Er der andre som strikker og hækler? :)

Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Bouje » 12. jul 2020, 13:40

LaMariposa skrev:
Bouje skrev:Nå, men opskrift 2 var ikke nemmere. Der var store problemet med svingende fasthed, fordi der var puf-masker i hver anden række. Jeg prøvede den anden igen og det var stadig samme rod, så jeg tænker, at nusseklude ikke behøver indeholde puf-masker og jeg finder en anden opskrift :sarkasme: Jeg skal simpelthen have lidt mere rutine før jeg kan lave pæne puf-masker, selvom de egentligt er simple nok. Men jeg har vitterligt også kun lavet to karklude, en enkelt amigurumi og to små pokeballs til sønnikes cykelnøgler indtil videre, så jeg er ret ny i hækling :)


Synes, at pufmasker er ret besværlige, og jeg har ellers hæklet en hel del. Du kan evt. overveje bedstemorfirkanter i stedet :)

https://hobbii.dk/nusseklud-med-bamse


Det er jeg glad for at høre :lol:

Jeg har kigget på lignende mønstre med granny squares, men fandt denne her, som jeg prøver i stedet for: https://tantetraad.dk/pixi-nusseklud-3/

Jeg døjede lidt med starten i midten på en anden klud, fordi der skulle laves alt muligt inde i den magiske ring, men den her opskrift har bare stangmasker i midten, så det tror jeg bliver nemmere. Så laver jeg en i lyseblå, grå og hvid og med et bamsehoved, som min studieveninde kan få til sin lille efterårsbaby :)
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 12. jul 2020, 13:47

Jeg har ikke strikket siden februar eller marts tror jeg - det er simpelthen for varmt. De sidste ting jeg fik strikket var strømper til gave og vist nok nogle pandebånd eller sådan noget. Småting.

Jeg hækler nogle gange i ren bomuld hvis jeg har lyst til at lave noget men vejret ikke er til uld. Kan dog aldrig rigtig komme i tanke om andet at lave i ren bomuld end klude og køkkenhåndklæder... Dette forår fik jeg vist lavet omtrent 40 klude og håndklæder. :stoned:

Men ellers har jeg faktisk mest været optaget af at hækle i ren silke i maj og juni måned. For fire års tid siden købte jeg en masse meget fint, tyndt silke fordi jeg efterhånden var blevet okay til at hækle og tænkte at jeg så kunne lave fancy sjaler eller noget.

Jeg startede så på et virussjal og fandt meget hurtigt ud af at det var pisseirriterende at arbejde med, så efter at have brugt jeg ved ikke hvor mange timer på at lave en lillebitte lortegnalling som jeg ikke kunne forestille mig nogensinde skulle blive til noget brugbart, smed jeg hele lortet ind bagerst i skabet og ignorerede det. :cuss:

Så lige pludselig her i maj måned fik jeg den vidunderlige idé at jeg da lige kunne prøve igen. Så jeg tog det frem, droppede ideen om at følge virusmønsteret (jeg er mere typen som improviserer), og så hæklede jeg det færdigt på et par dage........ :genert: Det ved jeg ikke lige hvordan jeg gjorde.

Var dog lidt irriteret bagefter fordi jeg egentlig, hvis jeg skal være helt ærlig, synes at garnet er for tyndt og fint og det betyder at sjalet altså ikke bliver så pænt som jeg gerne ville have haft det.

Jeg besluttede mig så for at prøve igen, denne gang med silke et nummer tykkere, og det blev MEGET bedre.

Så sjal nummer to får min mor til fødselsdag i næste måned. Det blev rimelig vellykket hvis jeg selv skal sige det.

Lige nu er det krøllet sammen i en pose og afventer vask og blokning inden det skal gives væk - jeg fik ikke taget et billede da det var færdigt, men her er et work in progress-foto kort efter overgangen til en dyb lilla farve. Det fik en 10cms penge mere i den lilla farve. Og så blev det også kantet efter det var færdigt.

Det er taget udendørs i aftensol så det ser måske lidt gulligt ud pga. lyset.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaScrooge » 12. jul 2020, 20:37

SonataA skrev:
LaScrooge skrev:Jeg er begyndt at teststrikke for et par designere og har også netop oversat en opskrift til dansk på én af tingene og fået en opskrift gratis som tak. Det her strikkenoget er jo vildt sjovt!


Og kræver næsten en selvstændig post i budgettet :fløjt:


Jep :-D
Jeg prøver virkelig at holde igen, men jeg har allerede garn til de næste 5 projekter, hvis det kan gøre det :genert: Har også sygt mange ideer, omkring 8 skitser til eget design plus noter til mange flere, 13 i min kø på Ravelry, 1 aktiv til mig selv, 1 teststrik i gang og 1 i kø, og 5 planlagte gaver:*trøje til svigerinde og søster, 2 huer til 2 venner og en bluse til min veninde. Godt jeg er arbejdsløs :lol:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 4997

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 15. jul 2020, 07:53

LaScrooge skrev:
SonataA skrev:
LaScrooge skrev:Jeg er begyndt at teststrikke for et par designere og har også netop oversat en opskrift til dansk på én af tingene og fået en opskrift gratis som tak. Det her strikkenoget er jo vildt sjovt!


Og kræver næsten en selvstændig post i budgettet :fløjt:


Jep :-D
Jeg prøver virkelig at holde igen, men jeg har allerede garn til de næste 5 projekter, hvis det kan gøre det :genert: Har også sygt mange ideer, omkring 8 skitser til eget design plus noter til mange flere, 13 i min kø på Ravelry, 1 aktiv til mig selv, 1 teststrik i gang og 1 i kø, og 5 planlagte gaver:*trøje til svigerinde og søster, 2 huer til 2 venner og en bluse til min veninde. Godt jeg er arbejdsløs :lol:


Jeg er begyndt at skrive ned hvad jeg bruger på alt der har med strik at gøre. I de første 6 måneder brugte jeg 7750 kr. I denne måned har jeg heller ikke holdt mig tilbage og har allerede brugt 1700 kr
Jeg tør næsten ikke tænke på hvor mange projekter jeg har gang i, men i hvert fald 5 trøjer, 1 par strømper, 1 sjal fra Stephen West. Og det er kun det der er påbegyndt i år. I gemmerne er der garanteret meget mere.
0
Klimatosse
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3444
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 274
Likede indlæg: 3074

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 15. jul 2020, 14:43

Jeg er blevet hooked på at strikke strømper. Sjovt nok et det sjovere at købe nyt garn end at bruge de rester jeg har :D
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaScrooge » 15. jul 2020, 15:03

Anne Droid skrev:
LaScrooge skrev:
SonataA skrev:
LaScrooge skrev:Jeg er begyndt at teststrikke for et par designere og har også netop oversat en opskrift til dansk på én af tingene og fået en opskrift gratis som tak. Det her strikkenoget er jo vildt sjovt!


Og kræver næsten en selvstændig post i budgettet :fløjt:


Jep :-D
Jeg prøver virkelig at holde igen, men jeg har allerede garn til de næste 5 projekter, hvis det kan gøre det :genert: Har også sygt mange ideer, omkring 8 skitser til eget design plus noter til mange flere, 13 i min kø på Ravelry, 1 aktiv til mig selv, 1 teststrik i gang og 1 i kø, og 5 planlagte gaver:*trøje til svigerinde og søster, 2 huer til 2 venner og en bluse til min veninde. Godt jeg er arbejdsløs :lol:


Jeg er begyndt at skrive ned hvad jeg bruger på alt der har med strik at gøre. I de første 6 måneder brugte jeg 7750 kr. I denne måned har jeg heller ikke holdt mig tilbage og har allerede brugt 1700 kr
Jeg tør næsten ikke tænke på hvor mange projekter jeg har gang i, men i hvert fald 5 trøjer, 1 par strømper, 1 sjal fra Stephen West. Og det er kun det der er påbegyndt i år. I gemmerne er der garanteret meget mere.


:nerve: shiiiit! Er det så i det mindste lækre ting du køber? Og færdiggør du også nogle af dine projekter, eller kommer der bare flere til? Jeg forsøger VIRKELIG at presse mig selv til at komme videre når jeg møder en mur på et projekt, for ellers ville jeg flyve rundt, starte ting op, lave en fejl, lægge det fra mig, starte noget nyt op og aldrig få noget færdigt.
Hvilket Stephen West strikker du? Jeg er ret lun på Enchanted Mesa-trøjen, den skal jeg prøve på et tidspunkt.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24649

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf LaScrooge » 15. jul 2020, 15:03

Alphilia skrev:Jeg er blevet hooked på at strikke strømper. Sjovt nok et det sjovere at købe nyt garn end at bruge de rester jeg har :D


Jeg er vild med restesrtrik! man kan få så mange nice (og meget eklektiske) kombinationer ud af det :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3444
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 274
Likede indlæg: 3074

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 15. jul 2020, 16:50

LaScrooge skrev:
Alphilia skrev:Jeg er blevet hooked på at strikke strømper. Sjovt nok et det sjovere at købe nyt garn end at bruge de rester jeg har :D


Jeg er vild med restesrtrik! man kan få så mange nice (og meget eklektiske) kombinationer ud af det :-D


Til strømper synes jeg heller ikke det gør så meget der er knald på farverne.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2151
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 4997

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Anne Droid » 15. jul 2020, 19:56

LaScrooge skrev:
Anne Droid skrev:
LaScrooge skrev:
SonataA skrev:
LaScrooge skrev:Jeg er begyndt at teststrikke for et par designere og har også netop oversat en opskrift til dansk på én af tingene og fået en opskrift gratis som tak. Det her strikkenoget er jo vildt sjovt!


Og kræver næsten en selvstændig post i budgettet :fløjt:


Jep :-D
Jeg prøver virkelig at holde igen, men jeg har allerede garn til de næste 5 projekter, hvis det kan gøre det :genert: Har også sygt mange ideer, omkring 8 skitser til eget design plus noter til mange flere, 13 i min kø på Ravelry, 1 aktiv til mig selv, 1 teststrik i gang og 1 i kø, og 5 planlagte gaver:*trøje til svigerinde og søster, 2 huer til 2 venner og en bluse til min veninde. Godt jeg er arbejdsløs :lol:


Jeg er begyndt at skrive ned hvad jeg bruger på alt der har med strik at gøre. I de første 6 måneder brugte jeg 7750 kr. I denne måned har jeg heller ikke holdt mig tilbage og har allerede brugt 1700 kr
Jeg tør næsten ikke tænke på hvor mange projekter jeg har gang i, men i hvert fald 5 trøjer, 1 par strømper, 1 sjal fra Stephen West. Og det er kun det der er påbegyndt i år. I gemmerne er der garanteret meget mere.


:nerve: shiiiit! Er det så i det mindste lækre ting du køber? Og færdiggør du også nogle af dine projekter, eller kommer der bare flere til? Jeg forsøger VIRKELIG at presse mig selv til at komme videre når jeg møder en mur på et projekt, for ellers ville jeg flyve rundt, starte ting op, lave en fejl, lægge det fra mig, starte noget nyt op og aldrig få noget færdigt.
Hvilket Stephen West strikker du? Jeg er ret lun på Enchanted Mesa-trøjen, den skal jeg prøve på et tidspunkt.


Ja, det er lækre ting der bliver købt. Og det er trods alt ikke kun garn. Der er også købt i hvert fald 5 strikkebøger, strikkepinde og opskrifter.

Jeg har strikket 7 trøjer (tror jeg) i år. Jeg har altid gang i flere ting så jeg kan have noget med mig. Og det er ikke alt strik jeg kan strikke mens jeg er social. Jeg er bl. a i gang med Birdsong i andre farver end denne og mønsteret er ikke det nemmeste og det har jeg kun strikket på når jeg har været alene.
Screenshot_20200602_172609_com.android.chrome.jpg


Andre trøjer bliver for store at slæbe rundt på.

Jeg er i gang med Parallelolamb og til det har jeg købt garn hos g-uld.dk Det kunne være gjort billigere, men jeg er ret glad for de farver deres garn har.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Klimatosse
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3444
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 274
Likede indlæg: 3074

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Alphilia » 16. jul 2020, 20:11

G-uld har så meget lækkert garn
1
Brugeravatar
Bouje
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 12. jan 2016, 19:36
Kort karma: 878
Likede indlæg: 5689

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Bouje » 7. aug 2020, 20:56

Jeg er endelig blevet færdig med min første nusseklud. Fyldt med fejl og en nathue kan heldigvis skjule skæve ører. Men den var hyggelig at lave og jeg har allerede ideer til flere. Faktisk har jeg allerede lavet kluden til nr. 2, som nok bliver en and :D

117359766_10158857880319905_3450413075715416641_o.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Myresluger » 7. aug 2020, 21:08

Jeg er igang med at hækle en poncho i mohair og uld. Jeg er spændt på hvordan den bliver - jeg har aldrig haft en poncho
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf Kattefjæs » 7. aug 2020, 21:55

Myresluger skrev:Jeg er igang med at hækle en poncho i mohair og uld. Jeg er spændt på hvordan den bliver - jeg har aldrig haft en poncho


Jeg strikkede tre sidste år og blev helt forelsket. Varme, men luft - ideelt!
0
godtnavn
Indlæg: 11169
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12986

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf godtnavn » 9. sep 2020, 21:33

Jeg har købt en rulle fantastisk garn :love: Jeg skal hækle et sjal til min mormor der lige er blevet 90, bliver en forsinket fødselsdagsgave som gerne skal laves på 2½ uge, for der ser jeg hende igen. Jeg synes det er så smukt, og er spændt på hvordan det lange farveskifte bliver, det er et nemt og smukt mønster så det bliver også afslappende og hyggeligt at lave, har lavet et til min mor i andet garn, samt et i børnestørrelse til datteren i samme mønster, så der skal ikke tænkes meget når jeg hækler. Jeg overvejer om jeg også skal få lavet et til mig selv i år.
garn.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Er der andre som strikker og hækler? :)

Indlægaf lillebjoern » 10. sep 2020, 06:34

godtnavn skrev:Jeg har købt en rulle fantastisk garn :love: Jeg skal hækle et sjal til min mormor der lige er blevet 90, bliver en forsinket fødselsdagsgave som gerne skal laves på 2½ uge, for der ser jeg hende igen. Jeg synes det er så smukt, og er spændt på hvordan det lange farveskifte bliver, det er et nemt og smukt mønster så det bliver også afslappende og hyggeligt at lave, har lavet et til min mor i andet garn, samt et i børnestørrelse til datteren i samme mønster, så der skal ikke tænkes meget når jeg hækler. Jeg overvejer om jeg også skal få lavet et til mig selv i år.
garn.jpeg


Hvad er det for et mønster? :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Hobby"