Debattens mødregruppe

Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Ladysparrow » 4. sep 2020, 15:30

Her er Louie blevet 7 måneder, har fået 2 tænder i undermunden og 2 er brudt igennem i overmunden her sidste weekend. I dag er han begyndt at kravle. :panik: Hvor er min lille baby blevet af? :whine:
Og så er han blevet ramt af snotnæse for første gang, jeg bebrejder mig selv, hvilket jo er helt åndssvagt. :lol:
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 4. sep 2020, 16:20

twinkle skrev:Så kom tiden ved børneafdelingen..

21. september.....

Øv, hvor jeg slet ikke føler vi bliver taget alvorligt.


Hvordan går det med ham og dig?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 4. sep 2020, 17:20

Sorenspige skrev:
twinkle skrev:Så kom tiden ved børneafdelingen..

21. september.....

Øv, hvor jeg slet ikke føler vi bliver taget alvorligt.


Hvordan går det med ham og dig?


Tak fordi du spørger :kys:

Det går bedre. Behandlingerne ved kiropraktor har en god effekt, hun får ligesom løsnet op for nogle spændinger der gør, at Oliver får mere bevægelighed i munden, og deraf danner bedre vakuum og sluger mindre luft. Vi har også fået en øvelse vi skal lave flere gange dagligt, som gerne skulle stimulere sutterefleksen i højre side, hvor den er underudviklet.
Men hun vurderer, at det nok ikke bliver rigtig godt førend han får klippet tungebånd (igen) og læbebånd.

Så vi har fået en tid til klip i Vejle d. 25. september.
Jeg beholder tiden ved børneafdelingen d. 21., men er helt ærlig ret sikker på, at vi ikke kommer til at få noget kvalificeret hjælp den vej. Jeg håber ikke jeg får ret, men jeg har så absolut ikke høje forventninger.

Oliver blev to måneder i går, og nu er vi kommet dertil hvor han faktisk kan sove på ryggen! Det vil sige jeg ikke længere behøver sidde op og sove med ham om natten. Han sover også nogle lure i liften, i løbet af dagen. Det er underligt, men lidt en befrielse (hvilket jeg så får dårlig samvittighed over at synes).

Oliver er overvejende glad og tilfreds når han er vågen, smiler og pludrer. Det er så rart, og Benjamin synes også det er sjovt at "snakke" med ham. Vi har købt en Tripp Trapp stol mere og en newborn indsats, og fordi Oliver faktisk ikke længere har behov for at hænge på arm 24/7, så kan han sidde med ved bordet ved morgen - og aftensmad. Så sidder han ved siden af Benjamin, som gerne vil holde ham i hånd og snakke med ham :lun: det er så cute.

Og vi er på 2 x 4 timers stræk om natten, det er sygt underligt på den gode måde.
9
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 4. sep 2020, 18:36

Hvor lyder det bare godt, Twinkle :kys:. Og den dårlige samvittighed skal du forsøge at skubbe væk, for det er både i orden og forståeligt, at det er rart at kunne få lidt pause fra sin baby.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 7. sep 2020, 11:04

Så har sundhedsplejersken været på to måneders besøg. 7,4 kg og 65 cm :lol:

Det er sindssygt, Oliver vokser hurtigere end Benjamin gjorde - og han er stor af sin alder, med knap 16 kg og 100 cm.
5
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 13. sep 2020, 16:00

Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 13. sep 2020, 16:03

Kerrigan skrev:Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:



Skal I bruge den til primærvogn? For så ville jeg gå efter en, hvor baby kan se jer.

Hvis det primært er en rejsevogn, ville jeg kigge på de meget kompakte som yoyo et-eller-andet eller Cybex’ rejsevogn. De kan gå som håndbagage.
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Kerrigan » 13. sep 2020, 16:09

Lys skrev:
Kerrigan skrev:Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:



Skal I bruge den til primærvogn? For så ville jeg gå efter en, hvor baby kan se jer.

Hvis det primært er en rejsevogn, ville jeg kigge på de meget kompakte som yoyo et-eller-andet eller Cybex’ rejsevogn. De kan gå som håndbagage.

Det ville være som primærvogn. Jeg ville også foretrække at baby vendte imod os, synes bare at de er svære at opdrive af en eller anden grund. :gruble: Synes det primært er kombivogne der har denne funktion.
Nu fik vi bare lige tilbuddet på en rigtig fin klapvogn.

Egentligt ville vi (jeg) foretrække en vogn hvor håndtaget kan vendes, så baby både kan vende mod os og fra os til når hun bliver lidt ældre.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 13. sep 2020, 16:48

Kerrigan skrev:
Lys skrev:
Kerrigan skrev:Vi har fået tilbudt en næsten ny Maclaren Techno XLR til 700 kroner med diverse udstyr.

Jeg synes det er lidt af en jungle at finde rundt blandt klapvogne. Specielt fordi f.eks. City Elite Jogger er på tilbud, mens jeg også har haft kig på denne: https://www.jollyroom.dk/vogne/klapvogn ... -jet-black

Den skal være kompakt og kunne tages med i en flyver, men også være god at tage en lur i. Og er vi så ovre i noget helt andet?

:panik:



Skal I bruge den til primærvogn? For så ville jeg gå efter en, hvor baby kan se jer.

Hvis det primært er en rejsevogn, ville jeg kigge på de meget kompakte som yoyo et-eller-andet eller Cybex’ rejsevogn. De kan gå som håndbagage.

Det ville være som primærvogn. Jeg ville også foretrække at baby vendte imod os, synes bare at de er svære at opdrive af en eller anden grund. :gruble: Synes det primært er kombivogne der har denne funktion.
Nu fik vi bare lige tilbuddet på en rigtig fin klapvogn.

Egentligt ville vi (jeg) foretrække en vogn hvor håndtaget kan vendes, så baby både kan vende mod os og fra os til når hun bliver lidt ældre.


Kan de fleste kombivogne ikke købes som klapvogn alene? Det tror jeg da i hvertfald gælder Emmaljunga og i hvert fald Cybex.

Jeg mener også at Babyjogger har en model, der kan.

Men hvor kompakte og rejsevenlige de så er, er jo en anden sag.

Jeg kender bare flere, der har fortrudt de fremadvendte klapvogne og som har måttet ud at investere påny.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Lys » 13. sep 2020, 16:49

Altså, de fleste har vendbare sæder. Måske var det Odder, der har en model med vendbart styr :gruble:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Little_Woman » 13. sep 2020, 17:49

Jeg ville 100% vælge en, uanset alt andet, hvor baby vendte mod mig. Vi har én som jeg bruger hos bedstemor, der vender væk fra mig og jeg kan virkelig mærke forskellen i kontakten med min søn - man går glip af så meget øjenkontakt og nærhed og fælles opmærksomhed, når barnet slet ikke ser én undervejs.
3
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf girl_beat » 13. sep 2020, 17:56

Vi har en MacLaren Techno ét-eller-andet (ikke den, du nævner), og vi er MEGA glade for den! Men kun som rejse- og udflugtsklapvogn. Den er robust og nem at folde sammen, og stor kaleche med udluftning osv. er et plus.

Til hverdagsbrug ville jeg overveje én med bedre komfort og hvor barnet vender mod jer. Det er bare nemmere og tryggere i starten for begge parter :) Kunne det være en mulighed for jer at have to klapvogne til de forskellige formål?
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 13. sep 2020, 19:10

Det er spøjst, for vi har aldrig manglet at vores klapvogn kan vende mod os.

Vi har en baby jogger City Elite, og uanset hvor vi har brugt den har Benjamin trivedes med at vende væk fra os, og kunne se hvad der sker. Er han faldet i søvn eller været træt, har vi lagt ryggen ned eller trukket kalechen helt ned, plus åbnet den der lille klap i kalechen, så vi har kunne kigge ned til ham.

Børn er selvfølgelig forskellige, men jeg ville ikke have retningen barnet vender som et afgørende krav, hvis jeg skulle ud og købe en ny klapvogn.
2
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Neenah » 13. sep 2020, 20:56

twinkle skrev:Det er spøjst, for vi har aldrig manglet at vores klapvogn kan vende mod os.

Vi har en baby jogger City Elite, og uanset hvor vi har brugt den har Benjamin trivedes med at vende væk fra os, og kunne se hvad der sker. Er han faldet i søvn eller været træt, har vi lagt ryggen ned eller trukket kalechen helt ned, plus åbnet den der lille klap i kalechen, så vi har kunne kigge ned til ham.

Børn er selvfølgelig forskellige, men jeg ville ikke have retningen barnet vender som et afgørende krav, hvis jeg skulle ud og købe en ny klapvogn.

Vi havde også en babyjogger, men vi endte med at sælge den præcis fordi M ikke kunne vende med retning mod os. Det var ikke særligt fedt at hun kun kunne vende ud ad, og de nævnte løsninger virkede ikke her.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 13. sep 2020, 21:04

twinkle skrev:Det er spøjst, for vi har aldrig manglet at vores klapvogn kan vende mod os.

Vi har en baby jogger City Elite, og uanset hvor vi har brugt den har Benjamin trivedes med at vende væk fra os, og kunne se hvad der sker. Er han faldet i søvn eller været træt, har vi lagt ryggen ned eller trukket kalechen helt ned, plus åbnet den der lille klap i kalechen, så vi har kunne kigge ned til ham.

Børn er selvfølgelig forskellige, men jeg ville ikke have retningen barnet vender som et afgørende krav, hvis jeg skulle ud og købe en ny klapvogn.

Vi har den også og har aldrig oplevet det som et problem. Det var ellers noget jeg tænkte en del over, da vi købte den. Her vil han sgu gerne se det hele alligevel :lol: Vi bruger den mest på vores ultrakorte tur til og fra vuggestuen og så til at have hvis vi f.eks. skal på en heldagstur i Zoo eller andet.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forældre"