For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Kanga » 1. aug 2020, 15:24

Vores dreng har fødselsdag i ferien. Derfor inviterer vi altid til børnefødselsdag weekenden inden de starter i skole.
Det er en fin ferieaktivitet, at vi kører ud med invitationer en dag i sommerferien. Jeg tjekker altid på Aula, om nogen er flyttet, er der kommer nye elever osv.

Nu har vi så været rundt. Én forældre melder tilbage, at vedkommende ikke kan hjælpe med at give invitationen til barnet. De har ingen kontakt. Jamen for h...! Hvorfor er det så den forældres adresse, der står på Aula? Der er ingen adresser på barnet eller den anden forældre.

Et andet barn, der er forældrene åbenbart også gået fra hinanden. Adressen på den ene er slettet. Den anden ændret, siden vi var rundt med invitationer. Så der ligger også en invitation i en forkert postkasse.

Og det var bare to eksempler fra én klasse!
Er løsningen at invitere via Aula? Som ingen jo heller tjekker i sommerferien?

I øvrigt; folk må gøre som de vil, blive gift og skilt, flytte sammen og hver for sig. Men hvor er der synd, at man ikke kan være sikker på, om barnet får invitationen. Tænk at komme i skole efter ferien og opdage, at man skulle have været til fødselsdag.

Kanga
2
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Tibbler » 1. aug 2020, 15:28

Kanga skrev:Vores dreng har fødselsdag i ferien. Derfor inviterer vi altid til børnefødselsdag weekenden inden de starter i skole.
Det er en fin ferieaktivitet, at vi kører ud med invitationer en dag i sommerferien. Jeg tjekker altid på Aula, om nogen er flyttet, er der kommer nye elever osv.

Nu har vi så været rundt. Én forældre melder tilbage, at vedkommende ikke kan hjælpe med at give invitationen til barnet. De har ingen kontakt. Jamen for h...! Hvorfor er det så den forældres adresse, der står på Aula? Der er ingen adresser på barnet eller den anden forældre.

Et andet barn, der er forældrene åbenbart også gået fra hinanden. Adressen på den ene er slettet. Den anden ændret, siden vi var rundt med invitationer. Så der ligger også en invitation i en forkert postkasse.

Og det var bare to eksempler fra én klasse!
Er løsningen at invitere via Aula? Som ingen jo heller tjekker i sommerferien?

I øvrigt; folk må gøre som de vil, blive gift og skilt, flytte sammen og hver for sig. Men hvor er der synd, at man ikke kan være sikker på, om barnet får invitationen. Tænk at komme i skole efter ferien og opdage, at man skulle have været til fødselsdag.

Kanga


Jeg ville sende en invitation til dem på Aula. Så må de jo se den, eller ikke. Tænker ikke umiddelbart, at I kan gøre mere.
Med mindre der er nogle af klassekammeraternes forældre, der evt. kunne kende til adresserne, hvis deres barn leger med de pågældende :gruble:
1
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Kanga » 1. aug 2020, 15:34

Tibbler skrev:

Jeg ville sende en invitation til dem på Aula. Så må de jo se den, eller ikke. Tænker ikke umiddelbart, at I kan gøre mere.
Med mindre der er nogle af klassekammeraternes forældre, der evt. kunne kende til adresserne, hvis deres barn leger med de pågældende :gruble:

Resultatet kan blive det samme. Jeg tjekker kun Aula i ferien, fordi vi skal sende de invitationer. Hvis de heller ikke tjekker det. Og så var målet lidt, at komme rundt og se, hvor kammerater bor og have en aktivitet ud af det. Aula er så passivt. De der får tømt postkassen, synes sikkert også at det er sjovt med post.

Af samme årsag har jeg i dag kørt 2 x 20 km for at aflevere invitation til en, som ikke har info overhovedet på Aula. Ikke engang et telefonnummer. Jeg satser på, de bor der, hvor de boede sidste år.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Stars » 1. aug 2020, 15:55

Jeg går ud fra, du har prøvet at slå forældrene op på krak.dk / 118.dk
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Kanga » 1. aug 2020, 16:01

Stars skrev:Jeg går ud fra, du har prøvet at slå forældrene op på krak.dk / 118.dk

Selvfølgelig.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf MilleMercy » 1. aug 2020, 16:02

Jeg ville sende besked via Aula. Jeg tjekker heller ikke Aula i ferien, men jeg får mail, når der er nye beskeder, og en fødselsdagsinvitation ville jeg selvfølgelig reagere på.
Derudover så er lærerne tilbage på arbejde i næste uge (uge 32), så der vil forhåbentlig komme beskeder fra skolen som folk tjekker i løbet af den uge alligevel :)
4
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 16:17

Kanga skrev:I øvrigt; folk må gøre som de vil, blive gift og skilt, flytte sammen og hver for sig. Men hvor er der synd, at man ikke kan være sikker på, om barnet får invitationen. Tænk at komme i skole efter ferien og opdage, at man skulle have været til fødselsdag.

Kanga

Det er selvfølgelig træls for barnet, men det er jo ikke anderledes end hvis de er på ferie og deres post ikke bliver omadresseret.

Er der nogen af de andre forældre der kan hjælpe med en adresse eller telefonnummer?

Hvem opdaterer oplysningerne i Aula? Gør man selv det?
0
Bergen
Indlæg: 7285
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Bergen » 1. aug 2020, 16:44

Hos os foregår invitationer 100% over AULA.
Vi har fået 2 fødselsdag sinvitationer i ferien, som vi da også har svaret på. Jeg har en besked på telefonen, hvis der lægges noget op.
Vi ville sikkert ikke finde en invitation i postkassen. Vi tømmer den sjældent.
1
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Lisva » 1. aug 2020, 18:24

Alternativt kunne man give invitationerne inden ferien?
4
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Kanga » 1. aug 2020, 18:30

Lisva skrev:Alternativt kunne man give invitationerne inden ferien?


Vi har sjældent planlagt 100 % børnefødselsdag så tidligt, men det var selvfølgelig en mulighed.

Som jeg tænker over det, tror jeg måske det er lige meget hvordan. På Aula risikerer man, at folk ikke ser det i ferien. Andre opdaterer ikke adresser eller tømmer postkassen. Afleverer man i skolen 7 uger før, så kan folk glemme det, invitationen kommer ikke lige ud af tasken i ferien...

Kanga
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 19:25

Når det kun er en uge før ferien slutter det drejer sig om kan I så ikke bare rykke det lidt til hverdagen ligner den før ferien? Bare en uge fx. Din søn kan evt. dele invitationerne ud i klassen.

Jeg synes det er hyggeligt I giver papirinvitationer
2
Kanga
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 180
Likede indlæg: 3633

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Kanga » 1. aug 2020, 19:29

Misantropen skrev:Når det kun er en uge før ferien slutter det drejer sig om kan I så ikke bare rykke det lidt til hverdagen ligner den før ferien? Bare en uge fx. Din søn kan evt. dele invitationerne ud i klassen.

Jeg synes det er hyggeligt I giver papirinvitationer


Nu kan vi ikke rykke det. Vi har delt invitationer ud med 14 dages varsel.
Det plejer at være ret godt, at de mødes og ser hinanden igen inden skolestart.

Jeg synes også, det er hyggeligere med papirinvitationer i stedet for e-invitation.

Kanga
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Misantropen » 1. aug 2020, 19:30

Kanga skrev:
Misantropen skrev:Når det kun er en uge før ferien slutter det drejer sig om kan I så ikke bare rykke det lidt til hverdagen ligner den før ferien? Bare en uge fx. Din søn kan evt. dele invitationerne ud i klassen.

Jeg synes det er hyggeligt I giver papirinvitationer


Nu kan vi ikke rykke det. Vi har delt invitationer ud med 14 dages varsel.
Det plejer at være ret godt, at de mødes og ser hinanden igen inden skolestart.

Jeg synes også, det er hyggeligere med papirinvitationer i stedet for e-invitation.

Kanga

Nej, men fremover. Du skriver I altid inviterer på det tidspunkt :)
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf hotlips » 1. aug 2020, 19:43

Kan du ikke sende sms'er og spørge efter de adresser?
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: For h*lvede... Om børnefødselsdag og skilte forældre.

Indlægaf Lulu » 1. aug 2020, 19:45

Vi fik en besked på aula lige inden sommerferien om at barn x holdt fødselsdag lørdag efter sommerferien og at invitationerne blev delt ud mandag efter sommerferien. Kunne I gøre noget lignende?
1

Tilbage til "Børn"