Debattens mødregruppe

Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 1. aug 2020, 16:05

Zombie skrev:
twinkle skrev:
Bergen skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:
twinkle skrev:Oliver fik klippet sit tungebånd i dag, efter ca. 2 uger hvor han har skreget sig gennem hver flaske, fordi han har slugt så meget luft og deraf fået ondt i maven Håber virkelig det hjælper!

Blev egentlig lidt overrasket over at ØNH lægen ville klippe det, men han var slet ikke i tvivl om at Olivers tungebånd var for kort. Det er rart endelig at have fundet en årsag til problemet.


Håber det hjælper! :kryds:


Det er blevet en smule bedre, men stadig ikke helt godt :(
Vi skal til fem ugers tjek på tirsdag, vil presse på for at lægen henviser os til yderligere udredning på sygehuset... Synes vi har gjort hvad vi kan med både kiropraktor og ØNH læge, det kan ikke passe at et spædbarn skal have så ondt i maven hver gang han spiser.


Tal med lægen om laktose.
Det var grunden til min venindes jævnaldrendes babys maveproblemer. Ikke at det behøver være det, men de sloges sådan med det God bedring.


Han får allerede en lille dosis Movicol, plus MME der er syrnet og med mælkesyrebakterier + udos Choice ved siden af, og det holder rimelig godt gang i maven, så tror desværre ikke det er forstoppelse der er problemet :(


Der er flere, hvis børn har stramt tungebånd, der sværger til sutteflasker fra Dr Brown - med smal hals (de har også en med bred hals).


Har godt kigget på dem, men ved bare ikke hvor stor forskel en flaske egentlig kan gøre. Men kan jo prøve at købe et par stykker, og se om de dur bedre.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zombie » 1. aug 2020, 17:20

twinkle skrev:
Zombie skrev:
twinkle skrev:
Bergen skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:
twinkle skrev:Oliver fik klippet sit tungebånd i dag, efter ca. 2 uger hvor han har skreget sig gennem hver flaske, fordi han har slugt så meget luft og deraf fået ondt i maven Håber virkelig det hjælper!

Blev egentlig lidt overrasket over at ØNH lægen ville klippe det, men han var slet ikke i tvivl om at Olivers tungebånd var for kort. Det er rart endelig at have fundet en årsag til problemet.


Håber det hjælper! :kryds:


Det er blevet en smule bedre, men stadig ikke helt godt :(
Vi skal til fem ugers tjek på tirsdag, vil presse på for at lægen henviser os til yderligere udredning på sygehuset... Synes vi har gjort hvad vi kan med både kiropraktor og ØNH læge, det kan ikke passe at et spædbarn skal have så ondt i maven hver gang han spiser.


Tal med lægen om laktose.
Det var grunden til min venindes jævnaldrendes babys maveproblemer. Ikke at det behøver være det, men de sloges sådan med det God bedring.


Han får allerede en lille dosis Movicol, plus MME der er syrnet og med mælkesyrebakterier + udos Choice ved siden af, og det holder rimelig godt gang i maven, så tror desværre ikke det er forstoppelse der er problemet :(


Der er flere, hvis børn har stramt tungebånd, der sværger til sutteflasker fra Dr Brown - med smal hals (de har også en med bred hals).


Har godt kigget på dem, men ved bare ikke hvor stor forskel en flaske egentlig kan gøre. Men kan jo prøve at købe et par stykker, og se om de dur bedre.


I min flaskegruppe sværger forældrene hvis børn har stramt tungebånd til dem. De får meget bedre fat, og får mindre luft med ned, og de oplever at det er luften, der giver mavekneb.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. aug 2020, 18:43

twinkle skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
twinkle skrev:
Bergen skrev:
twinkle skrev:
Mi55y skrev:
twinkle skrev:Oliver fik klippet sit tungebånd i dag, efter ca. 2 uger hvor han har skreget sig gennem hver flaske, fordi han har slugt så meget luft og deraf fået ondt i maven Håber virkelig det hjælper!

Blev egentlig lidt overrasket over at ØNH lægen ville klippe det, men han var slet ikke i tvivl om at Olivers tungebånd var for kort. Det er rart endelig at have fundet en årsag til problemet.


Håber det hjælper! :kryds:


Det er blevet en smule bedre, men stadig ikke helt godt :(
Vi skal til fem ugers tjek på tirsdag, vil presse på for at lægen henviser os til yderligere udredning på sygehuset... Synes vi har gjort hvad vi kan med både kiropraktor og ØNH læge, det kan ikke passe at et spædbarn skal have så ondt i maven hver gang han spiser.


Tal med lægen om laktose.
Det var grunden til min venindes jævnaldrendes babys maveproblemer. Ikke at det behøver være det, men de sloges sådan med det God bedring.


Han får allerede en lille dosis Movicol, plus MME der er syrnet og med mælkesyrebakterier + udos Choice ved siden af, og det holder rimelig godt gang i maven, så tror desværre ikke det er forstoppelse der er problemet :(


Ej det er absolut ikke normalt for så lille en baby. Stakkels ham - oh jer.

Det kan være noget du spiser som Han ikke tåler. Mælk er som regel første ting man tager fra. Det ville jwg prøve. Din kost altså.


Han får kun erstatning.. men jeg prøver at tale med lægen om evt. laktoseintolerance, så kan hun måske give en recept på erstatning fra apoteket. Og en henvisning til sygehuset.


Okay, den havde jeg ikke fået fat i, Sorry.

Hos så små er det over en bred kam sjældent med laktoseintolerance, men mere almindeligt med allergi for proteinet i mælken. Men det skal naturligvis ikke udelukkes. Hvor er cyklus ift at spise og reaktionen?
0
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 1. aug 2020, 18:53

FormerlyKnownAs skrev:
Okay, den havde jeg ikke fået fat i, Sorry.

Hos så små er det over en bred kam sjældent med laktoseintolerance, men mere almindeligt med allergi for proteinet i mælken. Men det skal naturligvis ikke udelukkes. Hvor er cyklus ift at spise og reaktionen?


Det er helt ok :)

Det er primært mens han spiser. Han tager måske 3-4 mundfulde og slipper så flasken, fordi han begynder at græde voldsomt. Samtidigt kan jeg høre hans mave rumle sindssygt højt. Nogle gange kan jeg berolige ham med sutten, men der går jo ikke længe før han ligesom registrerer at der ikke kommer mad ud af den, hvorfor han begynder at søge helt vanvittigt fordi han jo er sulten.
Vi har forsøgt os med at trække måltiderne, så der går minimum tre timer imellem - men det gør ingen forskel.

Det er så hårdt at se ham græde sig igennem flasken, jeg føler så stor afmagt over at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. Vi bruger mindste suttehoved.
Vil dog sige at klippet af tungebåndet har givet væsentlig færre fejlsynkninger, ligesom jeg ikke længere oplever at mælken ligesom løber ud af mundvigen på ham..
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. aug 2020, 19:11

twinkle skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Okay, den havde jeg ikke fået fat i, Sorry.

Hos så små er det over en bred kam sjældent med laktoseintolerance, men mere almindeligt med allergi for proteinet i mælken. Men det skal naturligvis ikke udelukkes. Hvor er cyklus ift at spise og reaktionen?


Det er helt ok :)

Det er primært mens han spiser. Han tager måske 3-4 mundfulde og slipper så flasken, fordi han begynder at græde voldsomt. Samtidigt kan jeg høre hans mave rumle sindssygt højt. Nogle gange kan jeg berolige ham med sutten, men der går jo ikke længe før han ligesom registrerer at der ikke kommer mad ud af den, hvorfor han begynder at søge helt vanvittigt fordi han jo er sulten.
Vi har forsøgt os med at trække måltiderne, så der går minimum tre timer imellem - men det gør ingen forskel.

Det er så hårdt at se ham græde sig igennem flasken, jeg føler så stor afmagt over at jeg ikke ved hvad jeg skal stille op. Vi bruger mindste suttehoved.
Vil dog sige at klippet af tungebåndet har givet væsentlig færre fejlsynkninger, ligesom jeg ikke længere oplever at mælken ligesom løber ud af mundvigen på ham..


Det lyder ikke som allergi/intolerance så, når det starter med det samme. Det ville være temmelig atypisk.

I Danmark klipper man ikke tungebånd ligeså meget som i resten af Eu/vestlige verden. Så det kan stadig drille. Det er meget let at spotte stramt tungebånd, munden former sig på en helt speciel måde.

Men jeg hsr sendt dig et kort, så kan du lige se på det :)

Det er pisse hårdt det du sidder i. I know. Kram!
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sangius » 1. aug 2020, 19:13

Twinkle - har en veninde som brugte Pepticade modermælkserstatning med gode resultater. Den kan man købe på webapoteket, mener ikke det kræver recept? :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 5. aug 2020, 19:31

Pt. sidder jeg i fem minutters timeout på badeværelset. Oliver har skreget siden kl. 19, og vil absolut intet. Ikke spise, sove, interagere med nogen eller noget. Han er træt og gaber og gaber, men kan ikke finde ro. Har forsøgt at svøbe, vikle, gå, hoppe. Intet hjælper.

Lægen ville ikke give mig en henvisning til udredning, da vi var til fem ugers undersøgelse i går. "jamen han følger jo sin kurve".
Sp var her i dag, hun så hvordan han græd og hvor ondt han får. Hun bad mig ringe til lægen i morgen, og så få fat på vores alm. læge og ikke den uddannelseslæge vi var ved i går, i håb om at vores normale læge vil tage det seriøst.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, jeg er så bange for at ende med en efterfødselsreaktion.
Det slider så meget på mig, at han bruger det meste af sin vågne tid på at græde. Der er ikke mere plads til pludren og hygge, og jeg er bange for at det kommer til at gå ud over vand kognitive udvikling.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. aug 2020, 19:38

Twinkle, selvom jeg ikke er læge, vil jeg næsten love dig, at skrigeriet ikke går ud over hans kognitive udvikling. Det lyder som kolik for fuldudblæsning, og selvom det er forfærdeligt, mens det står på, så bliver babyer ikke skadede af det på sigt.

Jeg føler virkeligt med dig, og din almindelige læge lytter forhåbentlig til dig, og får jer sendt videre til yderligere udredning. Kan det være refluks?

Begge mine børn har grædt meget, men ikke i den grad som du beskriver, og det slog mig ud begge gange. Jeg føler derfor virkeligt med dig, og du er velkommen til at skrive en pb, hvis det på nogen måde kan hjælpe dig. Det er så sindssygt hårdt, mens det står på, og det føles som om, det aldrig stopper (men det gør det).

Kæmpe kram og masser af tanker :ae: :kys:.
1
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Sorenspige » 5. aug 2020, 19:39

Har I prøvet barnevogn? Det hjalp på min dreng, men kun mens man gik.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 5. aug 2020, 20:26

twinkle skrev:Pt. sidder jeg i fem minutters timeout på badeværelset. Oliver har skreget siden kl. 19, og vil absolut intet. Ikke spise, sove, interagere med nogen eller noget. Han er træt og gaber og gaber, men kan ikke finde ro. Har forsøgt at svøbe, vikle, gå, hoppe. Intet hjælper.

Lægen ville ikke give mig en henvisning til udredning, da vi var til fem ugers undersøgelse i går. "jamen han følger jo sin kurve".
Sp var her i dag, hun så hvordan han græd og hvor ondt han får. Hun bad mig ringe til lægen i morgen, og så få fat på vores alm. læge og ikke den uddannelseslæge vi var ved i går, i håb om at vores normale læge vil tage det seriøst.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, jeg er så bange for at ende med en efterfødselsreaktion.
Det slider så meget på mig, at han bruger det meste af sin vågne tid på at græde. Der er ikke mere plads til pludren og hygge, og jeg er bange for at det kommer til at gå ud over vand kognitive udvikling.


Ved ikke om du vil have råd, eller bare vil læsse af. Hvis det er det sidste, så arkiverer du bare dette råd lodret! :ae:

For os hjalp en kombi af de ting du har gjort allerede. Svøbt, puttet i lift, liften på yogabold og så bouncet (ret vildt)

Han tager ikke skade i sin udvikling, men kan sagtens huske bekymringen! Men det skal du ikke spekulere på, du skal bare finde en måde at være i det på. Er din mand hjemme så du måske kan gå en tur for dig selv, bare 10 min uden skrig i ørerne kan give frisk energi?
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24404

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Moxy-lady » 5. aug 2020, 20:28

Sorenspige skrev:Har I prøvet barnevogn? Det hjalp på min dreng, men kun mens man gik.


Ja, så kommer larmen lidt på fysisk afstand og så kan man smide høretelefoner i det ene øre for at få noget andet at fokusere på.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf billiebean » 5. aug 2020, 20:44

Arh det er hårdt Twinkle! Så du kan decideret hære det rumler rundt i maven på ham, når han spiser? Det er alligevel lidt tankevækkende, at lægen ikke vil gå videre med det.. Og går ud fra I har prøvet alle de forskellige slags MMe? Man kan vist få noget på apoteker til uber allergikere.

Jeg havde kolik som barn (min far husker tilbage på det som den værste periode i hans liv.. sorry!) og det hjalp åbenbart når min far gik med mig oppe på skulderen, men sådan med hans skulder presset lidt ind mod min lille mave. Så var det som om det lettede lidt. Pg så har jeg hørt flere der siger ørepropper/høreværn for at skåne høresansen lidt.
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf twinkle » 6. aug 2020, 07:13

Jeg svarer lige samlet, har aldrig lært at multiquote - det må i leve med :lol:

Min mand fik ham til at falde til ro, mens jeg gemte mig på badeværelset. Oliver gik endelig kold 22.30, så der kravlede vi i seng sammen.
Min mand sover hos Benjamin, så de kan få deres søvn. Min mand er tilbage på arbejde igen, så kan ikke byde ham at være en del af natteroderiet.

Vi har forsøgt os med kiropraktor, hun sagde der ikke var nogle låsninger, kun en enkelt spænding som hun behandlede.
Jeg tænker mere og mere refluks. Ikke fordi han gylper meget, men jeg kan ligesom høre mavesyren køre op og ned i spiserøret. Samtidigt vil han så absolut ikke ligge på ryggen, og har hikke mange gange dagligt. Vi er skiftet til en ikke-syrnet MME, for at se om det giver bedring.

Og ja, jeg kan høre luften i hans tarmsystem når han spiser, så det er ikke underligt at det gør ondt.

Kom ikke igennem til lægen i dag, så må prøve igen i morgen. Lige nu ligger Oliver hos mig og sover, så jeg får lige et pusterum uden gråd.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15157

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf Zonta » 6. aug 2020, 07:41

twinkle skrev:Jeg svarer lige samlet, har aldrig lært at multiquote - det må i leve med :lol:

Min mand fik ham til at falde til ro, mens jeg gemte mig på badeværelset. Oliver gik endelig kold 22.30, så der kravlede vi i seng sammen.
Min mand sover hos Benjamin, så de kan få deres søvn. Min mand er tilbage på arbejde igen, så kan ikke byde ham at være en del af natteroderiet.

Vi har forsøgt os med kiropraktor, hun sagde der ikke var nogle låsninger, kun en enkelt spænding som hun behandlede.
Jeg tænker mere og mere refluks. Ikke fordi han gylper meget, men jeg kan ligesom høre mavesyren køre op og ned i spiserøret. Samtidigt vil han så absolut ikke ligge på ryggen, og har hikke mange gange dagligt. Vi er skiftet til en ikke-syrnet MME, for at se om det giver bedring.

Og ja, jeg kan høre luften i hans tarmsystem når han spiser, så det er ikke underligt at det gør ondt.

Kom ikke igennem til lægen i dag, så må prøve igen i morgen. Lige nu ligger Oliver hos mig og sover, så jeg får lige et pusterum uden gråd.

En i min mødregruppe fik nr. 2, som havde refluks. Hun kunne høre præcis det samme og det skulle gøre skide ondt på de små. De endte med at tage på privathospital, fordi lægen ikke ville sende dem videre. Det er vist desværre en lidt op-ad-bakke-situation som jeg forstår det på mange. :mellow:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Debattens mødregruppe

Indlægaf FormerlyKnownAs » 6. aug 2020, 07:46

twinkle skrev:Jeg svarer lige samlet, har aldrig lært at multiquote - det må i leve med :lol:

Min mand fik ham til at falde til ro, mens jeg gemte mig på badeværelset. Oliver gik endelig kold 22.30, så der kravlede vi i seng sammen.
Min mand sover hos Benjamin, så de kan få deres søvn. Min mand er tilbage på arbejde igen, så kan ikke byde ham at være en del af natteroderiet.

Vi har forsøgt os med kiropraktor, hun sagde der ikke var nogle låsninger, kun en enkelt spænding som hun behandlede.
Jeg tænker mere og mere refluks. Ikke fordi han gylper meget, men jeg kan ligesom høre mavesyren køre op og ned i spiserøret. Samtidigt vil han så absolut ikke ligge på ryggen, og har hikke mange gange dagligt. Vi er skiftet til en ikke-syrnet MME, for at se om det giver bedring.

Og ja, jeg kan høre luften i hans tarmsystem når han spiser, så det er ikke underligt at det gør ondt.

Kom ikke igennem til lægen i dag, så må prøve igen i morgen. Lige nu ligger Oliver hos mig og sover, så jeg får lige et pusterum uden gråd.



Lille menneske. Og mor :ae:

Jeg fik ikke flere input end det jeg selv skrev til dig om og jeg tror helt sikkert at du har fat i den lange ende med silent refluks.
1

Tilbage til "Forældre"