Bryllup sommeren 2020

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 1. dec 2019, 20:06

Faldt over stjernekastere, så købte 120 stk. Synes det vil være fint når mørket falder på og hvis vi skal danse brudevals eller noget der ligner. Jeg er ikke meget for det danseri, men har lovet min kæreste det.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 24. mar 2020, 15:47

Min kærestes stagdo i London til maj er nu udskudt til næste år. Pga. Corona.

Vi skal giftes 1. August i år og indbetale sidste rate af lokale leje lige inden Corona brød ud. Vi er i 7 sind om vi skal aflyse det hele og der med få 50 procent af lejen tilbage, eller om vi skal køre på og håbe på at Corona er på retur ved den tid. Vi bliver 100-120 gæster hvoraf 95 % er kommer fra udlandet. Og hersker der stadig rejseforbud og grænselukning.

Synes sgu det er svært at vide hvad vi skal gøre.
Senest rettet af Ladysparrow 24. mar 2020, 16:20, rettet i alt 3 gange.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf LaMariposa » 24. mar 2020, 16:09

Ladysparrow skrev:Min kærestes stagdo i London til maj er nu udskudt til næste år. Pga. Corona.

Vi skal giftes 1. August i år og indbetale sidste rare af lokale leje lige inden Corona brød ud. Vi er i 7 sind om vi skal aflyse det hele og der med få 50 procent af lejen tilbage, eller om vi skal køre på og håbe på at Corona er på retur ved den tid. Vi bliver 100-120 gæster hvoraf 95 % er kommer fra udlandet. Og hersker der stadig rejsetilbud og gænselukning.

Synes sgu det er svært at vide hvad vi skal gøre.


Jeg tror, jeg ville udskyde, selvom det er surt :( For at tage det pres af jer selv og gæsterne. Jeg tvivler på, at alt er normalt igen til august (det lyder helt syret at sige det).
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 24. mar 2020, 16:31

LaMariposa skrev:
Ladysparrow skrev:Min kærestes stagdo i London til maj er nu udskudt til næste år. Pga. Corona.

Vi skal giftes 1. August i år og indbetale sidste rare af lokale leje lige inden Corona brød ud. Vi er i 7 sind om vi skal aflyse det hele og der med få 50 procent af lejen tilbage, eller om vi skal køre på og håbe på at Corona er på retur ved den tid. Vi bliver 100-120 gæster hvoraf 95 % er kommer fra udlandet. Og hersker der stadig rejsetilbud og gænselukning.

Synes sgu det er svært at vide hvad vi skal gøre.


Jeg tror, jeg ville udskyde, selvom det er surt :( For at tage det pres af jer selv og gæsterne. Jeg tvivler på, at alt er normalt igen til august (det lyder helt syret at sige det).


Hov, så at min autocorrect har fucket en del op...

Det er bare så svært at forestille sig at det ikke er bedre til august. Her I Sverige er der endnu ikke samme tiltag som i Danmark.

Hvis vi udskyder ved jeg ikke hvor vi skal finde et lokale til næste år. Men den slags går jo at løse. Vi bliver også nødt til at skære ned på budgettet da vi kun får 50% tilbage af lejen. Da jeg er på barsel har vi ikke samme muligheder for at spare de ekstra 12000 sammen igen.

Blaaaa så fucking træt af Corona. Men hvem er ikke det.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf LaMariposa » 24. mar 2020, 17:09

Ladysparrow skrev:
LaMariposa skrev:
Ladysparrow skrev:Min kærestes stagdo i London til maj er nu udskudt til næste år. Pga. Corona.

Vi skal giftes 1. August i år og indbetale sidste rare af lokale leje lige inden Corona brød ud. Vi er i 7 sind om vi skal aflyse det hele og der med få 50 procent af lejen tilbage, eller om vi skal køre på og håbe på at Corona er på retur ved den tid. Vi bliver 100-120 gæster hvoraf 95 % er kommer fra udlandet. Og hersker der stadig rejsetilbud og gænselukning.

Synes sgu det er svært at vide hvad vi skal gøre.


Jeg tror, jeg ville udskyde, selvom det er surt :( For at tage det pres af jer selv og gæsterne. Jeg tvivler på, at alt er normalt igen til august (det lyder helt syret at sige det).


Hov, så at min autocorrect har fucket en del op...

Det er bare så svært at forestille sig at det ikke er bedre til august. Her I Sverige er der endnu ikke samme tiltag som i Danmark.

Hvis vi udskyder ved jeg ikke hvor vi skal finde et lokale til næste år. Men den slags går jo at løse. Vi bliver også nødt til at skære ned på budgettet da vi kun får 50% tilbage af lejen. Da jeg er på barsel har vi ikke samme muligheder for at spare de ekstra 12000 sammen igen.

Blaaaa så fucking træt af Corona. Men hvem er ikke det.


Ja, kan godt se, at det er svært :(
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf TinaW » 24. mar 2020, 18:19

Ladysparrow skrev:
LaMariposa skrev:
Ladysparrow skrev:Min kærestes stagdo i London til maj er nu udskudt til næste år. Pga. Corona.

Vi skal giftes 1. August i år og indbetale sidste rare af lokale leje lige inden Corona brød ud. Vi er i 7 sind om vi skal aflyse det hele og der med få 50 procent af lejen tilbage, eller om vi skal køre på og håbe på at Corona er på retur ved den tid. Vi bliver 100-120 gæster hvoraf 95 % er kommer fra udlandet. Og hersker der stadig rejsetilbud og gænselukning.

Synes sgu det er svært at vide hvad vi skal gøre.


Jeg tror, jeg ville udskyde, selvom det er surt :( For at tage det pres af jer selv og gæsterne. Jeg tvivler på, at alt er normalt igen til august (det lyder helt syret at sige det).


Hov, så at min autocorrect har fucket en del op...

Det er bare så svært at forestille sig at det ikke er bedre til august. Her I Sverige er der endnu ikke samme tiltag som i Danmark.

Hvis vi udskyder ved jeg ikke hvor vi skal finde et lokale til næste år. Men den slags går jo at løse. Vi bliver også nødt til at skære ned på budgettet da vi kun får 50% tilbage af lejen. Da jeg er på barsel har vi ikke samme muligheder for at spare de ekstra 12000 sammen igen.

Blaaaa så fucking træt af Corona. Men hvem er ikke det.


Det er også en svær beslutning.
Vi håber jo alle på normale tilstande, eller i hvert fald tæt på normale, inden for en overskuelig fremtid. Og der virker 1. august bare som meget langt væk. Men det er jo reelt kun om godt 4 måneder og med tanke på at virus brød ud i Kina i november/december, så turde jeg nok ikke løbe an på, at folk kunne rejse frit på tværs af landegrænser der.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf avdotja » 25. mar 2020, 11:57

Hvornår skal I senest aflyse, for at få de 50% tilbage?
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2020, 04:57

avdotja skrev:Hvornår skal I senest aflyse, for at få de 50% tilbage?


10. April.

Vi har ikke rigtig fået snakket det, men jeg stresser over det. Men jeg ved min kæreste tager det chill og ender det med en aflysning udskydelse går det også. Er rigtig ked af det på hans vejne, han fortjener sin stagdo og det store bryllup som han ønsker.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf TinaW » 26. mar 2020, 07:51

Ladysparrow skrev:
avdotja skrev:Hvornår skal I senest aflyse, for at få de 50% tilbage?


10. April.

Vi har ikke rigtig fået snakket det, men jeg stresser over det. Men jeg ved min kæreste tager det chill og ender det med en aflysning udskydelse går det også. Er rigtig ked af det på hans vejne, han fortjener sin stagdo og det store bryllup som han ønsker.


Det kan han vel stadig få, bare på et andet tidspunkt?
Jeg forstår godt at man ærgrer sig og at det er surt. Men verden er bare ikke, som den plejer at være lige pt.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2020, 08:28

TinaW skrev:
Ladysparrow skrev:
avdotja skrev:Hvornår skal I senest aflyse, for at få de 50% tilbage?


10. April.

Vi har ikke rigtig fået snakket det, men jeg stresser over det. Men jeg ved min kæreste tager det chill og ender det med en aflysning udskydelse går det også. Er rigtig ked af det på hans vejne, han fortjener sin stagdo og det store bryllup som han ønsker.


Det kan han vel stadig få, bare på et andet tidspunkt?
Jeg forstår godt at man ærgrer sig og at det er surt. Men verden er bare ikke, som den plejer at være lige pt.


Det kan han, og det er også ham der tager det oppefra og ned. Ender vi med at udskyde skal vi finde en nyt lokale og det er nødt til at blive i langt mindre skala end nu, da vi til en start mister 12000 og så der problemer med at finde en ny dato, da lokalet er populært og næsten fuldt booket i 2021.

Surt er det sgu, men der er jo ikke meget at gøre ved det. Det er trods alt bare en fest.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf avdotja » 26. mar 2020, 11:51

Jeg ville vente med at tage den endelige beslutning indtil d. 10. april; men umiddelbart så tror jeg at jeg ville holde fast i brylluppet. Tror ikke på at den nuværende situation vil fortsætte henover sommeren.
1
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 26. mar 2020, 19:23

avdotja skrev:Jeg ville vente med at tage den endelige beslutning indtil d. 10. april; men umiddelbart så tror jeg at jeg ville holde fast i brylluppet. Tror ikke på at den nuværende situation vil fortsætte henover sommeren.


Det er også det jeg tænkte i starten. Men nu ved jeg sgu ikke. Vi snakkede om det i dag og vi glæder til din løsning. Bliver en del på visen at vi må aflyse og miste de 24000 kr. Så har vi stadig 60000-70000 som vi så vil bruge på at blive gift og holde en lille fest med vores nærmeste, og bruge en uge i Danmark på at ses med dem som kan og samme i England.

Men håber at du har ret i at situationen er bedre til den tid, så vi slipper for at aflyse.
0
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1592
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 204
Likede indlæg: 2900

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Kilix » 26. mar 2020, 23:20

Hvis jeg havde pengene, ville jeg sidde paa planen til det absolut var noedvendigt at aflyse. Bliver det saa det, saa ville jeg stadig bruge lokalet til et eller andet festligt for at opleve det, maaske en hyggelig foedselsdag, forlovelsesfest/sommerfest/faetter-kusinefest (eller hvad ved jeg) for dem som kunne komme, ogsaa saa pengene ikke er spildt.
3
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6974

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Ladysparrow » 24. jul 2020, 10:21

Vi endte med at aflyse den store fest. Vi bliver i stedet den nærmeste familie. Vi gifter os på en strand og holder en middag vores venners restaurant på samme strand.
8
Kedimifu
Indlæg: 309
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 20
Likede indlæg: 356

Re: Bryllup sommeren 2020

Indlægaf Kedimifu » 24. jul 2020, 10:33

Det tror jeg altså også bliver super fedt. Det lyder så hyggeligt.

Men jeg er også totalt lille bryllup sucker.
1

Tilbage til "Fest og bryllup"