Hvilken bog læser du for tiden?

Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21225

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Nesnay » 2. sep 2020, 13:08

A very stable genius af Philip Rucker og Carol Leonick (Pulitzer Prize-vindende journalister fra Washington Post)
Wow, no thank you. af Samantha Irby.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf paint » 3. sep 2020, 22:46

Sprækker, Torsten Jansen

"Torsten Jansen beskriver i "Sprækker" det forandrede og anspændte forhold mellem Danmark og USA med historiske perspektiver og input fra store danske politikere."

"I "Sprækker" giver også forhenværende og nuværende danske politikere og diplomater med indsigt i den politiske udvikling mellem Danmark og USA deres perspektiv på situationen. Heriblandt de tidligere statsministre Poul Schlüter, Anders Fogh Rasmussen, Lars Løkke Rasmussen og Helle Thorning-Schmidt samt de tidligere udenrigsministre Per Stig Møller, Lene Espersen og Martin Lidegaard mfl."

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Stitch » 4. sep 2020, 08:09

"Absence of Grace" af Ann Warner. På min kindle.

"The memory of an act committed when she was nineteen weaves a dark thread through Clen McClendon's life. It is a darkness Clen ignores until the discovery of her husband's infidelity propels her on a quest for redemption and forgiveness. Her journeying is providing few answers and peace remains elusive, even during the time she spends in an abbey. But when Clen makes a decision that is both desperate and random to go to Wrangell, Alaska, she will learn choices are never truly random and they always have consequences. "


Den er rigtig fint skrevet.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf ajnaM » 6. sep 2020, 12:28

Jeg er lige blevet færdig med Olga Ravns 'mit arbejde' - og den er aldeles fremragende! Har slugt de 400 og noget sider på under et døgn, og den er både velskrevet og udfordrende at læse. Den blander blandt andet både prosa og poesi, dramatik og dagbog. Den er enormt personlig og også ret barsk, og samtidig bevæger den sig på den helt høje klinge og er på mange måder også en slags debatbog, der bidrager positivt til bunken af god litteratur om feminisme, moderskab, ligestilling og efterfødselsreaktioner.

Den bedste bog, jeg længe har læst - kan varmt anbefales. :gogo:

Billede
4
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Aviva » 9. sep 2020, 06:59

Når livet pludselig giver mening af Kelly Walsh

-Om nærdødsoplevelser.
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TinaW » 11. sep 2020, 09:38

Dødens stemmer af S. J. Bolton.
Den fanger dog ikke rigtigt, så tror bare jeg afleverer den, selv om jeg ikke er færdig.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Pandesteg » 11. sep 2020, 10:50

Jordens Søjler af Kenn Follett. Synes den første halvdel fra rigtig god, her mod slutningen synes jeg den begynder at blive lidt tyndbenet, må jeg indrømme.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 11. sep 2020, 12:00

Jeg er gået i gang med hulebjørnens klan.

Det burde være lige noget for mig men jeg ved sq ikke rigtig.. Den er okay men jeg synes ikke rigtig den lever op til sin legende status
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18165

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Mi55y » 11. sep 2020, 12:16

hotlips skrev:Jeg er gået i gang med hulebjørnens klan.

Det burde være lige noget for mig men jeg ved sq ikke rigtig.. Den er okay men jeg synes ikke rigtig den lever op til sin legende status


Jeg troede også, at jeg ville have været mere begejstret. Jeg synes, at alle bøgerne var sådan lidt... poppet? Teen-agtig? Kan ikke lige finde det rigtige ord for det...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 11. sep 2020, 13:21

Mi55y skrev:
hotlips skrev:Jeg er gået i gang med hulebjørnens klan.

Det burde være lige noget for mig men jeg ved sq ikke rigtig.. Den er okay men jeg synes ikke rigtig den lever op til sin legende status


Jeg troede også, at jeg ville have været mere begejstret. Jeg synes, at alle bøgerne var sådan lidt... poppet? Teen-agtig? Kan ikke lige finde det rigtige ord for det...


Det føles som om man har forsøgt at lave en læselet udgave af noget der er ret kompliceret, det gør også der er brugt alenlange beskrivelsr af nogle meget basale ting.
Hun vil jo meget gerne være autentisk, men jeg er ikke sikker på hvor meget af det der er beskrevet der egentlig er belæg for at udpensle i det omfang, at vi skulle have en viden om kønsroller og deres forhold til magi i det omfang, det har jeg indtil videre ikke kunnet finde belæg for.. Mig bekendt ved man slet ikke så meget om neanderthalere og deres sociale strukturer som de bøger giver indtryk af.

Og så falder det jo i øjnene hos mig når der er planter med der ikke findes, og planter der ikke findes i de områder der angiveligt er tale om , jeg ved ikke hvor meget der er oversætterfejl men det er irriterende.
1
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Aviva » 13. sep 2020, 11:10

Hvad Gud sagde af Neale Donald Walsch
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Daine » 13. sep 2020, 15:13

Mi55y skrev:
hotlips skrev:Jeg er gået i gang med hulebjørnens klan.

Det burde være lige noget for mig men jeg ved sq ikke rigtig.. Den er okay men jeg synes ikke rigtig den lever op til sin legende status


Jeg troede også, at jeg ville have været mere begejstret. Jeg synes, at alle bøgerne var sådan lidt... poppet? Teen-agtig? Kan ikke lige finde det rigtige ord for det...

Jeg læste bøgerne (dem der var udkommet dengang) da jeg gik i 5. Klasse og jeg var vildt begejstret og det passer jo fint med din teen-agtig niveau. Tror det var de første 4 der var udkommet dengang. Jeg har læst serien flere gange, da de senere udgivelser kom, men serien blev dårligere og dårligere jo ældre jeg blev. De første 3 bøger er ok, derefter går det bare stærkt ned af bakke, og den sidste bog er - som jeg husker den - stort set kun gentagelser/tilbageblik i tidligere bøger og meget lidt ny handling, som så også er virkelig dårlig.

Men jeg tror du har ret i at bøgerne måske virker bedst på teenagere ... for 20 år siden.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf hotlips » 14. sep 2020, 05:40

Daine skrev:
Mi55y skrev:
hotlips skrev:Jeg er gået i gang med hulebjørnens klan.

Det burde være lige noget for mig men jeg ved sq ikke rigtig.. Den er okay men jeg synes ikke rigtig den lever op til sin legende status


Jeg troede også, at jeg ville have været mere begejstret. Jeg synes, at alle bøgerne var sådan lidt... poppet? Teen-agtig? Kan ikke lige finde det rigtige ord for det...

Jeg læste bøgerne (dem der var udkommet dengang) da jeg gik i 5. Klasse og jeg var vildt begejstret og det passer jo fint med din teen-agtig niveau. Tror det var de første 4 der var udkommet dengang. Jeg har læst serien flere gange, da de senere udgivelser kom, men serien blev dårligere og dårligere jo ældre jeg blev. De første 3 bøger er ok, derefter går det bare stærkt ned af bakke, og den sidste bog er - som jeg husker den - stort set kun gentagelser/tilbageblik i tidligere bøger og meget lidt ny handling, som så også er virkelig dårlig.

Men jeg tror du har ret i at bøgerne måske virker bedst på teenagere ... for 20 år siden.


Man skal langt ind, jeg var på over 300 sider før den fangede men så synes jeg nu også den blev klart bedre.. Det er jo også svært at engagere sig i folk der bare virker fjendske og underudviklede.

Nu er den første jo fra 1980, så det er naturligt der er visse fejl omkring ting hvor man ikke har vidst bedre, men hun har ikke været så heldig med at finde en balance mellem at vise deres teknologi realistisk eller deres helt basale sociale bagage som jeg et eller andet sted havde forventet.
Fks er der jo aldrig fundet fiskenet eller slynger fra neanderthaler, og hvis man er et menneske, hvad de jo utvivlsomt var.. Hvordan kan man så leve med nogen i mange år uden at have nogen følelsesmæssig forbindelser til dem? Det kan jeg simpelthen ikke tro på kan ske, bare se moderne mennesker der hiver katte og kaniner ind i husene og får en til tider næsten familiefølelse overfor dem.

Efter ti år med en der kan kommunikere og opføre sig som en af ens familiemedlemmer, med afvigelser der ikke er mere end den forskel der idag er på mennesker indbyrdes, så er det da helt urealistisk at man ikke vil have en helt basal følelsesmæssig binding til dem.
0
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 218
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 3
Likede indlæg: 92

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf Campanule » 16. sep 2020, 17:07

Jeg er ved at genlæse Chris Carter-serien om politimanden Hunter
0
:banan:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvilken bog læser du for tiden?

Indlægaf TinaW » 16. sep 2020, 18:47

Kampen om tronen, George R. R. Martin.
0

Tilbage til "Bøger"