november, hvor jeg mere er til at sætte den op, når dagene bliver mørke tidligt. For jeg elsker selv at der er lyskæder rundt omkring, når man bevæger sig igennem den mørke by.

Jeg synes sagtens du kan sætte en lyskæde op i starten af november, det er så hyggeligt. Og den skal jo snos omkring et gelænder og ikke et juletræ, det gør en stor forskel :) Men jeg er så også hende der har haft er lystræ stående tændt på min terrasse siden sidste jul, så det kan godt være jeg ikke er den rigtige at spørge :fløjt:

Jeg regner selv med at sætte lyskæder op i slutningen af uge 47 ... eller lidt før. Jeg skal ud og have fat i flere nye kæder i år, så det kommer lidt an på hvornår jeg kan komme forbi en Jem&Fix :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf TinaW » 15. sep 2020, 12:05

Jeg har lyskæde i min buksbom ved hoveddøren året rundt. Om sommeren er det min sommerfugle solcelle lyskæde (den synger vist desværre på sidste vers) og så kommer der et net med diode lys på snart. Nok omkring 1. oktober.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Primerose » 15. sep 2020, 12:08

Daine skrev:
Primerose skrev:Hvornår sætter I jeres udendørs lyskæder op?
Herhjemme er vi lidt uenige om sagen. Ikke at vi har mange, da vi bor i en lejlighed i Hovedstaden, men vi har fået altan og den skal selvfølgelig have en lyskæde langs gelænderet. Vi har købt en fin lyskæder med en masse varme/hvide dioder og jeg glæææder mig!
Min kæreste synes først den skal op i de sidste dage af november, hvor jeg mere er til at sætte den op, når dagene bliver mørke tidligt. For jeg elsker selv at der er lyskæder rundt omkring, når man bevæger sig igennem den mørke by.

Jeg synes sagtens du kan sætte en lyskæde op i starten af november, det er så hyggeligt. Og den skal jo snos omkring et gelænder og ikke et juletræ, det gør en stor forskel :) Men jeg er så også hende der har haft er lystræ stående tændt på min terrasse siden sidste jul, så det kan godt være jeg ikke er den rigtige at spørge :fløjt:

Jeg regner selv med at sætte lyskæder op i slutningen af uge 47 ... eller lidt før. Jeg skal ud og have fat i flere nye kæder i år, så det kommer lidt an på hvornår jeg kan komme forbi en Jem&Fix :D


Haha, ja, du er nok en smule biased at spørge om netop det :deer:
Men jeg tænker, at hvis jeg venter til efter Halloween, så er vintertiden også startet, så må det være okay med lyskæder udenfor.
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Daine » 15. sep 2020, 12:24

Jeg har lige fået godkendt efterårsferie i uge 48, så der kommer julen til at starte for mig :love: Jeg satser på at kunne tage min årlige juletur til Århus enten den 21. eller 28., hvor jeg også skal en tur i Den Gamle By (og købe deres gammeldags vaniljekranse :savl: ), men det kommer helt an på coronastatus til den tid.

Ellers har jeg bare tænkt mig at sove længe, se julekalendere, pynte op, spise risengrød og lige hygge mig i Herning på Black Friday, selvom den nok bliver lidt anderledes i år.
7
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7723
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Den store juletråd 2020

Indlægaf Kerrigan » 15. sep 2020, 21:25

En af mødrene i min mødregruppe kunne fortælle at Billig Blomster her i Århus har julesweatre (allerede nu) til børn helt ned til 1 år! Det passer jo perfekt!

Så tippet er hermed givet givere. :-D
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?

Tilbage til "Fest og bryllup"