Bagsiden ved datinglivet.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Planten » 1. aug 2020, 14:44

Aima skrev:
Planten skrev:Jeg synes kun, du kan tillade dig at komme med din fortolkning af sagen, hvis hun en dag siger "øv, dumpet/ghostet igen. Hvad pokker gør jeg galt? Hvorfor sker det her altid for mig?!" (eller noget i den stil :) der synes jeg, man kan komme med dit besyv. Det er sjældent at råd, man ikke har bedt om, ændrer noget.


Jamen det går hun sådan set. Måske ikke ligefrem med de ord, men som jeg skrev er hun meget søgende og spørgende. Ofte er det i situationen, sådan “Han har ikke svaret på min besked, skal jeg skrive til ham igen?” eller “Tror du, der er noget galt siden jeg ikke hører fra ham?”

Med den seneste douche blev hun brændt af. De havde set hinanden én gang og aftalt at ses igen fem dage senere. Hun var i mellemtiden fyr og flamme, selvom hun da adspurgt måtte indrømme, kontakten var faldet betydeligt fra hans side, “men han arbejdede også meget og var stresset og de havde jo den aftale søndag...” Søndag nat skrev hun så og spurgte om jeg var vågen, hun var dybt ulykkelig for han var ikke dukket op og svarede ikke på hendes beskeder. To dage senere var hun fjernet som match. Altså, hun spørger ikke direkte, hvad hun gør galt, men hun griber jo løbende ud efter støtte og vejledning, og det er omtrent nu at jeg someway føler et slags ansvar for at tale med hende om måder, hun evt. passer lidt bedre på sig selv. Aldersforskellen og relationen spiller også ind, for vores venskab er ikke et ligeværdigt og jævnbyrdigt venskab som sådan, det er generelt meget fundamenteret i at hun har struggles eller ting, hun trænger til at få vendt og et lidt mere voksent POV på.

Hvis det er sådan, du opfatter det, så synes jeg da også, du skal give hende din mening/erfaring/kald det hvad du vil :)
Du kan måske spørge hende om, hvad hun ønsker af relationerne. Hvis hun siger sex og sjov, så er det jo hendes valg, og så er det jo ikke rigtig op til dig at vurdere, om hun taler sandt eller ej.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 14:51

Jeg ville ikke tage udgangspunkt i mændene, hvis du tager en snak med hende, for det du siger om dem falder tilbage på hende.

Groft sagt og sat på spidsen:
"Hvorfor vælger du de her dumme mænd der ikke kan finde ud af at behandle dig ordentligt" = Hvorfor kan du ikke finde ud af at vælge en mand der behandler dig ordentligt?

Med udgangspunkt i at mændene gør noget forkert bliver hun frataget sit eget ansvar(for at passe på sig selv, ændre sin adfærd/mønster etc.) men hun ender stadig med at sidde med lorten.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Aima » 1. aug 2020, 15:14

SurSødSovs skrev:Ej. Jeg bliver altså noget provokeret over retorikken.

Hvorfor skal mændenes opførsel birtforklares med at hun er under deres niveau? Are you kidding me?

Den type behandler sgi da alle kvinder sådan. For christ sake


Mændenes opførsel bliver på ingen måde bortforklaret sådan. Ærligt, gider du lige?
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1505

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Ego81 » 1. aug 2020, 15:24

Ved du egentlig, om hun fortæller fyrene, hvad hun søger? Hvis hun meddeler dem, at hun ikke søger en kæreste, så er det måske forståeligt nok, at de trækker sig efter sex (disclaimer: det er selvfølgelig stadig ikke i orden, at de ghoster hende).
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Aima » 1. aug 2020, 18:31

Ego81 skrev:Ved du egentlig, om hun fortæller fyrene, hvad hun søger? Hvis hun meddeler dem, at hun ikke søger en kæreste, så er det måske forståeligt nok, at de trækker sig efter sex (disclaimer: det er selvfølgelig stadig ikke i orden, at de ghoster hende).


Hun lader dem forstå, hun ikke som udgangspunkt søger en kæreste, men dog stadig er åben og har en “vi ser hvad der sker”-tilgang.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Planten » 1. aug 2020, 18:39

Aima skrev:
Ego81 skrev:Ved du egentlig, om hun fortæller fyrene, hvad hun søger? Hvis hun meddeler dem, at hun ikke søger en kæreste, så er det måske forståeligt nok, at de trækker sig efter sex (disclaimer: det er selvfølgelig stadig ikke i orden, at de ghoster hende).


Hun lader dem forstå, hun ikke som udgangspunkt søger en kæreste, men dog stadig er åben og har en “vi ser hvad der sker”-tilgang.

Og når mænd siger det, betyder det oftest, at de kun søger sjov. Så det er nok det, de regner med, hun også mener.
15
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Fynerfin82 » 1. aug 2020, 18:43

Aima skrev:
Ego81 skrev:Ved du egentlig, om hun fortæller fyrene, hvad hun søger? Hvis hun meddeler dem, at hun ikke søger en kæreste, så er det måske forståeligt nok, at de trækker sig efter sex (disclaimer: det er selvfølgelig stadig ikke i orden, at de ghoster hende).


Hun lader dem forstå, hun ikke som udgangspunkt søger en kæreste, men dog stadig er åben og har en “vi ser hvad der sker”-tilgang.


Men er det så ikke som om der mangler en form sammenhæng mellem det hun siger og det hun reelt gerne vil. Hvis man ikke søger en kæreste, så betyder det vel ikke vildt meget om man bliver brændt af.

Jeg ville nok tage snakken med hende om, at finde ud af hvad hun gerne vil og så gå efter det. Det lyder jo som om hun gerne vil have en kæreste, men beskytter sig selv og holder flere muligheder åbne ved at sige at hun ikke gør det. For hvis hun meldte klart ud, at hun søgte en kæreste, ville en del af de mænd hun ser nok falde fra.

Men datinglivet kan være hårdt, man bliver konstant målt og vejet. Hvis man har behov for opmærksomheden tager man nok alle de midler man har i brug, for at opnå målet. Og det er jo både kvinder og mænd, der kører det spil. Mine ellers søde og fornuftige veninder har forsøgt at lære mig om 3 gangs reglen (aldrig se den samme mere end 3 gange) og at sex på første date, altså ligesom bare er standard. Så det er vist bare sådan man gør.
3
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 19:29

Fynerfin82 skrev:Men er det så ikke som om der mangler en form sammenhæng mellem det hun siger og det hun reelt gerne vil. Hvis man ikke søger en kæreste, så betyder det vel ikke vildt meget om man bliver brændt af.

Jeg ville nok tage snakken med hende om, at finde ud af hvad hun gerne vil og så gå efter det. Det lyder jo som om hun gerne vil have en kæreste, men beskytter sig selv og holder flere muligheder åbne ved at sige at hun ikke gør det. For hvis hun meldte klart ud, at hun søgte en kæreste, ville en del af de mænd hun ser nok falde fra.

Men datinglivet kan være hårdt, man bliver konstant målt og vejet. Hvis man har behov for opmærksomheden tager man nok alle de midler man har i brug, for at opnå målet. Og det er jo både kvinder og mænd, der kører det spil. Mine ellers søde og fornuftige veninder har forsøgt at lære mig om 3 gangs reglen (aldrig se den samme mere end 3 gange) og at sex på første date, altså ligesom bare er standard. Så det er vist bare sådan man gør.

Hvad er idéen med det? :gruble:

Det har jeg aldrig hørt om.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Aragorn » 1. aug 2020, 19:45

SurSødSovs skrev:Ej. Jeg bliver altså noget provokeret over retorikken.

Hvorfor skal mændenes opførsel birtforklares med at hun er under deres niveau? Are you kidding me?

Den type behandler sgi da alle kvinder sådan. For christ sake


Det er netop pointen. Hun finder mennesker der ikke behandler andre ordentligt og så går det ligesom derfra af sig selv - og hun kan jo så måske finde trøst i netop det faktum, at de behandler alle på den måde.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Kaffe » 1. aug 2020, 19:55

Jeg ville vejlede hende med spørgsmål, så hun selv må tænke godt efter, når hun svarer. Og forhåbentlig ser hun dilemmaerne mellem ønsker og handlinger.

Jeg tænker, det er vigtigt, at hun får øje på, at hun ikke kan stå inde for, at hun ‘ikke som udgangspunkt søger en kæreste’. Det er det, mændene går ud fra, når hun siger det, og derfor bliver hun droppet. For det var jo kun det, de skulle. Men hun vil nok egentlig noget mere. Så længe der er den modstrid, vil det samme ske.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Kaffe » 1. aug 2020, 19:57

Aragorn skrev:
SurSødSovs skrev:Ej. Jeg bliver altså noget provokeret over retorikken.

Hvorfor skal mændenes opførsel birtforklares med at hun er under deres niveau? Are you kidding me?

Den type behandler sgi da alle kvinder sådan. For christ sake


Det er netop pointen. Hun finder mennesker der ikke behandler andre ordentligt og så går det ligesom derfra af sig selv - og hun kan jo så måske finde trøst i netop det faktum, at de behandler alle på den måde.


Men hvordan kan de mennesker være over hendes niveau?
1
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23137

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Aragorn » 1. aug 2020, 21:31

Kaffe skrev:
Aragorn skrev:
SurSødSovs skrev:Ej. Jeg bliver altså noget provokeret over retorikken.

Hvorfor skal mændenes opførsel birtforklares med at hun er under deres niveau? Are you kidding me?

Den type behandler sgi da alle kvinder sådan. For christ sake


Det er netop pointen. Hun finder mennesker der ikke behandler andre ordentligt og så går det ligesom derfra af sig selv - og hun kan jo så måske finde trøst i netop det faktum, at de behandler alle på den måde.


Men hvordan kan de mennesker være over hendes niveau?


Jeg ved ikke helt hvorfor du spørger mig, for det mener jeg ikke jeg har skrevet at de var. Jeg har taget tråden op og snakket om at de er ude af hendes liga, men hvis det ikke var gjort klart nok, så vil jeg understrege at det var baseret på de oplysninger vi er givet i oplægget og at det kun var målt på den parameter der hedder udseende.

Værdi af et menneske kommer an på, som så meget andet, hvilken parameter du måler på og hvem der bedømmer den. Social status, udseende (som er relativt subjektivt), begavelse, uddannelse, værdier og moral (der er relative størrelser i forhold til tid/sted i nogen grad), IQ, indkomst. Der er mange forskellige hierarkier som mennesker konkurrerer indenfor.

Der er mennesker der har et hierarki bygget på at være de værste mennesker overhovedet, eksempelvis mexikanske narkokarteller - det er frygtelige mennesker i mine øjne, men jeg er ret sikker på, de selv måler hvor gode de er, på, hvor mange stoffer de sælger og hvor mange de slår ihjel, hvor mange der er i deres kartel etc.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Planten » 2. aug 2020, 05:18

Uanset hvad, så kan man ikke selv styre, hvem der ghoster en. Jeg er blevet ghostet af mænd, der var vildt meget på og som vurderede sig selv til at være loyale, ærlige og modne. Og selvom jeg var tydelige i at jeg ønskede reelle udmeldinger, så kunne jeg på ingen måde diktere, at der blev sagt "tak for denne gang. Det bliver et nej fra mig".
8
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9016
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Purple Haze » 2. aug 2020, 08:08

Kaffe skrev:
Men hvordan kan de mennesker være over hendes niveau?


Mon ikke TS snakker om udseende?

Hvis de ligner græske guder og hun ligner en øgle, så er de vel over hendes niveau (udseenemæssigt).
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Bagsiden ved datinglivet.

Indlægaf Aurora » 2. aug 2020, 08:12

Planten skrev:Jeg synes kun, du kan tillade dig at komme med din fortolkning af sagen, hvis hun en dag siger "øv, dumpet/ghostet igen. Hvad pokker gør jeg galt? Hvorfor sker det her altid for mig?!" (eller noget i den stil :) der synes jeg, man kan komme med dit besyv. Det er sjældent at råd, man ikke har bedt om, ændrer noget.


Som udgangspunkt er jeg enig, men pga aldersforskellen er der en anden dynamik end blandt mere jævnaldrende veninder, synes jeg. Sådan en blanding mellem ven og en storesøsterrolle. Når pigen meget søger Aima, tror jeg også at hun er åben for hendes “older and wiser” råd og vejledning.
3

Tilbage til "Forhold og sex"