Der må være en grænse

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Petrix
Indlæg: 3751
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Petrix » 25. mar 2020, 15:35

Pølsemix skrev:
Dane skrev:Det virker desværre som om der er en del der ikke har forstået situationens alvor.
Uforståeligt at tiltag mod smittespredning ( der jo for fanden iværksættes for at beskytte os alle ) bliver tolket som totalitarisme og DDR tilstande.
Fandme sørgeligt hvis der skal dødsfald til i egen familie før man indser alvoren !

Stikkerlinjer og adgang til folks ejendom uden en dommerkendelse er absurd og fuldstændigt irrelevant. Smittespredningen kan sagtens stoppe uden at sådanne tiltag er nødvendigt.


Nu er det jo ikke fordi folk “forsvinder” hvis myndighederne får informationer om evt. misconduct. Man får vel højest en påtale eller en bøde.
0
27102021
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 25. mar 2020, 15:44

Jedi skrev:
Pølsemix skrev:
Jedi skrev:
Ja ja, ligesom 114 og 112 er stikkerlinjer :-D

Hvorfor synes du at de er det?

Pointen er, at jeg mener, stikkerlinjer er det helt forkerte ord.

Du kan bare ikke forklare hvorfor, modtaget.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 25. mar 2020, 15:49

Petrix skrev:
Nu er det jo ikke fordi folk “forsvinder” hvis myndighederne får informationer om evt. misconduct. Man får vel højest en påtale eller en bøde.

Det tvivler jeg på at nogen har påstået skulle være en sandsynlig konsekvens, basalt set er det bare et latterligt tiltag som underminerer myndighedernes autoritet.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Jedi » 25. mar 2020, 16:07

Pølsemix skrev:
Jedi skrev:
Pølsemix skrev:
Jedi skrev:
Ja ja, ligesom 114 og 112 er stikkerlinjer :-D

Hvorfor synes du at de er det?

Pointen er, at jeg mener, stikkerlinjer er det helt forkerte ord.

Du kan bare ikke forklare hvorfor, modtaget.


Jo, det kan jeg sådan set godt. Jeg antog bare, at det var åbenlyst:

Stikker= kriminel, der angiver andre i miljøet for at få lavere eller ingen straf.

Folk, der ringer og oplyser om større forsamlinger for at undgå spredning af smitbar virus i befolkningen, har jeg meget svært ved at se i den gruppe.
7
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 25. mar 2020, 16:13

Jedi skrev:
Jo, det kan jeg sådan set godt. Jeg antog bare, at det var åbenlyst:

Stikker= kriminel, der angiver andre i miljøet for at få lavere eller ingen straf.

Folk, der ringer og oplyser om større forsamlinger for at undgå spredning af smitbar virus i befolkningen, har jeg meget svært ved at se i den gruppe.

Næh, det kunne du ikke.
Et opkald til politiet omkring det, helt fint. En hotline specifikt til det lavet af sundhedsmyndighederne hører ingen steder hjemme, men vi kan da også kalde det “stikkerlinjen”, hvis det andet er for specifikt til dig.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Jedi » 25. mar 2020, 16:19

Pølsemix skrev:
Jedi skrev:
Jo, det kan jeg sådan set godt. Jeg antog bare, at det var åbenlyst:

Stikker= kriminel, der angiver andre i miljøet for at få lavere eller ingen straf.

Folk, der ringer og oplyser om større forsamlinger for at undgå spredning af smitbar virus i befolkningen, har jeg meget svært ved at se i den gruppe.

Næh, det kunne du ikke.
Et opkald til politiet omkring det, helt fint. En hotline specifikt til det lavet af sundhedsmyndighederne hører ingen steder hjemme, men vi kan da også kalde det “stikkerlinjen”, hvis det andet er for specifikt til dig.


Det fløj vist helt henover hovedet på dig. Pyt.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 25. mar 2020, 16:21

Jedi skrev:
Pølsemix skrev:
Jedi skrev:
Jo, det kan jeg sådan set godt. Jeg antog bare, at det var åbenlyst:

Stikker= kriminel, der angiver andre i miljøet for at få lavere eller ingen straf.

Folk, der ringer og oplyser om større forsamlinger for at undgå spredning af smitbar virus i befolkningen, har jeg meget svært ved at se i den gruppe.

Næh, det kunne du ikke.
Et opkald til politiet omkring det, helt fint. En hotline specifikt til det lavet af sundhedsmyndighederne hører ingen steder hjemme, men vi kan da også kalde det “stikkerlinjen”, hvis det andet er for specifikt til dig.


Det fløj vist helt henover hovedet på dig. Pyt.

Lige over :-D
Så mange indlæg og du har ikke forklaret det endnu. :D
0
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Dane » 25. mar 2020, 19:13

Pølsemix skrev:
Dane skrev:Det virker desværre som om der er en del der ikke har forstået situationens alvor.
Uforståeligt at tiltag mod smittespredning ( der jo for fanden iværksættes for at beskytte os alle ) bliver tolket som totalitarisme og DDR tilstande.
Fandme sørgeligt hvis der skal dødsfald til i egen familie før man indser alvoren !

Stikkerlinjer og adgang til folks ejendom uden en dommerkendelse er absurd og fuldstændigt irrelevant. Smittespredningen kan sagtens stoppe uden at sådanne tiltag er nødvendigt.


Der findes altid idioter der tror de kan opføre sig som de vil uden at tage hensyn til smittefaren og sådanne mennesker skal fjernes hurtigst muligt hvilket bedst gøres via en tlf. linie beregnet til formålet så politiet ikke behøver sortere opkald.

Jeg, og sikkert mange andre, er fløjtende ligeglade med hvad man kalder sådan en linie hvis bare den viser sig effektiv.
Den nuværende situation betyder at vi er til fare for hinanden hvis ikke vi overholder de tiltag som er udstukket og det er der angiveligt en del der ikke gør.

De fleste bifalder normalt whistleblowere der afslører snyd og svindel uden at kalde vedkommende for stikker, men når det kommer til anmeldelse af folk der bevidst udsætter andre for smittefare er det, i din logik, stikkeri.

Der findes i forvejen adskillige krise og akut tlf.numre hvor man både kan få hjælp og anmelde krise tilfælde og jeg kan ikke se det forkerte i en tilsvarende Corona hot-line.

Spanien som er hårdt ramt indfører nu ubetinget fængsel til folk der overtræder karantæne reglerne og det er præcis hvad Danmark også burde gøre så folk indser alvoren.

Du skriver at smittespredning sagtens kan stoppes uden disse tiltag så det ser jeg frem til en uddybning af :gruble:
4
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Der må være en grænse

Indlægaf annellaII » 26. mar 2020, 05:56

Pølsemix skrev:
Dane skrev:Det virker desværre som om der er en del der ikke har forstået situationens alvor.
Uforståeligt at tiltag mod smittespredning ( der jo for fanden iværksættes for at beskytte os alle ) bliver tolket som totalitarisme og DDR tilstande.
Fandme sørgeligt hvis der skal dødsfald til i egen familie før man indser alvoren !

Stikkerlinjer og adgang til folks ejendom uden en dommerkendelse er absurd og fuldstændigt irrelevant. Smittespredningen kan sagtens stoppe uden at sådanne tiltag er nødvendigt.


Hvis smittespredningen sagtens kan stoppe uden sådanne tiltag, mon så ikke det for længst var sket?
1
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Modesty Blame » 26. mar 2020, 06:25

Jeg har meget svært ved at forestille mig en situation, hvor jeg kunne bruge den telefonlinje. Hvis en person sagde, at han/hun havde corona, og det virkede overbevisende, og han/hun opførte sig så han/hun var til fare for andre mennesker, så ville jeg da ringe til politiet. Men sådan en telefonlinje, hvor man arbitrært kan kaste mistanke på hvem som helst, det har jeg det svært med.

Ift. udtrykket stikker, så er det et udtryk der aldrig bør bruges om andre mennesker. Hvis man bruger det, så har man i min optik et samfundssyn, som jeg ikke kan genkende. Det er primært rockere og andre kriminelle, der kalder folk stikkere, og hvis man gerne vil proppes i samme kasse som dem - så fair nok.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 26. mar 2020, 06:37

Dane skrev:
Der findes altid idioter der tror de kan opføre sig som de vil uden at tage hensyn til smittefaren og sådanne mennesker skal fjernes hurtigst muligt hvilket bedst gøres via en tlf. linie beregnet til formålet så politiet ikke behøver sortere opkald.

Jeg, og sikkert mange andre, er fløjtende ligeglade med hvad man kalder sådan en linie hvis bare den viser sig effektiv.
Den nuværende situation betyder at vi er til fare for hinanden hvis ikke vi overholder de tiltag som er udstukket og det er der angiveligt en del der ikke gør.

De fleste bifalder normalt whistleblowere der afslører snyd og svindel uden at kalde vedkommende for stikker, men når det kommer til anmeldelse af folk der bevidst udsætter andre for smittefare er det, i din logik, stikkeri.

Der findes i forvejen adskillige krise og akut tlf.numre hvor man både kan få hjælp og anmelde krise tilfælde og jeg kan ikke se det forkerte i en tilsvarende Corona hot-line.

Spanien som er hårdt ramt indfører nu ubetinget fængsel til folk der overtræder karantæne reglerne og det er præcis hvad Danmark også burde gøre så folk indser alvoren.

Du skriver at smittespredning sagtens kan stoppes uden disse tiltag så det ser jeg frem til en uddybning af :gruble:

Du har ikke forstået en tøddel af det jeg har skrevet, ligesom næsten al anden respons jeg har fået i denne tråd.
Styrelsen for Patientsikkerhed havde oprettet et oplysningsskema som kunne anvendes til at folk med, der var ikke tale om nogen telefonlinje. Det er storartet at afsløre snyd og svindel og det er endnu bedre i min optik at fange og stoppe nogle som er til fare for andre. Men det bør foregå i det rigtige regi, det er ikke en styrelses opgave at løse det med et oplysningsskema og derfor er det selvfølgelig også blevet stoppet.

Jeg forstår godt at folk er usikre og bange pga. sittuationen, men det bør myndighederne hæve sig over og handle rationelt i stedet for at pisse på borgernes rettigheder med ligeyldige tiltag.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 26. mar 2020, 06:39

annellaII skrev:
Hvis smittespredningen sagtens kan stoppe uden sådanne tiltag, mon så ikke det for længst var sket?

Mener du at et oplysningsskema og myndighedernes adgang til privat ejendom uden dommerkendelse er kardinalpunkter ift. bekæmpelsen af virussen?
0
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Pølsemix » 26. mar 2020, 07:04

Derudover er det også spændende at erfare at DDR og lignende stater ikke havde og opfordrede til en stikker-kultur helt systematisk, hvor man blev opfordret til at angive hinanden. Fordi ordet henviser kun til hvis Jønke vidnede mod sine rockerkammerater.
Det er helt utroligt hvordan basale friheds- og borgerrettigheder bliver trådt under fode aht. "sikkerhed" og at folk helt kritikløst bare er nikkedukker og støtter op om alverdens tiltag.
2
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 1541
Tilmeldt: 23. sep 2018, 04:56
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1005

Re: Der må være en grænse

Indlægaf Dane » 26. mar 2020, 08:56

Pølsemix skrev:
Dane skrev:
Der findes altid idioter der tror de kan opføre sig som de vil uden at tage hensyn til smittefaren og sådanne mennesker skal fjernes hurtigst muligt hvilket bedst gøres via en tlf. linie beregnet til formålet så politiet ikke behøver sortere opkald.

Jeg, og sikkert mange andre, er fløjtende ligeglade med hvad man kalder sådan en linie hvis bare den viser sig effektiv.
Den nuværende situation betyder at vi er til fare for hinanden hvis ikke vi overholder de tiltag som er udstukket og det er der angiveligt en del der ikke gør.

De fleste bifalder normalt whistleblowere der afslører snyd og svindel uden at kalde vedkommende for stikker, men når det kommer til anmeldelse af folk der bevidst udsætter andre for smittefare er det, i din logik, stikkeri.

Der findes i forvejen adskillige krise og akut tlf.numre hvor man både kan få hjælp og anmelde krise tilfælde og jeg kan ikke se det forkerte i en tilsvarende Corona hot-line.

Spanien som er hårdt ramt indfører nu ubetinget fængsel til folk der overtræder karantæne reglerne og det er præcis hvad Danmark også burde gøre så folk indser alvoren.

Du skriver at smittespredning sagtens kan stoppes uden disse tiltag så det ser jeg frem til en uddybning af :gruble:

Du har ikke forstået en tøddel af det jeg har skrevet, ligesom næsten al anden respons jeg har fået i denne tråd.
Styrelsen for Patientsikkerhed havde oprettet et oplysningsskema som kunne anvendes til at folk med, der var ikke tale om nogen telefonlinje. Det er storartet at afsløre snyd og svindel og det er endnu bedre i min optik at fange og stoppe nogle som er til fare for andre. Men det bør foregå i det rigtige regi, det er ikke en styrelses opgave at løse det med et oplysningsskema og derfor er det selvfølgelig også blevet stoppet.

Jeg forstår godt at folk er usikre og bange pga. sittuationen, men det bør myndighederne hæve sig over og handle rationelt i stedet for at pisse på borgernes rettigheder med ligeyldige tiltag.


Jeg forstår udemærket hvad du mener og jeg vil da blæse på folks rettigheder hvis de ikke kan finde ud af at overholde de simple retningslinier der skal beskytte os alle !
At gå ned og handle uden at risikere at blive smittet er også en rettighed, hvorimod at skide på reglerne IKKE er en rettighed !

Præcis som med sagerne om socialt bedrageri finder jeg det helt iorden at det anmeldes og i min optik burde der være decideret meldepligt når det kommer til folk der skider på reglerne !

At du sammenligner folk der ikke vil smittes med nikkedukker vidner om manglende indsigt og respekt :gruble:
3
Well, opinions are like assholes. Everybody has one.'
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Der må være en grænse

Indlægaf annellaII » 26. mar 2020, 09:28

Pølsemix skrev:
annellaII skrev:
Hvis smittespredningen sagtens kan stoppe uden sådanne tiltag, mon så ikke det for længst var sket?

Mener du at et oplysningsskema og myndighedernes adgang til privat ejendom uden dommerkendelse er kardinalpunkter ift. bekæmpelsen af virussen?

I øjeblikket mener jeg, at alle midler skal tages i brug for at stoppe pandemien og udbredelsen af smitte. Derudover har vi i øjeblikket ikke en normal tilstand, som vi ellers kender den, vi har en undtagelsestilstand udløst af en katastrofe, og den gælder det ikke kun at minimere men fuldstændig at bekæmpe.

Og DDR kan du godt glemme alt om i dine sammenligninger, DDR var et diktatur, og staten har ikke eksisteret i over 30 år.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"