Staniolhat-tråden

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf BlueBunny » 26. mar 2020, 06:36

paint skrev:"In 1720 plague, 1820 cholera outbreak, 1920 Spanish Flu, 2020 Chinese coronavirus--What is happening?"

:shock:


Årstallene er ikke korrekte. Men det er måske meningen når det er staniolhat-tråd? :genert:
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Kakadu » 26. mar 2020, 07:01

In_your_eyes skrev:
Kakadu skrev:Kassedamen i Meny fortalte mig i dag i en konspiratorisk tone, at der er kommet begrænsning på salg af Panodil, fordi “de kan udvinde noget fra det til at behandle corona med, så de samler det sammen!”
Jeg spurgte ikke hvem ‘de’ er :-D

Jeg har lige fået 100 stk på recept. Jeg siger det bare :slem:

Og således startede din Breaking Bad deroute!
4
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2020, 08:32

kartoffelpizza skrev:
kidkomb skrev:Lige præcis respiratorer er en af de få ting vi kan udføre mekanisk i hånden. Det kan pårørende skiftes til. Groft sagt. Hvis det altså skulle komme dertil.

Mjah. Ja og nej.
Udfordringen ved manuel respiratorbehandling i denne situation er at det danner aerosoler, og man kan ikke respirere nogen og være 2 meter væk, så man vil formentlig blive smittet

Korrekt, men hvis vi når vi et sammenbrud så vil en del pårørende formentlig være raskmeldte og derfor immune (med stor sandsynlighed, jeg ved godt at vi ikke kan være sikre endnu).
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf JoyNips » 26. mar 2020, 10:03

Magic In The Sky skrev:Min egen konspirationsteori er at Covid-19 er “ankommet” fordi kineserne spiser alt og dermed udsættes de for langt flere virus og bakterier end mange andre gør.
Så når de siger at den er kommet fra en flagermus så ville det ikke komme bag på mig at en kineser har ædt en flagermus og virus er muteret da den kom i kontakt med menneskelige celler.


Altså, det er der vel ikke så meget konspiration over? Man er da ret sikker på, at det hele netop er startet på et kødmarked i Kina, hvor mange indfangede vilde dyr, herunder flagermus og flyvende hunde, holdes i bure stablet ovenpå hinanden, så zoonoser nemt opstår og spredes?
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Persnikedy » 26. mar 2020, 10:15

Min favorit fra nettet er at alt den her lukken ned er fordi "de" skal skifte batterierne ud i de droner "de" har forklædt som fugle for at overvåge os.
Lidt en hyggelig terori. Jeg forestiller mig at jeg næsten bliver nød til at lytte ordenligt efter næste gang jeg fodre ænder om det "Quack" lyder som en båndoptagelse eller ej :-D


Jeg synes dem i kommer med er lidt uhyggelige :genert:
12
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. mar 2020, 11:38

Magic In The Sky skrev:
JoyNips skrev:
Magic In The Sky skrev:Min egen konspirationsteori er at Covid-19 er “ankommet” fordi kineserne spiser alt og dermed udsættes de for langt flere virus og bakterier end mange andre gør.
Så når de siger at den er kommet fra en flagermus så ville det ikke komme bag på mig at en kineser har ædt en flagermus og virus er muteret da den kom i kontakt med menneskelige celler.


Altså, det er der vel ikke så meget konspiration over? Man er da ret sikker på, at det hele netop er startet på et kødmarked i Kina, hvor mange indfangede vilde dyr, herunder flagermus og flyvende hunde, holdes i bure stablet ovenpå hinanden, så zoonoser nemt opstår og spredes?

Okay. Jeg anede ikke at de rent faktisk æder flagermus.


Det er ikke nødvendigvis fordi de har spist en flagermus. I deres wetmarkets - som findes i det meste af Asien - smugler de dyr til fra hele verden. Det kan altså være en virus fra flagermus der har inficeret et andet dyr, som så er blevet spist. Man har talt meget om, at det har været et inficeret bæltedyr.

Det er enormt problematisk, at man ikke formår at lukke ned for de markeder. Både på grund af smittefaren ved at have dyr fra diverse arter fra hele verden holdt tæt sammen under dårlige forhold men også fordi at det er et knudepunkt for ulovlig handel med sjældne dyr.
5
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. mar 2020, 11:49

Misantropen skrev:Jeg elsker det her emne  :-D Jeg synes det er enormt spændende hvordan nærmest alt giver anledning til at nogen mennesker konspirerer. Og så er der bare ofte en hårfin grænse mellem at være paranoid og skeptisk/kritisk. 

Fx har jeg i ca 20 år fundet robotter virkelig spooky. Jeg synes altid det har været så uhyggeligt hvor virkelige og menneskelige de har kunne opføre sig. Jeg har ikke været i tvivl om at de ville komme til at give bagslag. For ca 15 år siden fik jeg det rigtig dårligt psykisk. Jeg blev voldsomt paranoid og var i perioder psykotisk. Det jeg var paranoid over var eks. at jeg følte mig overvåget og var sikker på at ikke kun jeg, men også mange andre blev det. Hvorfor kunne jeg ikke finde en logisk forklaring på for jeg er hverken spion eller særlig interessant. Når jeg var i behandling blev der altid stillet spørgsmålet "hvorfor skulle de gøre det?" og jeg kunne ikke forklare hvorfor.

Spol 5-10 år frem til da smartphones begyndte at gøre deres indtog. Hvad er det lige man har fundet ud af sker og er sket med ens personlige data, placeringer, telefonens kamera og mikrofon? Det er det samme med deep fakes. Det var også bare et spørgsmål om tid før det blev en realitet. Diverse apps der laver filtre, fx snapchat, hvad sker der mon med de "ansigtsscanninger", bliver de bare kasseret? Næppe :mellow: Og hvad med oplysningerne fra den mikrochip folk får lagt under huden så de ikke behøver have deres betalingskort og lign. med. Bliver det uden konsekvenser/"bivirkninger" og slettet data?

Jeg har stadig ikke noget interessant at holde skjult, men jeg synes den udvikling er sindssygt uhyggelig. Jeg oplever ofte at folk synes jeg er mere paranoid og kuk i låget end kritisk overfor det, så jeg synes faktisk det er lidt flovt at være åben om :blush: Jeg tager mine forholdsregler, men ikke mere end jeg fx selv var en smartphone osv. Modsat tidligere forventer jeg nu i stedet alle mulige data bliver registreret, ligesom alle muliges webcams, overvågningskameraer etc. også bliver hacket, for hvorfor skulle det pludselig stoppe?

Beklager det blev så langt :genert: Til gengæld fik jeg da virkelig blottet mig selv :lol:


Min kæreste og jeg er mindst ligeså paranoide som dig. Han arbejder i den verden og der er ikke en eneste af hans kollegaer, der kunne drømme om, at få "intelligente" ting ind i hjemmet. Vi har selvfølgelig smartphones. Men derudover går vi langt uden om "smart"-elektronik. Jeg bryder mig ikke om, at diverse private firmaer logger data om mine vaner, så der er ingen af vores hårdehvidevarer der kan gå på nettet.
Vi bruger også browsere der ikke gemmer data og lokationer.

Jeg har fået udleveret mine data fra Facebook. Men de sender jo kun det, man selv har angivet. Altså alt det man har skrevet og liket på Facebook. De skriver intet om hvad de bruger de oplysninger til. Og det er jo den del der er interessant. Hvad siger deres algoritmer om mig, ud fra min færden på Facebook og de sider der handler data med Facebook?

Jeg synes generelt det er vanvittigt, at folk ikke tager det mere seriøst, hvor meget private virksomheder efterhånden ved om os borgere. De kan bruge det til rigtig mange ikke særligt sjove ting. Noget af det man allerede ser i USA er forsikringsmarkedet. De kan indhente viden om borgerne fra alle mulige steder og regne på hvor "god" en kunde du er. Har du f.eks. et forbrugslån er du en dårlig kunde og skal dermed betale en højere præmie. Det er enormt problematisk, da vi til sidst kan ende i en situation, hvor nogle mennesker simpelthen ikke kan få forsikring, da de ikke er gode nok kunder. Og det er godt for de gode kunder, da de så skal betale mindre. Men det er godt nok problematisk for dem der ikke kan blive forsikret.

Der har også været lidt for mange sager med intelligente højtalere der har lyttet med uden det var meningen, til at jeg stoler på, at de er sikre.
7
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Misantropen » 26. mar 2020, 13:38

Frøken Himmelblå skrev:Min kæreste og jeg er mindst ligeså paranoide som dig. Han arbejder i den verden og der er ikke en eneste af hans kollegaer, der kunne drømme om, at få "intelligente" ting ind i hjemmet. Vi har selvfølgelig smartphones. Men derudover går vi langt uden om "smart"-elektronik. Jeg bryder mig ikke om, at diverse private firmaer logger data om mine vaner, så der er ingen af vores hårdehvidevarer der kan gå på nettet.
Vi bruger også browsere der ikke gemmer data og lokationer.

Jeg har fået udleveret mine data fra Facebook. Men de sender jo kun det, man selv har angivet. Altså alt det man har skrevet og liket på Facebook. De skriver intet om hvad de bruger de oplysninger til. Og det er jo den del der er interessant. Hvad siger deres algoritmer om mig, ud fra min færden på Facebook og de sider der handler data med Facebook?

Jeg synes generelt det er vanvittigt, at folk ikke tager det mere seriøst, hvor meget private virksomheder efterhånden ved om os borgere. De kan bruge det til rigtig mange ikke særligt sjove ting. Noget af det man allerede ser i USA er forsikringsmarkedet. De kan indhente viden om borgerne fra alle mulige steder og regne på hvor "god" en kunde du er. Har du f.eks. et forbrugslån er du en dårlig kunde og skal dermed betale en højere præmie. Det er enormt problematisk, da vi til sidst kan ende i en situation, hvor nogle mennesker simpelthen ikke kan få forsikring, da de ikke er gode nok kunder. Og det er godt for de gode kunder, da de så skal betale mindre. Men det er godt nok problematisk for dem der ikke kan blive forsikret.

Der har også været lidt for mange sager med intelligente højtalere der har lyttet med uden det var meningen, til at jeg stoler på, at de er sikre.

Det undrer virkelig også mig! Det er jo ikke kun at man kan spore/følge/overvåge kriminelle. Det er alle de almindelige dagligdagsting som bliver registreret og udviklet på. Der har været flere sager om et mærke ved navn Nest(en del af Google) der laver "smart"-ting. De ting er blevet hacket af folk der fx har skruet op for temperaturen, har talt og set med via deres overvågningskameraer osv. Så kan det godt være ejerne har haft for få og nemme passwords, men stadigvæk! Bare det at det er så let siger alt om sikkerheden ved overhovedet at bruge det i første omgang.

Jeg er ikke på Facebook(af andre årsager) og jeg hader hvordan det er umuligt at undgå fordi det fylder så meget alle steder. Der er efterhånden ikke de firmaer, politikere og andet der ikke er på Facebook. Selv Kongehuset bruger det. Hvem er det der ejer Facebook? Hvem kontrollerer, modererer og bestemmer hvem og hvad der må vises på Facebook?

Zuckerberg ligner og opfører sig sågar selv som en robot :genert:
0
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. mar 2020, 13:44

Misantropen skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Min kæreste og jeg er mindst ligeså paranoide som dig. Han arbejder i den verden og der er ikke en eneste af hans kollegaer, der kunne drømme om, at få "intelligente" ting ind i hjemmet. Vi har selvfølgelig smartphones. Men derudover går vi langt uden om "smart"-elektronik. Jeg bryder mig ikke om, at diverse private firmaer logger data om mine vaner, så der er ingen af vores hårdehvidevarer der kan gå på nettet.
Vi bruger også browsere der ikke gemmer data og lokationer.

Jeg har fået udleveret mine data fra Facebook. Men de sender jo kun det, man selv har angivet. Altså alt det man har skrevet og liket på Facebook. De skriver intet om hvad de bruger de oplysninger til. Og det er jo den del der er interessant. Hvad siger deres algoritmer om mig, ud fra min færden på Facebook og de sider der handler data med Facebook?

Jeg synes generelt det er vanvittigt, at folk ikke tager det mere seriøst, hvor meget private virksomheder efterhånden ved om os borgere. De kan bruge det til rigtig mange ikke særligt sjove ting. Noget af det man allerede ser i USA er forsikringsmarkedet. De kan indhente viden om borgerne fra alle mulige steder og regne på hvor "god" en kunde du er. Har du f.eks. et forbrugslån er du en dårlig kunde og skal dermed betale en højere præmie. Det er enormt problematisk, da vi til sidst kan ende i en situation, hvor nogle mennesker simpelthen ikke kan få forsikring, da de ikke er gode nok kunder. Og det er godt for de gode kunder, da de så skal betale mindre. Men det er godt nok problematisk for dem der ikke kan blive forsikret.

Der har også været lidt for mange sager med intelligente højtalere der har lyttet med uden det var meningen, til at jeg stoler på, at de er sikre.

Det undrer virkelig også mig! Det er jo ikke kun at man kan spore/følge/overvåge kriminelle. Det er alle de almindelige dagligdagsting som bliver registreret og udviklet på. Der har været flere sager om et mærke ved navn Nest(en del af Google) der laver "smart"-ting. De ting er blevet hacket af folk der fx har skruet op for temperaturen, har talt og set med via deres overvågningskameraer osv. Så kan det godt være ejerne har haft for få og nemme passwords, men stadigvæk! Bare det at det er så let siger alt om sikkerheden ved overhovedet at bruge det i første omgang.

Jeg er ikke på Facebook(af andre årsager) og jeg hader hvordan det er umuligt at undgå fordi det fylder så meget alle steder. Der er efterhånden ikke de firmaer, politikere og andet der ikke er på Facebook. Selv Kongehuset bruger det. Hvem er det der ejer Facebook? Hvem kontrollerer, modererer og bestemmer hvem og hvad der må vises på Facebook?

Zuckerberg ligner og opfører sig sågar selv som en robot :genert:


Helt enig. Jeg tror ikke på, at de private virksomheders interesse stemmer overens med individets interesse. Jeg har ikke Facebook og Messenger på telefonen, da jeg ikke vil have, at Facebook har en forbindelse til min telefon.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Yossarian » 26. mar 2020, 17:57

Epstein. Det var ikke selvmord. :-D
5
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Misantropen » 26. mar 2020, 18:47

Yossarian skrev:Epstein. Det var ikke selvmord. :-D

Åh ja!

Jeg ved ikke om jeg tror han direkte er slået ihjel. Jeg tror nærmere nogen har lukket øjnene og bevidst tilladt han kunne gøre det eller tvunget ham. Måske har der også være en form for selvmordspagt.

Med den viden han har, udsigten til at tilbringe resten af tiden i fængslet og risikoen for at blive udnyttet, afpresset og slået fordærvet har jeg svært ved at forestille mig at han ikke også selv har set selvmord som en udvej.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf kidkomb » 26. mar 2020, 18:51

Misantropen skrev:
Yossarian skrev:Epstein. Det var ikke selvmord. :-D

Åh ja!

Jeg ved ikke om jeg tror han direkte er slået ihjel. Jeg tror nærmere nogen har lukket øjnene og bevidst tilladt han kunne gøre det eller tvunget ham. Måske har der også være en form for selvmordspagt.

Med den viden han har, udsigten til at tilbringe resten af tiden i fængslet og risikoen for at blive udnyttet, afpresset og slået fordærvet har jeg svært ved at forestille mig at han ikke også selv har set selvmord som en udvej.

Altså, udsigten til livstid i et amerikansk fængsel, så ville jeg temmelig sikkert vælge selvmord.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Misantropen » 26. mar 2020, 18:57

kidkomb skrev:
Misantropen skrev:
Yossarian skrev:Epstein. Det var ikke selvmord. :-D

Åh ja!

Jeg ved ikke om jeg tror han direkte er slået ihjel. Jeg tror nærmere nogen har lukket øjnene og bevidst tilladt han kunne gøre det eller tvunget ham. Måske har der også være en form for selvmordspagt.

Med den viden han har, udsigten til at tilbringe resten af tiden i fængslet og risikoen for at blive udnyttet, afpresset og slået fordærvet har jeg svært ved at forestille mig at han ikke også selv har set selvmord som en udvej.

Altså, udsigten til livstid i et amerikansk fængsel, så ville jeg temmelig sikkert vælge selvmord.

Samme her.
1
Brugeravatar
Yossarian
Indlæg: 481
Tilmeldt: 25. nov 2015, 16:21
Kort karma: 23
Likede indlæg: 922

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Yossarian » 26. mar 2020, 19:04

Misantropen skrev:Åh ja!

Jeg ved ikke om jeg tror han direkte er slået ihjel. Jeg tror nærmere nogen har lukket øjnene og bevidst tilladt han kunne gøre det eller tvunget ham. Måske har der også være en form for selvmordspagt.

Med den viden han har, udsigten til at tilbringe resten af tiden i fængslet og risikoen for at blive udnyttet, afpresset og slået fordærvet har jeg svært ved at forestille mig at han ikke også selv har set selvmord som en udvej.
Jeg er overbevist om, at han slet og ret blev likvideret, fordi han vidste for meget om nogle lidt for magtfulde mennesker.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Staniolhat-tråden

Indlægaf Misantropen » 26. mar 2020, 20:07

Yossarian skrev:
Misantropen skrev:Åh ja!

Jeg ved ikke om jeg tror han direkte er slået ihjel. Jeg tror nærmere nogen har lukket øjnene og bevidst tilladt han kunne gøre det eller tvunget ham. Måske har der også være en form for selvmordspagt.

Med den viden han har, udsigten til at tilbringe resten af tiden i fængslet og risikoen for at blive udnyttet, afpresset og slået fordærvet har jeg svært ved at forestille mig at han ikke også selv har set selvmord som en udvej.
Jeg er overbevist om, at han slet og ret blev likvideret, fordi han vidste for meget om nogle lidt for magtfulde mennesker.

Det gjorde han uden tvivl. Jeg er bare ikke så sikker på at han ikke selv var med på det. En slags selvmordspagt kunne have sikret ham muligheden for at undgå resten af livet i fængsel og at tage alle oplysningerne med i graven.

Min teori( :-D ) er at forskellige magtfulde mennesker har muliggjort og bidraget til den "sexkult"/pædofiliring/human trafficking på forskellige måder for til gengæld at få noget i bytte. En slags korruption. Jeg tror der er mange flere, end man har fantasi til at forestille sig, der har vidst hvad der er foregået og (ind)direkte har muliggjort det.
0

Tilbage til "Livets forhold"